Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Търси се нещо за къмпинг, разходки и сняг.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Търси се нещо за къмпинг, разходки и сняг.

    Здравейте момци!
    От заглавието не става много ясно какво търся, но е трудно, когато и аз не знам, а уж не съм съвсем лаик с колите...
    Сегашния ми превоз е БМВ 7ца 2012та само на задно - крайно непрактичен коптор, но си има и предимствата, та не ми се разделя с него. От време на време с жената ходим на къмпинг, палатки, разходки и се налага да го вкарвам по разни пътища, за които хич не е мислен. След последното къмпингуване имаше кал и по тавана, та го зарязах и нагоре пеша... 3 курса докато замъкнем целия катун.
    Жена ми има книжка, но не кара. Ще й се наложи скоро, та гледам да ударя с един куршум два заека - втора кола на която хем тя да се учи и да свиква, хем да не досъсипвам сегашната. А и да имам план Б за зимата... причините са ясни - бмв на задно.
    Бюджетът е силно разтеглив. 6-7, ако нещо наистина си струва може и нагоре, но за кола, която ще се дере, блъска и жули - едва ли има смисъл.
    Офроудът ще е доста лек и всеки СУВ във сток вид би се справил дори и с асфалтови гуми.
    Автоматикът е задължителен.
    За момента разглеждам Гранд черокита и май клоня на там, 2.7 или 4.7 - каквото излезе.
    Заглеждам също Волва ХС90, но ми изглежда доста по-пикливо като джип, макар че сигурно и то ще върши работа. Доста предубеден съм към 4х4 системите тип халдекс.
    Отворен съм и към други варианти, де. Стига да не е съвсем грозно на външен вид, понеже в повечето случаи ще го кара жената.
    Една от идеите е при въпросните излети да не се занимаваме повече с палатки, тъй като дори и в лек дъжд е отвратително, та надуваемият матрак, който надуваме в палатката да надуем в джипа при легнали седалки.
    В никои от изброените два модела не съм бутал седалките и не знам дали подът става за такова нещо, но ако дължината е достатъчна, едва ли би било проблем. Ако подът е равен - идеално, ако ли не - ще изрежа някаква плоскост, която в ниската част ще е на трупчета докато се изравни нивелира.
    Въпросите ми са основно към тези два модела, но съм отворен и към други предложения.
    Благодаря предварително!


  • #2
    Матрака трябва да е от ниските - 5до 7см. Освен това има голяма вероятност да не се събере и да не е удобно с него. За спане в колата се ползва дунапрен или пенолатексова подложка основно. Ако беше бус да събереш надуваемо легло, ама в колата около задните гуми е тясно и не се получава.

    Гранд Черокито е с почти равен под като пуснеш седалките. Няма да ти трябва подложка за изравняване. Но дължината на зоната за спане е около 170см. Достатъчно са, но не очаквай някакъв грандиозен комфорт .

    Предполагам не си дообмислил проблемите свързани със спане в багажника. Целият багаж трябва да излезе и да иде другаде за да легнеш там. Има вариант да сложиш плоскост и под нея багажа, а над нея леглото. Ама Grand Cherokee-то е ниско за тая работа.

    Та за пример - аз съм с Grand Cheroke WJ и винаги спим в палатката. А сме един възрастен и 4 годишно дете. Излетите ни са с 2 до 3 нощувки. В багажника седят част от багажите, хладилник и малко инструменти. Маса, палатка, столове, скара, душ, котлон - всичко се вади и се прибира. За спане в колата минимума според мен е нещо като Caddy Maxi Life преправено на кемпер, ама толкова големи джипки няма.

    И бюджета е малък за читаво Grand Cherokee. Търси нещо по-старо и с евтина поддръжка. Примерно Vitara XL7 или просто дълга Vitara. С бензинов двигател и газова бутилка под купето.
    Последно редактирано от brum; 06-09-20, 16:38.

    Коментар


    • #3
      Honda CR-V от началото на века (2003-2004). Достатъчно ръбата е, за да не губиш височина в задната част на купето. Освен това има легло за резервната гума под пода на багажника, където се събира тороидална газова бутилка без да седи под колата в калта и лугата, като при това самата резервна гума също оригинално си виси на 5-тата врата. С едно изречение - кеф за рибарите и къмпингарите.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled-321.jpg
Прегледи:2007
Размер:185.5 КБ
ID:6642068

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled-432.jpg
Прегледи:2000
Размер:201.8 КБ
ID:6642069
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #4
        Вдигни бюджета на 10 за да имаш шанс за нещо което няма да откаже жена ти от карането,а на теб да ти скъса нервите.

