Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Може ли малко помощ в избор на автомобил?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Купувам: Може ли малко помощ в избор на автомобил?

    Здравейте!

    Със съпругата ми се оглеждаме вече за семеен автомобил, понеже семейството ни се увеличи с още един член.

    Като цяло през годините и двамата сме ползвали различни марки автомобили.

    Аз съм шофирал : Honda, Toyota, BMW, Smart, Volkswagen.
    Тя е шофирала : Mercedes, Toyota, Honda, Opel, Fiat.

    Общо взето сме се ориентирали към бензинов мотор, на който евентуално след време ще бъде поставена газова инсталация. Спираме се на бензинов мотор поради няколко причини :
    • Възможност за газифициране (при необходимост)
    • По-евтин за поддръжка (като цяло, но не при всички модели)
    • По-бързо загряващ в зимни условия, а и като цяло
    • Предимно за градско ползване

    Относно скоростна кутия, желаем да бъде автоматична, но това не важи за всички модели, понеже сме изчели доста за тях и общо взето знаем в кои модели е ОК да бъде автоматична и в кои е ОК да бъде ръчна. Това не означава, че знаем всичко за автоматични и ръчни скоростни кутии и ще Ви бъдем благодарни за Вашето мнение и опит с двете кутии.

    В моментът се оглеждаме за комби или миниван.

    Автомобилите, които сме гледали и попадат в тези категории са :
    • Volkswagen Touran I ( 2003-2006 ) : 1.6 бензин – 102 к.с.
    • Volkswagen Touran I ( facelift 2006 ) : 1.6 бензин – 102 к.с.
    • Audi A6 Avant (4F,C6) ( 2004-2008 ) : 2.4 бензин – 177 к.с.
    • Ford Focus Turnier II ( 2005-2010 ) : 2.0 бензин – 145 к.с.
    • Ford Focus III Wagon ( 2010-2014 ) : 1.6 бензин – 125 к.с.
    • Hyundai i30 I CW ( 2008-2010 ) : 1.6 бензин – 126 к.с.
    • Kia Ceed 1- series Sporty Wagon ( 2007-2010 ) : 2.0 бензин – 143 к.с.
    • Mercedes-Benz C-class T-modell ( S203, facelift 2004 ) ( 2004-2007 ) : C 200 Kompressor – 163 к.с.
    • Mercedes-Benz E-класа T-modell ( S211, facelift 2006 ) ( 2006-2009 ) : E 200 Kompressor – 184 к.с.
    • Opel Astra H Caravan ( 2004-2010 ) : 1.6 бензин – 105 к.с.
    • Opel Zafira B ( 2006-2008 ) : 1.6 бензин – 105 к.с.
    • Opel Zafira B ( facelift 2008 ) ( 2008-2010 ) : 1.8 бензин – 140 к.с.
    • Peugeot 307 Station Wagon ( facelift 2005 ) ( 2005-2008 ) : 2.0 бензин – 140 к.с.
    • Peugeot 407 SW ( 2006-2008 ) : 2.2 бензин – 160 к.с.
    • Toyota Avensis II Wagon ( 2003-2009 ) : 1.8 бензин – 129 к.с.
    • Toyota Corolla Verso III ( facelift 2007 ) ( 2005-2009 ) : 1.6 бензин – 132 к.с.
    • Toyota Corolla Verso III ( facelift 2007 ) ( 2005-2009 ) : 1.8 бензин – 147 к.с.
    • Volvo V50 ( 2004-2009 ) : 2.4 бензин – 140 к.с.

    Като цяло това са всички автомобили, за които сме прочели някаква информация и то не малка, разбира се.
    Все пак няма начин да сме изчели всичко за тях и затова разчитаме на Вашето мнение, а и едно е да си прочел някаква статистика, друго е някой, който има или е имал някой от всички изброени автомобили, да сподели своите впечатления.
    За нас е важно да измежду всички автомобили, които сме гледали, да изберем спрямо цена-качество-обслужване най-добрият.
    Бюджетът ни е 10 000 лева.
    Надяваме се да намерим автомобил, който разбира се да струва под 10 000 лева и съответно с разликата до тази сума да успеем да го регистрираме, обслужим и т.н.
    Това, разбира се, не означава, че ако намерим НАШИЯТ автомобил и той струва 10 000 лева няма да го купим – ще го купим, но просто ще ни е малко по-трудно после да направим всичко наведнъж по него.

