Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4х4 дилема

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 4х4 дилема

    Здравейте! Доколкото успях да изчета темите в раздела, подобна няма или поне не в такъв обхват. Предварително се извинявам за дългото мнение и благодаря за отговорите.

    В момента имам шкода карок 1.5 тси 150 дсг, но с един недостатък - не е 4х4. Тъй като имам над 50 дни зимата по ски курортите, а тази зима очаквам даже повече, почнах да се оглеждам за (чисто) нов 4х4 автомобил. Просто искам да мога да стигна безпроблемно до Ястребец, Бъндерица, Безбог, Осогово, Пампорово и т.н. и да не се притеснявам, че нещо може да се случи. Мисля, че ще успея да отделя 70к лв.(в т.ч. влиза и стойността на шкодата) като изискванията ми са: (чисто) нов/ макс. 20 к км; бензин; автоматик; над 150 кс.; лед фарове. Всичко повече като екстри е добре дошло. Нямам намерение да чакам около 1 година за поръчка например на нова шкода 4х4. До момента съм тествал:
    - сузуки витара - твърдо отпада
    - jeep renegade plug in hybrid - тук се колебая доста. Има по-малко пространство спрямо шкодата(вкл. багажник), режимите за скоростите се сменят ръчно, а не от скоростната кутията и като цяло дизайнът ми е спорен (вътре особено). Иначе съм доволен от вървеж в спорт режим и мисля, че на сняг ще оправдае очакванията.
    До събота мисля да проверя как са наличностите и опциите при
    -тойота рав 4 и хюндай туксон от чисто новите
    -бмв х1/х3 на малко км

    Принципно не държа изцяло да е сув, но надали ще намеря нещо интересно като шкода скаут на около 20 к км, което да се продава.

    Имам и още една опция - да си купя нещо на старо за 5-6 к лв, което да го ползвам само зимата, но за момента не е на дневен ред, защото не ми се поддържат 2 автомобила.

    Още веднъж благодаря за всички мнения и идеи.

    Лека вечер

  • #2
    Субару
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      И аз


      Това ти е правилния ход еле ако няма да ти трябва само тия 2.5 месеца за ските

      Ако искаш нещо по-джипесто си вземи 4 Рьньр / тук с бюджета не знам как е,идея нямам колко са там при вас /, 2 и аза горе,едни добри гуми,едно ТУЛЕ на тавана и си готов,лятото ще става и за пикник и за риба,че и за гъби ако те изгони от вас жена ти.

      Мернах цените,за тия пари има и пикап ХайЛукс, с една костенурка над легена и си ти.

  • #3
    Втори "зимен" автомобил:

    Предимства

    имаш още едно МПС, това е от полза когато са ти "запушили" МПС на паркинга, когато е на ремонт, когато си пийнал и си го оставил пред кръчмата, и в много други случаи;
    временен склад за ски, облекло, пикник, който веднага при нужда потегля;
    може да стигне там където компромисното МПС не достига;
    повече свобода и независимост.

    Недостатъци:

    струва и затваря сума пари;
    ГО и винетка;
    място на паркинга;
    грижи за още 1 МПС;
    и двете МПС-та стареят и се обезценяват.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #4
      Нещо не става ясно какво искаш. Фул-тайм, парт-тайм, он-демънд, бързи, бавни? Вътрешен обем, 5, 7 места?
      За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
      0878 79 20 61 Борис

      Коментар


      • #5
        За два месеца по ски курортите и то без проблеми с придвижването при що годе нормални условия, който и да е СУВ 4х4 с хубави гуми, комплект вериги, лопата и чувал с пясък. В общи линии, ако не се налага пътуване преди 11 часа сутринта, може и с лека кола, защото се предполага, че пътищата вече ще са разчистени. Ако задачата е придвижване по всяко време и при всякакви условия, нищо освен тежка специализирана техника няма да помогне
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • #6
          вземи си хубави зимни гуми, вериги и лопата - по Хасвалта ще минеш и само на предно там, където и СУВ 4х4.
          ________________________________________________
          Subaru OUTBACK 2,5
          Hyundai TUCSON 2.0

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от Mitrelle Преглед на мнение
            Здравейте! Доколкото успях да изчета темите в раздела, подобна няма или поне не в такъв обхват. Предварително се извинявам за дългото мнение и благодаря за отговорите.

