Здравейте, ето, че дойде момента и аз да пусна такава тема. В семейството караме вече една КИА Соренто 1 и сме доста доволни, но другата ни кола - Сузуки Суифт рано или късно ще трябва да бъде продадено, че предстоят смяна на съединител и маховик евентуално, разни други неща, а за кола на толкова години това са си доста безсмислени разходи. Та, мисля да оставя КИА-та на жената, тъкмо й харесва и й отива, а аз да търся друга машина. И тук идва въпроса каква да е тя. Ето и за какво ще се използва:
1. Ще се кара през седмицата и в повечето време като цивилен автомобил, в това число ще ходя и до работа и обратно с него в София (около 10-12 км. в посока или нещо такова)
2. Ще трябва да се пипне, така че да става за семейни пътешествия, като тук не включвам хард офроуд изпълнения, а по-скоро експедиционна машина за разходки и обиколки из България. За пример давам да се натовари багажа, кучето, жената и целия останал цирк и да се отиде на палатка някъде по планините. Заради това и горното изискване е ясно, че ще се кара горе долу предимно асфалт със слизане от него, но извън пътя ще е значително по-малко. Разбира се всеки знае в планината колко бързо и лесно могат да се сговнясат нещата, така че ще трябва да е подготвен достатъчно добре, за да успеем да се приберем безопасно.
3. Ще се ползва и за ходене на риба, и разни такива места, но отново без екстремни прояви
4. Не се държи на някакви екстри, би било добре да има климатик и разните други стандартни неща до колкото да може да се пътува с него комфортно.
5. Мисля да взема цивилна кола и след това в течение на времето и на парите да се подготви, като най-първото ще са лифт и гуми, а после всичко останало.
6. Надживял съм рейсърския период, така че не се гонят коне или нютон метри, но все пак е хубаво да може да се изпреварва спокойно и безопасно
7. Не държа да е дизел или бензин, единственото ми условие е ако е бензинов модел да става и на газ.
8. Ремонтопригоден, с не безбожно скъпи части. Карал съм коли, в които единия носач е 400 лева, та отдавна вече не ми е мерак да наливам чанти с пари, само и само да е технически изправна колата.
9. Засега бюджета е до към 7 хиляди, като не е проблем и да се прескочи (в разумни граници). Това е само за самото возило, обслужването и останалите неща са си отделно.
10. Предпочитам машина, в която има смисъл да се влагат пари, за да се прави и която да не трябва да продам след няколко месеца и няколко хиляди лева само защото съм установил, че изборът не е бил удачен изначало.
Засега това, което гледах и което ми направи страшно добро впечатление е например този Нисан и как е подготвен: http://off-road.bg/moeto-of-roud-voz...san-terrano-2/ Ясно ми е, че в него са вложени много мисъл, време, пари и сърце, но и моята идея е подобна. До колкото знам, 2,7 TD на този Нисан е доста здрав двигател, със зъбни колела вместо ремък или верига, което си е плюс. Това е единия вариант.
Гледах разни Тойоти, но за тези пари най-вероятно ще е пълна скръб и скраб. Другото, което гледах са разни Гранд черокита, но там ме притесняват евентуалните разходи по големи ремонти, понеже не съм никак запознат с тях, та не съм съвсем сигурен, че това е добра идея, иначе може да се мисли за внос например от Канада, къде е малко по-вероятно да е гледан като хората.
Та така, отворен съм за съвети и мнения за какви модели да се оглеждам, които в най-максимална степен да покриват това, за което ще се ползват. Темата е за общо обсъждане, за момента няма да се пазари, но ще ми е много полезна в най-близко бъдеще.
1. Ще се кара през седмицата и в повечето време като цивилен автомобил, в това число ще ходя и до работа и обратно с него в София (около 10-12 км. в посока или нещо такова)
2. Ще трябва да се пипне, така че да става за семейни пътешествия, като тук не включвам хард офроуд изпълнения, а по-скоро експедиционна машина за разходки и обиколки из България. За пример давам да се натовари багажа, кучето, жената и целия останал цирк и да се отиде на палатка някъде по планините. Заради това и горното изискване е ясно, че ще се кара горе долу предимно асфалт със слизане от него, но извън пътя ще е значително по-малко. Разбира се всеки знае в планината колко бързо и лесно могат да се сговнясат нещата, така че ще трябва да е подготвен достатъчно добре, за да успеем да се приберем безопасно.
3. Ще се ползва и за ходене на риба, и разни такива места, но отново без екстремни прояви
4. Не се държи на някакви екстри, би било добре да има климатик и разните други стандартни неща до колкото да може да се пътува с него комфортно.
5. Мисля да взема цивилна кола и след това в течение на времето и на парите да се подготви, като най-първото ще са лифт и гуми, а после всичко останало.
6. Надживял съм рейсърския период, така че не се гонят коне или нютон метри, но все пак е хубаво да може да се изпреварва спокойно и безопасно
7. Не държа да е дизел или бензин, единственото ми условие е ако е бензинов модел да става и на газ.
8. Ремонтопригоден, с не безбожно скъпи части. Карал съм коли, в които единия носач е 400 лева, та отдавна вече не ми е мерак да наливам чанти с пари, само и само да е технически изправна колата.
9. Засега бюджета е до към 7 хиляди, като не е проблем и да се прескочи (в разумни граници). Това е само за самото возило, обслужването и останалите неща са си отделно.
10. Предпочитам машина, в която има смисъл да се влагат пари, за да се прави и която да не трябва да продам след няколко месеца и няколко хиляди лева само защото съм установил, че изборът не е бил удачен изначало.
Засега това, което гледах и което ми направи страшно добро впечатление е например този Нисан и как е подготвен: http://off-road.bg/moeto-of-roud-voz...san-terrano-2/ Ясно ми е, че в него са вложени много мисъл, време, пари и сърце, но и моята идея е подобна. До колкото знам, 2,7 TD на този Нисан е доста здрав двигател, със зъбни колела вместо ремък или верига, което си е плюс. Това е единия вариант.
Гледах разни Тойоти, но за тези пари най-вероятно ще е пълна скръб и скраб. Другото, което гледах са разни Гранд черокита, но там ме притесняват евентуалните разходи по големи ремонти, понеже не съм никак запознат с тях, та не съм съвсем сигурен, че това е добра идея, иначе може да се мисли за внос например от Канада, къде е малко по-вероятно да е гледан като хората.
Та така, отворен съм за съвети и мнения за какви модели да се оглеждам, които в най-максимална степен да покриват това, за което ще се ползват. Темата е за общо обсъждане, за момента няма да се пазари, но ще ми е много полезна в най-близко бъдеще.
Коментар