Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Subaru B9 tribeka vs Volvo XC 90

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Subaru B9 tribeka vs Volvo XC 90

    Здравейте колеги.
    Нуждая се от Вашата помощ при избора между тези два автомобила(и евентуално някои други предложения).Накратко задачата: след като обявихме сегашната кола на дъщерята и зетя (хюндай санта фе1) за невъзстановима трябва спешно да закупим за тях детевоз.Ще се използва 99% асфалтово каране.Задължително условие е да има 7 места(макар и като резервно място за кратко разстояние).Децата си бяха харесали Волво ХЦ 90 ,докато вчера не седнаха в Субаруто и решиха ,че напълно ги устройва и им харесва.Какво можем да очакваме като надежност,разходи за обслужване ,цена и наличност на резервни части,както и сервизи в които да им разбират от тези два модела?Очакван годишен пробег 30к км.Примерен бюджет 15-25 к лв.Иска ми се колата да е по-нова и на по-малко км , но субару трибека освен,че има малко предлагане и по ново от 2008 ,2009 г не откривам.Ще Ви бъда благодарен за всяка информация.
    Поздрави

  • #2
    Трибеката е най кофти Субаруто евър - за справка който и да е Субару форум.....

    Грозна и ненадеждна американска сглобка, гаден интериор и само името е 7 местен освен ако не става дума за малки деца на последния ред


    Волвото е от трън та на глог - иска много много много дълбок жеб

    Но поне има доволно място (истински 7 места са) и както казва Джереми Кларксън е мислен от човек дето има семейство а не от пъпчив тинейджър
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

    Коментар


    • #3
      И двете искат дълбок джоб. Ако трябва да се избира измежду двата модела да се гледа читав екземпляр. Другото е относително.
      Grand Cherokee WJ
      Dodge Caliber
      E 430 4-matic-T(S210)
      GLK

      Коментар


      • #4
        И двете коли имат много негативна история като скъпи за поддръжка. В горната част на този бюджет може да намерите (предполагам) Ауди Q7, което също е скъпо, но по-надеждно и комфортно.
        В долната част на бюджета може да намерите Санта Фе2, което е все още доста приличен и съвременно изглеждащ автомобил с поносима поддръжка. Пътувал съм с 6ма възрастни многократно в относително висок комфорт.

        Предизвикателство ще бъде да намерите някои от тези автомоили на по-малко от 250-300к км (реални), но това не означава задължително, че няма да имат ресурс.

        Коментар


        • I.Stoyanov
          I.Stoyanov коментира
          Редактиране на коментар
          Ауди Q7 с надеждност и евтина поддръжка в едно изречение е леко смехотворно. Справка - всички собственици на такъв тип автомобили.

          Истината, е че лоша кола няма. Има лошо поддържана такава и най-вече амортизирана. Който очаква от висок клас премиум автомобил, бъкан с екстри да работи безпроблемно повече от 5-8 години, ежедневна есплоатация и навъртане на сериозни километри, да е евтин или не бъркащ в джоба на дълбоко - просто се самозаблуждава, че гроздето сладее, въпреки че е по-кисело от зелевата чОрба.

        • viplamen
          viplamen коментира
          Редактиране на коментар
          За Ауди Q7 не съм писал, че е е евтино, а че е скъпо
          За надеждност- това е моето мнение на собственик и мнението на приятели и познати с такъв автомобил. Не се сещам за сравнително достъпен автомобил, който да дава този комфорт, надеждност и сигурност като семеен автомобил.

      • #5
        Първоначално публикуван от viplamen Преглед на мнение
        ........ тези автомоили на по-малко от 250-300к км (реални)........
        Почти е невъзможно. До 300К се внасят коли или с ясен дефект откъм механиката (мотор, кутия, много запуснато окачване и тнт, все скъпи неща за ремонт) или такива след удар. Всичко останало е на поне 450К, с поддръжка колкото да ги изкара. Който иска да ме убеждава в противното, да обиколи автокъщите с 7-10 годишни автомобили. В Европа, стандарта е 35-40К км. на година като съвсем нормално е да стигнеш и до 50К км на година. Което както и да го смяташ за 10-годишна кола си е половин милион. А съгласно всички правила, автомобилите се обслужват през големи интервали и то само най-необходимото, без значение че джоба и стандарта им са далече от нашите.