            В момента имам шкода карок 1.5 тси 150 дсг, но с един недостатък - не е 4х4. Тъй като имам над 50 дни зимата по ски курортите, а тази зима очаквам даже повече, почнах да се оглеждам за (чисто) нов 4х4 автомобил. Просто искам да мога да стигна безпроблемно до Ястребец, Бъндерица, Безбог, Осогово, Пампорово и т.н. и да не се притеснявам, че нещо може да се случи. Мисля, че ще успея да отделя 70к лв.(в т.ч. влиза и стойността на шкодата) като изискванията ми са: (чисто) нов/ макс. 20 к км; бензин; автоматик; над 150 кс.; лед фарове. Всичко повече като екстри е добре дошло. Нямам намерение да чакам около 1 година за поръчка например на нова шкода 4х4. До момента съм тествал:
            - сузуки витара - твърдо отпада
            - jeep renegade plug in hybrid - тук се колебая доста. Има по-малко пространство спрямо шкодата(вкл. багажник), режимите за скоростите се сменят ръчно, а не от скоростната кутията и като цяло дизайнът ми е спорен (вътре особено). Иначе съм доволен от вървеж в спорт режим и мисля, че на сняг ще оправдае очакванията.
            До събота мисля да проверя как са наличностите и опциите при
            -тойота рав 4 и хюндай туксон от чисто новите
            -бмв х1/х3 на малко км

            Принципно не държа изцяло да е сув, но надали ще намеря нещо интересно като шкода скаут на около 20 к км, което да се продава.

            Имам и още една опция - да си купя нещо на старо за 5-6 к лв, което да го ползвам само зимата, но за момента не е на дневен ред, защото не ми се поддържат 2 автомобила.

            Още веднъж благодаря за всички мнения и идеи.

            Лека вечер
            За Ястребец и Безбог почвай да се оглеждаш за ратрак или хеликоптер...

            Фиат Купе
            Опел Фронтера В
            Мицубиши Паджеро Пинин

            Коментар


            • novatech
              novatech коментира
              Редактиране на коментар
              Не през лятото ходя с кабриото малко по нагоре
              https://i.imgur.com/WGlE1x2.jpeg
              това е поляната на следващия завой.
              Стига си словоблудствал, карам ски от 42 години

            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              Първоначално публикуван от novatech
              Стига си словоблудствал, карам ски от 42 години
              И не знаеш кое е Ястребец (1, 2)... сочиш долната кабинкова станция... 😎

            • novatech
              novatech коментира
              Редактиране на коментар
              Спри се бе , качи се до ХИЖА Ястребец с хемито или коментирай Безбог зимата - баси и лаладжията.

          • #8
            Първоначално публикуван от Mitrelle Преглед на мнение
            Здравейте! Доколкото успях да изчета темите в раздела, подобна няма или поне не в такъв обхват. Предварително се извинявам за дългото мнение и благодаря за отговорите.

            В момента имам шкода карок 1.5 тси 150 дсг, но с един недостатък - не е 4х4. Тъй като имам над 50 дни зимата по ски курортите, а тази зима очаквам даже повече, почнах да се оглеждам за (чисто) нов 4х4 автомобил. Просто искам да мога да стигна безпроблемно до Ястребец, Бъндерица, Безбог, Осогово, Пампорово и т.н. и да не се притеснявам, че нещо може да се случи. Мисля, че ще успея да отделя 70к лв.(в т.ч. влиза и стойността на шкодата) като изискванията ми са: (чисто) нов/ макс. 20 к км; бензин; автоматик; над 150 кс.; лед фарове. Всичко повече като екстри е добре дошло. Нямам намерение да чакам около 1 година за поръчка например на нова шкода 4х4. До момента съм тествал:
            - сузуки витара - твърдо отпада
            - jeep renegade plug in hybrid - тук се колебая доста. Има по-малко пространство спрямо шкодата(вкл. багажник), режимите за скоростите се сменят ръчно, а не от скоростната кутията и като цяло дизайнът ми е спорен (вътре особено). Иначе съм доволен от вървеж в спорт режим и мисля, че на сняг ще оправдае очакванията.
            До събота мисля да проверя как са наличностите и опциите при
            -тойота рав 4 и хюндай туксон от чисто новите
            -бмв х1/х3 на малко км

            Принципно не държа изцяло да е сув, но надали ще намеря нещо интересно като шкода скаут на около 20 к км, което да се продава.

