Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на джип. Лада Нива или Чероки XJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на джип. Лада Нива или Чероки XJ

    Здравейте, реших да се обърна към вас със запитване относно моята дилема. Първо да спомена, че прочетох доста теми и от двата раздела, но все пак повечето бяха и по старички като дати и наблюдения затова пускам тази тема. Колебая се само и единствено между две марки и два модела а именно Лада Нива и Чероки XJ 2.1 или 2.5 тд. Идеята не е тежък офроуд, а разходки в гората, балкана, риболов и евентуален заместител на лекият ни автомобил през зимният сезон. Предимно ще го кара жената и хидравликата идва в плюс. Ладата ми е позната до там, че съм имал три заднопривни. Към Черокито въобще нямам наблюдения освен WJ 3.1 на мой приятел и лудите пари които вложи да го направи като нов. Така, че дълбоко се надявам на вашите насоки.
    П. П ДА прочетох че бензиновите осмаци на Черока са за предпочитане, но ние обичаме разходките и мисля че няма да мога да му насмогна на разхода дори и на газ 😎

  • #2
    С две думи - нито едно от двете.

    Нивата има нулев комфорт, така че женати едва ли ще е очарована от нея. Частите са и евтини, но винаги некачествени и съответно колата се троши често и постоянно иска човъркане. Гние зверски. Двигателят е много маломощен за движение по нормална пътна мрежа

    За Чероки XJ дизел има писано много. 2.5 е същия като 3.1, но с един цилиндър по-малко. Сложен, скъп за ремонти, трошлив, редовно пука глави. 2,1 и той не се слави с безпроблемна работа, слаб е.

    Чероки XJ няма осемцилиндрови двигатели - има 2.5 и 4.0 редови 4 и 6 цилиндъра. По принцип много здрави и надеждни мотори. Шестака на газ ще ти гори , колкото 2,5 дизел в левова равностойност. Но Чероки XJ 4.0 вече стават колекционерска рядкост и цените са неприятно високи. 2,5 по-може да се намери на смислена цена.


    Вземи попрочети повечко кои са предпочитаните марки и модели във форума. Има защо някои да са харесвани повече от другите. Евтина джипка ще те разори много бързо и ще се откажеш
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #3
      Искам само да уточня, за да се вземе предвид, че джипката няма да се използва тенденциозно и не се търси комфорт и мощност. Само когато сме отпуски и по разходки. Не и прогнозирам повече от 2000-2500 км годишно, през другото време ще е в гаража.Жената има служебна Нива с климатик и хидравлика и си я кара всеки ден, но мен повече ме тегли към XJ.

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Карайте служебната, доказано служебните са най-изгодните автомобили.
        Иначе XJ с 2,1 не е чак толкова проблемен, мотора е Рено. Има две-три неща да му се профилактират, и после си бръмчи, макар и да е слабичък.

      • m4r1qn
        m4r1qn коментира
        Редактиране на коментар
        Поздравления за госпожата - смела жена!!!

      • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
        ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
        Редактиране на коментар
        Някъде горе , говореше , че те плаши разхода на 8-те , то за тези километри , не знам какво може да те изплаши . То гумите ще са ти повече пари.

    • #4
      Ако избора е само тия двете то вземи жълтата - и двете ще ти скъсат нервите и ше се псуваш после.

      много ми е итересно какво си чел та тоя въпрос е тука,да беше класация на Най-скапана джипка........да ги сложиш в нея ма да ги купуваш,че и жената вътре та и да кара........да не си и ядосан нещо на жена ти?
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от schnitzera Преглед на мнение
        Искам само да уточня, за да се вземе предвид, че джипката няма да се използва тенденциозно и не се търси комфорт и мощност. Само когато сме отпуски и по разходки. Не и прогнозирам повече от 2000-2500 км годишно, през другото време ще е в гаража.Жената има служебна Нива с климатик и хидравлика и си я кара всеки ден, но мен повече ме тегли към XJ.
        За толкоз километри и Нива става.

        Коментар


        • #6
          И пеша става
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
            Ако избора е само тия двете то вземи жълтата - и двете ще ти скъсат нервите и ше се псуваш после.

            много ми е итересно какво си чел та тоя въпрос е тука,да беше класация на Най-скапана джипка........да ги сложиш в нея ма да ги купуваш,че и жената вътре та и да кара........да не си и ядосан нещо на жена ти?
            Идеята я споменах в първият пост, но ще доуточня щом е наложително имаме кола която не става за разходките които обичаме и нямаме парите за да си купим, джиповете които не са "скапани". Въпросът и темата ми винаги може да се игнорира или премахне, но най - лесно е в Българският форум да ти обяснят колко си тъп..