        Именно затова както колегата от пост #3 е споменал - до състоянието се избира. И най-вече голяма доза късмет.

        Аз например взех 30 годишна Тойота на 230К км, от първи собственик със сервизна история, на зена г/д 1/2 от пазарната, за сметка на това колегата пазари в момента една Б-класа на жена си за 20К, 2014г. на 330К км с 2-ма собственици до тук. Така, че гледате и НЕ се хвърляйте в джаза само за спорта. Ясно, че е на зор работата, но помислете и за возило върнато от лизинг с ваш собствен лизингов план. Каточели в момента това е най-ставащото за нова кола на старо. Просто качеството и ресурса вече не са това, което бе и програмното стареене е факт.

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Два часа на ден в кола, това си го причиняват много малко хора. Има го, но е далеч от стандарт. Друг е въпроса какво се внася в България и защо.

        • I.Stoyanov
          I.Stoyanov коментира
          Редактиране на коментар
          Ти познаваш ли такива?
          Аз към момента се сещам за 7-8 души, 4-ма българи и останалите чуждоземци, все
          живеещи в нормални държави.
          Аму всички пътиват по 100тина км поне до работа в едната посока. 200км на ден, 1000км на седмица, 4000км в месеца. Сам сметни колко са на годината. Отделно почивка поне 2 пъти в годината по 1500-2000км....

        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Ами аз живея и работя в Германия от близо шест години... Все имам наблюдения над колеги, познати, комшии... Само за един се сещам, който се доближава до 80км в посока.
          Между другото, немците водят подробни статистики за много неща, в това число и за средния годишен пробег на автомобилите(данни се пишат на ГТП). По спомен, числото е някъде между 12-13 хиляди километра на година, и напоследък намалява. Ако не го вярваш, мога да ти намеря линк, към официалната им държавна институция(KBA).
          А мога да ти дам много примери около мен за нисък пробег, включително себе си.

      • #6
        Волвото е поне широко и комфортно . Не знам , как ще се събере човек на 3ти ред в Трибека , пък и да остане място за лаптоп зад него....
        Не бих разчитал на много късмет с километрите , първо щото Ванката изгърмя всичкия ни такъв , с неговата Йота , и после щото Волвото е комфортно и предразполага към дълъг път . Трибеката е само с един обемен и лаком двигател и там по-би могло да се намери някой екземпляр (не газифициран ) на малко км .
        TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

        Коментар


        • I.Stoyanov
          I.Stoyanov коментира
          Редактиране на коментар
          Айде ся пак...

      • #7
        Първоначално публикуван от did_nik70 Преглед на мнение
        Здравейте колеги.
        Нуждая се от Вашата помощ при избора между тези два автомобила(и евентуално някои други предложения).Накратко задачата: след като обявихме сегашната кола на дъщерята и зетя (хюндай санта фе1) за невъзстановима трябва спешно да закупим за тях детевоз.Ще се използва 99% асфалтово каране.Задължително условие е да има 7 места(макар и като резервно място за кратко разстояние).Децата си бяха харесали Волво ХЦ 90 ,докато вчера не седнаха в Субаруто и решиха ,че напълно ги устройва и им харесва.Какво можем да очакваме като надежност,разходи за обслужване ,цена и наличност на резервни части,както и сервизи в които да им разбират от тези два модела?Очакван годишен пробег 30к км.Примерен бюджет 15-25 к лв.Иска ми се колата да е по-нова и на по-малко км , но субару трибека освен,че има малко предлагане и по ново от 2008 ,2009 г не откривам.Ще Ви бъда благодарен за всяка информация.
        Поздрави
        Няма какво повече добавя за двата автомобила, което да е по-различно от колегите дотук - и двете не се славят като особено надеждни.
        Повече ме притесни думата "спешно", че спешно ще се натресете на някой съдран и напудерн кош.
        Седемместните SUV-стесняват кръга на избор изключително много. Сигурно искате коата да е възможно най-нова и с възможно по-добро оборудване (екстри), аз пък ще Ви препоръчам да погледнете LandCruiser 120, лошото е, че на хубавите екземпляри каточели цената върви нагоре, макр годините да стават повече!

