Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет при избор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвет при избор

    Здравейте,
    Нуждая се от някои съвети при избор на джипка. При нас ситуацията е следната:
    Притежаваме Октавия и я ползваме за семеен автомобил. Върши работа, но когато отидем на риболов почти винаги опирам по черните пътища.
    В момента шкодата я ползва за работа съпругата и н апрактика оставам без автомобил. Решихме да вземем втори, но моето предложение е да не дублираме две коли, а направо джип. Та ако е възможно да ми помогнете със съвети, относно избора. Изискванията са ми да мога все пак да разчитам на него извън пътя, но основно ще го ползвам из града. Разхода ми е важен, както и поддръжката. Данъка също. Предварително казвам, че никога не съм карал джип и незнам какво да гледам.
    Гледал съм следните:
    Honda CRV до 2001 г. бензин 2.0
    Сузуки Витара - 2.0 TD
    Волво XC90 - около 2003 г.
    Гранд Чероки - 2.7 CDI
    Бюджета около 6000-7000 лв. Не ми се иска да давам излишни пари за каско и мисля да го държа пред блока. Затова не съм сложил Х5-ца - доколкото знам се крадат много.
    Ще съм благодарен на всякакви съвети. Ако пък има и други марки, на които да се обърне внимание, моля препоръчайте.
    поздрави
    Колев

  • #2
    От: Съвет при избор

    Това е от една съседна тема, цитирал съм Banjo

    "СТЕПЕНИ НА ТРУДНОСТ ПО ВРЕМЕ НА OFF-ROAD ПРЕХОД
    Целта на тази класификация е да улесни състезателите, при вземането на решението дали да преминат през етапа или да го заобиколят.
    Първа степен - лека: Добър почвен път. Сух , или пресичащ водно препятствие с дълбочина по малка от 10 см. Умерени наклони. Могат да преминат автомобили 2WD, освен когато има сняг. Няма проблем с широчината на пътя, могат да се разминат два автомобила.
    Втора степен - лека: Почвен път. Сух , или пресичащ водно препятствие с дълбочина по малка от 10 см. Единични коловози. Умерен наклон при изкачване до 10 градуса. . Могат да преминат 2WD автомобили с подготовка. При сняг или дъжд, може да се наложи използването на 4WD функцията на автомобила. Могат да се разминат два автомобила.
    Трета степен - лека: Почвен път. Набразден, мокър, изровен. Пресичат се водни препятствия с дълбочина над 15 см. Проходима кал. Плавен наклон до 10 градуса. Малки дупки и камъни. Препоръчва се 4WD придвижване, но е възможно да премине и 2WD автомобил с адекватен клирънс и водач с добро умение. Няма проблем със ширината на пътя за автомобил с нормални габарити.
    Четвърта степен - умерена: Коловози и/или каменист път. Камъните са с размери до 20 см. Пресичат се водни участъци, с дълбочина до главините на колелата. Проходима кал. Изкачване и спускане на наклони до 15 -20 градуса. Може да премине 4WD с нормална подготовка. Няма проблем със ширината на пътя за автомобил с нормални габарити.
    Пета степен - умерена:Коловози и/или каменист път. Камъните са с размери над 30 см., водата е над 30 см дълбока с възможно бързо течение. Проходима кал. Наклоните са около 20 градуса. Дупките са 20 см дълбочина. Страничният наклон е до 15 градуса. 4WD задвижване е задължително. Има проблем със ширината на пътя.
    Шеста степен - тежка:Последователност от камъни и дупки. Камъните са с размер над 30см и много на често. Пресичане на реки с дълбочина до главините на колелата и силно течение. Калта задължително трябва да се проверява преди преминаване. Чести наклони от 20 - 30 градуса. Страничния наклон доближава 20 градуса. 4WD задвижване е задължително, а ако сте със сериен автомобил е желателно да има още един автомобил от същия клас. При по -широк автомобил е необходимо повишено внимание.
    Седма степен - тежка:Скални късове, които са на често и са дълги над 30см., на височина са по високи от двигателните мостове. Дупките са на често и с дълбочина около 30см. Калта е дълбока 20-30см, може да я има и по склоновете. Наклоните са до 35 градуса, странично 30 градуса. Реките са със силно течение и дълбочина към 50 см. Пътя е широк колкото автомобила. Необходим е добър шофьорски опит.
    Осма степен – много тежка: Големи скали и / или дълбоки коловози. Камъните са по-високи от главините. Дълбока кал или кални изкачвания. Резки изкачвания и спускания от 40 градуса, оголени или каменисти. Водните участъци надхвърлят дълбочина 70 см. Страничен наклон 30 градуса. Широко колкото за един автомобил. Възможни са наранявания. Необходим е добър опит в “извън пътното “ шофиране. Специално подготвената кола е предимство.
    Девета степен - екстремна: Масивни скали над 40 см. Чести дупки дълбоки над 40см. Кално блато / дълго, дълбоко, без стабилна основа /. Реки с много силно течение и дълбочина над 70 см. Стръмни изкачвания и спускания около 42 градуса. Странични наклони 35-40 градуса. Може би невъзможно за сериен автомобил. Опита е от решаващо значение. Изисква се наличие на лебедка. Нараняванията са възможни, механичните повреди са почти сигурни, опасността от преобръщане е реална. Работа в екип.
    Десета степен - екстремна: Сурово изпитание. Екстремната подготовка е задължителна. Невъзможно за серийни автомобили, от колкото и добра марка да са. Изисква се наличие на лебедка. Необходимо е да се проправя пътека. Понякога е невъзможно да се продължи и при перфектна подготовка. Възможни са големи щети по превозното средство. Възможни са тежки наранявания. Необходима е екстремална предпазливост и работа в екип. "

