Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво да си купя до 7хил лв и дали да не бъде Jeep Grand Cherokee ZJ ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво да си купя до 7хил лв и дали да не бъде Jeep Grand Cherokee ZJ ?

    Здравейте,

    През последните 2-3 месеца обмислям покупка на джип/сув. По принцип ще се кара почти 100% извънградско. По-голяма част от пробега му ще бъде по магистрала и други извънградски асфалтирани пътища. Като имам желание да излизам и извън асфалта, но нищо сериозно. Както и зимата пътувам доста до Доспат, Велинград и Пампорово, и ми се иска нещо по-сигурно при зимните условия. Като не обмислям да правя някакви доработки, за да стане "по-джип", евентуално може да се сложат максимално голям за конкретния модел гуми, ако прекалено се "зарибя" да обикалям извън пътя ( пак без хард оффроуд). Бюджет 7000лв.
    1. Първоначално се бях спрял на Хюндай Теракан, но прочетох доста отрицателни отзиви из форумите и взех да се отказвм.
    2. След това се прехвърлих на Паджеро спорт 3.0 бензин, нещо което съм заглеждал и преди - тук се оказва, че почти всички,които гледах са доста ръждясали. След тест-драйв оставам с впечатление, че 170 коня не се усещат толкова.
    3. Видях и едно Паджеро 3.2, което на пръв поглед доста ми хареса и пак след доста четене из форумите се изплаших от евентуалните ремонти, които може да изкочат. Най-вече този проблем на горивната помпа. Собственикът на автокъщата се съгласи да го закарам в избран от мен сервиз, казвайки че не се притеснява , защото колата била перфектна. По принцип има един сервиз, в който познавам хората, но не знам дали реално могат да диагностицират проблем с тази помпа.
    4. Тук идва колата, която някак си ме грабна най-много - Jeep Grand Cherokee (ZJ) 5.2V8. Просто един приятел ми сподели, че за него това би бил основният избор, ако си търси джип. Но той никак не разбира от коли ( като мен ). Отоврих сайтовете за коли и директно се влюбих в един конкретен. Но и в този случай имам доста страхове. Колата все пак е произведена 1996г и колкото и да е здрава не е първа младост. А и не знам до колко се намират части , както и колко е скъпа поддръжката. За разхода знам също, че не е много малък, наличието на газов инжекцион подобрява ситуацията в случая. А и не съм състезател , на магистралата ще се кара предимно със 110км/ч и по-рядко 120км/ч.
    5. Поради многото ми страхове да не изтегля късата клечка взех да се заглеждам и по Нисан Терано 2. Почти навсякъде хвалят дизеловият 2.7 двг. Чета че уж бил неубиваем и май, за да се застраховам един вид съм готов да се насоча към него.

    Не знам дали е разрешено да се постват линкове към обяви от сайтовете за продажба на автомобили, надявам се да не е и ако това е в разрез с правилата, нека бъдат премахнати.
    2. *** - този автомобил ми е наблизо Не можах да направя тест-драйв, тъй като беше в сервиз за смяна на резервоара. Ще мога да го тествам утре или по-къдно до края на седмицата. Собственика каза, че бил кърпен, но направен като хората уж.
    3. *** - с този направих едно кръгче. Пали от раз ( дори топъл ) и при гасене пак гасне от раз без претрисане ( бях чел в някоя от темите, че ако не е така значи има проблем с помпата ). Собственика твърди, че е сменил нещата от снимките и естествено, че технически е в идеално състояние. Утре най-вероятно ще го закарам в сервиза, но не знам какво точно да кажа да огледат, ако майсторите не знаят точно какво да гледат на този модел.
    4.*** в тази кола съм влюбен. Собственикът и каза, че може само уикенда да се направи оглед.Обмислям в събота да отида до Стара Загора, но не знам там има ли къде да я закарам да я видят, а и аз не знам какво точно да гледам. В случая съм и запленен и не знам дали ще мога трезво да погледна на колата.

    За другите модели коли нямам конкретни обяви, които да са ми направили по-голямо впечатление. Ще ви помоля, ако някой има информация каквато и да било за конкретините екземпляри да сподели, ако не му е проблем. Както и ако може някакви мнения като цяло за моделите. Би било добре и ако има член на форума в Пловдив или евнтуално за Гранд-а в Стара Загора, който би могъл да погледне на място ( срещу заплащане ). Евентуално можете да споделите, ако мислите, че някой автомобил, който пропускам би подхождал за целите ми.

