Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркетници

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркетници

    Пускам тема с такова напоително заглавие, защото полека-лека започвам да се оглеждам за по-евтин бензинов паркетник до 10к лева. Бензинов, за да може да се газифицира и за да няма турбо, демпферен маховик, ГНП и прочее дребни екстри за по 1000 и кусур лева парчето. Ще се кара 90% на асфалт извънградско и преко сили 10% по черни пътища. И под черни пътища нямам предвид кални коловози, пълни с лепкава кал до коленете.

    Извинявам се, ако вече има подобна тема, но с търсачката не намерих.

    Единият от критериите ми за избор е дали ще има възможност ръчно да се включва втория мост или да се заключва средния диференциал.

    За включването на втория мост една от ползите ми е ясна - като се кара на асфалт, да се пести гориво като се кара само с един двигателен мост.

    При коли с постоянно зацепени два моста, някои имат възможност за ръчно заключване на централния диференциал, така че да разпределя въртящия момент 50:50 на предния и задния диференциал.

    При повечето машини, които гледах, включването на задния мост е от вискомуфа и става автоматично при превъртане на предните колела, съответно централен диф няма.

    Струва ми се, че при каране по черен път, като видиш препятствие напред (баир, локва, хлъзгав участък) е по-добре сам да си включиш задния мост или да заключиш средния диф, преди да си навлязъл в трудния участък, вместо да чакаш на електрониката или хидравликата да го свърши вместо теб.

    Въпросът е дали това предимство наистина си струва, за да се редуцира заради него изборът на кола.

    От опит знам, че адски много зависи от задкормилното устройство, но все пак искам да чуя мненията на хора с повече опит извън пътя от мен.

  • #2
    От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

    Вискомуфите са капризен детайл дотолкова, че от различно износени гуми на двата моста страдат. След като пострада муфата (блокира), после пострадва нещо друго по трансмисията. Но за целта трябва да си мундар или да си наследил проблема от предишен собственик-мундар.

    Извън всичкото това - досега не съм имал случай вискомуфата прекалено късно или прекалено слабо да ми включи задвижването на задния мост.
    На хлъзгаво и сняг вискомуфата е МНОГО, ама МНОГО по-добра от всякакво ръчно заключване на диференциали или включване на втори мост.

    С чисто хидравлични (Халдекс и компания) или електронно-управлявани муфи нямам опит.

    п.п. тия вицове за пестенето на гориво от изключването на единия мост не знам кой ги пуща. Има нещо такова само ако изключиш и хъбовете, ама те ако са автоматични трябва да им знаеш ритуала (и създават проблеми), а ако са ръчни - язък за паркетника.

    Коментар


    • #3
      От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      п.п. тия вицове за пестенето на гориво от изключването на единия мост не знам кой ги пуща. Има нещо такова само ако изключиш и хъбовете, ама те ако са автоматични трябва да им знаеш ритуала (и създават проблеми), а ако са ръчни - язък за паркетника.
      Може да съм бил аз При мен Черока само на задно на магистрала дава литър надолу бензин спрямо фул-тайм а хъбове няма. Меренето е от пълно до пълно, без да пълня маркуча.

      Коментар


      • #4
        От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

        Че то при мене един литър е само разликата от вятъра. Отделно колко е меродавно "до пълно" на съвременен резервоар.

        Коментар


        • #5
          От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

          Всичко е много относително. Обикновено на черен път трудно ще развиеш 80 km/h и вероятността в завой да си видиш задния номер е почти нулева. За сметка на това, попадането на заснежен/заледен участък на междуградски асфалтов път в усойно място/гора, сенчест завой е повече от много вероятно. Та една стара кола без системи за сигурност е пълна с изненади зимно време и всичко зависи безкрайно много от ЗАУ-то. Дори само мисълта, че си с постоянно 4Х4 е измамно успокояваща. Въпреки всичко аз предпочитам възможността сам да си включвам двойното предаване. Естествено предпочитам системи като фултайма на Чероки с 242 или суперселекта на Мицубиши.

