Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип за семейни пътешествия и експедиции

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Джип за семейни пътешествия и експедиции

    Здравейте, ето, че дойде момента и аз да пусна такава тема. В семейството караме вече една КИА Соренто 1 и сме доста доволни, но другата ни кола - Сузуки Суифт рано или късно ще трябва да бъде продадено, че предстоят смяна на съединител и маховик евентуално, разни други неща, а за кола на толкова години това са си доста безсмислени разходи. Та, мисля да оставя КИА-та на жената, тъкмо й харесва и й отива, а аз да търся друга машина. И тук идва въпроса каква да е тя. Ето и за какво ще се използва:

    1. Ще се кара през седмицата и в повечето време като цивилен автомобил, в това число ще ходя и до работа и обратно с него в София (около 10-12 км. в посока или нещо такова)
    2. Ще трябва да се пипне, така че да става за семейни пътешествия, като тук не включвам хард офроуд изпълнения, а по-скоро експедиционна машина за разходки и обиколки из България. За пример давам да се натовари багажа, кучето, жената и целия останал цирк и да се отиде на палатка някъде по планините. Заради това и горното изискване е ясно, че ще се кара горе долу предимно асфалт със слизане от него, но извън пътя ще е значително по-малко. Разбира се всеки знае в планината колко бързо и лесно могат да се сговнясат нещата, така че ще трябва да е подготвен достатъчно добре, за да успеем да се приберем безопасно.
    3. Ще се ползва и за ходене на риба, и разни такива места, но отново без екстремни прояви
    4. Не се държи на някакви екстри, би било добре да има климатик и разните други стандартни неща до колкото да може да се пътува с него комфортно.
    5. Мисля да взема цивилна кола и след това в течение на времето и на парите да се подготви, като най-първото ще са лифт и гуми, а после всичко останало.
    6. Надживял съм рейсърския период, така че не се гонят коне или нютон метри, но все пак е хубаво да може да се изпреварва спокойно и безопасно
    7. Не държа да е дизел или бензин, единственото ми условие е ако е бензинов модел да става и на газ.
    8. Ремонтопригоден, с не безбожно скъпи части. Карал съм коли, в които единия носач е 400 лева, та отдавна вече не ми е мерак да наливам чанти с пари, само и само да е технически изправна колата.
    9. Засега бюджета е до към 7 хиляди, като не е проблем и да се прескочи (в разумни граници). Това е само за самото возило, обслужването и останалите неща са си отделно.
    10. Предпочитам машина, в която има смисъл да се влагат пари, за да се прави и която да не трябва да продам след няколко месеца и няколко хиляди лева само защото съм установил, че изборът не е бил удачен изначало.

    Засега това, което гледах и което ми направи страшно добро впечатление е например този Нисан и как е подготвен: http://off-road.bg/moeto-of-roud-voz...san-terrano-2/ Ясно ми е, че в него са вложени много мисъл, време, пари и сърце, но и моята идея е подобна. До колкото знам, 2,7 TD на този Нисан е доста здрав двигател, със зъбни колела вместо ремък или верига, което си е плюс. Това е единия вариант.
    Гледах разни Тойоти, но за тези пари най-вероятно ще е пълна скръб и скраб. Другото, което гледах са разни Гранд черокита, но там ме притесняват евентуалните разходи по големи ремонти, понеже не съм никак запознат с тях, та не съм съвсем сигурен, че това е добра идея, иначе може да се мисли за внос например от Канада, къде е малко по-вероятно да е гледан като хората.
    Та така, отворен съм за съвети и мнения за какви модели да се оглеждам, които в най-максимална степен да покриват това, за което ще се ползват. Темата е за общо обсъждане, за момента няма да се пазари, но ще ми е много полезна в най-близко бъдеще.

  • #2
    За тия пари трудна работа.

    Нисана е добра идея,тук из форума ги хвалят,на мен поне малък ми се вижда.Галопер хвалят също,а то поне място има.

    Вдигни парите поне до около 10 без наджипването
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • as9993
      as9993 коментира
      Редактиране на коментар
      За Галопера не се бях сещал, благодаря, ще ги погледна как са като пари и състояние. Иначе да, ще се пробвам да вдигна малко парите, понеже ми е ясно, че тези са малко за нещо читаво, но ще видим как ще се получи, че предстоят други сериозно разходи скоро...

  • #3
    Ако непременно ти трябва добър джип (а не кола 4х4), за тия пари се сещам само за ЛР Диско-2. До сега съм имал 3 такива и съм съжалявал само, когато ги продадох, за да купя нещо по-ново. И сега имаме един Тд5 и ще е последната кола, която бих продал.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • as9993
      as9993 коментира
      Редактиране на коментар
      Диско 2 ги гледах, добри машини са и ми допадат доста, но ме притеснява поддръжката при тях и то основно, ако нещо се скапе по електронните модули, окачването или двигателя.

    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      За 6 години моето Диско-2 е било в сервиз само след като го купих - смяна кормилна щанга. С Димо сменихме възглавниците с пружини, но се оказа, че възглавниците са здрави, но 1/2 пълни с вода. Масла и филтри сменям сам. Това му е поддръжката за 50к км по шосе и работа в горите.