            Имам и още една опция - да си купя нещо на старо за 5-6 к лв, което да го ползвам само зимата, но за момента не е на дневен ред, защото не ми се поддържат 2 автомобила.

            Още веднъж благодаря за всички мнения и идеи.

            Лека вечер
            Maza CX5 бензин!
            И понеже темата върви в някаква си посока реално тези места можеш да ги посетиш и пеша!

            Не знам на какви пари ти е стъпил карок-а, но ако беше взел 4х4 сега надали щеше да пишеш тук! За мен между 4х4 и 2х4 дори при тези паркетници си има значение!

            Коментар


            • #9
              Аз бих предпочел последния вариант описан от Вас.
              Втора кола "4х4" за 50-те дни в планината защото:
              -при правилно подбран и оборудван автомобил ще е много по-подходящ за сняг от всеки ежедневен.
              ​​​​​​-спазвайки горното, оборудването си седи в колата и не го возите цяла година или товарите и разтоварвате,вериги, гуми, печка, лопата, багажник на покрива, евент. лебедка и др. Кротко си чака колата да дойдат нейните два месеца през зимата.
              -запазвате основният си автомобил който е сравнително нов и го ползвате през останалото време.
              -за мен втора кола е много полезна резерва въпреки разходите. Ако съпоставите разхода за два и разхода за покупка на нов нещата ще се изяснят.

              И това "да не се притеснявам" и "ще стигна безороблемно с 4х4" го премислете.
              Задвижването на четирите колела е помощ в правилните ръце и крака, но не е пенкилер за стигане навсякъде. Предполагам знаете че" Колкото е по-як джипа толкова по-далече.........."

              Успех с избора.

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от noname12 Преглед на мнение
                ...

                И понеже темата върви в някаква си посока реално тези места можеш да ги посетиш и пеша!

                ...
                Абре, `ора, вие на ски не одите ли ? На всички посочени по-горе места се ходи с кола, не пеша със ски-щеки-сноуборд-или-каквото-там-се ползва на гръб и поне ЕДИН ден в годината (уточнявам - през зимата, ибо явно някой хал-хабер си няма за какво иде реч , а за какво иде - дълга и широка, защо напр. Цеко не дава да се чисти пътят и т.н.) и веригите не са достатъчни. НЕ става дума за долната станция на кабинката в Боровец, която гледам в "Гугъл" също са я кръстѝли "Ястребец"
                "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                Коментар


                • noname12
                  noname12 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Явно не долови сърказма!

              • #11
                На база на заданието лично аз не препоръчвам новите х1 или х3 за поставената задача от личен опит (главно с х1).
                По отношение на Субару, опитите ми са с по-старото поколение, но за сняг мога да дам един + за него.
                Лично аз през последните 8 години карам основно quattro-та, ако се ориентираш в тази посока, мога да помогна с конкретно мнение. Макар и с подобни задвижващи системи, поведението на сняг е много различно (карам почти всичките модели с близки модели гуми, винаги нови или максимум на 2до3 сезона). Ако щеш вярвай дори при идентични модели, единия avant, другия седан има разлика и тя е и конструктивна в самата quattro система.

                За да се ориентираш към втора кола, която само да изпълнява поставената задача, е хубаво да се комбинира и с друга задача. Какво визирам, ако лятото си падаш по излети, да се вземе нещо подходящо прогодимо, ако ти трябва нещо което да товари, отново да се оринетираш в тази област (пикап и пр). Варианти много… Само за 90 дни зимата ми се струва нерентабилно

                Коментар


                • smirnofster
                  smirnofster коментира
                  Редактиране на коментар
                  В конкретния случай говоря за A4 B9 2.0 190к.с. съответно седан и avant. Техническите термини по разликата в quattroto не мога да пресъздам в момента, като усещане и тестове, daily drive-a ми е кажи речи един и същ включвш 60 км на ден в искърското дефиле. Поведението в завой, реакцията на системата и ако щеш динамиката на мотора се различават. В даден момент бяха налични и двете и съм правил опити на сняг, изкачване на заснежен участък (основа чакъл) при почти целодневен снеговалеж. Дължината на участъка е около 100 метра, стръмно е, но не мога да се ангажирам да кажа точно колко е наклона… в един и същи ден успявам многократно да кача целия участък с avanta и нито веднъж със седана. Около средата или малко след това винаги започва да превърта и да се окопава (смея да твърдя, че ги карам по еднакъв начин). И двете коли бяха с GY Ultra Grip. Обясненито от механиците на официалния сервиз на Ауди (няколко седмици по-късно) беше, че аванта фабрично е снабден с “по бавен” диференциал. Пропуснах да спомена, че и двете са автомат и S визуален пакет(без S окачване и диференциал). Последното е важно, тъй като при подобна ситуация имахме под ръка за почти година 2 бр А6 - седан и авант и двете 2013г. и двете 3.0 дизел. Там разликата беше коренно различна поради две причини: 1. Аванта беше със спортното S окачеане и със спортния диференциал, седана си беше със стандартните. 2. Аванта беше би-турбото с 313к.с. , докато седана си беше стандартния 3.0. Тотална противоположност на случая с А4-ките. Отново след разговор със сервиза на Ауди, тяхното тврърдение е че могат да се разграничат 9 вида quattro системи (имащи както конструктивни така и софтуерни различия). На кратко е това.

