Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Cherokee WJ 4.0 или Pathfinder R50 3.3

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Grand Cherokee WJ 4.0 или Pathfinder R50 3.3

    Здравейте колеги питам от името на мой приятел. От известно време се чудим какъв високо проходим автомобил да вземе отговорящ на неговите нужди и изисквания и на 100% се беше хвърлил на grang cherokee WJ 4.0 автомат. Но днес случайно гледал тези Nissan Pathfinder R50 с 3.3 и 3.5 мотори и му е влязла мухата за такъв защото е върл фен на нисан имат терано 2.7 тд и алмера 2.0 тд. Та питането е кое е по жилаво, по евтино за експлоатация. Тези нисани как са с намирането на Части, какво задвижване са, какво окачване са. За гранда знаем много неща, но за R50 почти нищо. И човека като цяло търси бензинов джип по биеш към SUV, дълга база, автоматик, да не е много гол като екстри, ще се кара на дълъг път, градско, на зимни пътища до курорти примерно и рядко в гората на тежки терени за там има терано, цената да е около 8 - 10 000 лв. дайте предложения и за други джипове с тия критерий да разгледаме.
    Старата любов ръжда не хваща, а непоправимо гние!

  • #2
    От по-съвременните возила, Сорентото е най-близо до вашите желания. На всичкото отгоре, по обявите се срещат доста бройки, докато за Черокито с този мотор и нисанската екзотика са по-скоро единични обяви. Най-вероятно и за двете возила не можеш да влезеш в първия магазин за авточасти и да си купиш необходимото. Поне за моето малко Чероки е така. С други думи, истински части само с поръчка със съответните произтичащи от това капанчета.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #3
      Гранд Черокито си има прилично скъпа поддръжка. На 20 000км - масла в диференциалите. На 50 000км - масла в раздатката. Че и маслата му не са от най-обикновените. При мен два пъти заминаха долно носачи на по 20 000км. Уж читави, че вторите даже Moog HD поръчани от щатско. Често срещани са и проблемите по електрическата инсталация. А и е леко тясно от вътре за външните си размери. Такова карам, ама с мерцедесовият 2.7 дизелов мотор. Не го долюбвам особено.

      Относно частите ще дам за пример протекла спирачна помпа. Тук нямаше такава и я чакаш от Германия (amazon.de) да дойде. Хубавото е, че са сравнително често срещани и ги има по моргите, та части втора ръка се намират. Отделно, че е сравнително популярна и има доста информация в мрежата кое как се ремонтира.

      Коментар


      • nissan_1978
        nissan_1978 коментира
        Редактиране на коментар
        Ми не знам как е при гранд чероки, но едното ми терано е 2002 година карам го от 2008 и от как е при мен никога не съм сменявал масло в диференциалите, преди това незнам, 2017 сменях масло на скорости защото започнаха да влизат трудно иначе едва ли щях да го сменям.

      • vencibull
        vencibull коментира
        Редактиране на коментар
        За каране по асфалт малко производители казват на такъв интервал, но примерно на моя грейт уол в сервизното ръководство ми пише в раздатката да се сменя всяка година, в скоростите на 60к км, в дифовете на 30к км.
        Пример с рав 4 2017 година - при "специални" условия маслото в раздатката се сменя на 15к мили. Специалните условия са теглене на каравана, каране по тежък терен и т.н.
        Според мен всеки който кара джип, сложил е по-големи гуми и излиза чат пат по гори и полянки трябва да сменя маслата в трансмисията и дифовете. 200лв за масло на година-две не мисля че ще уплашат някой който кара змейове с разход 12-15 нафта или 25 газ

      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Тъй де - дойдохме си на думата. WJ-я е рядко капризен за поддръжка. Пропускаш една смяна на маслото в диференциалите и шанса предният да почне да вие преди следващата смяна рязко нараства.

        И да - една допълнителна смяна на масло през 20 000км може да се пренебрегне защото е малък разход. Особено ако го сравняваш с разхода на гориво. Но си допринася за переодичната поддръжка.

        Но факта, че WJ-я е рядко капризен си е факт. Особено от към електрониката в него. Такова карам и го препоръчвам само на хора които имат време и обичат сами да оправят дребните проблеми по колите си.

    • #4
      Разглеждаме за WJ 4.0 по сайтовете в България, но няма нищо особено. Повечето са 4.7, а с дизели е пълно. Гледахме и соренто 3.5 ама нещо не го кефи човека (мен също). А този 4.0 същия ли е като 4.0 AMC 242 който е измислен 60те и го има във вранглера, cj, zj, cherokee xj?
      Старата любов ръжда не хваща, а непоправимо гние!

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Същия е мотора. Но трудно ще се намери с правилната раздатка вече. А ако не е с нея, по-добре 4,7.

