Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Първи стъпки в хобито

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първи стъпки в хобито

    Здравейте колеги,
    Искам да си купя средно, по-скоро към много способна (с опция да расте) проходима джипка.
    Сложил съм си бюджет 5000лв. Не се плаша от "спартанското" , защото за начало идеята ми е да я ползвам само за разходки в гората по черни пътища (ръженче на далеч от всички, разбирате ме ) с малко забавление в някоя малка локва.
    Нямам никакъв опит в офроуда - приемете, че ще се уча на тази кола.
    Доста порових във нета и форума, поразбрах по малко от какво да се пазя за много модели и основното, което виждам е ръждата(разбираемо)
    От дете харесвам Самурай-чета, някак са ми чаровни и съм набелязал 1-2 да огледам в скоро време.
    Другата опция е Терано на което пак симпатизирам.
    Сега и въпросите
    Кое бихте препоръчали за начинаещ, като се има предвид, че няма да му "треперя"?
    Дали ще го одраскам или чукна тук там няма да е грижа.
    Какво да гледам внимателно при двата модела, което би било критично за да НЕ се купи?(За Терано намерих повече такова инфо във форума)
    От друга страна, ако хобито ме грабне с времето ще се запаля да го подобрявам. Кое е по-достъпно и като части за намиране и като цена(горе долу разбира се)
    Като дизайн и лукс(знам че е силно казано ) е явно, че получавам повече от Нисана а пък държат сходни цени. Това ме озадачава... Или Самурая е толкова много ценен или има драма с Тераното - гадая разбира се.
    Сякаш по се виждам в едно Сузуки заради УАЗ вайба , но все пак ще съм благодарен за малко съвети.
    Благодаря предварително!

  • #2
    Писано е много във форума и за двете машини.
    Като цяло нямат дефекти.
    Самурая е много добра база за надграждане, докато при Тераното са по-малко възможностите.
    За комфорт и возия Нисана е на светлинни години напред пред Сузукито.
    Покарай и двете и виж кое ти харесва повече.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от wholenewrealm Преглед на мнение
      Кое бихте препоръчали за начинаещ, като се има предвид, че няма да му "треперя"?
      По-малко изгнилото.

      Коментар


      • #4
        От Нисан за опция да расте в офроуда се взима Патрол

        Тераното си е ами Терано с независимо окачване
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • #5
          Разглеждаш самурай като опция - във форума се продава един подготвен. Ако не ти трябват задни седалки може да го погледнеш.

          Коментар


          • #6
            Първо се повози на некоя разходка/гледай у фейсбука,щот тука расотките умреха/и виж кое ще ти допадне,другото е лесно-мерак се гаси с пари.

            Коментар


            • #7
              От двете - самурай.
              еднозначно.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                Според потребностите описани от Вас и моят опит, съм останал най-очарован от първата Витара. Като при мен беше с тристепенната автоматична кутия, която е уникална за разходки. Колата беше на приятел, и съм бил доста и на двете предни седалки.
                Сравнително евтина кола, с евтина подръжка.
                Има много готови решения за надграждане на всякакви цени, споделени в този форум и на други места.
                Минусите за мен са ръждата и слабият 8 клапанов мотор, но е кола която може много да даде за това което струва. И не я мислиш.
                Последно редактирано от Pavkata_svt; 20-01-21, 18:07.

                Коментар


                • #9
                  При Витарата се стига донякъде и се спира. Същото и при Тераното. От Самурая става и монстър трък.
                  Ако ще се плъзгаш по " наклонената плоскост", ориентирай се към джипка с два цели моста.
                  Последно редактирано от TigerHunter; 20-01-21, 19:02.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • turtey
                    turtey коментира
                    Редактиране на коментар
                    И отделна раздатка

                  • TigerHunter
                    TigerHunter коментира
                    Редактиране на коментар
                    Да. Щот двигателят в един момент омалява.

