Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дилема относно две МПС-та. Моля опитните за мнение.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дилема относно две МПС-та. Моля опитните за мнение.

    Привет,

    Ще започна от там, че това ще ми е първи 4х4 автомобил. Първо, нека кажа как ще използвам автомобила, а именно ще се кара доста по асфалт (защото ще бъде и семеен), но имам намерение и да слиза по черни пътища, като под такива имам предвид, не тежък офроуд а например излет в планината със семейството или зимата каране по неизчистени пътища, живея в планински район и когато снега не е почистен, виждам умерени затруднения с леката кола(разбира се, хубавите гуми изобщо не ги коментираме).

    Това, което очаквам от автомобила е надеждност, здравина и сигурност. Не искам да вися с него постоянно по сервизите и да разчитам, че когато тръгна на път, шанса да ме изостави е минимален. Имам доста горчив опит със сегашният ми автомобил, който една година след като го купих, няма нещо, което да не му се развали: разход на масло близо три литра на 1000 километра, разни датчици, скорости и още и още...както и да е.

    Двата автомобила на които съм се спрял, са Toyota Land Cruiser D4D 3.0 163H.P. 2004-та година и Mercedes ML 350 CDI 2009-та година. И двата са на една цена. Като цяло, и двата ми харесват, Тойотата малко повече а и тази, която гледах на Горубляне(мястото малко ме притеснява), беше наистина доста запазена с най-високо ниво на оборудване, нямаше дори петънце ръждичка, което малко ме озадачава за кола на близо 20 години(дали не са играли някакви трикове, например боди спрей за отдолу и т.н), автоматика превключваще плавно, без придърпване тропане и т.н, както и двигателя работеше равномерно, не пушеше и не миришеше. МЛ още не съм харесал, гледах един доста разнебитен и много бързо се отказах от него, но има много на пазара(за разлика от Ленд Крузери) и тепърва ще гледам други, предимно от частни лица. Разбира се, преди да дам парите, която и да избера ще мине през официалния сервиз за пълна диагностика.

    Това, което ме притеснява при Тойотата е, че за 2004-та година е малко старичък за парите и конкретно за този двигател "D4D 3.0 163H.P." не намерих никакви евро норми, а след като въведат еко стикерите и ограниченията си мисля, че ще си имам проблеми с това. За сравнение, МЛ-а е евро 5, а следващия мотор на Тойота, който е 166 к.с. е евро 4, за този, който е 163 не намерих никакво евро. Отделно, МЛ-а ще е с 5 или 6 години по-нов и може би за дълъг път, би бил по-подходящ. Също, ако собствениците на такива споделят как е поддръжката на единия и на другия, би ми било много полезно. За разход на гориво е ясно, че няма какво да говорим.

    Предварително много благодаря на отзовалите се.



    Поздрави!





  • #2
    Пресполагам говориш за Toyota Land Cruiser Prado 120 (съдя по годината и двигателя).
    Това, което трябва да провериш, при дизела е как са корекциите на дюзите, на студено. Има много изписано за тия дюзи във форума.
    Ако корекциите им са в близки по стойност и са в норма - добре.. Иначе или рециклиране, или нови, които по мои впечатления са доста "високо цененеи".
    Някои обвиняват горивата и считат че у нас, не си струва да се инвестира в нови дюзи и т.н, но явно е до късмет.

    Струва си да провериш дали колата е от "старите" или "новите", в смисъл дали говори по OBD2 протокола или не. Знам че около 2004 правят промяна и по-новите могат да се четат с най-обикновен Скенер.
    Може би някой колега би подсказал дали корекциите на дюзите се виждат и с какаъв адаптер и програма.

    Моята е 2005, Бензин, с 5 скорости и конкретно за дизела, не мога да ти кажа, но предполагам, че докато пиша това, вече някой се е обадил.