    Извинявам се за дългият пост.
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 20-05-20, 08:14.

  • #2
    Сега ще ти се нахвърлят "почитателите" на Jeep и ще ти заобясняват каква фатална грешка ще направиш, ако не вземеш "Теракан" или "Терано"
    Такъв "Jeep" вземи само ако можеш да го закараш в Костинброд на дядо Владо от форума за предпродажбен преглед.
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • #3
      Имаше едно Паджеро в София, 2006 та. Поне е фейслифта и парите му бяха подобни. Днес го гледах, понеже и аз търся нещо до 10к. Имал съм такова, но беше преди доста време. До колкото помня, ЕГР, горивна помпа не се рециклираше, направо смяна и обтегач с верига. Това бяха нещата, за които да се внимава. Не е много обективно мнението ми, зщото колата беше 5-6 годишна тогава. Не знам когато е близо на 20. Лакома е - 10 извън града и то внимателно, градско 15. Паджеро спорт гори подобно, но върви по-малко.
      Фаровете бяха трагедия, което е проблем за дълъг път, иначе много удобен автомобил.

      Коментар


      • HTR
        HTR коментира
        Редактиране на коментар
        Карам Паджеро III от 6 години и твърдя, че това е колата с най-добри халогенни (обикновени) фарове, която съм карал. Аз карам доста по тъмно. Най-вероятно си имал проблем с фаровете.

    • #4
      като чета, не ти трябва джип още повече с цели мостове или пък парттайм като тераното....... вземи си една Хонда CRV или Субару, сложи им хубави зимни гуми и си джиткай спокойно по зимните пътища. Старозагорския е силно надценен, по 7 вървяха преди 8-9 години, нищо че в обявата е написано два пъти уникален
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от valkata86 Преглед на мнение
        ... 3. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...7&slink=fgmtbk - с този направих едно кръгче. Пали от раз ( дори топъл ) и при гасене пак гасне от раз без претрисане ( бях чел в някоя от темите, че ако не е така значи има проблем с помпата ). Собственика твърди, че е сменил нещата от снимките и естествено, че технически е в идеално състояние. Утре най-вероятно ще го закарам в сервиза, но не знам какво точно да кажа да огледат, ако майсторите не знаят точно какво да гледат на този модел.
        ...
        Отвори и виж цената на съединител с маховик на тоя **** ...

        edit: Аха, уж били сменени, но все пак разрови из сайтовете. Цената може да те изненада.

        Коментар


        • #6
          И какви са отрицателните отзиви за теракана? Много ми е интересно, щото аз съм от хората, които доста са чели преди да купят нещо и не се хвърлям през глава а съм сивзел теракан. Ако четеш за дюзи на теракан, масово е проблем на първата генерация ,които са със 150кс. Фейслифта със 163 кс почти не се среща с такъв проблем. Отстраняването на проблема за 4 дюзи и помпа е на цената на една дюза от ТЛК 120(е те там е веселба) , но пък гледам не са спрели хората да си карат 120-те или хайлуксите. Частите на теракана са потресаващо евтини , има доволно много и нищо не е кът. Машината е качествено изпълнена, без недоразумения и е с добро ниво на оборудване.
          Аз бих те посъветвал да погледнеш киа соренто с 3.5 литровия бензин. Колега от форума продава своята , с пълна сервизна история за сума близка до твоята : https://www.facebook.com/victor.volokin - тов е колегата, тук не се сещам точно ника му.
          Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
          Ford Fiesta 1.4 Tdci

          Коментар


          • Skorpion_BG
            Skorpion_BG коментира
            Редактиране на коментар
            Карал съм Теракан 180 хил. километра, обиколил съм няколко пъти Европа, Русия, Украйна и така нататък. Никакъв проблем с комфорта, бих казал една от най удобните седалки на които съм седял. Моя беше автоматик, ТОД. Никакви забележки за целия период.
            Последно редактирано от Skorpion_BG; 20-05-20, 10:27.