    Ами това е от нас.

    С моята съпруга искаме да благодарим на всички, които ще се включат в този много важен за нас избор – семеен автомобил.

    Също така предварително искам да помоля всички, които ще пишат по темата да бъдат ясни, точно и кратки с конкретни примери защо и как, без излишни разтягания на локуми.

    Наясно сме, че разглеждаме много различни автомобили и като класове и като цени, но всеки един от тях би бил чудесният семеен автомобил за нас лично, но искаме да чуем и мнението на други хора, които вече имат или са имали някой от горепосочените марки и модели автомобили.

    Също така приемаме и други предложения за семеен автомобил, различни от тези, за които ние се оглеждаме, стига наистина да получим адекватно и компетентно мнение защо и как.

    Още веднъж Ви благодарим предварително!

    Пожелаваме на всички Вас много успешна и здрава 2021 година и нека Бог да бъде с нас!

    P.S. : Ако случайно темата НЕ е в правилният раздел, моля някой от администраторите да я премести в правилната такава.


  • #2
    Колега, всеки би ти казал че трябва да свиеш количеството до 2-3 модела, щото така има да търсиш много време и винаги ще има момент да се питаш дали пък няма да сбъркаш. Обикновено при такова питане всеки предлага това което той си харесва и избора пак става труден. Трябва да подредиш критериите по важност, така че да съкратиш списъка.
    И за да не е ОФ ще ти кажа, че имам Туран 1 от 4г. За мен това е най добрият семеен автомобил. За парите си предлага добър комфорт и много голям обем при необходимост. Можеш да избираш от различни модификации и ДВГ. Моят е 1.9 TDI 105 коня, автомат и 4г го карам без никакви проблеми, комшията ми кара фейслифта на Туран с фабричен метан и също няма проблеми и е много доволен.Толкова от мен.

    ПП темата принципно не е за този раздел а за раздела "Какъв автомобил да си купя"

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от piron45 Преглед на мнение
      Колега, всеки би ти казал че трябва да свиеш количеството до 2-3 модела, щото така има да търсиш много време и винаги ще има момент да се питаш дали пък няма да сбъркаш. Обикновено при такова питане всеки предлага това което той си харесва и избора пак става труден. Трябва да подредиш критериите по важност, така че да съкратиш списъка.
      И за да не е ОФ ще ти кажа, че имам Туран 1 от 4г. За мен това е най добрият семеен автомобил. За парите си предлага добър комфорт и много голям обем при необходимост. Можеш да избираш от различни модификации и ДВГ. Моят е 1.9 TDI 105 коня, автомат и 4г го карам без никакви проблеми, комшията ми кара фейслифта на Туран с фабричен метан и също няма проблеми и е много доволен.Толкова от мен.

      ПП темата принципно не е за този раздел а за раздела "Какъв автомобил да си купя"
      Благодаря за бързият отговор!
      Да, ясно е, че трябва да се избира между 2-3 модела, спор няма.
      Изброил съм всички тези, защото покриват нашите изисквания, просто всеки си има своите "+" и "-".
      Исках да се допитам до различни хора от моето обкръжение, за да видя кой какво мисли по темата и евентуално кой какво ще сподели за някой от моделите, които съм написал.
      Също така ми е интересно и евентуално да получа и други предложения, различни от тези, като да са ясно и точно обосновани - как и защо.
      Това ми беше идеята.

      P.S. : Ако има начин, моля кажи ми как да преместя темата си в правилната категория?! Благодаря!