    Коментар


    • #3
      Двата джипа са коренно различни.
      Ако бюджета е достатъчен можеш да търсиш Land Cruiser-a от последните години на производство (на 120-ката). Единствения по-сериозен проблем са дюзите, както вече каза колегата. Не знам какво разбираш под каране на асфалт, но ако говориш за магистрала, то с обикновеното пружинно окачване усещането за комфорт отстъпва пред голям автомобил. Машината е надеждна, проходима и може да се поддържа с оригинални части и консумативи за прилични пари, спрямо това което представлява. Скъпи неща обикновенно се сменят рядко, но все пак за тези години най-важно е как е експлоатиран и поддържан преди това. Бих ти препоръчал да търсиш автомобил с пълна сервизна история, закупен от България и на възможно по-малко километри. Трудно се намират, но все още изпадат такива оферти на цени различни от космически.

      Коментар


      • #4
        Тойота добре ама всите са много надценени милионници на 133 к реални

        Освен това за конкретната употреба би могло да се търси по цивилен СУВ без бавни скорости, рама и т.н.

        Да търкаляш ТЛК 120 за всекидневен автомобил не че не става но определено не е евтино

        А и каквото и да чуеш за дюзите на 3.0 Д4Д да знаеш че дори и да са перфектни на момента (което е невъзможно) след някакъв неголям период ще се наложи ремонт/смяна.

        За МЛ-а не знам нищо конкретно за болежките по този мотор но познати с 320 ЦДИ нямат големи и скъпи драми за 7-8 години вече.

        МЛ-а е по подходящ за евридейка и неразчистени пътища хеле ако е с въздушно окачване.

        МЛ W164 като направа и качество на изпълнение е класи над стария МЛ W163.
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          С всичко съм съгласен само не мога да разбера какво имаш предвид, че за всекидневен автомобил не е евтино. Като изключим тия пусти дюзи според мен не само, че е съпоставим с ML-а, а даже ще има и по-малко разходи.
          Ако се гледа предназначението по добрия избор би бил ML-а наистина. Но честно казано Land Cruisera е истинския джип, а както са казали хората "апетита идва с яденето", така че много зависи какво те влече и ако се радваш на разходките извън пътя, то Крузъра е наистина прекрасна джипка. Ако трябва да тръгна от единия до другия край на страната по магистрала със сигурност бих предпочел ML-a.

        • rosen_offroad
          rosen_offroad коментира
          Редактиране на коментар
          Ами по тежка е и гори повече

      • #5
        Дюзите на ТЛК 120 по спомен бяха около 1800 лв/бр.
        6 броя са и съм чувал от хора запознати с тях, че трудно се рециклират(може и да бъркам).
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • mikivt
          mikivt коментира
          Редактиране на коментар
          Рециклирането на 4 дюзи е около 1000. Нови, Денсо, и пак 4 са малко над 2000. Има и по евтини, заводски рециклирани. Не е малко, но не е и кой знае колко много. Важното е да се прави овреме, че да не иде човек и на рециклиране на мотора, че там са още няколко хилядарки.

        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Ясно, благодаря за поправката!
          Значи съм бил в пълна заблуда. Защото из някоя тема съм чел, че ако купиш нови дюзи, ще платиш джипа почти още веднъж.
          Може би е ставало въпрос за ремонт на мотора от ненавременна смяна.
          В този случай цена около 1000-2000 лв. не е кой знае какво за автомобил от такъв клас.

        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          За дюзите има доста писано и тук. В австралийските форуми също е дъвкано.
          Стане ли белята нещата могат да стигнат и до нов мотор.