    • #5
      Да взима човека R50 с 3.3 или 3.5 , както намери по-запазено..Ще си спести доста главоболия с Американските истории..Ако ли не- ще го разбере по трудния начин !
      0899 шест5313нула
      За всекиго по нещо

      Коментар


      • #6
        Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
        Да взима човека R50 с 3.3 или 3.5 , както намери по-запазено..Ще си спести доста главоболия с Американските истории..Ако ли не- ще го разбере по трудния начин !
        Не, че карам XJ, ама това как го разбра? Как още никой не е предложил Тойота не знам. По принцип ми е ясно как стоят нещата - все се явява по някой почитател на евъргрийните (джип ако не е дизелов Нисан или Тойота не е джип), както и, че тарикат мъж не писка, но поспрете се малко де. Поради тиражираните простотии, цените на наистина запазените екземпляри са астрономически а на напудрените за продажба са неприлични. Много по-лесно ще намери запазен WJ, поради същите причини - неглижирането на марката. Естествено, че ако иска от днес за утре да се случат нещата, е все тая кое от двете ще вземе, но клонът при Нисан със сигурност ще е по-чепат. Има достатъчно теми на търсещи хора, които са загубили от 6 месеца до година в очакване и издирване на подходящия екземпляр. С търпение се намира "твоят" автомобил.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • nissan_1978
          nissan_1978 коментира
          Редактиране на коментар
          Така е намирането на читав автомобил независимо от коя марка и модел не става от днес за утре. Не е тупнал тупана да купи първото гранд чероки или каквото там му хареса което види за най малко пари.

      • #7
        Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение

        Не, че карам XJ, ама това как го разбра? Как още никой не е предложил Тойота не знам. По принцип ми е ясно как стоят нещата - все се явява по някой почитател на евъргрийните (джип ако не е дизелов Нисан или Тойота не е джип), както и, че тарикат мъж не писка, но поспрете се малко де. Поради тиражираните простотии, цените на наистина запазените екземпляри са астрономически а на напудрените за продажба са неприлични. Много по-лесно ще намери запазен WJ, поради същите причини - неглижирането на марката. Естествено, че ако иска от днес за утре да се случат нещата, е все тая кое от двете ще вземе, но клонът при Нисан със сигурност ще е по-чепат. Има достатъчно теми на търсещи хора, които са загубили от 6 месеца до година в очакване и издирване на подходящия екземпляр. С търпение се намира "твоят" автомобил.
        Кольо, "това" съм го разбрал доста преди теб, по трудния начин, та за това го и пиша. Също така разбрах и други, различни неща, след като придобих Тойота. Не казвам, че е съвсем универсална зависимостта, но в по-голям процент- да, времето го показа, цените също. Тойота не предлагам в случая, тъй като не влиза в бюджета.
        0899 шест5313нула
        За всекиго по нещо

        Коментар


        • I.Stoyanov
          I.Stoyanov коментира
          Редактиране на коментар
          Аз като бивШ собственик на американски Жип, макар и с европейски мАтор и вече като собственик на 2 японки (терано и 4ръннер) мога да потвърдя с двете си ръце, че ЯПОНКИТЕ, хеле пък ТОЙОТАТА са много повече автомобил от американските тучове.

          Параметрите по които японката бие американеца са много, но най-големият (поне за мен, а предполагам и за повечето е) е факта, че всяко болче по тая кола, въпреки че е 92" -ри набор може да се поръча оригинално от Япония и да пристигне вкъщи пред вратата ми за 2 седмици!

          Абстрахирайки се от хиперсупермега "уникалните" ЕнЖенерни рИшения от отвъд океана, вероятно всеки който е честен със себе си ще потвърди, че американска кола на 10+ години без проблеми в електроника/инсталация са като бялата лястовица - виждал съм но няма!

          За американските ширини тия "коли" са повече от добри. Особено, че частите са с цена като за Жигули, а във всяка автоморга/воторични суровини има поне по 10бр. от тия. Но за нас си е пълна екзотика! Японските са много по-достъпни откъм части нови и втора употреба.

          А относно цените - както винаги са определени от пазара. Щом има търсене, а съответно предлагането на читав и качествен продукт е ограничено - цената е такава каквата е и . Който може да си я позволи - пазарува, който не може... подслича и обяснява как гроздето било много кисело и затова не върви...

          Момчета без лоши чувства, моля. Просто си споделяме личен опит

        • Чавдар (V93)
          Чавдар (V93) коментира
          Редактиране на коментар
          Извинявай, ама отиваш малко нещо на фенщина. Каква екзотика, какви 5 лева?!? По-стандартни части от Щатите идват, общо взето за около седмица или малко отгоре. Нещо по-рядко търсено - около 3 седмици.

        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          Голяма лудница...има няколко теми тука за джипки и въртят сучат все до WJ стигат...и аз като бивш собственик и добър самарянин се опитвам да обясня да не се набутва народа.