        Тия свестните по 7-8 мнооооого трудно се намират вече,изгъзи се света нещо в последно време.

        Помисли и за пикап с палатка над легена,тук със сигурност отиват над 10 бобона обаче.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #5
          Това със спането вътре разваля и бюджета и всичко.....

          За спане комфортно ти трябва поне бус а по добре кемпер или кастенваген.

          Ако буса е висок и 4*4 става за твоето ползване.

          Между другото в Албания по планините съм срещал Мерцедеси дърти бусове на задно да катерят по кози пътища.

          Ама то там друг избор за междуградски планински няма така че......

          И като си пълен с поне 6-7 здрави мъжаги



          Един приятел имаше товарен 307 ли 308 ли с надуваем дюшек и що каки натакова по кърищата навремето ех....
          Land Rover Discovery II, V8 4.0
          VW Golf VI variant
          Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Аз го съветвам за десетина ма ти направо на 20 го мяташ баси.......почна от 5-6 бона човека,давай нежно да катерим цената.......бус Мерцедес.......шестак нали,4Х4,дизелче в офроуд кемпер изпълнение?Умножи тия 6 по 10 и става.

            Припадна човека

        • #6
          Босе аз предлагам нещо такова и без щар по щар :

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:420px-Mercedes_T1_front_20080214.jpg Прегледи:0 Размер:36.3 КБ ID:6642138
          Land Rover Discovery II, V8 4.0
          VW Golf VI variant
          Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Хахахаха.

            Много СОФТ трябва да е,мокър асфалт примерно за да им мммммм изравним малко силиците,след това комбито си е комби.

            Бусове съм карал и едно мога да ти кажа - много ми е подценено комбито в каквото и да го хванеш

          • rosen_offroad
            rosen_offroad коментира
            Редактиране на коментар
            А то има таквиз бусове с карантиЙ от Гей класа де......

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Да,за едни други пари

        • #7
          Не съм припаднал, не съм се и уплашил
          Относно бюджета - не купувам с кредити или с последните си заделени пари, затова не съм и сложил твърда граница. Ако изпадне нещо наистина добро лесно ще вдигна бюджета. Въпросът е да е добро съотношението цена-стойност. Относно пазара - имам добри контакти в Италия, та не се съобразявам с пазара тук. Всичките си коли последните 7-8 години купувам директно от там на доста под пазарната за БГ цена, та този въпрос за момента е изчерпан.
          Относно бъдещия джип - след доста проучване стигнах до извода, че искам една повдигната платформа - багажа долу, леглото горе.
          Нещо такова - https://erinoutdoors.com/wp-content/...uv-camper4.jpg
          Ето как изглежда във WJ - https://i.imgur.com/YgGuwUP_d.jpg?ma...idelity=medium
          Идеята е тази платформа да стои в гаража и да се слага в джипа само при съботно-неделни приключения, а иначе да си е в стоков вид и да се ползва като градска кола.
          Не виждам нещо трудно или неизпълнимо в цялата картинка по кемпер оборудването.
          Въпросът ми е освен WJ, ми хрумва само ХС90, което да отговаря на изискванията, нещо друго, което да си струва и да е изпълнимо това премеждие в него?
          Погледнах дискавърита, първите - идват ми много спартански, честно казано. Следващите дискавърита - преди години имах РР спорт 2.7, което е същото. Проходима, но отвратителна кола. Още сънувам аварийни режими...
          Паджеро и патрол също ми идват твърде хард и не е нещо, което бих причинил на жена си.
          След всичките приказки отново се връщам на въпроса - търсим цивилизовано изглеждащ СУВ с достатъчно за целта пространство вътре, автоматик, прилично 4х4 и разумна цена - или иначе казано добре обезценен през годините.
          Трябва да има още нещо някъде там...

          Коментар


          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            Точно в тая конфигурация в WJ-я с девойка няма да ти е много комфортно. Сложи една плоскост на 50см над леглото и пробвай как се спи под нея.