      • #6
        Тойотата е по-бавна и мудна ,но вози добре и според моите спомени от преди 15 години е по-широка отзад от МЛ .Беше само на задни въздушни възглавници .Последната ми информация за нея беше ,че гони 900 К километра .
        МЛ ,само че 320 ,2007,с навъртяни близо 500 К километра само мога да кажа ,че съм само с добри впечатления .Малко е тесен отзад ,ако отпред седне дълъг човек (180 съм аз ) .
        И с двете съм карал на дълъг път ( над 1000 км .на ден примерно,макар че с Тойотата веднъж минахме 7 000 за по-малко от седмица) ,и с двете ми е било удобно ,но Тойотата е по-бавна естествено . На МЛ подръжката му за тези километри са смяна на 4 лагера на главините ,веригата на раздатката ,няколко тампона по окачването ,уплътнение на масления охладител ,маркучи на хидравликата ,маркучле (едно криво)на нафтовия филтър ,четири пъти комлект задни и три броя предни възглавници, два пъти компресор на окачването(там едно маркучле излиза от едно филтърче и гълта прах ,отделно е наврян под калника ) ,един път генератор ,два пъти брава задна на капака на багажника(има едни калпави моторчета които се скапват,та втория път направихме от две една ) ,една брава на вратата (сега и втора натам върви) ,един път релето (после прочетох ,че може да се ремонтира ,ама още не съм му направил дисекция ) на подгревните свещи (сменяни са максимум три комплекта ) ,претапициране на волана .Накладки и дискове са сменяни ,но сега не помня през колко километра .

        Коментар


        • gy6ter
          gy6ter коментира
          Редактиране на коментар
          Видях на едно от братчета на моя МЛ 800+К километра .Забравих ,че се налага да се пристягат дюзите ,или им се сменят уплътнителните пръстени ,мисля ,че един път са сменяни тези пръстени.

        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          Дюзи не са ли сменяни, че ми стана интересно?

        • gy6ter
          gy6ter коментира
          Редактиране на коментар
          На моя не ,за другия не знам ,а и не мога да питам защото го няма вече .Моя си гори и сега по литър,литър и половина масло на 15К километра ,колкото когато беше нов.

      • #7
        Двете хубави неща на тази Тойота спрямо МЛ са: ако предположим, че сега струват по 20000 лева след 5 години МЛ ще е наполовина на Тойотата, а тя сигурно ще е пак 20, другото е скоростната кутия.
        8)

        Коментар


        • #8
          Много благодаря за разясненията и споделеният опит.

          Изводите, които си направих са, че Тойотата е много добър автомобил, обаче не е рентабилен за това, за което ще го използвам. Но, както каза колегата по-горе "апетита идва с яденето", та се бях навил да го купя Land Cruisera(при условие да му се направи ПЪЛЕН преглед в Тойота), влизаше ми в бюджета, който е около 18 000 - 20 000 лева, като отделно смятам обслужване и нови дюзи(около 2000 лева, както споменаха колегите), за да не си ходя по главата после. Но за хубаво или лошо, някой ме беше изпреварил и Тойотата вече я нямаше...както и да е, продължавам с търсене на паркетник, било то МЛ, Х5 и т.н. , честно казано след толкова гледане и четене вече са ми на едно, въпреки, че чета за поддръжката и надеждността и първото звучи доста по-скъпо от на Тойотата, а за второто няма да го коментираме, въпреки по-новата година на паркетниците. Друг варянт е, ако отново излезне някой ТЛК 120, който да е в бюджета, с хубаеи гуми за асфалт, мисля, че ще покрие нуждата за пътувания по магистрала, пък ако "апетита" за по-сериозно излизане от пътя дойде, лесно ще го обуя с рошави гуми.

          Първоначалната ми идея, по принцип беше, да взема върнат от лизинг Land Cruiser j150 и да го изплащам, но с корона кризата ми се струва рисковано и се спрях на обсъжданият варянт, но това е друга тема на разговор.

          А за евро категорията и бъдещите еко норми, някой може ли да сподели нещо и дали с тези автомобили и дизелови двигатели, няма да има проблеми в бъдеще?

          Отново много благодаря за мненията.