                • royce
                  royce коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ясно. Благодаря ти за инфото.
                  Относно разликите - имал съм опит само с 2 quattro-та - старото ми B6 авант и сегашната 4F-ка пак авант (то allroad седан няма де). Конструктивно и двете уж ги дават еднакви (торсен-а им е един и същ), но със сигурност настройките на компютрите са различни. Най-малкото, че на 4F-ката не мога (или не знам как) напълно да изключа ESP-то, докато при B6-цата спираше тотално при и натискане (или задържане на бутона).

                  Относно спортния диф - голяма благинка е. Колата започва да завива по коренно различен начин. Возил съм се в 4G с и без такъв - огромна разлика.

                • smirnofster
                  smirnofster коментира
                  Редактиране на коментар
                  Спортния диф е готин, но и комбинацията с мотора е важна. Откровенно казано тази А6 313к.с. беше много приятна магистрална кола, но на къси завой имаше и недостатъци заради дължината си. Мотора чудно идваше и с приятен звук (грам не дизелов), но според "злите езици" този шум бе изкуствен

              • #12
                Как ще се справиш с липсата на налични модели от новите?

                Коментар


                • #13
                  За авторът имам само добри новини:
                  Първо: бих го подкрепил за опция 1. Всеки си знае възможностите, но разкарвай Карока докато е време и поне през този век - следващият път не си взимай SUV на предно. Вече ако е от ранга на Каптюр е ок, ама нагоре .... не. Продавай го, докато взе още имаш възможността да не търпиш неприемлива загуба.
                  Второ, за посочения бюджет ще има възможност за избор. Все още за тези пари може да се вземе нещо хубаво. Особено имайки предвид дестинациите, които са посочение. Не че ги подценявам, но останалите го казаха - с 4х4 паркетник с хубави гуми се минава. И сега малко конкретика - не искам да влизам в дълги обяснения кой модел защо да и защо не. В едно изречение - аз поне бих заложил на Rav4, бензин-автоматик с класическа 4x4 система. Това е разумният избор, който ще е с гарантирана остатъчна стойност. За 70к взимаш дори Luxury, а ако не държиш чак толкова на екстрите - слизаш на Executive и с 10к в джоба. Успех!

                  Коментар


                  • #14
                    Последни пост ми напомни нещо, което бях пропуснал:
                    възможно най-скоро се раздели с Карока на предно, казвам го от следния опит, в автопарка имаме едно х1 само на задно - няма продаване в БГ. Като цяло СУВ-овете у нас почти винаги са предпочитани 4х4

                    Коментар


                    • #15
                      Първоначално публикуван от razhodka Преглед на мнение
                      ... аз поне бих заложил на Rav4, бензин-автоматик с класическа 4x4 система...
                      Ако има ке$, подкрепям!

                      Коментар


                      • IvanIvanovi
                        IvanIvanovi коментира
                        Редактиране на коментар
                        класиката не беше ли парт тайм - съмнявам се равчето да е с такова 4х4

                      • genadi.tsvetkov
                        genadi.tsvetkov коментира
                        Редактиране на коментар
                        Особено на хибрида е най класическа-задното е на електромотор и можеш да буксуваш 2-3 минути докато свърши тока в батерията,после си само на предно,направо класика!

                      • razhodka
                        razhodka коментира
                        Редактиране на коментар
                        Генади, именно заради съсели като теб съм посочил и уточнил конфигурация БЕНЗИН-автоматик. Къде прочете "хибрид", че да ни заявяваш знанията си?

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X