Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет относно електрически SUV

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвет относно електрически SUV

    Привет,
    Имам намерение да си купя електрически SUV, като дилемата ми е дали да е EV или Plug-in Hybrid. Някой има ли наблюдения върху тях. Имам въпроси относно електрическите автомобили, като цяло и законодателството в БГ.
    Когато е Plug-In Hybrid важат ли екстрите като за пълен електрически автомобил:
    - Плаща ли се данък?
    - Паркира ли се безплатно в сини и зелени зони?
    - Други?

    Спрял съм се конкретно на 2 модела:
    - Huyndai Kona (като пълен EV)
    - Outlander PHEV (като plug-in) - основно предимство пред горния е, че е 4х4 и събира повече багаж.

    Може би един от недостатъците на plug-in hybrid е, че трябва да се поддържа двигател, скоростна кутия и.т.н., но пък пълните електрически SUV, които са 4x4 са доста скъпи поне за мен и не бих дал такава сума за Tesla, Audi, Mercedes...

    Искам да поясня, че ще се ползва за семеен SUV и няма да има нищо екстремно offroad.

    Ще съм благодарен, ако споделите мнения и опит относно въпросите по-горе.

    Благодаря,
    Поздрави!

  • #2
    Освен че съм карал няколко Спарка нямам абсолютно представа нито за едното нито за другото. Въпреки това смятам, че много лесно може да си отговориш на въпросите сам, ако изясниш за какво ще се ползва автомобила:
    - Ще пътува ли на дълги разстояния? Опасявам се, че все още няма достатъчно зарядни станции и избора на EV е леко неудачен. Ако пък обхвата на пътуванията не е прекалено голям, то EV-то в някаква степен е за предпочитане.

    Знам ли, сега като направят държавните бензиностанции цените може да паднат още по-драстично.

    Коментар


    • #3
      Доколкото знам, в България хибридите се третират като нормален автомобил, има си и данък и такса паркиране. От тях има смисъл ако ще се кара само градско, тогава пестиш от гориво, но пък разликата в цената с обикновения вариянт е обезмисля пестенето. При напълно електрическия автомобил поне виждаш някаква разлика в разходите на практика. Обаче докато висиш няколко часа на зареждачката, може да преосмислиш предимствата и на тях
      sХюндаи Кона е приятен автомобил.

      Коментар


      • #4
        Ами не, няма икономически смисъл.
        Има статистика за Тесла. За всеки автомобил с колко Кв/ч. енергия колко мили е изминал. И след елементарни сметки се получава, ме ако си си платил електричеството и ако си платил горивото, ако си карал МПС от същия калибър като Теслата е по-евтино да си караш МПС с ДВГ.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #5
          Глупости!
          Model X (SUV) има максимум 100кВч батерия, с която минава ~500км. Зареждане на тия 100кв ток при 85% ефективност на зареждачката и ток от 23 стотинки/киловат (EVN) струва 27.05лв.
          Някой SUV, който харчи 10/100 ще мине 500км с 50л срещу ~85лв (Според fuelo осреднено в момента е 1.77/1.79лв/л бензин/нафта)

          Над три пъти по-скъпо е да изминаваш километри с вътрешно горене!

          От тука нататък нещата може само да се усложняват с това дали имаш собствени панели, колко "мръсно" е произведен този ток и дали няма да сравняваме и цената на придобиване на МПС-то, но фундаментално - много по-евтино е да се движиш на ток.

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Според менижър на парк с товарни Рено Канго /електричество и Фолксваген Кади /метан дългосрочно сметнато да се движи с ДВГ на метан му излиза по-евтино.

        • #6
          Фундаментално електричките към момента са си бутикови градски автомобили, който през нощта зареждаш, а през деня караш до към 200-300км преко сили, освен ако не караш като баба ми. И това ще си остане така докато цените им на вторичния пазар не паднат много драстично, спрямо сега.

          В София поне единственото им предимство е че паркираш където искаш и не плащаш нищо. Дали има времеви ограничения не знам, но май не.