          Поздрави

          Коментар


          • large
            large коментира
            Редактиране на коментар
            Както писах горе, аз съм пристрастен, щото моята е "газов бензин".
            Разхода ми на газ, извънградско (средно) е около 16* (засичал съм и под 15, но го отдавам на поредица от съвпадения, метео и всякакви други условия и съвпадения).
            *Държа също да спомена че този рахгод е постигнат при движение в рамките на закона - 60-90км в час, което забелязвам е УЖАСНО дразнещо за околните . Аз возя 2 деца, които се старая да дъжа заспали във възможно най-дълъг перод от време, та се въздържам от резки маневри и т.н,
            Доста ползвам круиз контрола, намирам го като поносим начин за преодоляване на населени места с ограничения 50-60 и т.н.
            Прост вдигам шалтера и не се нервя - колата си пара-ходи...
            С изцяло магистрално каране със 120-140 не съм изпразвал резервоара (72л с достъпни 60л).
            Градски, също не съм правил обстойни засичания, но живея във Варна и предполагам всеки град е индивуален, по подозирам някъде 20-30.

            Още едно очевадно нещо да споделя, ако гледаш най-младите модивикации 120, без гума на задната врата, да знаеш че е жертван 2рия резервоар, и гумата е под багажника.
            В случая с резервна гума на задната врата- мястото е свободно за алтернативен/спомагателен резервоар.
            Гумата леко ограничава видимостта, но ми служи и като ориентир, като паркирам назад, защото указва габарита на теглича.

            Очудих се малко, като спомена за шосейни гуми. Моята експлоатация предвиждаше излизане по "черно", разбирай селки път, макадам, чакъл, нааааай-много някоя нива, и се отказах то чисто "шосейни гуми" и си взег АТ - БФГ КО2. Предните, с които я купих и те бяха АТ, ама супер изтрити, даже може и да са слагани барабар с джантите при джамбаза.
            Пусто, качвам се на "жиб" от Мицубиши Галант 2,0, със всичко наполовина - конски сили, тегло, товароподемност, та нямам никаква база за сравнение и не мога да кажа дали гумите шумят, ама мен нищо не ме дразни.
            Но определено, не бих си причинил филма да имам втори комплект гуми, за излизане от асфалта. Под "рошави", предполагам визираш МТ, ама аз лично като се замисля колко разправия ще е за смяна, съхранение и т.н.

            Най-трудно ми беше да свикна да карам в града, защото (за мен лично) беше трудно да си пренастроя PID контролера на десния крак. Имаше случки, на светофар, завой, гърбици, когато деца, жена, багаж стават на кълбета по кожения салон, въпреки че са изо-фиксирани и закопчани, просто ако натискам повече от 2см се получава рязко ускорение, (а децата бяха на 0.5 и 1.5 години), ама се свиква - бял кахър.
            Спирам да пиша за това, да не ме вземат на подбив - оня с тойотата ракета, дето харчи 15 газ .

            Ако гледаш пак, поинтересувай се за окачването има екземпляри с въздушно отзад- няма пружини, може да се повдига и сваля, а 4те аморетисьора са "умни" или активни. Това е още една глезотия, поне, докато не се развали. Гледай дали държи налягане, дали компресора се вклщчва за да донапомпва. Чува се, само ако си в спряло положение и то отвън, до задния мост.
            При мен не се забелязва разлика в комфорт и спорт или просто разбирам като магаре от духова музика.

            Пробвай дали работи блокажа на междинния диференциал. Моя изкарваше грешка за отворена верига. напръсках буксата и спря да се оплаква, но продължи да мига и да не включва.
            Беше спекъл и забелязах че проработи след нарочно друсане по черен път. Спрях, натиснах копчето и замига и светна. Пробвах още няколко пъти и всекъ път чувах актуатора да движи все по-бързо.
            След 3-4 месеца пак го пробвах на спряло положение - пак спеч, но се оправи след 2ри-3ти опит. Общо взето, запича от неползване,
            Трябва да се отвори и гресира, но има разни зъбни колелете, които не трябва да се разместват че отиде калибрацията. Аз открехнах капака и окъпах всичко с ВД40, което може и да е грешка, ако съм смил старата грес.
            Оправданието че е "само запекъл" може да е основание, както да се прикрие проблем, така и за отбивка от цената - има потенциален риск

