Здравейте, все още не мога да ви нареча колеги, защото съм с едно свалено сивиче от 95 (наборка),обаче се надявам скоро да станем колеги!
Ходих 1 път на палатки за 2 дена, и се зарибих супер много по off road-a. Аз и преди си бях но само да гледам, друго е да се возиж или да караш. От месец и малко всеки ден чета из нета, из форуми, българки, австралийски, клипове от YouTube и какво ли не други. Много ми харесва това Pajero 3 на външен вид и от вътре, затова съм се спрял и на него. На скоро беше пусната подобна тема но не ми помогна много. Всеки си търси за различна цел и не помогнаха много другите теми. Мисля че му знам 99% от болежките, на тоз 3.2 с директно впръскване. Мразя дизел, от както бях на 10 така да се каже, никоге не съм харесвал дизела. Но за 2-3тона "камион", и наложително и се примирих че бензин трудно.
Попринцип търся нещо с 5 врати, да има сравнително голям багажник, за да не се налага да го товаря и отгоре. Ще се използва предимно за събота и неделя, за в града си оставям сивика. Трябва да има климатик или климатроник. Не търся попринцип преди 2000 година, особено преди 1995, от вътре изглеждат като че дизайна е по близък до втората световна война от колкото до 21 век. Кожата не е задължителна но на 100% ще слагам ако няма, не само щото е кожа ми като трябва да влезна в калта да не ми пука после че ще изцапам, отварям вратите и с "пароструйката" миене и готово.
Харесва ми че това Pajero си идва със всичко от към истинско 4x4. Бързи бавни, централен и заден блокаж, няма да се налага да ги слагам като ъпгрейд. Знам че 3.5 бензина не става на газ а пък 3.8 го няма в европа и само остава проблемния 3.2 с таз помпа. Четох че втора ръка излиза между 1500-2000 да се купи, но има специализиран сервиз Суперскан България, където може да се провери помпата, да се променят стойностите в компютъра ако е в диапазона на допустимото, и ако не, не излизало повече от 1600 до 2000 лева за ремонт. Пак зависи дали може да се поправи. Не мисля че ще минавам над 10 000км на година, та ако тази помпа се поправи и изкара още 100 000км за мен ще е супер, няма да им плача на парите. Търсих и колко струват нови дюзи но не намерих в българия, тъй като помпата управлява всичко дюзите си мисля че са обикновенни, без електроника в тях, просто една тръба. Втора ръка ги намерих за 60 лева бройката, та не вярвам нови да струват повече от 300 лева за една. Та за другите дизели или помпа 500 лева и дюзи по 800-1000 парчето или на pajero-то, скъпа помпа, пък евтини дюзи, накрая цената горе долу еднаква. Знам че дизела в България е бая зле, особено тази година, и затова дизелите имат по чести проблеми.
Знам че трябва да се смени онзи chain guide на веригата който се намира под капака на клапаните, знам че и с повдигане или тежък off road от задния диференциал искачала една сщипка (извинявам се че не знам точната дума), полуоската изкачала и текло масло от там, но и това се оправя лесно като се смени с по дебела таката. Ще му се слагат и добавките в дизела за уж чистене на дюзи и може би помпата. Разчетох се и за DPF-a, ако се кара често на дълъг път нямало да има проблеми, трябва да си мине регенерацията като му дойде музата.Задължително с оригинално масло. За помпата четох че слагат и втори горивен филтър между този в резевроара и основния, уж да намами тези частици, които дизела разграждал от резервоара. Трябвало да се сменят на 10 000 -15 000 км, уж да се намалят проблемите с помпата. Също и да се измие резервоара или да се смени със пластмасов. Знам че трябва поне 1 път на месец да се покара малко на всичките 2H, 4H, 4HLc, 4LLc за да се раздвижват. Знам и системата за изгорелите газове където ги върти обратно в двигателя, ще се чисти по редовно и така. Знам че е хубаво диференциалите да им се сменя маслото на всеки 10 000 - 15 000 км. Знам и на ръчките че ако ще влизам във вода трябва да сложа удължител на отдушника че влизало вода.
А за таз помпа имало вариант да се вземе механичната от pajero 2, който е с 4M40 мотор. Ставало за 10 часа смяната но трябва да се сменят един куп други неща. Ако наистина оригиналната помпа ще издържи 100 000км май не си заслужава да се занимавам да го правя.
Знам как да проверя дали 4x4 системите работят. Знам как да тествам и основното дали имап проблем с помпата. Знам горе долу как да разбера дали веригата е за смяна, другото е основно за всички коли, да се провери маслото за пияна/водни остатъци, да се провери антифриза дали няма масло в него, да се напопмат спирачките да се види дали ще измрънка че има проблем с abs-а. Да се провери за чукане при ряско тръгване отзад или под шофьоря.