          Ако бяха с нещо фундаментално по-добри от обикновените, изключение щяха да са автомобилите с ДВГ, а на електричките. Има време докато това се случи.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнение
            Глупости!
            Model X (SUV) има максимум 100кВч батерия, с която минава ~500км..
            При какви условия?? За какво ми е машина, която не може да ме закара от Варна до София???
            И не е за лисицата и гроздето! А да не се пишат глупости, които започват с "Глупости"!
            https://evpoint.bg/%D0%B0%D0%B2%D1%8...standard-range
            Спарки е абсолютно прав - за градско и БЛИЗКО междуградско да, но не и за извън. Да не говорим примерно от тук до Амстердам.
            Аз също се замислям за електро авто. Естествено не за Тесла, а по скоро за нещо секънд хенд, с което да ходя на работа (60 км. в двете посоки) и....да паркирам където и за колкото искам. За избиване на вложенията даже не си правя илюзии. Кеф (удобство) цена няма.
            П.П. Сега ще сменям лекия автомобил и пообиколих тук- там. Пробвах и горе цитираната Кона. Не изцяло електрик защото нямаше налична. Пък и да имаше - малко, даже не много малко, ми е над лимита и не ми върши работа като основна машина по отношение на пробег. Еми не ми пасна. Много ми е тясна, къса, ниска и т.н.. Говорим за вътрешни обеми. Бих могъл да я карам, но само при крайна необхоцимост.
            Последно редактирано от venciru; 30-07-20, 15:03.
            Венцислав Петров
            Горното е изцяло мое лично мнение, с което не ангажирам никое друго лице.
            Рекстън 2 2.7 165 к.с. ; Лагуна купе 2.0 dci 210 к.с.
            0889 62 8четири 6четири

            Коментар


            • #8
              Според колега със нов Аутлендър плъг ин хибрид:

              Паркира се безплатно в синя зона само с чисти електрички според закона.

              Както и да е, на местна почва във Варна стават врътки и той си е изкарал карта за паркиране
              Land Rover Discovery II, V8 4.0
              VW Golf VI variant
              Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

              Коментар


              • #9
                В Норвегия е пълно с електрокари. Особенно тесли. В началото и те ползваха благинки. Но вече не. Както се вика, измамените камилчета..
                HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

                Коментар


                • #10
                  Качих се един път на Тесла Х. Случайно го видях и...Едвам ме свалиха оттам.Още като седнах разбрах че не сядам в обикновенна кола. А пък живота ми е такъв че много малко шофирам.Ама така бях впечатлен от Теслата че викам си край - купувам си я...Иии не можах да прежаля 200 бона... Психически до 100-120 бих дал ама...
                  Невероятна кола.Беше 100D - собственика си я повика като куче с дистанционното от ключа.
                  Това не е точно кола.Това е компютър на колелета. Тя си седи в свой собствен клас. Тесла Y е евтина (към 100) обаче вътре е много по обикновенно - и не ми прави кеф(проверих вече).
                  Хм... Пак се замислих...
                  Все пак един живот живеем...

                  Коментар


                  • #11
                    Мишо, само за майта, поинтересувай се колко стръва един калник на Теслата. В УСА- части само от дилъра...
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Бентлито и колите в тоя клас са точно толкова безсмислени за "плебса", колкото всяка друга кола на тая цена, включая Tesla-та.

                      Електричнките ще стана по-масови когато електричка с размерите на Polo, започне да се продава на цена, съизмерима с Polo. Ще станат още по-масови, когато има вторичен пазар с цени като за вторичен пазар, а ще изместят ДВГ-то, когато драстично се промени хавата със скоростта на зареждане.

                      Засега не са се наместили масово даже като градски автомобили. Има доста вода да изтече. Тенденция някаква се вижда, но технологично с батериите и цената им, както и зареждането им, все още вървим с миши стъпчици.

                    • noname12
                      noname12 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Те щото в USA парите растат по дърветата.
                      Колкото и да е голяма разликата между тук и там, средния потребител си прави сметката.
                      Последно редактирано от noname12; 31-07-20, 10:40.

                    • s_s1
                      s_s1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Няма изградена здрава кабелна мрежа, която да издържи бърз заряд. Поне няма у наше село.