          • valkata86
            valkata86 коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря за коментара. Отзивите ги четох във форума на Хюндай. Да, може би е ставало въпрос за първа генерация( не беше упоменато изрично ). Аз още след първите ми проверки из форумите бях срещнал писано за проблеми там и затова гледам само обяви за коли след 2004 с горивната система на Бош.

          • tnt3
            tnt3 коментира
            Редактиране на коментар
            Имал съм Теракан. Както и Витара, Диско 1 - 200, Диско 1 - 300, Диско 2 тд5, ОФА Къса.
            След Диско 2 с въздух, Теракана беше най-комфортния сув/джип/кажиГоКакЩеш.
            По здравина/надеждност - като минах през драмата с дюзите и турбото, умишлено скрита от предния собсвеник - никакви проблеми близо 40хил.км.
            В момента търся WJ, падне ли ми фейсов запазен Тери автомат обаче, ще го отнеса като кокошка - червей.

        • #7
          Jeep-а за извънградско не знам колко е удобен. Бих търсил нещо по-ново за тези цели. Особено ако извън асфалта ще се излиза колкото да не е без хич.

          Карам едно поколение след този (WJ) и за асвалт има къде-къде по-добри варианти. Mercedess ML примерно, същите пари идва като моят. Ако е с offroad пакет става и за леки забежки (риба, пикник). Ама не знам дали влизат в бюджета ти...

          Просто имай едно наум със стари коли. Колкото по-стара е, толкова по-педантично поддържана трябва да е. По-високата цена на добре поддържаните екземпляри се избива в пъти докато стегнеш някоя по-зле поддържана. Това на база на личен опит.

          Коментар


          • #8
            Преди 2-3 дена бях видял, че в съседство има едно Гранд Чероки ( WJ ) , на което има бележка, че се продава. Днес докато минавах от там видях и собственика вътре, затова реших да го поразпитам Колата изглежда в добро състояние за годините си ( 2003 е произведен ). Но е дизел, а аз в живота си съм имал един единствен дизелов автомобил ( от 6 ) и с него съм брал най-много ядове ( маховик, дюзи, ГНП , както и надран колянов вал, заради задръстена маслена помпа ). Затова и покупка на дизелова кола ме притеснява една идея повече.
            Конкретно за този автомобил - човека го има от 2011 и изкара един тефтер, в който супер педантично си е водил записки за всичко, което е правил през периода от придобиването му до сега. Според тях когато го е взел, е бил на 123хил км, като в момента е на 189хил.км. Ползвал се е главно за ходене до язовири за риба. Преди 4хил км са сменени масло на двг, на скоростите, както и ремък и филтри. Гумите са на 6хил км. Каза че от време на време се обаждало ляво каре, като сега като се затопли не се чува ( не се чу и при тестовото каране ). Мотора е 2.7 ( на Мерцедес ) работи добре без претрисания. Пали от раз. Раздатката е Куадра драйв ( или поне така пише ) . Каза, че преди зимата бил почистил дюзите при човек в Асеновград, според собственика този майстор бил известен и при него ходели всички в областта с дизелови джипове, така че най-вероятно някой от форума от региона би трябвало да го знае. Казва се Джамал. Определено предизвика интерес в мен и този джип, а и най-вече заради педантичността на собственика. Ще бъда благодарен и на коментари от ваша страна. А и аз ще проверя какво се пише из форумите за този двигател
            Последно редактирано от valkata86; 20-05-20, 10:04.

            Коментар


            • Juiced
              Juiced коментира
              Редактиране на коментар
              Намерих обявата на колегата, ако си от София си струва да я погледнеш : https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...9&slink=fgf1op
              Има вариант и за ТОД и за парт-тайм.

            • brum
              brum коментира
              Редактиране на коментар
              Двигателят е сравнително здрав. Дюзите му са драма, че ако са спекли е трудно ваденето. Диагностика има в няколко сервиза в София (не е масова).

              Някой части са трудни за откриване. Примерно носачите. Тука има едни, ама държат по 6 месеца. След първите от тук си заръчах heavy duty от щатско. Но и с предишното поколение Jeep-ове положението е подобно.

              Маслата му са специфични и иска малко по-честа поддръжка (масло в диференциали на 20 000 км, раздатка на 50 000км).