        Коментар


        • #8
          Първоначално публикуван от noname12 Преглед на мнение

          Няма какво повече добавя за двата автомобила, което да е по-различно от колегите дотук - и двете не се славят като особено надеждни.
          Повече ме притесни думата "спешно", че спешно ще се натресете на някой съдран и напудерн кош.
          Седемместните SUV-стесняват кръга на избор изключително много. Сигурно искате коата да е възможно най-нова и с възможно по-добро оборудване (екстри), аз пък ще Ви препоръчам да погледнете LandCruiser 120, лошото е, че на хубавите екземпляри каточели цената върви нагоре, макр годините да стават повече!
          3тия ред седалки на LandCruiser 120 изглежда така:


          Личи си къде почва седалката - до пода са педя и няколко пръста. Напред - да речем 2 педи.

          Ako сте готови на компромис със сигурността и там ще се возят деца, може да се инсталират такива пособия, с които фиксирането на детските столчета става наистина лесно.
          Не че няма колани ии там, но все пак е по- пригледно


          Отзад се фиксира подобно на това (колана да минава под "подпирачката" за глава, естествено). Тук е друг модел колата, ама е аналогично.


          Като гледам, самата закачалка не е нещо особено и може да се направи от подръчни материали, с много по-глям запас на здравина, от китайската планка



          При таква подредба на личния състав, 7 човека пътуват без забележки на тема комфорт, особено лятото, защото повечето 120ки имат климатична зона на 2рия ред седалки (отделен климатичен модул, само за хладно), който май обдухва и последния ред седалки.

          Мястото за багаж, което остава обаче не е кой знае колко, но е точно за да влезе горнат аи долната част на детска колична, сгъваща се по този начин. Не намирам снимка на горната (лятна) част, но поста стана с много картинки.

          Имам и собствена снимка, но количеството багаж и естеството му не е "за пред хората".
          Последно редактирано от large; 27-04-21, 10:45.

          Коментар


          • #9
            Здравейте колеги .Благодаря на всички включили се.
            Досега четох в субару форума(българският,че с езиците съм малко на Вие).Има си раздел трибека и от първите 30-ина теми не видях сериозна драма,но все още не съм изчел всичко.Относно Q7.BMW X5,GL ми се струва ,че са повече премиум сегмента и съответно обслужвания и ремонти ще са по-скъпи.За тойота мисля,че "гроздето ми е малко кисело",макар че двама познати ми казват : на около 200 к км сменяш дюзи и пак само каране.Аз лично предложих на децата Нисан патфайндър ,че влиза в бюджета и като години , цена и 7-местни има,но им е по-камионест.Засега търсенето продължава,като все още не е определен окончателно модела и марката.
            Относно 7-те места:задължителни са, но по-скоро ще е резервен вариант за неочаквано пътуване от типа родителите,3 деца +баба и то на късо разстояниеЗа по-дълги преходи си имаме Спринтер,а и миналата седмица без малко щях да заприходя едно VW каравеле с две странични врати,но то ще е за мен и бабата.
            За спешната покупка:и аз се надявам да не се натресем на някой дарак.Преглед в грамотен сервиз е задължителен,а и добрата новина е ,че утре се очаква и моята кола да излезе от бокса след продължителен престой,така че децата ще карат секвоята а аз спринтера докато решим проблема.
            Още веднъж благодаря и поздрави.

            Коментар


            • noname12
              noname12 коментира
              Редактиране на коментар
              Прав си, Секвоята е по бюджетно решение от Крузера! - това в кръга на шегата разбира се!
              Все пак го имай предвид!

            • MM1980
              MM1980 коментира
              Редактиране на коментар
              Патфайндър може и да свърши работа. Преди години се занимавах с рент-а-кар и колеги ме издъниха с едно вито. Предложиха патфайндър вместо него, аз бях доста бесен, но клиентите останаха много доволни. Но не помня 7 човека ли бяха или просто им трябваше и повечко място за багаж. Доколкото си спомням, май бяха 6 човека, че колегите ме убеждаваха, че има предостатъчно място за багаж, с една седалка опъната в багажника.

              От друга страна, братовчеда на патфайндъра, навара-та, има навика да му се чупи шасито по средата...