      Коментар


      • piron45
        piron45 коментира
        Редактиране на коментар
        Само админ може да я премести

    • #4
      От изброените модели и ако разбирам какво търсиш твоето купе е Туран или Зафира. Обаче, 1.6 моторите са слаби, много слаби за подобно купе - остава 1.8 на Опел, но със ръчна ск кутия, роботизирания автоматик има потенциал за хиляди левове ремонт на робота за превключване. От останалите - мерц-овете са най автомобил, но как ще ти се отрази задното? 2.2 на Пежо е ДВГ заслужаващ внимание - добра комбинация мотор - купе. Тойотите - ммммр здрави колкото всички останали, непретенциозни, безхарактерни.
      O888 749-O86
      C20LET 4x4 198 kW 370 Nm - любимата
      NC 750

      Коментар


      • artefekt
        artefekt коментира
        Редактиране на коментар
        Карал е БМВ....как да му се отрази задното

    • #5
      Хонда и Тойота са единствените, които сте карали и двамата, Тойота присъства в списъка, а Хонда, не... Ако няма специална причина, препоръчвам да включите и Хонда, и може би Митсубиши.

      Щом четете и се интересувате, трудно ще сбъркате с кофти модел, просто е въпрос на вкус, читава бройка, и малко късмет.

      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #6
        Много пъти е писано из форума-не робувай на марка, а тръгвай по автокъщите, с осигурен бющджет. Гледаш колите в ценовия диапазон, и все пак да е от списъка с марки или модели.

        И ВЗЕМАШ НАЙ-ЗАПАЗЕНАТА.

        При стара кола всичко е на късмет, така, че гледай колата да е максимално близо до състоянието в което е излязла от завода. Колите се правят да изкарат някакъв пробег без проблеми, а след това вече никой не го интересува каква е цената на частите и лесно ли се сменят. Просто когато си купиш кола в максимално фабричен вид си гарантираш, че тя е все още в кондиция, а не и е изтекъл ресурса.
        На запад където да си купиш нова кола е нещо съвсем нпрмално даже и за обикновен бачкатор не се робува толкова на марки колкото тук. Именно защото която и марка да избереш няма да има проблеми с колата в първите години. А после като я закарат в България-българите да се спасяват.

        Още нещо-прегледай за всяка от изброените коли каква гаранция дава производителя когато се купува като нова. По-голямата гаранция е признак за по-здрава кола. Никой производител няма да даде гаранция 10 години, ако знае, че колката на 5-6 година ще започне да дава дефекти.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от m4r1qn Преглед на мнение
          От изброените модели и ако разбирам какво търсиш твоето купе е Туран или Зафира. Обаче, 1.6 моторите са слаби, много слаби за подобно купе - остава 1.8 на Опел, но със ръчна ск кутия, роботизирания автоматик има потенциал за хиляди левове ремонт на робота за превключване. От останалите - мерц-овете са най автомобил, но как ще ти се отрази задното? 2.2 на Пежо е ДВГ заслужаващ внимание - добра комбинация мотор - купе. Тойотите - ммммр здрави колкото всички останали, непретенциозни, безхарактерни.
          Ако трябва да съм честен най-много имаме желание за Мерцедес, макар да не робуваме на марки.
          Просто обслужването на един такъв 13-15 годишен автомобил като Мерцедес... не знам как да го кажа точно, но някакси не ми се хвърлят пари само заради едната марка... Ако ме разбираш... Задното предаване не ни притеснява и двамата.
          За Опел-те е ясно, че това 1.6 е слабо, но пък са им най-здравите мотори. При 1.8 имам доста проблеми, затова не съм ги споменал.
          За Пежо-та : при 407-цата 2.2 бензиновият мотор е уникален - много здрав и еластичен (карал съм го на приятел), а и в интернет сме изчели само хубави отзиви за него, но пък тези 407-ци имат доста проблеми с парното, което ако се прояви е много скъп ремонта - разглобява се цялото табло и частите не са евтини. Отделно окачването му е сравнително по-скъпо, спрямо другите. Също така и с електрониката не са много ОК.
          За Тойота : ОК са, но нещо тези модели, които споменахме по-горе за нас лично имат повече "-" отколкото "+" - лично наше виждане.

          Коментар


          • royce
            royce коментира
            Редактиране на коментар
            Пропусни и Ауди-то ...

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Мерцедеса е ОК, но C-klasse. Ако няма ръжда е доста здрава кола.