                  • #12
                    Ще дам мнение като ползвател на BMW I3, и човек който повече от 20 години се занимава с автомибили професионално.
                    И мнението е само за задвижването. Изключва добавени екстри.
                    Според мен, технически това е бъдещето,въпреки че подсъзнателно не ми се иска.
                    За изминаването на 100 км. с "нормален" автомобил знаете колко железа се въртят и плъзгат в мотор и скоростна кутия.
                    Огромно количество датчици информират компютрите, а те управляват изпълнителни механизми като управление на турбокомпресор, разпределителни валове, дължина на колектори, ЕГР и много други.
                    При "електрокара" отпадат между 50 и 200 килограма движещи се железа, които се износват.
                    Ускорението и тишината също са впечатляващи,въпреки че винаги карайки BMW-то имам странно усещане за зависимост, предполагам заради показанието за оставащ поробег, и това че не го карам всеки ден. Но той е съвсем достатъчен за това за което е произведена колата, а именно около 200 км. градско каране.
                    Технологиите на батериите и на тяхното зареждане се развива постоянно и вече не са рядкост коли с пребег 500км.,за сега. Въпреки кратката история на електрокарите. И без значение от това че в началото на миналия век са тръгнали успоредно с "gascar",но спрени предполагам защо.А "нормалният" автомобил е стигнал до днешното си състояние след повече от 100 години надграждане.
                    Темата с производството на електричество и батерии, и тяхното рециклиране е друга. Там не съм професионалист. Накой друг ще разясни.
                    Със зареждането и неговата цена нещата стоят така.
                    Зареждане с 11kw трифазно зарядно отнема няколко часа от 50 до 100%.Зарядното струва 1000лв. от известен производител, от BMW е по-скъпо.
                    Зареждане със стандартното зарядно,мнооооого часове, може да са и над 12.
                    Цената на 100км. пребег е между 2 и 3лв. за електричество, по много груби и бързи сметки.
                    Гаранцията на батерията е 8 години.
                    Спирам да пиша и товаря багажа за да тръгвам за морето. С автомобил с фосилно гориво.
                    Дано съм полезен. Лека вечер.


                    Коментар


                    • s_s1
                      s_s1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Цената на 100 км електричка е 22-28 кв.ч. реално изразходено от батерията на електричката. КПД на батерията е доста ниско: средно за подаден в батерията 100 кв.ч. е 60 за бързо зареждане до около 70 кв.ч. за трифазно битово зареждане и около 80 за монофазно битово. което по по цени на електрическата енергия за битов потребител е 0,22 лв за кв.ч. всеки може да го сметне. Освен това преобарзувателя от 220/380 волта средно е отново около 80-85%. И освен това в Бг 1кв.ч от зареждачка струва 0,40-0,50 лв/кв.ч.
                      Сметките стават дълги за изчисление, но не невъзможни.
                      П.П. Сигурно нещо съм пропуснал в сметките и реалното КПД е по-ниско и реално се плащат повече пари за изминат км у кмб. Но това все пак е само на теория...

                  • #13
                    Едното око винаги трябва да ти е в показанията за оставащия пробег,и трябва да се кара пенсионерската-без резки ускорения,и с над 100 км/ч.Това е много отвратително,да се притесняваш,че може и да не стигнеш.Все едно,си на резерва на бензин,а наблизо няма бензиностанция.Когато,реално започнат при -20 градуса да изминават поне 500-600 км,може би ще се променят нещата.Например,за едно Пежо,чета-пробег по новия цикъл-300 км.Нооо,ако караш със 130 км/ч-150.Гарантират,че след 5 години акумулаторите ще имат поне 70 % от капацитета,първоначалния.Може би,за да е спокоен човек,трябва да има удължител на пробега,малък бензинов двигател-за зор заман...

                    Коментар


                    • #14
                      ________________________________________________
                      Subaru OUTBACK 2,5
                      Hyundai TUCSON 2.0

                      Коментар


                      • s_s1
                        s_s1 коментира
                        Редактиране на коментар
                        С този малък генератор или няма да тръгне скоро, или няма да стигне далече.

                    • #15
                      М-да. На това му викали бъдещето на автомобилите...
                      HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X