          • #10
            То секвоята ми си е бая дъртичка и съм я нарочил за продажба ,но явно ще и се наложи да помага докато намерим кола на децата пък чак после ще дойде и моят ред .За ландкрузера-коли много,но което ми се иска е почти твърдо извън бюджета

            Коментар


            • #11
              Здравей колега,

              Аз имам Кия соренто 3-то поколение и съм много доволен от автомобила. Не знам само как са цените в момента. Дизеловият двигател е доста адекватен за купето, а автоматът е класически и си е разботка на Хюндай_Кия.
              Когато търсихме автомобил, гледах и Санта Фе и там е по-зле от към пространство на 3-тия ред, а и като багажник. Има едно Гранд Санта Фе, което е по-голямо от Сорентото и наистина е супер. Иначе на 3-тия ред хора до 170 см се събират съвсем успешно, за сравнение на Кодияк същия размер човек е в ембрионална поза почти.
              Аз с 2 ръце препоръчвам Кията. Ако не са я гледали досега може да им допадне. Ние като отидохме на тест драйв почти моментално решихме, че другите опции отпадат

              Edit: Сега погледнах цените и май под 30К трудно ще излезе нещо от 3-тото поколение. 2-рото поколение е малко по-малка и нямам представа дали е ок
              Последно редактирано от vesss; 28-04-21, 13:25.

              Коментар


              • did_nik70
                did_nik70 коментира
                Редактиране на коментар
                Здравей колега!
                Децата много си харесваха санта фе-то.Оттам и започна търсенето ни,но в сервиза който поддържа колите ни човекът каза че е ремонтирал 5бр санта фе 2 и всичките са били за колянов вал.Също така не знаеше при санта фе 3 дали е същият двигател и дали е отстранен проблема.(гледам че и при санта фе и при соренто са едни и същи кубатури и коне-дали е същият двигател).И на мен ми харесва сорентото и предполагам ,че и на тях ше им хареса.Между другото коя година започва соренто 3?

            • #12
              Привет колега,

              Ето го моделът(UM): https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_So...tion_(UM;_2014)
              Не знам дали са 1:1 съответствията в поколенията на Соренто И СФ. Знам че за Соренто 2 има теми са изронване на шлици на крадана и автомобилът оставал на предно само.
              Иначе имам приятел автомеханик, който преди да вземем колата звъня в Кия да пита за отзиви негов приятел механик. От там му бяха казали, че е ок дизелът, не цапал ЕГР...
              Не съм срещал проблеми в темите на английския форум:
              https://www.kiaownersclub.co.uk/forums/
              За колянов вал аз не съм чувал да е слабо място... Дано и не разбера
              Последно редактирано от vesss; 28-04-21, 16:35.

              Коментар


              • #13
                Имам опит и с Трибека и с ХС90 - не бих си взел нито едно от двете за лична.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #14
                  Здравейте колеги!
                  Засега търсенето продължава.Даже тази седмица имам познат в Швейцария,който вкарва оттам коли,но досега не е намерил нищо за нас.
                  Междувременно се появи една обява в Плевен за доста интересен автомобил.Диско 4 ,внос от Америка преди доста време,двигател 5.0 V8(определено имам афинитет към осмаците).Та въпросният двигател разбира ли се с газта.Какво мога да очаквам като поддръжка и евентуални бъдещи ремонти.В момента продавачът твърди ,че е в перфектно състояние.Единствено от време на време светвал чека като записаната грешка е предстояща смяна вериги.Ако някой е по-запознат с въпросният модел автомобил,ще ми е от голяма помощ.
                  Благодаря Ви предварително.
                  п.с. Знам,че нашето заприлича на сага с лутане между много модели,но в общият случай се издирва възможно най-запазен 7-местен СУВ

                  Коментар


                  • rosen_offroad
                    rosen_offroad коментира
                    Редактиране на коментар
                    Явно искате да го отнесете здраво......
                    Не стига дето е Диско - т.е. от най ненадеждните автомобили....
                    Ами и внос на модел от ЮСА за който няма да има никакви части...
                    Следващия път си харесайте по добре некоя тЕсла...

                • #15
                  rosen_offroad коментира
                  Днес, 13:05
                  Явно искате да го отнесете здраво......
                  Не стига дето е Диско - т.е. от най ненадеждните автомобили....
                  Ти съвсем доскоро имаше такова "Диско" и го славословеше-дитирамбеше-възпяваше... Що така се обърнàха нещата?
                  "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                  Коментар


                  • rosen_offroad
                    rosen_offroad коментира
                    Редактиране на коментар
                    Аз още го търкалям бре Гагич...

                    Само дето е 2-ка от 2001 година

                    И никога не съм дитирамбил...

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X