  • #4
    Прави подобрения на Сорентото(подлежи на такива), и си купи лек автомобил, или просто си карай сегашния.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • as9993
      as9993 коментира
      Редактиране на коментар
      Това е другата идея, която ми се върти, да оставя Сорентото аз да го търкалям и да го правя, а на жената да търся нещо по-паркетно. То тя си е харесала така или иначе Куга, но при нея парите са други, а и никак не е ясно на какво ще се попадне. Та може би нещо бензиново, което да става на газ и по-височко ще й свърши работа, че зимата при нас си е тегаво потеглянето сутрин. Хубавото на Сорентото е, че се оказа засега доста добре, реално освен обслужване и едно каре на кардана, не съм правил нищо друго, а и няма грам ръжда по него.

  • #5
    Ако сте само жена, ти и куче защо не си вземеш Вранглер, вариантите за наджипване са безкрайни а принципно са корави добици и носят на газ без грижи.

    С едни хубави гуми дори и стандартен е доста проходим, частите не са толкова скъпи.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • as9993
      as9993 коментира
      Редактиране на коментар
      Засега сме тримата, но живи и здрави след време ще се пръкнат и разни други човечета, а тогава нищо по-малко от Сорентото няма да ми върши работа. Вранглерите са готини машинки, но реално парите при тях са други.

  • #6
    Има ли ги за 7 бона тия Вранглери?За всекидневна кола как му е разхода?
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #7
      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
      Има ли ги за 7 бона тия Вранглери?За всекидневна кола как му е разхода?
      Ако е на газ, колкото на Сузукито във финансово изражение. Само дето и аз се съмнавам, че за 7к лева може да се намери читава бройка с 4.0 литра, освен ако не е внос от Дребнобритания с десен волан.

      П.П. Иначе един колега от форума, ползва такова за евридейка и екскурзионен автомобил, като си е решил проблема с багажник, монтиран върху теглича.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #8
        Цените в България гледам , че почват от 12-13 к...
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #9
          Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
          Цените в България гледам , че почват от 12-13 к...
          Е, то в България много работи не са като в другите държави. И автоджамбазите преглеждат форумите.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #10
            Аз не съм джамбазин ма гледам тия старите държат цена,че ги купуват за играчки и наджипване.Гол леген с ръчка с мотор 4.0 тук почва долу горе от 7 за нещо което не те отврьщава от първите 3 снимки,ако това нещо го има в БГ за 7 000 лева то ДА,цената си му стои ма мноооооооого ме съмнява да е на цената на Хондичка
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #11

              Направо гледай за жената RAV4 второ поколение от 2000г до 2006г. 2,0 бензин, 150к.с. Горе-долу са ти в бюджета, става на газ, върви и харчи като лека кола, а 4х4 си е съвсем истинско - постоянно, с диференциал в раздатката, който при пробоксуване на някой от двата моста си се самоблокира до голяма степен. Няма електроника по задвижването, няма обслужване, освен маслото на задния диф, който може да е също самоблокиращ LSD. Няма копчета, лостове и пр, задвижването е еквивалент до голяма степен на класическото Куатро при Ауди - изключително стабилно на всякакви повърхности.
              Форд Куга е много здрава колица, особено първа генерация(като се изключи един роботизиран автомат при дизела), но е доста над бюджета.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • Иван Жоров
                Иван Жоров коментира
                Редактиране на коментар
                Не, че съмнявам в знанията ти, ама сигурен ли си за Рав 4 второ поколение? Може аз да бъркам точния модел и да е била 2007г.. Приятел имаше Рав 4 горе долу те години и по спомен беше фултайм който разчиташе само и единствено на ESP или както там се води системата и съответно при по-сериозно боксуване в снега бързо замирисваше на феродо от спирачките, а с изключена система беше пълна скръб.

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                2006г март месец излиза третото поколение RAV4 в Германия. Там вече задния мост се включва с ел.муфа.
                Иначе предишното е диф, с виско в паралел, ако изфиряса виското, не блокира дифа, но това се разбира в редки ситуации. Може да си се кара така. Но ако виското се опече и блокира, тогава блокира дифа постоянно. Не е честа повреда, по-скоро на теория.
                Първата Равка пък има блокаж на средния диф на копче.
                Иначе Тойота имат разни интересности с автоматичните кутии, където ползват налягането на маслото, но не и в Рав4.

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Ето за Иван и клипче, не знам как си с немския, но те казват прости неща.
                https://youtu.be/6SZc1Qe6ocA

                Първа генерация, първо без блокаж на дифа в раздатката, после с блокиран. После следва втора генерация ръчни скорости, първия път не знае да дава ли газ, втория път вече му е ясно просто да си кара. След него идва същата втора генерация, но автомат.
                Накрая идва и последната, към момента на заснемане на клипа(2008г), трета генерация. Тя е с ел. муфа, която явно също може да се блокира принудително. Първия път е без блокирана муфа.
                Само втора генерация минава без шофьора нещо да включва или превключва.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X