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Жълтия тогава,от тия двете жълтия

              И не е наложително да уточняваш,прочети малко пак,на пазара си,оглеждаш се за Черок,а за парите му има по-добри,но ако избора е само това то нека е жълтата

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Много не ебавай мненията на видните форумни "спецове", след време ще свикнеш просто да ги прескачаш

          • #8
            С Нивата ще се видиш в приключение. Това не знам къде още е останало да се ползва. Последната такава наоколо беше на едни геодезисти. Не знам дали имаше и 100 хиляди, когато с люти клетви я засилиха на вторични. Буквално нямаше здраво място. Сега ползват един Теракан да обикалят нивите, но още държат една Буханка за разкош. Явно им върши някаква работа, иначе едва ли щяха да я държат.
            А XJ, предвид повече от преклонната му възраст, едва ли ще си спестиш планината с пари. С една особеност обаче- не за да стане като ново, а изобщо за да тръгне. То ако е читаво и на някой си му върши работа, едва ли ще има зор да го продава.
            Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

            Коментар


            • #9
              Suzuki Vitara? Subaru Forester?
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • #10
                Нещо като ориентировъчен бюджет да споменеш? Колкото по-евтина при купуване, толкова по-скъпа после. Едни нови гумета за Черока са ти хилядарка. за 4 броя. Освен ако не си предвидил експлоатация с диви китайчета. Двете возила са различни като задвижване, но и с двете може да се окопаеш в елементарна локва при добро стечение на обстоятелствата. При 4.0 литровия Черок поне има някакъв шанс ЛСД-то в задния диференциал да помогне малко, ако все още е живо. Както са споменали по-горе, дизелово Чероки XJ е не таралеж а бодливо свинче в гащите. Помисли си пак хубаво и се огледай за друга марка, за предпочитане корейска.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #11
                  Ориентировъчният бюджет за закупуване е 3500 лв. Витарата (Както и Нивата) ми идват малки като обем за багаж, затова клоня и към XJ, колкото до форестъра имам предубеждения за боксера.

                  Коментар


                  • royce
                    royce коментира
                    Редактиране на коментар
                    А ... то за 3500 няма кой-знае какъв Форестър да вземеш ...
                    Просто да знаеш - хода на колелата на Форестър-а хич не се доближава то тия на Нива, XJ и Витара.
                    Относно багажника - на XJ-я като му сложиш газовата бутилка и резервната гума и багажника рязко намалява.

                  • Пенчо
                    Пенчо коментира
                    Редактиране на коментар
                    С 3500 ФЪобще не очаквай да намериш нещо читаво!

                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    Кажи направо цена за кията(да се свети името и) и да се почва.

                • #12
                  Витара дълга база не ви ли устройва ?
                  Който търси , намира !
                  Човекът е човек, когато е на път !

                  Коментар


                  • #13
                    Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
                    Витара дълга база не ви ли устройва ?
                    Не ми е присърце Витарата като избор 😔

                    Коментар


                    • #14
                      Тия пари ми се видят малко за читаво 4х4. Ще има нещо за правене в нормалния случай. Не винаги евтино.
                      Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                      Коментар


                      • #15
                        Първоначално публикуван от schnitzera Преглед на мнение
                        Ориентировъчният бюджет за закупуване е 3500 лв. Витарата (Както и Нивата) ми идват малки като обем за багаж, затова клоня и към XJ, колкото до форестъра имам предубеждения за боксера.
                        Аз имам Санг Йонг Мусо, 2,9 дизел, 1997г. Ползва се почти за същото, и годишния пробег му е ориентировъчно не много по-голям. Взех го за под 3000лв, с обслужването още 200-300лв. Смених само масла и филтри(читави), то друго няма, прост стар мотор на Мерцедес, с две жици по него(стартер и подгревни свещи).Два пъти пълних климатика, плюс дребен ремонт по него, и там още 200 и нещо пари общо(скъп фреона). Впоследствие един термостат(12-13лв, моя си беше читав също), май и ремъци нещо, пак беше джоб-пара, ама не помня. Миналата година жила на ръчната, плюс задните спирачки комплект всичко(без апаратите де), към 200лв с работата(предните спирачки бяха сменявани от предишния собственик). Гуми не съм пипал, две по две са еднакви, предните бяха почти нови Нексен, задните са някакъв стар Мишлен, но грайфер имат и те.
                        95 коня, не е бегачка, но пък си бачка безотказно - зимата на минус 15 градуса си пали безгрижно. Харчи средно 10/100 нафта, на извънградско пада с литър-два... На равно държи 110-120км/ч, без проблем и без да е неприятно вътре...макс до 140, с тоя мотор толкова...и на баир извънградско е мъртвец... но извън пътя няма проблем. Багажник и пространство не е като да няма... Данъка му е също някакъв символичен, под 50лв(доколкото помня).
                        Не го вкарвам зорлем в калта(няма подходящи гуми), но иначе си е доста проходимо като за любителски разходки из природата. 4х4, бавни, всичко си работи безгрижно, няма и съществено ръжда... Аз съм си доволен, па нищо че официално всички убедено твърдят, че няма такова возило за тия пари.

                        ПП: Хидравлика, спирачки...кара си се леко и сигурно, макар че примерно скоростите и съединителя, са малко странни като усещане, но се свиква лесно.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200504_191927.jpg
Прегледи:1030
Размер:826.7 КБ
ID:6599198
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X