Здравейте приятели! Отварям нова тема, защото след 1 месец четене, ходене по автокъщи и следене на обяви, съвсем се обърках и избора ми стана безобразно разширен.
Бих пуснал анкета, но не видях такава опция. Долу съм изброил автомобили с година, цена и двигател. Идеята ми е да препоръчате коя ще е по-лесна за поддръжка (без странни проблеми, без липсващи на пазара части и тнт) и също коя има по-голям шанс да ми излезе по-евтино (покупна цена + ремонти + поддръжка - продажна цена след 10тина години) в дългосрочен план - експлатация над 10 години с неголям пробег около 10 000 км. Знам че всички е до конкретния екземпляр, но все пак ако имате наблюдения, че нещо от изброените не става, чувствайте се свободни да го оплюете, за да стесня кръга. Липсват някой добри и надеждни модела, по-чисто субективни причини.
Всички изброение автомобили по-долу са с ръчни скорости и дизелов двигател. Ето ги и тях - с моите лични наблюдения
До 10 000 лева
Mistubishi Outlander DI-D 156 k. (2.2) 2008 г. или по нова - Харесва ми модела, за тия пари мога да го намеря с фул макс екстри. Харчи малко повече от другите, но пък за сметка на това е с 7 места. Притеснява ме, че четох не много добри отзиви за надеждността на двигателя и че като взема кола 10+ години ще се започне веднага с ремонтите, а нямам никаква идея за какви пари и ремонти да се настроя.
Toyota Rav4 D4-D 150 k. (2.2) 2008 г. или по нова - Трудно, но пак мога да намеря със всички екстри. Изключително икономична. Чета само хубави неща, но ми е значително по грозновата и пак ме притеснява 10 г+ за какво да се настроя.
До 16 000
Toyota Rav4 D4-D 150 k. (2.2) 2010 г. или по нова, след фейслифта - Единствените разлики с горната Тойота е във външния вид и годините и се чудя заслужава ли си разликата в парите.
Ford Kuga 166 к. (2.0) 2010 г. или по нова - Собственик съм на Форд и съм много доволен. Всичко, което съм чел е положително за тази кола. Разхода е добър. Поддръжката евтина. Недостатъци - няма богат избор на вторичния пазар, багажника е малък и ми е леко грозноват.
Kia Sportage 184 k (2.0) 2010 г. или по нова - Нямам никакви лични наблюдения върху този автомобил, но много ми харесва дизайна. Четох, че са надеждни и с евтина поддръжка. Притесняваме, че съм леко предубеден към корейците и как стои въпроса с намиране на читав сервиз.
Hyunday IX35 184 k. (2.0) 2010 г. или по нова - За мен това е 1 към 1 с Киа-та, като единствената разлика, която намирам е, че малко по малко ми харесва дизайна (но пак го намирам за приятен), но за сметка на това избора на вторичния пазар като чели е малко по голям и по-лесно ще го намеря за тази цена.
Опел Мокка 130 к. (1.7) 2013 г. или по нова и Опел Антара 163 и 184 (2.2) 2013 или по нова - За Мокката намирам много противоречиви мнения (от едната крайност до другата), за Антарата никакви. По-скоро се насочвам към Антарата, заради размера. Като цяло за Опел съм с много смесени чувства. Ясно ми е, че са по чупливи, но пък ремонтите, се надявам, че са на по приемливи цени. Дизайна и на двете ми допада.
До 21 000 лева
Honda CRV 150 k (2.2) 2013 г. - Тука ще трябва да се чака, защото такова животно на пазара няма в момента за тая цена, но аз съм търпелив. Старият CRV не е в играта по простата причина, че ми е твърде грозен, иначе съм наясно, че няма лошо мнение и за този автомобил. Мисля, че поддръжката не в графата евтини, но имам високи очаквания, че няма да се троши много. Като цяло мнението ми е като за Тойотата.
Ford Kuga 2 166 коня (2) 2013 г. или по-нова - Пълната противоположност на Куга 1. Смятам, че в тоя ценови клас като здравина и надеждност е най-слаб, но пък дизайна ме грабва и отвън и отвътре.
Мазда CX-5 175 k (2.2) 2012 г. или по-нова - До колкото се ориентирам по това, което съм чел до момента, това е Форд Куга с друг дизайн и марка Мазда. Не знам дали има разлика в поддръжката като цени. Малко ме притеснява, че за CX-7 четох отвратителни неща и леко преекспонирам и върху CX-5. Просто модела е нов и тепърва ще му се появят кусурите, но с тоя батко (CX-7) малко ме е страх да дам толкова пари.
БМВ Х3 184 (2) 2011 г. или по-нова - Предполагам, че това е с най-скъпата поддръжка, но и предполагам, че най-рядко ще ми се налага да правя нещо по нея и ще изкара най-дълго. Ако се спра на нея ще я взема от Германия. И като цяло мисля, че БМВ и Мерцедес държа най-стабилни цени на БГ пазара и ще ми се обезцени най-малко във времето, като се има предвид, че няма да го карам много. Също така всеки втори майстор, когото познавам е "специализиран" в БМВ, което го намирам за плюс.
Предполагам, че за някой модели може да съм написал големи глупости, но си признавам, че нищо не разбирам. За това се и обръщам към вас за помощ, за това моля, повече мнения за колите - негативни и позитивни, по-малко оф-топик и по-малко коментари относно, каква тъпотия съм написал!
Помагайте! Благодаря Ви предварително!
