Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Достъпна Overland платформа?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Аз понеже съм и преподавател/инструктор да ти кажа - когато работиш с примери и показваш как стоят нещата нагледно, курсистите лесно стигат го важни заключения и все по-лесно задават въпроси/отговори.

    В нашия случай не е достатъчно да ми се изпъчиш с отношението бегай-легай и се върни като имаш 30-50к Най-малкото човек инстинктивно тръгва насреща ти. Видя се, че има и други, освен тлк и г. Разбра се, че овърленд /= рок катерене. Нужно е да се разбере, че като си купи нещо човек днес за 5к, не очаква да го има 23 години след това, и съответно не му пука много много ако има ръжда, дето ще изяде джипа на 5-тата година. Дотогава ще му се е изплатил с кеф и ще има нови 5к за следващия. Математически 30к=6х5к. Финансовата ми образованост казва, че 6х5 е за предпочитане, при сходни възможности (за джипка), понеже можеш да инвестираш разликата в други неща, или вложения, които изкарват пари.

    Въпрос на мироглед.

    В първия пост пише - достъпна платформа. Не пише най-добрата платформа. Пише просто платформа. Тоест отправна точка. Не пише - покажете ми направен джип за 50к, че ме сърби да си купя.

    Коментар


    • turtey
      turtey коментира
      Редактиране на коментар
      Не се само до обем, а до площ.
      Така или иначе повечето 4*4 са с малки багажници.
      Но пък винаги можеш да си вземеш пикап двойна кабина

    • Darkrage
      Darkrage коментира
      Редактиране на коментар
      Ако нямах кучета - да, веднага взимах двойна кабина - фитва идеално в изискванията. Ама имам, и няма да ги возя отзад като прасета.

    • bullet_pk
      bullet_pk коментира
      Редактиране на коментар
      Относно ръждата. Тя винаги е повече от това, което виждаш. Особено при един оглед. Много често се оказва, че джипката не може да изкара 5 години. Иска минимум кърпене, а вече на майсторите не им се занимава с ръжди. Освен това след 5 години ще искаш да го продадеш, а хората не искат ръждилници. Та за това се купува с минимум ръжди.

      Относно кучетата - не е ли по-добре да се возят в каросерия, която има хардтоп? Хем са отделно от пътниците, хем са на закрито..? Не знам.

  • #32
    А сега, ако трябва да съм по-сериозен, и за да не се налага да подлагаш на онлайн тестове още някой (явно следствие на професионална деформация ), ти препоръчвам да се разходиш до двама за които се сещам, че едновременно разбират и правят, и джипки, и дрифтачки (щото каза, че имаш такава Е30) което пък предполага, че можеш да прецениш компетенцията им на база на това което вече имаш в комбинация с това което работиш.
    Единият е в Биримирци, а другият (по-скоро другите, че са двама) е преди прелеза който е преди Божурище.
    Отиваш при тях, пиете кафета, щото и двамата не пият, дискутирате нуждите, споделят ти цифри, и после с по-изчистена концепция темата ще бъде по-конструктивна.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • #33
      Лично мнение, че изобщо си подходил грешно с гледането на клипове в тубата. И то на американци или австралийци.
      Огромна част от тях правят и карат тия джипки от чиста гъзария.

      Огледай темите с разходките, намери някой познат или комшия и отиди на няколко разходки и да видиш реално какво е това.

      Повечето хора тук пишем така, защото сме минали по същият път - Наринали едни пари докато видим кое ни върши работа и обикновенно
      далеч от началната идея или бюджет.

      Ако искаш да ходиш на офроуд разходки, да се калаш в дерата е едно.. обаче за това което си описал един бус или по-голямо комби ти върши предостатъчно работа.

      Коментар


      • Darkrage
        Darkrage коментира
        Редактиране на коментар
        Много е яко това единствено Ивеко, ама и сериозно отиваме на съвсем други цени. 16 за колата и после не знам още колко да го направиш кемпер, че вътре е на ламарини. Може, ама след някоя друга година да си направя и такова.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Така или иначе го градиш та поне си вземи правилната платформа,д има за какво да набиваш пари по това,а то ще си държи цена,след 5 години и тия които сега ги коментираме няма да са живи вече,а това ДА.