Вече разглеждах и какви модификаций ще му правя лека по лека, ще му взема желязни джанти и ще мина от 265/70/16 на 265/75/16. или от 30.6 инча на 31.6 инча (но кумите са от към по агресивните all terrain и ще стане 32 ична), които се побират без модификации. Ще го вдигам, предполагам със kit от old man emu 30мм/40мм отпред/отзад. Гледах и за защита от долу, както и броня с лебедка и какви ли не други неща. Има сервиз до Пловдив който се хвали с offroad оборудване на джипки. Колата ще е ползвам предимно да обикалям България с нея, и да се ходи на много недостъпни места за повечето хора (след подобренията които смятам да правя).
От към бюджет имах като идея 7500-8000 макс за колата, и после може би 2000 до 3000 за първоначално обслужване. Мога да отделям до ~500лв всеки месец за обслужване, като скоро чакам повишение та това може да се вдигне до 800лв. Задължително ще прекарам колата през на mitsubishi сервиза за преглед.
Не търся AWD джипки като Discovery 2 (макар че работи много добре от това което съм видял), Grand Cherokee и други. Не искам да се занимавам да слагам ръчни блокажи. Гледах и за Nissan Patrol Y61, но не съм задълбочавал пък и малко не се продават много. От това което прочетох до някъде болежките като пари излизат колкото помпата на pajer-то. Land cruiser-ите и старите са извън моите възможности. Гледах и Grand Vitara, ама с тоз малък багажник се отказах от тях. Като гледам освен Pajero-то другите не идват с централен блокаж. Някой идват със заден.
Тези със LSD, визкозни муфи, тези където traction control-a и използва ABS да задържа гумата без сцепление (поне отзад), за да накара диференциала да предаде мощноста на другата гума много не ме интересуват.
Както и в другите скорошни теми в "Какъв джеп да си купя", и аз съм отчаян. Знам че парите са малко за това което искам, но това е само за първоначното купуване, предпочитам да взема нещо строшено и да му сменя частите аз, така ще знам че карам нещо ново, а не да взема нещо по скъпо уж гледано и да се окаже същия кашон.
Опитайте се да ме разубедите. Не мога да взема сам решение. Много се чудя да не изчакам ли 2-3 месеца и да се замисля за Pajero 4. Бензиновите в момента под 16 000 не намирам, та май пак ще е със същия мотор 3.2 дизел, уж common rail по малко проблеми, ама кой знае. Много съм се зарибил, знам че няма да е евтино, просто не знам какво да правя. Надявам се някой да успее да ме угрее.
Ако някой е от Пловдив, може да се видим на кафе да ми обясни по подробно.
Благодаря на всички които прочетоха всичко по горе и че не са заспали.
Благодаря и на всички които отделят от времето си за такива объркани като мен да им отговарят.
100% съм пропуснал нещо да добавя.
Ходих 1 път на палатки за 2 дена, и се зарибих супер много по off road-a. Аз и преди си бях но само да гледам, друго е да се возиж или да караш. От месец и малко всеки ден чета из нета, из форуми, българки, австралийски, клипове от YouTube и какво ли не други. Много ми харесва това Pajero 3 на външен вид и от вътре, затова съм се спрял и на него. На скоро беше пусната подобна тема но не ми помогна много. Всеки си търси за различна цел и не помогнаха много другите теми. Мисля че му знам 99% от болежките, на тоз 3.2 с директно впръскване. Мразя дизел, от както бях на 10 така да се каже, никоге не съм харесвал дизела. Но за 2-3тона "камион", и наложително и се примирих че бензин трудно.
Попринцип търся нещо с 5 врати, да има сравнително голям багажник, за да не се налага да го товаря и отгоре. Ще се използва предимно за събота и неделя, за в града си оставям сивика. Трябва да има климатик или климатроник. Не търся попринцип преди 2000 година, особено преди 1995, от вътре изглеждат като че дизайна е по близък до втората световна война от колкото до 21 век. Кожата не е задължителна но на 100% ще слагам ако няма, не само щото е кожа ми като трябва да влезна в калта да не ми пука после че ще изцапам, отварям вратите и с "пароструйката" миене и готово.
Харесва ми че това Pajero си идва със всичко от към истинско 4x4. Бързи бавни, централен и заден блокаж, няма да се налага да ги слагам като ъпгрейд. Знам че 3.5 бензина не става на газ а пък 3.8 го няма в европа и само остава проблемния 3.2 с таз помпа. Четох че втора ръка излиза между 1500-2000 да се купи, но има специализиран сервиз Суперскан България, където може да се провери помпата, да се променят стойностите в компютъра ако е в диапазона на допустимото, и ако не, не излизало повече от 1600 до 2000 лева за ремонт. Пак зависи дали може да се поправи. Не мисля че ще минавам над 10 000км на година, та ако тази помпа се поправи и изкара още 100 000км за мен ще е супер, няма да им плача на парите. Търсих и колко струват нови дюзи но не намерих в българия, тъй като помпата управлява всичко дюзите си мисля че са обикновенни, без електроника в тях, просто една тръба. Втора ръка ги намерих за 60 лева бройката, та не вярвам нови да струват повече от 300 лева за една. Та за другите дизели или помпа 500 лева и дюзи по 800-1000 парчето или на pajero-то, скъпа помпа, пък евтини дюзи, накрая цената горе долу еднаква. Знам че дизела в България е бая зле, особено тази година, и затова дизелите имат по чести проблеми.