              Не ръждясват! Това не е маловажно.

              На кратко - прилични са. Имат си масови болежки, ама са сравнително масови и болежките известни. Но загледай коментара ми по-горе.

          • #9
            Бих ти предложил Гранд Витара 2.0 (новата) след 2005, ама са над бюджета (читавите) . Иначе са здрави и евтини за поддръжка.

            Коментар


            • #10
              За целите които е посочил,х3,х5,рав4,црв...за предпочитане в обратния порядък.С тоя максимален размер гуми,на асфалта и магистрала за къде си?
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #11
                Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                За целите които е посочил,х3,х5,рав4,црв...за предпочитане в обратния порядък.С тоя максимален размер гуми,на асфалта и магистрала за къде си?
                За 7300лв. си купих Х-Трейл 2,5 бензин автомат в доста прилично състояние. Регистрация, обслужване, ГИ и комплект гуми са още към 3000лв. за Нисана, за по-истинските и истинските джипове значително повече. Примерно всички масла са им х2 като количество.
                Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение

                За 7300лв. си купих Х-Трейл 2,5 бензин автомат в доста прилично състояние. Регистрация, обслужване, ГИ и комплект гуми са още към 3000лв. за Нисана, за по-истинските и истинските джипове значително повече. Примерно всички масла са им х2 като количество.
                От паркетниците е сравнително проходим, но като му видя откритете ниски картери и алуминиевите носачи(макар и доста солидни) ми се плаче и го пазя.
                Последно редактирано от Паджеровод; 20-05-20, 21:41.
                Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                Телефон - в профила!

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение

                  За 7300лв. си купих Х-Трейл 2,5 бензин автомат в доста прилично състояние. Регистрация, обслужване, ГИ и комплект гуми са още към 3000лв. за Нисана, за по-истинските и истинските джипове значително повече. Примерно всички масла са им х2 като количество.
                  Мда,концепцията на колегата е неправилна,то всички искаме джиповете да са ни крале на пътя,ама няма как.

                  Въпрос към автора на темата.Как си представя,истински джип,с максимален размер гуми ,да тръгне примерно от Пловдив до златни пясъци ....

                  Понеже крайцерската скорост на такъв автомобил е между 80-90 и 120 примерно,това са минимум 6 часа в най-прекрасния вариант,аз с галлопера го вземам за 8 часа със спирания за храна и т.н


                  Как си го представя колегата такъв джип за магистрала.Дачия Дъстър са 5-6 часа по същия маршрут.Със транзита съм го вземал тоя маршрут за под 4 часа....а пътя е хубав ...

                  За асфалт ти трябва паркетник,и колкото повече е паркетник,толкова по добре.

                  Давам тоя маршрут,защото съм го пътувал година и нещо ,по два до три пъти в седмицата,и съм го пътувал със всевъзможни автомобили.Даже и с Хюндай атос,мъка..Сузуки джимни,със самурай,с Дъстър,с галлопер,със елантра,черато,сийд и и30
                  Със Дачия докер и др.

                  Най-удобни ми бяха леките коли ,асфалт,магистрала от юг,магистрала от север.

                  Ходенето с джип ми беше оправдано,само ако има нужда от 4х4 или трудни маршрути по които сме работили или зимата когато там в ония райони изпадат в преспи към Добрич ....тогава колкото по грозен и ръбат,толкова по добре.
                  Последно редактирано от Roninn; 20-05-20, 21:15.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #13
                    Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение

                    Мда,концепцията на колегата е неправилна,то всички искаме джиповете да са ни крале на пътя,ама няма как.

                    Въпрос към автора на темата.Как си представя,истински джип,с максимален размер гуми ,да тръгне примерно от Пловдив до златни пясъци...
                    Има такъв джип. Ама е оригиналът. There's only one.
                    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                    Коментар


                    • Roninn
                      Roninn коментира
                      Редактиране на коментар
                      Гагич, колегата те смени за соренто!

                    • Bogoljub Gagic
                      Bogoljub Gagic коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ама то и аз не го съветвам да купува "Jeep" на четвърт век без поне обстоен предварителен преглед при дядо Владо.
                      А твоето мнение показва, че ти никога не си имал "оригинала" щом не можеш да си представиш как си фъркаш по магистралата, джиткаш, изпреварвайки подмотващите се по шосето и после си продължаваш по черното. Това го може и "Wrangler" - дето много хора тука го мислят за някакъв бърз трактор.