      • kalinntv
        kalinntv коментира
        Редактиране на коментар
        това Ивеко хич не е правилната дължина,за да се набиват пари и труд и да се прави на кемперван

    • #34
      Първоначално публикуван от Darkrage Преглед на мнение
      ... Коментарът за блокажите дойде от там, че първите 5 клипа в тубата с теракани всичките загинаха геройски и почват да буксува задницата без нищо отпред. ...
      Аз пък лично съм седял в Патрул с 4 въртящи се колела (включени 2 бр. блокажи) без да помръдна от едно място.
      Клипчета с подобни картинки можеш да видиш за най-различни марки и модели.

      Най-често това е по причина неподходящи за терена гуми. В същност, проходимостта започва от правилния подбор на гуми. Блокажите са някъде назад в списъка. Не че е лошо човек да има такива де. Ама за горско комби не са задължително условие


      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #35
        Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
        Лично мнение, че изобщо си подходил грешно с гледането на клипове в тубата. И то на американци или австралийци.
        Огромна част от тях правят и карат тия джипки от чиста гъзария.

        Огледай темите с разходките, намери някой познат или комшия и отиди на няколко разходки и да видиш реално какво е това.

        Повечето хора тук пишем така, защото сме минали по същият път - Наринали едни пари докато видим кое ни върши работа и обикновенно
        далеч от началната идея или бюджет.

        Ако искаш да ходиш на офроуд разходки, да се калаш в дерата е едно.. обаче за това което си описал един бус или по-голямо комби ти върши предостатъчно работа.
        А баш така

        Моя пример,не че ще ти свърши работа,за бюджет не говорим,моя беше друг.

        Идея нямах и още нямам да го правя скален скакалец или Сиво Искърско говедо в калта,трябваше ми нещо което сравнително комфортно да носи тон багаж,да движи магистрално 130 натоварено,да събира обем,да не спира на педя сняг и да не припада като/ако види дърво на пътя педя диаметър.Цели мостове,шнорхели,5 инча лифт,дебели брони........да си ги нямаме,аз съм сам с жената и 2 дечица,няма кой да бие лебедки и се внимава къде се кара ЗА СЕГА,като поотраснат друго ше мисля.

        Почнах да гледам дълги Вранглери - не вози добре на магистрала,не става.
        4 Рьньр - малко с малки моторчета
        Шеви Съб - спира на педя сняг и трошливо
        Форд Ексьржьн - и той така
        Ланд Круисер 200- теудно се намират,модела излезе като падна икономиката и за Щатите за година продадени около 3000 броя в сравнение със 100 модела от който са продавани по 15 000,намерих един осмукан за 30 бона нашенски и много ми се видя,багажника му малък и третия ред седалки виси там,не е добро за целта.


        Секвоя модел 2 - носи килца,вози,минава педя сняг / и 2 минава с газ /,5 пръста кал и тухла четворка не я спират,багажник има,с подсилване на ралсите на тавана носи и 200 кила багаж там,250 ампера алтернатор / че виж с колко идва 120ката / 2 инча лифт,едни нови гуми размер по-широк и по висок,едни спирачки да спира тоя хамбар,истинска броня под мотора,малко яки крушки на фаровете и малки резервни фарове,един голям акумулатор който се събра с шут и съм аз.

        От 3 степени терен по тукашните описания първа степен си го бие с поклащане,на втора степен се замислям,стърже и блъска долу,с повечко газ минава,трета е за подготвени джипки,а не семейно горско комби,а като чета на теб това ти трябва.Проблема не е дали ще мине 3 педи кал,ти там с тьщата няма да се завреш.проблема е гнилото в Европа,малките мотори и кое може да носи тон багаж,зе вярвай ми толкова ще събереш без да се усетиш.

        Посмей се на фара на тавана,останаха ми 2 такива от една друга работа и съм им пернал по 2 яки магнита,мога и на предния капак да ги сложа ако ми трябват там,пьтечките на тавана и те са като на свинче звьнче ма по-добре тях от колкото стелките да вадя,мина това време.

        На това без да има претенции за каквото и да било му хврькнаха 6 бона преди да реша,че е готово за педя или 2 сняг,не смятам и спирачките,че там СРАМ ГОЛЯМ.

        Пак моя съвет - на тия 10 слагаш още 5 и търсиш нещо с яко окачване което да носи,с тия дистанцийки в БГто може да не е много комфортно по магистралата,тя цялата е 4 часа баси.БУС с рошави гуми и двойно ще свърши работа ако ме питаш мен,само сметни колко народ товариш

        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • stankos
          stankos коментира
          Редактиране на коментар
          Не всеки знае, че си позициониран отвъд голямата вода, пък и тук гората по нагъсто са я садили !