          Частите за WJ не са по-голям проблем от който и да е друг джип/СУВ, ама иначе подкрепям напълно, че са много слабо изпълнени коли. Всяка кола си има своите проблеми, ама при WJ специялно има много недомислици!

      • #8
        Първоначално публикуван от nissan_1978 Преглед на мнение
        Разглеждаме за WJ 4.0 по сайтовете в България, ...
        А защо непременно 4,0? Ако е за икономия на гориво, не мисля, че тя е съществена в сравнение с V8. Вярно, че двигателят е доста дуракоустойчив, ама това при пълнолетни коли си е повече до късмет.

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • nissan_1978
          nissan_1978 коментира
          Редактиране на коментар
          Това е една от причините, внушил си е че 4.0 е по добрия мотор, гледал в клипове на bri4ka и такива детски историй. И аз го убеждавам за 4.7, все пак V8 си е V8. И същото му казвам че с колите е на късмет. А и има много добри оферти за 4.7. Та вече се ослушва и за 4.7

        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          И двата двигателя са достатъчно добри, но колата не струва!
          Звука на V8-мака е чудесен, за разлика от разхода!

      • #9
        Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
        Гранд Черокито си има прилично скъпа поддръжка. ....
        Що ли си мисля, че собствените си проблеми ги прехвърляш на модела като цяло. Чак пък "рядко капризен" ми иде малко нещо доста преувеличено. Електрически проблеми е нормално да има при пълнолетни коли с повечко екстри.

        Като цяло, поддръжката на джип, какъвто и да е той, е "прилично скъпа". Примерно, комплект нови гуми за лека кола ми стъпиха с 50-на лв над цената на 1 (една) гума 31" за джип ...

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Възможно е. Но държа да е ясно, че не говорим за гуми, ГО и т.н., а за неща дето са специфични за модела и не са често срещани. Grand Cherokee-то което карам беше доста избирано и взех такова в изключително добро здраве (уж).

          Поддържал съм и друга джипка (Vitara) и като изключим първоначалното стягане после близо 100 000км беше почти безпроблемна. Тук там някой тампон, шарнир, протекла кормилна кутия, някой лагер в раздатката, някоя гарнитура по двигателят. Съвсем нормални неща за пълнолетна кола. Поддържал съм по същият начин и няколко леки коли. Но толкова капризно МПС не съм поддържал до сега. И да отбележа - поддържам си МПСтата педантично и без компромиси.

        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          До господин СуперМодератора.
          Не е рядко капризен - маслата за раздатката и диференцияла са малко по-скъпи и това е. Автомата събира доста масло, дори при стандартно сервизиране. Тези неща важът и за много други джипки. Ако на някой му идва твърде скъпо, то мога само да му съчувствам, но за съжеление това е релността. - дотук май нямаме разминаване?

          Що се отнася до "електрониката" - когато бях горд собственик на WJ се наложи да изчета хиляди мнения за различни проблеми по англоговорящите форуми. Всъщност модела има "детски болести", които дори не са отстранени в по-късното производство.
          Клапите на климатроника са чисо механичен проблем, породен вследствие на вложени некачествени компоненти и/или лоши инженерни решения - може би. Има коли, които са разглабяни още по гаранция. Това е масов проблем и сигурно няма бройка, която да не минала през някаква интервенция, но това е само песачинка...за мен WJ e добър джип, но лоша кола!

      • #10
        Тези грандове са и от пред на цял мост нали? И коя беше правилната раздатка quadra trac или quadra drive. А нисана с какво окачване е, задвижване, май нисана и отзад е с независимо окачване?
        Старата любов ръжда не хваща, а непоправимо гние!

        Коментар


        • #11
          Първоначално публикуван от nissan_1978 Преглед на мнение
          Тези грандове са и от пред на цял мост нали? И коя беше правилната раздатка quadra trac или quadra drive. А нисана с какво окачване е, задвижване, май нисана и отзад е с независимо окачване?
          Правилната раздатка е.....242! Трак и драйв са други неща, в общи линии системата на задвижване.

          Коментар


          • #12
            За тоя мотор (4 литра) аз бих търсил това -

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Untitled-2.jpg Прегледи:10 Размер:193.8 КБ ID:6638522
            Последно редактирано от коко келеша; 25-08-20, 10:20.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #13
              Pathfinder като варянт може би отпадна. На негово място като аналог на WJ се пита за Range Rover P38. С какво е по добре да се предпочете ровера пред джееп, бензиновите мотори 4.0 и 4.6 какви слабости имат, карат ли на газ, трансмисията по добра ли е от на гранда,какъв тип 4Х4 е, ходовата част как му е, въздушното окачване държи ли, колко струва да се направи на пружини. Благодаря предварително за отговори!
              Старата любов ръжда не хваща, а непоправимо гние!

              Коментар


              • bullet_pk
                bullet_pk коментира
                Редактиране на коментар
                Чувал съм за спукани блокове на Роувърски V8-ци. Но дали всички пукат и колко често се случва ..?

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X