            Задния диф се блокира или сам - LSD или ръчно, с врътка, под волана. Ръчното е в по-постните модификации.
            Един съвет, ако се двоумиш между екземпляри с еднакво състояние, които се различават по централната конзола.
            Навигацията, може и да е била върха на сладоледа в 2003, ама вече е само конструктивно заложено ограничение.
            Гледай за по-простия модел, в който климатика е отделен модул, за да можеш да си сложиш отделно радио.
            При тъчскийна, всичко се оправлява от един модул - и климатика, и ако искаш мултимедия, тя трябва да говори с климатика по CAN.
            Има разни ТеслЪ Стил модули от китайците, а един руснак продава за $100 фърмуеър за тях, дето е по-добър от китайския, ама много неизвестни.
            Това е единственото, което бих сменил на моята да беше отделен климатик и да и набуча 2 ДИН андроид навигация .
            Ама иначе кога щях да пипна авто<b>касетофон</b> с тъч скрийн управлениe.

          • MoridinBG
            MoridinBG коментира
            Редактиране на коментар
            Ремонтът на помпата на простия и непретенциозен мотор на стотака е 3500лв и не се прави в България.

          • CRS
            CRS коментира
            Редактиране на коментар
            След поредните огледи и ровене в интернет, добавих и Mitsubishi Pajero 3.2DID към разглежданите автомобили, но чета из форума лоши работи за ремонти 7к + ремонт на горивна система...

        • #9
          Привет колеги,

          Срам не срам, отново имам, може би глупав въпрос към вас.

          Днес гледах един МЛ 320 CDI, около 2010 година. На външен вид, колата ми хареса и продавачът е съгласен да я закараме в посочен от мен сервиз за преглед, ако засвидетелствам интерес с капаро.

          Това, което ме притесни малко е, че колата запали от примерно третият четвъртият оборот(звучеше като слаб акумулатор, но не мога да бъда сигурен), ауспусите бяха доста черни и докато двигателят работеше се усещаше леко като лютива или кисела миризма на дизелово гориво. Това нямаше да ме притесни, ако чисто от любопитство не загледах една Х5-ица 3.5 D от що годе същата година, на която ауспусите бяха едва ли не, бели и дори когато човека я изфорсира не се усети никаква миризма на изгоряло гориво, камо ли да ми люти, нямаше пушек, нищо. При Тойотата, която изтървах, също не забелязах някакви натрапчиви миризми. Четох в интернет различни мнения, от това, че тази миризма идва от неизгоряла нафта, което е признак за проблем, до това, че за дизел тази миризма е нормална и зависи от коя бензиностанция се зарежда. Може би, трябва да споделя, че Х5 беше с топъл двигател а МЛ студен. Та така и не разбрах на 100% нормално ли е или не (според мен има нещо) и дали, ако дам капаро, закарам колата в сервиза и ми кажат, че е пълен боклук в какви филми ще се вкарам по натам.

          Благодаря на отзовалите се.

          Поздрави

          Коментар


          • IvanIvanovi
            IvanIvanovi коментира
            Редактиране на коментар
            никога не давай капаро на автоджамбазин, ако не си абсолютно убеден че искаш тази кола и сте си стиснали ръцете за окончателната цена..........е , освен ако не си го прежалил де

          • noname12
            noname12 коментира
            Редактиране на коментар
            Това за което питаш е доста субективно. Както може да е нормално, така може и да е признак за потенциалне проблем. Също така зависи от колко време не е палена, дали всичките подгревни свещи работят и дали времето не е прекално студено.

