Здравейте,
Търся си ежедневен превоз зимно време до къща на доста стръмно място. Пътя е предимно с твърда настилка - асфалт, павета или бетон, но има и късо парче 100-200 метра черен път, което за щастие не е особенно стръмно.
През топлата част от годината, няма проблем да се стигне с лека кола. Няма дълбоки коловози или големи камънаци, проблема е в самия наклон - като спускам дори и на първа, не става без спирачка.
Освен че е стръмно, последните 300-400 метра сняг зимно време ще ги газя предимно аз, почти няма друго движение. Т.е. ще се налага да се гази и непочистен сняг.
Имам нужда от съвет автомобил с какъв тип двойно задвижване/фултайм, парттайм, блокировки, тракшън контрол и т.н./ и характеристики/гуми, просвет, тегло и размери/ ще се справя най-добре в тези зимни условия.
Наличието на бавни мисля че е задължително, по-добре да е автоматик или с ръчни скорости?
В моята глава се въртят следните варианти:
1) Ако е възможно да е нещо с по-прилични онроуд характеристики и не неоправдано големи екплоатационни разходи, тогава може да бъде и основен автомобил. Т.е. да има нормален комфорт и екстри - примерно Субару Аутбек, Сузуки Гранд Витара JT, Kia Sorento, Grand Cherokee, Terano 2... Бюджет да кажем до към 10000лв.
2) Ако се налага да е нещо високо, с рошави гуми, бавно и т.н. специфики, то тогава ще бъде втори/трети автомобил, който ще се екплоатира само зимата. Тогава няма нужда от някакви екстри, може да е нещо по-старо, просто и надеждно. Бюджет да кажем 5-6000лв.
В общи линии, ме интересува какви основни характеристики като задвижване да търся и тогава ще разглеждам конкретни марки и модели.
Благодаря
Търся си ежедневен превоз зимно време до къща на доста стръмно място. Пътя е предимно с твърда настилка - асфалт, павета или бетон, но има и късо парче 100-200 метра черен път, което за щастие не е особенно стръмно.
През топлата част от годината, няма проблем да се стигне с лека кола. Няма дълбоки коловози или големи камънаци, проблема е в самия наклон - като спускам дори и на първа, не става без спирачка.
Освен че е стръмно, последните 300-400 метра сняг зимно време ще ги газя предимно аз, почти няма друго движение. Т.е. ще се налага да се гази и непочистен сняг.
Имам нужда от съвет автомобил с какъв тип двойно задвижване/фултайм, парттайм, блокировки, тракшън контрол и т.н./ и характеристики/гуми, просвет, тегло и размери/ ще се справя най-добре в тези зимни условия.
Наличието на бавни мисля че е задължително, по-добре да е автоматик или с ръчни скорости?
В моята глава се въртят следните варианти:
1) Ако е възможно да е нещо с по-прилични онроуд характеристики и не неоправдано големи екплоатационни разходи, тогава може да бъде и основен автомобил. Т.е. да има нормален комфорт и екстри - примерно Субару Аутбек, Сузуки Гранд Витара JT, Kia Sorento, Grand Cherokee, Terano 2... Бюджет да кажем до към 10000лв.
2) Ако се налага да е нещо високо, с рошави гуми, бавно и т.н. специфики, то тогава ще бъде втори/трети автомобил, който ще се екплоатира само зимата. Тогава няма нужда от някакви екстри, може да е нещо по-старо, просто и надеждно. Бюджет да кажем 5-6000лв.
В общи линии, ме интересува какви основни характеристики като задвижване да търся и тогава ще разглеждам конкретни марки и модели.
Благодаря
Коментар