                  • turtey
                    turtey коментира
                    Редактиране на коментар
                    Газ 69, самурай, г класа.
                    Аз ги харесвам и трите

                • #10
                  Самурая предлага много възможности за тунинг, но това си струва пари. А колегата е с тънък бюджет.
                  От друга страна тераното не е никак кекаво за среден офроуд. С едни по-рошави гуми и див пилот може да засрами много джипове.
                  За сведение-по-миналата година тръгнахме на разходка със състезателния патрол. Спукахме гума, нямахме резервна, и се обадих на брата да дойде да ни прибира. С тераното.
                  То е с опечени АТ на Гудрич, с грайфер на половина, а калта си е доста сериозна, че и баири с коловози има, абе кеф...
                  А брата за пръв път ще кара джип.
                  Викам си-докъдето дойде, пък ще търкаляме спуканата гума. И за учудване-тераното стигна до нас,после беше друга драма, ама е друга приказка.
                  Та не подценявайте тераното, за средно тежък офроуд си става. макар и до там да му спират възможностите.
                  Самурая може доста след това, но с цената на доста тунинг. В стоков вид тераното е по-проходимо.

                  Обаче като за първи джип с тенденция за влошаване на болестта-определено самурай!
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • gabocvet
                    gabocvet коментира
                    Редактиране на коментар
                    Коле каквото и да вземе първо ще му умалеят гумите, после двигателя и накрая мостовете. Ти поне си знаеш!

                • #11
                  С този бюджет ако тръгваш от нулата си за никъде. Самурая е най-евтин за експлоатация и подготвяне.
                  Читав Самурай е поне 3000лв., даже вече 4000лв., че почти няма на пазара и читавите заминават бързо. Обслужване 250-400 в зависимост какво ще излезе за смяна. Само маслата са 100лв.. Нови гуми + джанти са над 1000лв.. Лебедка 500-700лв. + още 200-400лв. монтаж в зависимост вътре или вън. Акумулатор за да я храни +100лв.. Повдигане, брони и подобни са много относителни и рано или късно тръгват мисли за минаване на пружини. Оригинално на пружини има да се продава само 1 в момента. С по-големи гуми предавателните числа не са удобни и си иска по-бавна раздатка или диференциали, с раздатка с ПЧ 4,16 и по-запазен двигател върти спокойно до 33" с достатъчно мощност. В един Самурай няма таван на надграждането и има много накъде да се развива.
                  Ако ще караш по състезание трябва и клетка... Моя ми е излязал над 10 000лв.. Продавам го защото не става за градско каране. Цената подлежи на известен коментар на място.
                  https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B0%D1%80%D1%82
                  Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                  Телефон - в профила!

                  Коментар


                  • #12
                    Много честа грешка е да се замества мощността на двигателя с предавателното число на раздатката. Едното не замества другото. Който е карал повечко го знае.

                    Да-бавната раздатка е благодат, ама я изкачи 200 метра 30 градуса наклон с 3 км/ч, па и камъни да има, тук там някой хлъзгав корен, малко коловоз(изкопан от самия теб от предишните 17 опита)...
                    Всяко нещо си има приложение, но като за начинаещ един самурай с ресьори над мостовете и раздвижни обеци е супер.
                    А после..............
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • Иван Жоров
                      Иван Жоров коментира
                      Редактиране на коментар
                      На такъв наклон Самурай с раздатка 4,16 и свеж 1,3 70к.с. независимо от размера на гумите ще се представи много по-добре от 2,0 115к.с. с оригиналната раздатка. 1,3 70к.с. ако е свеж има достатъчно мощност за Самурай под 1200кг. с оригиналните карантии(загуби).

                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Убу, ти знаеш по-добре.

                      30 градуса баир знаеш ли колко е? Насираш се пред него...

                    • s_s1
                      s_s1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Изкривявате темата.
                      А за мощността според Мечо Пух-Колкото повече-толкова повече!

                  • #13
                    Колеги, много благодаря за съветите!
                    Определено се насочвам към Самурая.
                    Не търся вече тунингован, а по скоро максимално "стоков".
                    Все пак и жена ми ще трябва да го хареса (трябва да е чаровен )
                    Пък като тръгна "по наклонената плоскост" ще го мислим а нали това е и част от чара...
                    Тези дни почвам да обикалям по градовете където се продават.
                    Има едно доста "лачено" в Сливен та чак ми е съмнително, не се вижда ръжда, явно е пръснато със спрейче. Ако някой го е гледал ще съм благодарен за мнение, че съм от София и добро разкарване ще стане....