    Та чакаме да разясниш джип до коя степен на трудност се търси
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

    Коментар


    • #3
      От: Съвет при избор

      Лично мнение - при такъв бюджет Грандът и ХС90 са много рискови.
      Баща ми, който е с подобни нужди и изисквания, го оборудвах с Tucson и досега за риба и за гъби не е закъсвал и не ме е викал да го вадя
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • #4
        От: Съвет при избор

        Както каза колегата Грандът и ХС90 са много рискови при такъв бюджет. Витарата е по-проходима от Хондата и може да го вземеш дизелово с двигател на Пежо. Ако е с 1.9 дизел е здрав, икономичен мотор и с малкия данък, при положение, че не ти се инвестира в газово. Евтина поддръжка! Хонда имах служебна такава и бях много доволен от нея. Не ми харесваше единствено големия радиус на завой и високооборотният мотор, който гаснеше при потегляне на ниски обороти и е с по-скъпи чаркалъци от Витарата. Ако ще е за риба и пикници виж и Дайхатсу Фероза или Териос, че е по-ново.
        Лично аз бих избрал Хондата. Доста функционална и практична джипка с приличен комфорт и място в интериора. Стъклото на багажника се отваря отделно и може да надграждаш при товарене на багаж. Проходимостта за твоите нужди ще те задоволи. Карахме заедно с бившия ми шеф в една снежна зимна вечер от Сл. бряг към Иракли. Той беше с BMW Х5 SD и някакви скъпи зимни гуми, а аз с Хондица с A/T гуми. Докато ми обясняваше как ако закъсам по пътя да оставя колата и да се кача при него в един момент го загубих в огледалото и стигнах доста преди него
        Mitsubishi Pajero II - 3.0 i V6 24V GLS (3 dr) (177 Hp) A/T
        Volkswagen Passat (B5) - 1.9 TDI (90 Hp) A/T
        Mitsubishi - Pajero III - 3.5 V6 GDI (3 dr) (202 Hp) A/T - R.I.P.

        Коментар


        • #5
          От: Съвет при избор

          [QUOTE=etkol;2970368]Здравейте,
          Изискванията са ми да мога все пак да разчитам на него извън пътя, но основно ще го ползвам из града.


          Позагледай се и по Субару

          Коментар


          • #6
            От: Съвет при избор

            И аз съм за Хондата, но не знам дали имат под 100 кс. Това, що се касае до данъка.
            С евентуално газифициране, също не съм сигурен как стоят нещата. Хондите са малко...особени.
            Ако е Витара, наистина мотора на Пежо е по-добрият избор за мен. За дизел говоря.
            На малкия данък си, едва ли е повече от 25 лв.
            В класа на Витара дизел, виж и Кия.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #7
              От: Съвет при избор

              Първоначално публикуван от gkesov Преглед на мнение
              Позагледай се и по Субару
              Subaru - читави машинки, надеждни, но на такива години вече трябва да уведомиш банката, че ще теглиш от спестяванията! Комбинацията боксер и евтино е несъвместима. Я масълце, свещи ли виждам(не говоря за романтика) моторът вън. Освен това клиренсът им не е голям.
              TigerHunterHonda CR-V няма под 100 коня.
              Mitsubishi Pajero II - 3.0 i V6 24V GLS (3 dr) (177 Hp) A/T
              Volkswagen Passat (B5) - 1.9 TDI (90 Hp) A/T
              Mitsubishi - Pajero III - 3.5 V6 GDI (3 dr) (202 Hp) A/T - R.I.P.