Знам че трябва да се смени онзи chain guide на веригата който се намира под капака на клапаните, знам че и с повдигане или тежък off road от задния диференциал искачала една сщипка (извинявам се че не знам точната дума), полуоската изкачала и текло масло от там, но и това се оправя лесно като се смени с по дебела таката. Ще му се слагат и добавките в дизела за уж чистене на дюзи и може би помпата. Разчетох се и за DPF-a, ако се кара често на дълъг път нямало да има проблеми, трябва да си мине регенерацията като му дойде музата.Задължително с оригинално масло. За помпата четох че слагат и втори горивен филтър между този в резевроара и основния, уж да намами тези частици, които дизела разграждал от резервоара. Трябвало да се сменят на 10 000 -15 000 км, уж да се намалят проблемите с помпата. Също и да се измие резервоара или да се смени със пластмасов. Знам че трябва поне 1 път на месец да се покара малко на всичките 2H, 4H, 4HLc, 4LLc за да се раздвижват. Знам и системата за изгорелите газове където ги върти обратно в двигателя, ще се чисти по редовно и така. Знам че е хубаво диференциалите да им се сменя маслото на всеки 10 000 - 15 000 км. Знам и на ръчките че ако ще влизам във вода трябва да сложа удължител на отдушника че влизало вода.
А за таз помпа имало вариант да се вземе механичната от pajero 2, който е с 4M40 мотор. Ставало за 10 часа смяната но трябва да се сменят един куп други неща. Ако наистина оригиналната помпа ще издържи 100 000км май не си заслужава да се занимавам да го правя.
Знам как да проверя дали 4x4 системите работят. Знам как да тествам и основното дали имап проблем с помпата. Знам горе долу как да разбера дали веригата е за смяна, другото е основно за всички коли, да се провери маслото за пияна/водни остатъци, да се провери антифриза дали няма масло в него, да се напопмат спирачките да се види дали ще измрънка че има проблем с abs-а. Да се провери за чукане при ряско тръгване отзад или под шофьоря.
Вече разглеждах и какви модификаций ще му правя лека по лека, ще му взема желязни джанти и ще мина от 265/70/16 на 265/75/16. или от 30.6 инча на 31.6 инча (но кумите са от към по агресивните all terrain и ще стане 32 ична), които се побират без модификации. Ще го вдигам, предполагам със kit от old man emu 30мм/40мм отпред/отзад. Гледах и за защита от долу, както и броня с лебедка и какви ли не други неща. Има сервиз до Пловдив който се хвали с offroad оборудване на джипки. Колата ще е ползвам предимно да обикалям България с нея, и да се ходи на много недостъпни места за повечето хора (след подобренията които смятам да правя).
От към бюджет имах като идея 7500-8000 макс за колата, и после може би 2000 до 3000 за първоначално обслужване. Мога да отделям до ~500лв всеки месец за обслужване, като скоро чакам повишение та това може да се вдигне до 800лв. Задължително ще прекарам колата през на mitsubishi сервиза за преглед.
Не търся AWD джипки като Discovery 2 (макар че работи много добре от това което съм видял), Grand Cherokee и други. Не искам да се занимавам да слагам ръчни блокажи. Гледах и за Nissan Patrol Y61, но не съм задълбочавал пък и малко не се продават много. От това което прочетох до някъде болежките като пари излизат колкото помпата на pajer-то. Land cruiser-ите и старите са извън моите възможности. Гледах и Grand Vitara, ама с тоз малък багажник се отказах от тях. Като гледам освен Pajero-то другите не идват с централен блокаж. Някой идват със заден.
Тези със LSD, визкозни муфи, тези където traction control-a и използва ABS да задържа гумата без сцепление (поне отзад), за да накара диференциала да предаде мощноста на другата гума много не ме интересуват.
Както и в другите скорошни теми в "Какъв джеп да си купя", и аз съм отчаян. Знам че парите са малко за това което искам, но това е само за първоначното купуване, предпочитам да взема нещо строшено и да му сменя частите аз, така ще знам че карам нещо ново, а не да взема нещо по скъпо уж гледано и да се окаже същия кашон.
Опитайте се да ме разубедите. Не мога да взема сам решение. Много се чудя да не изчакам ли 2-3 месеца и да се замисля за Pajero 4. Бензиновите в момента под 16 000 не намирам, та май пак ще е със същия мотор 3.2 дизел, уж common rail по малко проблеми, ама кой знае. Много съм се зарибил, знам че няма да е евтино, просто не знам какво да правя. Надявам се някой да успее да ме угрее.
Ако някой е от Пловдив, може да се видим на кафе да ми обясни по подробно.
Благодаря на всички които прочетоха всичко по горе и че не са заспали.
Благодаря и на всички които отделят от времето си за такива объркани като мен да им отговарят.
100% съм пропуснал нещо да добавя.
Коментар