            Иначе точно за тази конфигурация с платформа говоря. Caddy Maxi Life обаче е доста високо (малко над 113см), а WJ-я вътре е 89см. Малките бусове са 135-140см. Във WJ-я като оставиш 30см за багаж (което е почти нищо) + 7см за платформата и дюшека и ей го на - 51см в най-високата част.

          • IvanIvanovi
            IvanIvanovi коментира
            Редактиране на коментар
            виж и някой от големите корейци дали няма да свърши работа

          • krasi-mir
            krasi-mir коментира
            Редактиране на коментар
            CRV-то от пост #3 и то е някъде там - около 90см.

        • #8
          Първия ML, няма ли да върши работа?! https://piyopiyo246.github.io/pic/mb_img_ml.html
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            На мен ми идва малко багаж да товаря пък какво остава да спя в него,в задачата имаше лек дьждец и спане,а това значи всичкия чииз на поляната.

            АБСУРД да се събере някой легнал ако има и малко багаж,и ширината му е проблем и дьлжината за нормален човек ..........или поне за мен.

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Малко багаж го хвърляш на предните седалки, а човекът питаше и за такава възможност - https://erinoutdoors.com/wp-content/...uv-camper4.jpg
            https://i.imgur.com/YgGuwUP_d.jpg?ma...idelity=medium
            Кутия на покрива също е вариант за багажа.
            За багаж е едно, щото трябва и да се събереш на шофьорската седалка да караш. Ама в случая това не те бърка. Ето нещо от руснаците - https://ml-club.ru/forums/topic/3075...ge/2/#comments
            Само подлакътникът малко пречи за равни два метра по цялата широчина, ако се спи с глава към багажника това не е проблем... или с тия повдигнати подложки.
            Последно редактирано от cecoa1; 07-09-20, 10:34.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Ти си мазохист

        • #9
          Пак аз

          зимата на палатка няма да ходиш,трябва ти да драска из снега без да влачиш кампера

          Да се повторя - пикап с надстройка над легена на който е монтирана палатката - нормален размер колица е все още,ползваш си легена за багаж,а палатката се разпьва за под минута.

          Гледам има един Форд Рейнджър дизел 4Х4 за 7700лева там при вас и това от много бързо разлистване на обявите,ще трябва да си го боядисаш обаче.Щом има един има и други,Л200 примерно или нещо подобно,за мнооого лека друсани полянка всичко става.

          https://www.trucks.com/2019/01/25/re...s-off-roading/

          Е за идея на какво прилича в новия модел.Добра палатка от тия тук почва от 1000 долара,после мммммммще ти трябват още 5-6-7 за да стане като хората ма това е друга страница от романа
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • NovemberCharlie
            NovemberCharlie коментира
            Редактиране на коментар
            И аз съм за пикапа.

        • #10
          Огледай и някой Хюндай Теракан. Мисля, че като предназначение и размери може и да отговаря на изискванията. Обаче има и една дъъъъълга тема в подфорума посветена на този модел - ако отделиш време, ще се ориентираш достатъчно добре за кокретни технически проблеми.

          Коментар


          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            Удобрявам. Ако ще е джипка теракана е добър вариант.

        • #11
          Здравейте отново!
          Относно пикапът - по-скоро не. Не харесвам особено идеята за палатка над леглото.
          По принцип приемам пикапът и джипът като едно и също МПС, просто в единия случай отзад е открито и се опитваме с палатка да го закрием, докато при джипа си е закрито по начало и то добре закрито.Иначе е готина идея, но не виждам плюсовете на практика.
          Идеята за МЛ-а е интересна, но нямам такъв наблизо за да премеря колко е дълъг от багажната врата до предните седалки, както и колко е широк отзад.
          Първите Х5ци бяха с някаква кекава раздатка ако не бъркам?
          За теракан не се бях сещал. Ще проуча, благодаря!
          Време има, все още сме началото на септември, но до първи сняг е хубаво да имам нещо. Не ми се кара още една зима с БМВ-то.

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Не е задължително легена да е отворен,или му дърпаш покривалото или му слагаш костенурка на легена и става затворен колко джипка,но събира в пъти повече.

            https://www.rackattack.com/car-rack-...undra-crewmax/

            Ван е оферта,едно Синхро на ФауВе или някой Мерцедес примерно,но фактора жена ти зимата и 6-7 бона не се връзва / без да обиждам жена ти,моята успешно се справя и с бусове,но малка колица не е карала 20 години /.