          • Николай Колев
            Николай Колев коментира
            Редактиране на коментар
            От шест години ползвам Пежо 807 с 2.2 ХДИ мотора с ръчни скорости, от гледахме с него и с един Ситроен Евазион преди това 4 деца със всичките багажи, почивки на море и т. нт.
            Ти сам знаеш какъв е двигателя върви и не създава проблеми останалото също.
            Евтин е и върши работа.

        • #8
          Колега.. много автомобили си изброил и то различни по цена марки и класове. Виж сега, понеже виждам бюджета, та мога да ти кажа следното. Препоръчвам да не взимаш скъпа марка като мерцедес или Ауди. Да е по-нова година, да е по-прост мотора, без турбо например. Ако е автомат да е класически без вариатори и роботи. От изброените, ако намериш запазена Тойота няма да сгрешиш, само не знам как се разбират с газта. Също така Хюндайте и Киа биха ти свършили работа и няма да дадеш 5 чанти с пари за ремонти и поддръжка. От мен за сега толкова, иначе аз имам Сузуки бензиново и по скъп ремонт от 350 лева части не съм имал.

          Коментар


          • #9
            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Хонда и Тойота са единствените, които сте карали и двамата, Тойота присъства в списъка, а Хонда, не... Ако няма специална причина, препоръчвам да включите и Хонда, и може би Митсубиши.

            Щом четете и се интересувате, трудно ще сбъркате с кофти модел, просто е въпрос на вкус, читава бройка, и малко късмет.
            Аз лично много харесвам Honda Accord VII Wagon и бих купил такава, но просто с жената не може да се излезне на глава заради видът на колата... Комбито въобще не и харесва чисто визуално, макар да знае, че е много здрав и надежден автомобил, който ще покрие нашите изисквания, но като е казала НЕ, значи - НЕ.

            Мицубиши... кой модел, моля споделете..?!

            Коментар


            • mihailbm
              mihailbm коментира
              Редактиране на коментар
              royce те парите да ги извадим не са проблем... Просто не искаме да наблъскаме голяма сума за автомобил, който може би след 3-4 години, здрве и живот, ще бъде продаден... Затова гледаме нещо до около 10000 лева с всички видове обслужвания, ремонти, регистрации и т.н.
              Това е

            • mihailbm
              mihailbm коментира
              Редактиране на коментар
              cecoa1 сега ще го погледнах - изглежда достааа голям и удобен.
              Може ли малко повече информация точно за Вашият автомобил - може и на лично съобщение.
              Благодаря Ви.

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Хаха, пас, нямам Грандис, само съм се интересувал малко от него. Аз съм Вагаджия по неволя - имам читав майстор за VAG, трудно бих си купил друго. И ако гледам други, те трябва да са достатъчно здрави и безпроблемни, за да не искат друго освен обслужване.
              Иначе при VAG почти няма бензинови, които стават на газ... Има един хубав 1,8 турбо, но моделите няма да ти харесат.

          • #10
            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Много пъти е писано из форума-не робувай на марка, а тръгвай по автокъщите, с осигурен бющджет. Гледаш колите в ценовия диапазон, и все пак да е от списъка с марки или модели.

            И ВЗЕМАШ НАЙ-ЗАПАЗЕНАТА.

            При стара кола всичко е на късмет, така, че гледай колата да е максимално близо до състоянието в което е излязла от завода. Колите се правят да изкарат някакъв пробег без проблеми, а след това вече никой не го интересува каква е цената на частите и лесно ли се сменят. Просто когато си купиш кола в максимално фабричен вид си гарантираш, че тя е все още в кондиция, а не и е изтекъл ресурса.
            На запад където да си купиш нова кола е нещо съвсем нпрмално даже и за обикновен бачкатор не се робува толкова на марки колкото тук. Именно защото която и марка да избереш няма да има проблеми с колата в първите години. А после като я закарат в България-българите да се спасяват.