                    • royce
                      royce коментира
                      Редактиране на коментар
                      @Roninn
                      Не съм убеден, че колегата пуснал темата знае какво иска.
                      Като го гледам е на настроения ... ама то в повечето случаи кола не се избира с акъл, а точно на моментна нагласа, но при него Jeep -> Terracan -> Sorento ... сякаш малко даунгрейд, ама това си е мое мнение.

                  • #14
                    Благодаря много за коментарите. След като колегата Juiced ми изпрати профила на човека, който продва Киа Соренто, аз се свързах с него и се уговорихме за събота направо да отида да гледам колата и най-вероятно да я закупя. По принцип бях се заглеждал и за този модел, но на няколкото огледа, на които ходих не видях това, което очаквах. Така че живи и здрави най-вероятно след събота ще бъда собственик на Киа Соренто 3.5 бензин/газ

                    Благодаря на всички още веднъж, и на колегата Juiced по-специално.

                    Надявам се това мое търсене на 4х4 автомобила да приключи, след като вече повече от 5 месеца се колебая .

                    Коментар


                    • Juiced
                      Juiced коментира
                      Редактиране на коментар
                      Джипа е гледан и собственика е точен, член е и на форума. Дано да е на късмет.

                  • #15
                    Здравейте,

                    Искам още веднъж да благодаря на всички за коментарите. Да, както някои от вас заподозряха, не съм убеден какво точно търся, но вече намерих нещо, за което ще мога да дам повече мнения след известно време. Днес закупих Соренто-то от колегата от форума. Впечатления мога да дам, но не знам до колко ще са меродавни, тъй като съм минал само едни 200 км с колата, реално само от София до Пловдив и малко обикаляне после в Пловдив. На първо време с този лифт си е бая височка, което на мен ми харесва. На магистралата карах по-скоро внимателно, все пак не познавам колата, за да се "засилвам", макар че си позволих на една отсечка да вдигна 150км/ч. През повечето време карах със 115-120. Тъй като ме мързеше да спирам на някаква бензиностанция, за да пълня до горе и да засичам разход, не мога да споделя нищо от тази гледна точка. До сега не бях притежавал кола с по-голям двг от 2000куб. , камо ли V6,a oще повече и автомат , така че по-скоро това беше един вид "(само)обучение" как се кара подобен автомобил. Все пак мога да отбележа някои неща - колата ми се видя супер стабилна. Дори когато карах със 150км/ч имах чувството, че може още повече ( но се сдържах ). Не успях да се справя с автопилота - само веднъж успях да го включа, но след около 5мин каране на автопилот се наложи да натисна спирачка, съответно той изключи и после така и не успях пак да го включа ( тук ще съм благодарен на някой, който има същият модел да сподели какво пропускам ). Имам си и забележки - примерно никъде не видях да показва външна температура, когато не карам на ръчно превключване никъде не изписва на коя предавка съм, никъде не намерих разход ( текущ, среден ). Явно това, че в последните години съм карал, а и все още имам по-нови коли малко ме е разглезило. Иначе като голям плюс мога да определя климатроника. Бях задал 25 градуса и по едно време ми стана доста хладно

                    Утре ще се кача малко в Родопите, за да тествам как се държи колата по планинските пътища Даже може да направя и малко тестове извън асфалта.

                    Още веднъж благодаря на всички за коментарите/ съветите ви. Надявам се, че не сбърках с решението си .

                    Коментар


                    • Skorpion_BG
                      Skorpion_BG коментира
                      Редактиране на коментар
                      Външната температура ще видиш като натиснеш копчето "АMB" на климатроника. За да върнеш круиза в работен режим след натискане на спирачката натисни RESUME (ACCEL). Предавките няма да ти изписва на автоматичен режим.

                    • valkata86
                      valkata86 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Благодаря, ще го пробвам това за външната температура. Иначе и аз си мислех, че с Res(acc) бит трябвало да се получи, но уви не стана. Затова изключих и включих на ново от бутона за круиз контрола. Ще продължим да се "изучаваме" със Сорентото

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X