Бих пуснал анкета, но не видях такава опция. Долу съм изброил автомобили с година, цена и двигател. Идеята ми е да препоръчате коя ще е по-лесна за поддръжка (без странни проблеми, без липсващи на пазара части и тнт) и също коя има по-голям шанс да ми излезе по-евтино (покупна цена + ремонти + поддръжка - продажна цена след 10тина години) в дългосрочен план - експлатация над 10 години с неголям пробег около 10 000 км. Знам че всички е до конкретния екземпляр, но все пак ако имате наблюдения, че нещо от изброените не става, чувствайте се свободни да го оплюете, за да стесня кръга. Липсват някой добри и надеждни модела, по-чисто субективни причини.
Всички изброение автомобили по-долу са с ръчни скорости и дизелов двигател. Ето ги и тях - с моите лични наблюдения
До 10 000 лева
Mistubishi Outlander DI-D 156 k. (2.2) 2008 г. или по нова - Харесва ми модела, за тия пари мога да го намеря с фул макс екстри. Харчи малко повече от другите, но пък за сметка на това е с 7 места. Притеснява ме, че четох не много добри отзиви за надеждността на двигателя и че като взема кола 10+ години ще се започне веднага с ремонтите, а нямам никаква идея за какви пари и ремонти да се настроя.
Toyota Rav4 D4-D 150 k. (2.2) 2008 г. или по нова - Трудно, но пак мога да намеря със всички екстри. Изключително икономична. Чета само хубави неща, но ми е значително по грозновата и пак ме притеснява 10 г+ за какво да се настроя.
До 16 000
Toyota Rav4 D4-D 150 k. (2.2) 2010 г. или по нова, след фейслифта - Единствените разлики с горната Тойота е във външния вид и годините и се чудя заслужава ли си разликата в парите.
Ford Kuga 166 к. (2.0) 2010 г. или по нова - Собственик съм на Форд и съм много доволен. Всичко, което съм чел е положително за тази кола. Разхода е добър. Поддръжката евтина. Недостатъци - няма богат избор на вторичния пазар, багажника е малък и ми е леко грозноват.
Kia Sportage 184 k (2.0) 2010 г. или по нова - Нямам никакви лични наблюдения върху този автомобил, но много ми харесва дизайна. Четох, че са надеждни и с евтина поддръжка. Притесняваме, че съм леко предубеден към корейците и как стои въпроса с намиране на читав сервиз.
Hyunday IX35 184 k. (2.0) 2010 г. или по нова - За мен това е 1 към 1 с Киа-та, като единствената разлика, която намирам е, че малко по малко ми харесва дизайна (но пак го намирам за приятен), но за сметка на това избора на вторичния пазар като чели е малко по голям и по-лесно ще го намеря за тази цена.
Опел Мокка 130 к. (1.7) 2013 г. или по нова и Опел Антара 163 и 184 (2.2) 2013 или по нова - За Мокката намирам много противоречиви мнения (от едната крайност до другата), за Антарата никакви. По-скоро се насочвам към Антарата, заради размера. Като цяло за Опел съм с много смесени чувства. Ясно ми е, че са по чупливи, но пък ремонтите, се надявам, че са на по приемливи цени. Дизайна и на двете ми допада.
До 21 000 лева
Honda CRV 150 k (2.2) 2013 г. - Тука ще трябва да се чака, защото такова животно на пазара няма в момента за тая цена, но аз съм търпелив. Старият CRV не е в играта по простата причина, че ми е твърде грозен, иначе съм наясно, че няма лошо мнение и за този автомобил. Мисля, че поддръжката не в графата евтини, но имам високи очаквания, че няма да се троши много. Като цяло мнението ми е като за Тойотата.
Ford Kuga 2 166 коня (2) 2013 г. или по-нова - Пълната противоположност на Куга 1. Смятам, че в тоя ценови клас като здравина и надеждност е най-слаб, но пък дизайна ме грабва и отвън и отвътре.
Мазда CX-5 175 k (2.2) 2012 г. или по-нова - До колкото се ориентирам по това, което съм чел до момента, това е Форд Куга с друг дизайн и марка Мазда. Не знам дали има разлика в поддръжката като цени. Малко ме притеснява, че за CX-7 четох отвратителни неща и леко преекспонирам и върху CX-5. Просто модела е нов и тепърва ще му се появят кусурите, но с тоя батко (CX-7) малко ме е страх да дам толкова пари.
БМВ Х3 184 (2) 2011 г. или по-нова - Предполагам, че това е с най-скъпата поддръжка, но и предполагам, че най-рядко ще ми се налага да правя нещо по нея и ще изкара най-дълго. Ако се спра на нея ще я взема от Германия. И като цяло мисля, че БМВ и Мерцедес държа най-стабилни цени на БГ пазара и ще ми се обезцени най-малко във времето, като се има предвид, че няма да го карам много. Също така всеки втори майстор, когото познавам е "специализиран" в БМВ, което го намирам за плюс.
Предполагам, че за някой модели може да съм написал големи глупости, но си признавам, че нищо не разбирам. За това се и обръщам към вас за помощ, за това моля, повече мнения за колите - негативни и позитивни, по-малко оф-топик и по-малко коментари относно, каква тъпотия съм написал!
Помагайте! Благодаря Ви предварително!

), но според мен, за да върви на тая цена си има причина. Вероятно греша за част от автомобилите, давайте вашите мнения без да се съобразявате с моето.
Коментар