            Още нещо-прегледай за всяка от изброените коли каква гаранция дава производителя когато се купува като нова. По-голямата гаранция е признак за по-здрава кола. Никой производител няма да даде гаранция 10 години, ако знае, че колката на 5-6 година ще започне да дава дефекти.
            Това е ясно, че е най-важното е да се вземе измежду всички най-запазената, но това е много относително и разтегливо понятие.
            От декември месец 2019 обикаляме из цялата страна - всичко до тези пари е пълен леш.
            Все се надяваме, че ще изкочи наистина нещо, което да става... но за сега няма.
            За гаранциите...Така е, съгласен съм. От всички, които сме написали най-много гаранция се дава от корейците Кия/Хюндай.
            Май накрая ще си вземем един дървен Хюндай и ще си свиркаме....

            Коментар


            • mihailbm
              mihailbm коментира
              Редактиране на коментар
              Не, напротив - не съм за нова, защото детето ще я унищожи
              Тези, които ние сме гледали всички са било до около 10 000 лева и наистина са били тотален леш.
              На снимките уникални, а като отидеш на място оставаш с отворена уста - ама буквално!
              Ами аз продадох Авенсис 1-ца - 1999 година в края на декември месец 2019 година за над 3000 лева... и беше вече пълен гроб, та не знам Вашият син каква каляска си е взел за 5000 лева.
              А това за "цървулите" Аз не съм го споменал за никой - няма и да го направя... Не ми е такова възпитанието.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Ааа,това за цървула аз сам си го знам, няма нужда някой да ми го казва. Не си мисли разни небивали работи, никой нито те обвинява, нито ти слага думи в устата. Това го може само жена ми

              Пак ти казвам(извинявай, че на "ти", ама за мен всеки който се е регистрирал тук го имам за наш човек)-тук, а и изобщо в нета ще срещнеш мнения на всякакви хора, които ще казват каквото виждат от собствената си камбанария.
              Която камбанария много рядко ще съвпадне с твоята, та недей да се доверяваш на чужди мнения, а си преценявай сам.
              Така и няма да изпаднеш в когнитивен дисонанс-да очакваш от дадена кола каквото си чел в нета, а тя да се окаже нещо съвсем друго.

            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Не, напротив - не съм за нова, защото детето ще я унищожи.

              А замислял ли си се над тоя вариянт : купуваш си нова кола и наблягаш на възпитанието на детето. Освен, че колата няма да е унищожена и възпитанието никога не е излишно.

          • #11
            I. Според мен първо трябва да се реши генералния въпрос комби или миниван.

            Комби се взима:
            1. По голямо удоволствие при по спортно шофиране, ниска позиция на седене, стабилност по завои и т.н.;
            2. По нисък разход на гориво като не се настъпва;
            3. По висок клас автомобил по принцип

            Ван се взима:
            1. По големи и обемисти багажи товарени по височина, примерно детски колички и т.н.;
            2. Възможност за 7 места като при някои тези в багажника са дори използваеми за големи хора
            3. Повече деца в автомобила, има и с отделни седалка и т.н.
            4. Създава по голямо усещане за простор в купето поради по високата си позиция на седене, по добра видимост във всички посоки.

            II. После се взима решение какъв тип скоростна кутия.
            Ръчна кутия се взима ако се търсят:
            1. Спортно шофиране;
            2. Икономично шофиране;
            3. По ниска цена откъм евентуални скъпи ремонти в бъдеще.

            Автомат се взима:
            1. Градско шофиране;
            2. Дамско шофиране;
            3. Разгелезено/пенсионерско шофиране

            III. На края дизел vs бензин
            Дизел:
            1. Тяга дори и мотор около 100 к.с.
            2. Няма бомба в багажника и съответно багажника е свободен за багажи
            3. Скъпи ремонти ДПФ, турбини и т.н.
            4. Гооооолем кеф дизел + автомат
            5. Трябва печка зимата за градско

            Биндзин:
            1. Тяга и вътък мотор над 150 к.с. най добре около 200
            2. Бомба в багажника и още един дерт за сервизиране (колкото и уж рядко да е го има и е тегаво за жена на път)
            3. Евтино за експлоатация (ама без турбинираните и компресирани мотори де)
            Land Rover Discovery II, V8 4.0
            VW Golf VI variant
            Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