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Прав си,едно време имаше опция да се знае кой къде се намира и висеше под аватара та по навик.
          Пак има,сега проверих,но трябва да ми кликнеш на Мерцедесчето,че така на пръв поглед не се вижда,ВИНОВАТ Старшинка

          В Русия съм,в Русия съм........а това горе Калифорния,над палмите

      • #36
        Понеже в началото беше и Исузото в списъка - има и бензинови , както и бензинови Опел Монтерей , което си е Исузу ?

        Коментар


        • #37
          Overlanding-ът е нещо малко по-различно от джип за разходки в гората. Предполага малко по-дългосрочни пътувания и малко повече живот от в джипа. Съответно и оборудването, което е нужно е по-различно, а и хич не е евтино.
          Или покривна палатка, или някаква система за спане в колата. Първото е адски скъпо, второто изключва 7 седалки, а за доста модели ти оставя само 2 или 3.
          Някакви шкафове и кутии да държиш инвентара. Според плановете - кухня и пособия и за готвене. Може би и хладилник. Осветление, за като се спреш някъде. Което те вкарва във втори акумулатор и система за изолиране на стартерния. Здравината е изключително важна. Ако счупиш нещо и се обездвижиш на 2300км от вас и познатите ти е едно, ако е под Мургаш на 15км от магистралата за София - съвсем друго.
          Като цяло бюджета, който си посочил, ще стигне само за оборудването.

          Всичко, което си описал като изисквания в първия пост е "Джипка за в гората до 10к". През месец-два излизат такива дискусии и нищо от това горе не ти е нужно.
          В същото време пък гледаш и ванове и бусове - супер за овърлендинг, много зле за в гората.

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            ТОЧНО

            Аз съм с палатка горе в Якимата,2 стола за мен и жената,тия на децата са зад втория ред седалки.Цяла кухня не нося ма Соло печка,3 пакета дърва,дълбок чугунен тиган,скара,малко тенекиени канчета и вода.Хладилник в тоя студ не,Якимата я върши тая работа,иначе малко кульрче си имам,3 дни лед държи.Осветлението в джипката е ЛЕД,имам и 2 малки на магнит - кеф ти на задния капак,кеф и на калник,кеф ти под капака ако ровиш мотора.Втори акумулатор нямам,или трябваше да режа съда за водата за чистачките и да слагам 300 доларова стойка за още един акумулатор или да навирам втория под джипката между гредите и скоростната - аз монтирах най-големия с двойно предназначение който успях да навра и си купих мини стартова батерия с възможност за зареждане на телефони,пади и лаптопи,стои под седалката и става да палиш 4 стари 8 литрови дизела с нея ако се заплесна и сваля батерията много ниско.
            Няма да изброявам друго какво имам и влача,че не е това темата ма ония лаф за единия тон си е точно на мястото,като я натовариш и ти е само до кал 2 педи с все тьщата и кучето вътре.

          • nissan_gr
            nissan_gr коментира
            Редактиране на коментар
            7-те седалки не пречат да се спи в колата. Или поне в моята. Неудобството е, че трябва много разместване на багажа. Ако е повече, става малко тегаво. А и седалките се вадят лесно. Системата за спане вътре в джипа съм я играл и с 5 и със 7 седалки. Разликата е, че обемът на третия ред седалки се ползва за багаж, който пречи по-малко. Не нося цяла кухня, но вече зависи колко време ще се почива по този начин. За една вечер походна скара и хладилна чанта стигат. Ако ти трябва цяла кухня въре в колата, работата отива на кемпер.
            Последно редактирано от nissan_gr; 17-01-20, 11:29. Причина: Допълнение.

        • #38
          Трябва някъде да се срещнат нещата. И сега летуваме по къмпинзи в цивилизацията, та за инвентара ми е ясно. Основните неща ги имаме, другите лека-полека. Бих искал да си направя сам овърланд сетъпа, най-добре в последствие с ремарке. Но трябва да тръгна от някъде. Наясно съм, че за леки забежки и форестър ще свърши работа.

          И парите не са без значение. Имам още три коли, всяка по предназначение

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            4 Рьньр осмак - Добинсон пружини на 2 инча,алтернатор от Секвоя,спирачки от Лексус 460,18ки джанти идея по-широки от оригинала.След време брони,лебедка,слайдьри,шнорхел,втора батерия,солар,Гоби рак..........и много бързо омалява.
            Ако имаш други коли то пак прегледай буса и карай попрадназначение,моето комби е и пазарска чанта,като не ми остане време да го разкича си се движи до магазина е в тоя вид горе.