              Коментар


              • #8
                От: Съвет при избор

                Еми, именно.
                Колегата споменава, че данъка му е важен
                Над 100 коня, отива и над 100 пари.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #9
                  От: Съвет при избор

                  Той ако си вземе Хонда, Октавията може и да я пенсионира. При варианта джипка за разходки винаги в един момент надделява в полза на джипа, щото той дори и само да си седи в гаража си иска неговоро и стигаш до извода, че поддръжката на 2 коли не е много рентабилно, а язденето на второто ти доставя по-голямо удоволствие(стига да не е на 2 твърди моста )
                  Mitsubishi Pajero II - 3.0 i V6 24V GLS (3 dr) (177 Hp) A/T
                  Volkswagen Passat (B5) - 1.9 TDI (90 Hp) A/T
                  Mitsubishi - Pajero III - 3.5 V6 GDI (3 dr) (202 Hp) A/T - R.I.P.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Съвет при избор

                    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                    Еми, именно.
                    Колегата споменава, че данъка му е важен
                    Над 100 коня, отива и над 100 пари.
                    Еми като му е важен данъка къде е тръгнал да гледа ХС90 и Гранд Чероки. И както казаха по нагоре, че и за тия пари ще са дреб отвсякъде.

                    CR-V то е над 130 коня и за мен е най-удачното от горепосочените. За тия пари може да се намери читаво. Доста се наводни пазара с тях.
                    С газификацията проблем няма да има. Двигателите на Хонда са издръжливи по принцип. Практичен и надежден автомобил е.
                    Имам двама приятели запалени рибари. Единия не иска да се разделя с неговото CR-V 2000 г. Пътувал е и из Европа с него.
                    Неотдавна нави и другия на едно такова (началото на зимата). Пробвах го на сняг - хареса ми как се държи. Клиренсът му е повече от достатъчен.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Съвет при избор

                      Не си за джип още, щом почваш с данъка и разхода. А и щом ще го ползваш предимно градско разочарованието ще е голямо.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
                        Това е от една съседна тема, цитирал съм Banjo

                        Та чакаме да разясниш джип до коя степен на трудност се търси
                        По скоро 4-та степен ще ми е най-тежката. Досега съм минавал навсякъде с октавията, но понеже е дълга база и опира, особено при спускане. Въпреки, че е вдигната с 2 см. Само един път са ме бутали на яз. Сопот, но валеше 2 дни без прекъсване.

                        Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
                        Това е от една съседна тема, цитирал съм Banjo

                        Та чакаме да разясниш джип до коя степен на трудност се търси
                        По-скоро четвърта степен ще е най-тежкото. Досега навсякъде съм минавал с октавията, но опира особено при спускане.
                        Само веднъж са ме бутали на яз. Сопот, но тогава 2 дни валя без прекъсване.

                        Сега намерих калкулатор и за 150 к.с данъка е 260 лв. Не кой знае какъв проблем. Май всичко клони към Хонда.
                        Газ дали си заслужава да се слага за 10-на хиляди на година?
                        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 13-05-16, 10:07.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Съвет при избор

                          Какъв рисков ХС90 бе колеги за до 7000 лв. Ами то най-евтините започват от 11 000 лв. близо, които можем да приемем за рискови. Какво остава за 7 бона. Само внос от някъде-незнайно от къде, ама ако тук стъпи на 7000 ще има още да се вложи.
                          Подобни коли не са супер нови, ама не знам с какво сърце ще ги оставите и без каско. Джиповете като цяло са си привлекателни за крадене.
                          Последно редактирано от Dydo; 12-05-16, 15:56.
                          SUV

                          Коментар


                          • #14
                            От: Съвет при избор

                            Хондата 1во поколение е много удобна. Двигателите са 2: 2.0 - 128к.с. до 2000г и 2.0 147 к.с. от 2000 до 2002, т.е на фейслифта. Препоръчително си търси фейслифтова и гледай да има щора на багажника че си е рядкост, а е хубава екстра. На фейслифтовата има и опция с халогени, което също е хубава дреболийка. Надеждна е, като е предимно предно предаване. Кардана върти, но зацепва задния диференциал през виско муфа при превъртане на предните. За зимата е доста прилична. Просвета също е добър. Кара се до голяма степен като лека кола, усещането е същото, освен в завойте заради по-високия център на тежестта. За газификацията: по принцип има склонност да вкопават клапани, но това се предотвратява до голяма степен с редовен реглаж на клапани (не са с хидравлични повдигачи) на всяка втора смяна на масло (20 000км). Разход на газ около 10 извънградско при умерено каране.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Съвет при избор

                              Първоначално публикуван от etkol
                              Газ дали си заслужава да се слага за 10-на хиляди на година?
                              И без това най-вероятно нямаш излишни 1200-1500 за кадърен инжекцион. По-добре намери читава бензинка и си я обслужи както си трябва.
                              Последно редактирано от royce; 12-05-16, 18:53.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X