            Коментар


            • #12
              Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение
              Колега.. много автомобили си изброил и то различни по цена марки и класове. Виж сега, понеже виждам бюджета, та мога да ти кажа следното. Препоръчвам да не взимаш скъпа марка като мерцедес или Ауди. Да е по-нова година, да е по-прост мотора, без турбо например. Ако е автомат да е класически без вариатори и роботи. От изброените, ако намериш запазена Тойота няма да сгрешиш, само не знам как се разбират с газта. Също така Хюндайте и Киа биха ти свършили работа и няма да дадеш 5 чанти с пари за ремонти и поддръжка. От мен за сега толкова, иначе аз имам Сузуки бензиново и по скъп ремонт от 350 лева части не съм имал.
              Така е... Много марки, много мотори, много нещо

              Тойота и газ - ами още един консуматив (реглаж на клапани на определен пробег, подмяна на пулове и още куп глупости).

              Споделете Вашият опит със Сузуки - какъв модел е точно и всичко, което трябва да знаем за него, пряко от Вашия опит.
              Благодаря.

              Коментар


              • mihailbm
                mihailbm коментира
                Редактиране на коментар
                Кольо хайде де.. Искаш ли да търся от последната кола, която продадохме - Toyota Avensis 1 - 1.6 - 110 к.с. - сервизната книжка, за да ти изпратя снимки да видиш за 180 000 км колко точно пъти сме правили реглаж на клапаните, а? По спомени на всяка 4-та смяна на маслото... Мисля, можеш да смяташ...
                Виж немските автомобили също имат нужда от подобна процедура, но там се налага много по-рядко и обикновенно ако вече възникне проблем, защото повечето от тях са с хидравлични повдигачи. Най-често при автомобили с хидравлични повдигачи се чува при студен старт неприятно тракане... При шофира има леко придърпване и още куп неща.

              • mihailbm
                mihailbm коментира
                Редактиране на коментар
                tabu_bg точно така е, колега.. При автомобили с механични повдигачи и особено такива, които са с АГУ тази манипулация се прави доста по-често, да не казвам, че дори е задължителна, ама хайде да не философствам много, какво ли разбирам аз...

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Сервизната книжка е ташак и половина.
                Не, че ще лъжеш, пази Боже, но в сервизите правят и напълно ненужни ремонти и операции. Сам се сещаш защо нали?

                Аз сам си правя колите, и досега нямам случай да е имало нужда от регулиране на клапани заради "изяждането" им от газта. Омаслители не съм слагал, те са за лапнишарани с дълбоки джобове, или просто плитък ум.
                Просто правилното регулиране на уредбата както каза колегата-да няма работа с бедна смес решава много проблеми с газта които се носят като легенди за лошата газ и как тя скапвала двигателите.
                Като стиснеш въздуха за гърлото и затвориш кранчето на изпарителя е нормално да се появят проблеми заради бедната смес, но това не се отчита от масовия потребител на газови уредби.

            • #13
              Каквато жена ти избере ...
              Виден столичен ихтиолог

              Коментар


              • #14
                Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                Каквато жена ти избере ...
                А бе май май така ще стане ... ама пък съм зависим от нея ... като пия 1 ракийка повече и никога не ми отказва да шофира ...

                Коментар


                • бат'Марто
                  бат'Марто коментира
                  Редактиране на коментар
                  Винаги така става

              • #15
                На тези гледаните вече коли за по 10000 лева как бяха спирачните дискове и охладителната система? Зле?

                Коментар


                • mihailbm
                  mihailbm коментира
                  Редактиране на коментар
                  1. Не всички, които сме гледали са били за по 10000 лева - имало е и такива за 5-6-7000 лева. Цялостното им състояние беше абсолютно под всякакви критика и нищо общо от снимките, които бяхме гледали. Половината им екстри, които имаха или не работеха коректно или въобще не работеха.
                  2. Кой ти гледа спирачен диск, охладителни течности... Та това са консумативи, които дори да са ОК - Аз лично винаги ще ги сменя, преди да се кача да шофирам автомобил!

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X