        • #10
          Имай предвид, че тези МЛ- и имат свойството да си пълнят задния САМ модул с вода и става голям купон. А, на два от нишата за акумулатора, който е под предна дясна седалка, съм вадил по една кофа вода. Там също е пълно с електроника и предпазители, които бяха в много окаяно състояние. Така, че няма да е лошо да хвърляш по едно око на тези две места.
          Ние на бечачките се стремим да вдигаме, колкото се може по нагоре електроника, не доумявам защо Мерцедес я монтират в "мазата", Не са само те де. Ама другите( ВАГ групата например) на много по ранни години го правеха и се взеха поука.
          П.П. Задния САМ модул е пред десния стоп под табло с предпазители. Като се отвори кората в багажника в дясно и се светне с фенерче, се вижда дали има следи от влага и вода.
          Последно редактирано от atanas_93; 12-02-21, 08:10.
          Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
          SSang Yong Kyron 2.0xdi
          Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

          Коментар


          • Даниел Цветков
            Даниел Цветков коментира
            Редактиране на коментар
            Това за САМ модулите е вярно,но важи за модела преди фейса,а 20101г вече трябва да е фейсова-там този проблем го няма.

        • #11
          Благодаря за съветите,

          Гледах отново един ТЛК120 D4D автомат и това, което забелязах е, че имаше петна ръжда по шасито(в рамкте на нормалното), личеше си, че е ползван по предназначение, имаше следа като от стар теч по ляв заден спирачен апарат, когато се вдигаше окачването, компресора доста шумеше и това, което ме притесни най-много беше, че докато двигателя работи за около няколко секунди се чуваше шум, като все едно нещо стърже или все едно минава течност под високо налягане, работи примерно половин минута и пак се чува този звук за няколко секунди. Също така, на бавни скороси, тръгваше и превключваше доста рязко, не знам дали е нормално...та чудя се, ако го взема, но по-скоро не, колко ще струва "да се кара в пътя" и дали си струва?

          А ако пак гледам МЛ, много благодаря за съвета да гледам около САМ модула за следи от течове.

          Поздрави

          Коментар


          • noname12
            noname12 коментира
            Редактиране на коментар
            И един въпрос - къде ги гледаш тези джипове? По автокъщи? Не че е лесна задача, но гледай да е от някой съвестен собственик, че иначе ще береш ядове, и не ме питайте откъде знам!

          • CRS
            CRS коментира
            Редактиране на коментар
            За съжаление, нямам майстор, който да обикаля постоянно с мен и да гледа. Идеята ми е да избера автомобил, който изглежда здрав и тогава да го закарам в оторизиран сервиз да си кажат мнението. Според мен да карам джип, който очевидно има някакви шумове или пък двигателят е олян с масло(на един МЛ 350 CDI, който гледах преди) или пък едвам пали и изгорелите газове миришат изключително много и задушливо, няма смисъл и е излишно губене на време и пари за преглед. А може би греша?

            Със скоростите точно това се получава, само че е автомат джипа и при тръгване го има същото.

            Иначе гледам и в автокъщи и от собственици, като наблягам на второто, ако има възможност.

          • large
            large коментира
            Редактиране на коментар
            Ако колата е автоматик и скача/рита, при смяна между R, N и D, може да са заминали каретата по кардана.
            Това е в пъти по-изразено на бавни скорости.
            Според някои гресирането на каретата и в частност на телескопичния кардан помагат да се реши този проблем.

            Според мен, трябва да решиш къде искаш да си по-"джип", на пътя или извън него.
            С тойотоата ще можеш да идеш по-далече (условно казано) отколкото с другите изброени МПСта, а може и дори да се върнеш (по-бързо).

            Не съм гледал и приравнявал звезди за сигурност, но Тойптата има рама, което е и донякъде коз.
            Извън пътя, някой беше казал че коли с рама имат повече шанс да излязат от калта цели.
            Леките СУВ-ове сигурно няма и да припарят до калта, ама пак важи за апетита и яденето.

        • #12
          Първоначално публикуван от CRS Преглед на мнение

          #11.3
          CRS коментира
          Днес, 18:09

          За съжаление, нямам майстор, който да обикаля постоянно с мен и да гледа. Идеята ми е да избера автомобил, който изглежда здрав и тогава да го закарам в оторизиран сервиз да си кажат мнението. Според мен да карам джип, който очевидно има някакви шумове или пък двигателят е олян с масло(на един МЛ 350 CDI, който гледах преди) или пък едвам пали и изгорелите газове миришат изключително много и задушливо, няма смисъл и е излишно губене на време и пари за преглед. А може би греша?