        • #12
          За мен да карам зимите с бмвто е удоволствие макар и мойте да са 3ки и да са преди 2012та. Аз имам дълго терано тройка и за твойте цели ми върши работа, подкрепям идеята за стария ML
          Старата любов ръжда не хваща, а непоправимо гние!

          Коментар


          • #13
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200907_135715.jpg
Прегледи:2062
Размер:760.9 КБ
ID:6642253Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200907_135741.jpg
Прегледи:2015
Размер:680.0 КБ
ID:6642254
            Две легла и си спите като хората. Заеби тези матраци, дюшеци и други алабализми.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • #14
              Само да добавя нещо, че аз от половин година се чудя какво МПС да взема. Хем да събира багаж, хем да е прходимо, хем да могат да се съберат 3 детски столчета. То не бяха джипки, не бяха ванове, не бяха Caddy-та, но накрая май се връщам от където тръгнах - VW T5 4х4. Исках Multivan, ама 4х4 са кът и скъпи, та отивам на Caravelle от късите. Разправят, че е малък бус дето се кара като лека кола. Колко е проходим - ще се види ако се намерим с някое такова.

              Та място отзад бол за да бъде кемпер ван. Проходимост ще има някаква заради 4х4то. Просвета е малко (165мм), но с най-големите гуми дето събира ще стигне до 190мм. Ако има драма сигурно ще може и леко да се повдигне. Няма да е проходим като WJ-я дето карам сега, но ще се съобразявам според възможностите му и така...

              Не случайно няколко пъти споменават бус като по-удобен вариант за тези цели. Джипките идват малки за спане и багаж. Ако държиш на джипка се замисли за покривна палатка - лесно разгъване (почти никакво) и дюшека си седи вътре. А в багажника цялото място си е налично.

              Коментар


              • Juiced
                Juiced коментира
                Редактиране на коментар
                Hyundai Н1 Starex е бус и джип две в едно. На рамата на теракана е а вътре ще има място според мен. Двигателят е 2,5 комън рейл. Може да се вдигне, но може ида вземе гуми 31" без никакъв лифт.

              • brum
                brum коментира
                Редактиране на коментар
                1во или 2ро поколение? Че рязко почнах да се оглеждам за такова...

              • brum
                brum коментира
                Редактиране на коментар
                Явно за 1во поколение става дума. И той, и Теракан-а са до 2007 година. Пък и само първият го има на клипове в тубата по черно. Само дето размерите му отвътре са по-скоро към миниван, не към бус.

            • #15
              Първоначално публикуван от AlpStr Преглед на мнение
              ...
              За момента разглеждам Гранд черокита и май клоня на там, 2.7 или 4.7 - каквото излезе.
              Заглеждам също Волва ХС90, но ми изглежда доста по-пикливо като джип, макар че сигурно и то ще върши работа. Доста предубеден съм към 4х4 системите тип халдекс.
              ...
              И WJ и XC90 са доста неудачен избор от към надеждност и потенциални бъдещи проблеми.
              Спрямо това за което смяташ да го ползваш, считам че WJ-я е още по неподходящ, тъй като каросерията му е изключително ниска за джип, което има своите предимства извън пътя - в гората например. Има доста писано - прегледай темите във форума.

              За сума около споменатия бюджет можеш да да търсиш Терано 2.7, C-RV, Паджеро 2, 4Runner - имат разлики в задвижванията и т.н., но това са сполучливи изпълнения и оттам вече може да тръгнеш да търсиш нещо което си струва.
              Втори вариант е да вдигнеш бюджета и да търсиш фейсова X5-цa - надеждни са, като за това което са им се намират части от 1-ва до 5-то употреба. Бензин или дизел избираш според това което очакваш.
              Третия вариант е да вдигнеш още повече бюджета за LC95/120, като за 120-ката твърдо бих ти препоръчал бензин, но за съжеление трудно се намират и държат цена, но щом ще правиш внос може и да изпадне нещо.


              Що се отнася Халдекса - мако съм карал с подобна система извън пътя, но впечатленията ми са, че се държи повече от добре - говоря за автомобил 2015г. производство!

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X