                    Коментар


                    • #14
                      Първоначално публикуван от wholenewrealm Преглед на мнение
                      Колеги, много благодаря за съветите!
                      Определено се насочвам към Самурая.
                      Не търся вече тунингован, а по скоро максимално "стоков".
                      Все пак и жена ми ще трябва да го хареса (трябва да е чаровен )
                      Пък като тръгна "по наклонената плоскост" ще го мислим а нали това е и част от чара...
                      Тези дни почвам да обикалям по градовете където се продават.
                      Има едно доста "лачено" в Сливен та чак ми е съмнително, не се вижда ръжда, явно е пръснато със спрейче. Ако някой го е гледал ще съм благодарен за мнение, че съм от София и добро разкарване ще стане....
                      Не знам каква ще е тази жена, дето да хареса Самурай. По-скоро мисли вариянт за двоен бюджет, като с половината да и купиш розов Фиат 500 или нещо подобно

                      Аз проблем виждам в това, че си абсолютно начинаещ. Т.е. не знаеш какво искаш.

                      Някои хора под "Офроуд" разбират да покарат по твърд черен път 5-10 км, да стигнат до някоя полянка, да си пекнат пържолки, да понаснимат наоколо и да се приберат. За други - да се натоварят, да карат няколко дена по кано черно, да разпъват палатки - с други думи диво къмпингуване, рибарство, ловджийство и т.н. за по няколко дена. Трети пък, под "Офроуд" разбират да се бухнат в някое кално дере, цял ден да буксуват, да разпъват лебедки и вечерта да се върнат ухилени и окаляни до уши.

                      Та според употребата трябва да се вземе подходяща джипка.

                      Тука повечето са за Самурай. Няма лошо, ако ти е втора кола само за хобито. Пък карай, троши и наливай пари в нея. Самураят е като лего - като го вземеш можеш да налееш 5 та дори 6 цифрена сума и да стане нещо уникално дето няма спиране. Въпросът е дали си чак толкова луд, дали имаш пари за трошене и наливане, дали имаш място (гараж/двор) за ремонти и подобрения, дали имаш нужните познания за доработки и развитие?

                      Ако ти трябва една единствена универсална кола за всекидневна употреба, с която да можеш да отидеш да си начешеш крастата - по-добре Терано.То и при Терано ако тръгнеш да наливаш пари, му се слага цял преден мост, от там се стопява разликата със Самурая

                      Или както се казва в една форумна мъдрост - първата джипка е за да си откриеш грешките и да разбереш, каква трябва да ти е втората (вече правилната).
                      Nissan Terrano 2,7 TDI

                      Коментар


                      • #15
                        Първоначално публикуван от wholenewrealm Преглед на мнение
                        Колеги, много благодаря за съветите!
                        Определено се насочвам към Самурая.
                        Не търся вече тунингован, а по скоро максимално "стоков".
                        Все пак и жена ми ще трябва да го хареса (трябва да е чаровен )
                        Пък като тръгна "по наклонената плоскост" ще го мислим а нали това е и част от чара...
                        Тези дни почвам да обикалям по градовете където се продават.
                        Има едно доста "лачено" в Сливен та чак ми е съмнително, не се вижда ръжда, явно е пръснато със спрейче. Ако някой го е гледал ще съм благодарен за мнение, че съм от София и добро разкарване ще стане....
                        В Сливен се продава един "Самурай", снимките на който са пред шоурума на "Тойота". През лятото точно работещи в тази фирма, се занимаваха с реставрация на "Самурай". Разговарях с един от тях защото моето Субару беше в техния сервиз по "каско", но след като ме видя да се движа с моя "Самурай" май му стана интересно. Определено имаше ентусиазъм по отношение на Самурайчето и реставрацията - предполагам са се постарали. Ако става дума за същия автомобил, добре би било да се види на място. НО, както каза един колега - жена и "Самурай"...обикновено не е добра комбинация.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X