          Със скоростите точно това се получава, само че е автомат джипа и при тръгване го има същото.

          Иначе гледам и в автокъщи и от собственици, като наблягам на второто, ако има възможност.
          Може и да грешиш , но по-вероятно не ! Много пъти когато нещо ми е направило впечатление като нередност на огледи , в последствие излиза като реален проблем .
          Отделно това което видиш на място преди покупката , със сигурност няма да е само то , задължително ще излязат още неща на по-късен етап , които просто не си ги видял.
          Та търси автомобил , който поне на пръв поглед всичко му е наред и ти харесва .

          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • #13
            Отново привет,

            Сигурно скоро ще ме болкирате с мойте глупави пвъпроси, но както споменах нямам разбирач, който да е карал и поддържал тези автомобили, да идва с мен постоянно и да дава компетентно мнение, а човек не може да бъде специалист по всичко, според мен.

            Та след известно обикаляне и четене по форумите, се спрях на няколко автомобила и мисля другата седмица евентуално да се сдобия с един от тях. Всичките са от частни лица, които се експлоатират постоянно и може да се види реалното им състояние, че на Горубляне и други подобни, всичко е чисто ново, карано от пенсионер, на 130 000 километра, лъснато и т.н. .

            Едното е Land Cruiser 120 d4d 3.0 173hp автоматик, за който споменах и преди това, джипа очевидно е каран по пресечен терен, компресора за задното окачване работи доста шумно-когато се вдига се чува доста в купето и автомобила се вдига за около минута от N на HI или от LO на N. Двигателят работи равномерно, но както спонеха и горе, на 30 секунди работа се чува един странен звук като стържене или преминаване на течност с високо налягане за около секунда две, но не мога да определя дали е точно от двигателя или нещо около него, когато застана до двигателният отсек, се чува и отгоре и отдолу. Иначе не пуши, съвсем леко мирише на изгоряла нафта и когато се изфорсира пръска черена течност, което според мен е конденз, защото не мирише на нищо и е нормално, поне така четох по форумите, казват, че ако е антифириз ще пуши бяло а този не пушеше. Има малко петна ръжда по шасито(според мен в рамките на допустимото), единият подкалник липсва и щипките на предната броня от долу ги няма и е вързана с рапидки. Също е леко овлажнен задният ляв спирачен апарат, което четох, че им е болка на Ланд Крузерите. Салона, също не беше от най-запазените-напукана кожа на задние седалки и счупен въздуховод. Общо взето, това му бяха дефектите, които аз видях.

            Другият автомобил е Mercedes ML 350 CDI, който изглеждаше в доста запазено състояние, по нов е от ТЛК-то, имаше следи по мотора от стар теч на масло, което също четох, че им е болка на тези двигатели, но щом изглежда теча стар, може би значи, че е отстранен някога(виждал съм такъв теч на предишен автомобил с този двигател, който гледах и изглежда доста по различно и омазано), но го караше жена и нямаше представа какво е правено. Иначе двигателя работеше равномерно, при изфорсиране излизаше бял дим, но времето беше студено и не миришеше на нищо. Стори ми се, от дясно, двигателя се чуваше да работи по-твърдо и тракащо, но може би си набивам вече филми. Знам, че там е компресора на окачването, но колта нямаше клекнала възглавница и не клекна за около 10 минути, докато двигателя беше загасен. Също не забелязах да има влага около САМ модула при задният десен стоп. Разбира се, броните бяха малко поожулени от паркиране, но не беше нещо фрапиращо.

            И третият е BMW X5 E70 3.5D, там еинствените две неща, които забелязах бяха, че казанчето за течността на чистачките е спукано- тече и собственика каза, че никога не е сменявал верига, а колата е на 220 000 километра. Иначе всичко си му работеше, двигателят звучеше добре и не пушеше грам, нямаше следи от течове на масло. Малко ме притесяват двете турбини при този двигател.