          • Darkrage
            Darkrage коментира
            Редактиране на коментар
            Дааа.. !! Ама в USA. Мани, че гледам едни сайтове с аукциони баш с такива. Не е лесно!

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Самия ти каза,че за 15 бона можеш да си внесеш ако правилно помня,за това подсказвам,става първата Секвоя ако е така,с по-силния мотор.

            Ивекото те зове ако ме питаш мене

        • #39
          Аз бих ти препоръчал Pajero 2 със супер селект, голямо е, здраво е, и с десен волан ще се вместиш в бюджета, а има и заветното копче за заключване на задния диференциал.Със супер селекта си имаш хем парт-тайм, хем фултайм.
          Другото което ми идва на акъла е дълго Терано 2, за късите мисля, че всички са с LSD отзад, за дългите не съм сигурен.Но LSD-то съм дълбоко убеден, че ще ти свърши перфектна работа за твоите нужди.

          Коментар


          • #40
            Предвид бюджета - Сузуки XL7?
            Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
            Телефон - в профила!

            Коментар


            • #41
              Кемпера на Ясен пасва като песница по нос!

              Коментар


              • #42
                За себе си трилемата я реших с каравана.

                Паркирам я на подходящо място за спане и отмора, пък с теглещото МПС си бръмчим наоколо с кеф.

                Коментар


                • #43
                  Нежно го караш,караваната няма да стигне
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #44
                    За бюджета, в реално добор състояние, може да се намери не до там трудно:
                    1. Терано
                    2. Паджеро Спорт
                    3. Теракан
                    4. Toyota 95, ама ще е малко на ръба.

                    За терано също има блокажи и брони, ако те влече, ама при така поставените цели не виждам брони за какво са ти. Ако не искаш правени - фирмата е AFN. Има и кой да ги внесе, ама само двете брони ще са 3 бона.

                    За терано специално, ето ти ценоразпис:
                    1. придобиване на читаво такова - между 7000 и 9000
                    2. първоначално обслужване с консумативи - нещо като 500 (всички масла, филтри, накладки)
                    3. гуми - 1500-2000 (в завсичмост какво искаш и дали ще купуваш други джанти(
                    4. ако ще повдигаш/сменяш окачване с нещо читаво - между 2000 и 2800.
                    5. ако ще слагаш блокажи - по 1500 на мост за маркови. С китайски да слезеш с едни 500-600лв.
                    6. ако ще слагаш брони - по 1500лв всяка, на AFN (може и повече да е сега, отдавна проверявах за последно)

                    За другите от списъка не вярвам цифрите да са драстично различни.

                    В ценоразписа няма перо "труд", щото тия неща си ги правя сам на мойте и нямам представа за цената.

                    След 5-6 години и тия вече няма да се намират.

                    ПП: За трупъра забрави. Първо, само изглежда кораво. Кекав не е, но не е с нищо по-корав от изброените от мен. Но мотора му е проблемен и труден за поддръжка когато (не ако, а когато!) направи проблем.

                    За така поставените цели обаче, правилните возила са нещо като Патрол Y61 (щото 60 ще намериш, ама друг път) и Toyota 80.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • Джоу (x3mrjoe)
                      Джоу (x3mrjoe) коментира
                      Редактиране на коментар
                      Аз мисля, че Спарки обосновано е дал двата (може би единствено) правилни варианта, но "малко" излизат от бюджета.
                      Y60 и J60 също са подходящи, нооо ...

                  • #45
                    Колега, достатъчно компетентни мнения и съвети си получил от колегите по-горе. Искам да добавя, уточни още веднъж, внимателно и трезво, целите...Т.е, необходимост за точната и конкретна цел-покупка на точното возило. А именно- да използваш качествата и предимствата му изцяло и с кеф, и съответно- да можеш да преглътнеш и търпиш недостатъците. Пиша това, защото в много случай се получава така, че първоначалната еуфория, в следствие на емоционална покупка, биват бързо потушени от последващата реалност на нещата. Деца, кучета, жена, багаж и къмпинг оборудване е много нещо...Трябва си място, трябва и да можете да пътувата що годе спокойно. Пишеш, че обмисляте и покупка на ван. Помислете дали няма да свърши работа висок и просторен, пълноприводен бус. Няма да тръгнеш да бухаш умишлено в калищата и блатата, за ти е необходим танкоподобен джип, тежка серия на мостове-поне според тези цели, които си посочил. Успех пожелавам в намирането на търсеното возило !
                    0899 шест5313нула
                    За всекиго по нещо

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X