            Като цяло, най-много ми е на сърце ТЛК-то, но пък изглежда най-разбит. Но пък поне му се вижда реалното състояние. Другите две са компромис, особено Х5. Според вас, кое си струва да закарам в сервиз и ако кажат, че двигател, скорости, трансмисия и спирачки(общо взето по-скъпите и важни неща) са добре да го взимам? Ясно е, че автомобила ще бъде обслужен цялостно след закупуването. И с трите да се рзкарвам по сервизите ми се струва нерентабилно, та затова ви моля за малко акъл.

            Благодаря за отговорите и отзивчивостта.


            Поздрави

            Коментар


            • noname12
              noname12 коментира
              Редактиране на коментар
              Имал съм няколко Тойоти и в момента имам, така че няма да спекулирам и да ти кажа "ами щом Крузера ти е на сърце, действай".
              Това което мога да ти кажа обаче е, че ако намериш читава Тойота няма да съжаляваш. Тези коли са изключително надеждни и с добра поддръжка после няма с какво толкова да те изненадат. Части за такава Тойота има оригинални на цени, които може да се каже, че са направо смешни в сравнение с официалното представителство.

              На мен са ми симпатични и ML и Х5. Някои хора биха казали, че това са коли за мутреси и мъжки кифли, но честно казано не живеем за хорското мнение, нали! Просто като усещане това са съвсем различни коли от Тойотата.
              Няма никакви драми при двете турбини на Х5-цата, просто имаш още една, която може да се прецака, ама това хич не е по-голям риск в сравнение с някой съвременен бензин с директно впръскване, турбо и т.н. Ангренажната верига е хубаво да се смени, особено щом мотора е с двете турбини. Това, че не е сменен до сега крие някакъв риск, но има хора, които ги сменят на 200к и не са установили каквото и да е износване/разтягане. Трябва си обстоен преглед.

              Парите са си твои и в крайна сметка ти си решавш за какво да ги харчиш и за какво не, вкусове всякакви!

          • #14
            Ако ти е за пресечен терен търси друг ТЛК, не е задължително да е този.

            Коментар


            • #15
              Първоначално публикуван от CRS Преглед на мнение
              .........ще се кара доста по асфалт (защото ще бъде и семеен), но имам намерение и да слиза по черни пътища, като под такива имам предвид, не тежък офроуд а например излет в планината със семейството или зимата каране по неизчистени пътища, живея в планински район и когато снега не е почистен, виждам умерени затруднения с леката кола(разбира се, хубавите гуми изобщо не ги коментираме).
              Пак ще кажа че за тези изисквания ТЛК не е добър избор, не че не става но е излишно да разкарваш допълнително рама и бавни скорости.

              Освен това Тойота като цяло са много надценени и за същите пари ще получиш 20 години по скъпа от някой корейски еквивалент.

              1. За асфалта ТЛК нито е бърза нито пъргава нито чак толкоз комфортна нито с много екстри.
              2. За излет в планината е ОК но има излишна проходимост
              3. За неизчистени пътища са от значение добро задвижване фултайм и хубави зимни гуми т.е. не блести с нищо пред кой да е паркетник с подобни гуми. Особено важно на движение надолу, спиране и хлъзгаво е масата на колата а там ТЛК ще се държи по зле от по леки паркетници.
              Land Rover Discovery II, V8 4.0
              VW Golf VI variant
              Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

              Коментар


              • noname12
                noname12 коментира
                Редактиране на коментар
                Че са надценени, надценени са, но са си здрави добичета.
                Много зависи от шофьора и стила на каране, ако обичаш повече динамиката при шофирането, то напрактика возенето ще ти се стори направо кошмар, особенно за пътниците - на всеки завой се накланяш повече, заради високия център на тежестта, при по рязко спиране муцуната забива. Ако си спокоен шофьор и не бързаш все за някъде, тогава хич не е толкова зле, а нито разхода на гориво ще ти е по-висок, нито консумативите и т.н.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X