          П.П. А що се отнася до разхода с един или два моста, при мен разликата е 2-2.5 литра газ.
          Последно редактирано от коко келеша; 28-03-16, 18:45.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #6
            От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Че то при мене един литър е само разликата от вятъра. .....
            Не само при тебе и не само литър. Е то важи за коли с челно съпротивление на платноходка срещу вятъра.

            Коментар


            • #7
              От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

              аз не за УАЗа

              Коментар


              • #8
                От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

                Първоначално публикуван от kompirovski Преглед на мнение
                Пускам тема с такова напоително заглавие, защото полека-лека започвам да се оглеждам за по-евтин бензинов паркетник до 10к лева. Бензинов, за да може да се газифицира и за да няма турбо, демпферен маховик, ГНП и прочее дребни екстри за по 1000 и кусур лева парчето. Ще се кара 90% на асфалт извънградско и преко сили 10% по черни пътища. И под черни пътища нямам предвид кални коловози, пълни с лепкава кал до коленете.

                Извинявам се, ако вече има подобна тема, но с търсачката не намерих.

                Единият от критериите ми за избор е дали ще има възможност ръчно да се включва втория мост или да се заключва средния диференциал.

                За включването на втория мост една от ползите ми е ясна - като се кара на асфалт, да се пести гориво като се кара само с един двигателен мост.

                При коли с постоянно зацепени два моста, някои имат възможност за ръчно заключване на централния диференциал, така че да разпределя въртящия момент 50:50 на предния и задния диференциал.

                При повечето машини, които гледах, включването на задния мост е от вискомуфа и става автоматично при превъртане на предните колела, съответно централен диф няма.

                Струва ми се, че при каране по черен път, като видиш препятствие напред (баир, локва, хлъзгав участък) е по-добре сам да си включиш задния мост или да заключиш средния диф, преди да си навлязъл в трудния участък, вместо да чакаш на електрониката или хидравликата да го свърши вместо теб.

                Въпросът е дали това предимство наистина си струва, за да се редуцира заради него изборът на кола.

                От опит знам, че адски много зависи от задкормилното устройство, но все пак искам да чуя мненията на хора с повече опит извън пътя от мен.
                Я кажи, какво си гледал...че нещо вискомуфа/ централен диф хич не си приличат. Халдекс е съвсем друг филм. Класическо виско последно се монтира при Фрилендър до към 2000 и некоя г. вместо централен диф., по-късно вече е халдексов многодисков съединител. Дотолкова, доколкото халдекса се командУва от камара датчици и електроника, за мен лично механиката е по-добра. Даже и във вид на вискозна муфа, особено ако е на Магна-Щаер. Иначе, три дифа постоянно задвижени и ръчно блокируеми-дай Боже всекиму...или раздатка с 50:50 парт-тайм и редуктор.
                Последно редактирано от avzdrav; 28-03-16, 20:49.
                Животът е харизан кон според мен...

                Теди

                Коментар


                • #9
                  От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

                  "п.п. тия вицове за пестенето на гориво от изключването на единия мост не знам кой ги пуща"

                  Аз ще пусна още един - разлика м/у един и два моста - около литър на ХасфалТ , На къра близо 5 .
                  На Големите батковци може да не им се струва много , ама при положение , че смесен разход само на заден мост ми е под 6л/100км (мерено на една и съща колонка пълно пълно многократно)
                  СТАВАТ ЕДНИ МНОООГО ПРОЦЕНТИ .

                  Коментар


                  • #10
                    От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

                    Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение
                    ..... че смесен разход само на заден мост ми е под 6л/100км..... .
                    Е ти тази Витара караш ли я или я буташ.

                    Коментар


                    • #11
                      От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

                      Стига глупости...
                      Дизелово диско с малко над 100 коня(фултайм), дава съизмерим разход с дизелово терано(парттайм), или паджеро.
                      Разликата е ту в едната ту в другата посока, и обикновено не е повече от половин литър. Нещо което не може да притеснява който и да е, щом се е решил да кара джип вместо икономичната лека кола.
                      Не разбирам какво толкова сте се вторачили във 2 лева на 100 километра икономия(ако изобщо я има).

                      Купете си тико, те харчат по 5/100 газ...
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #12
                        От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

                        Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение
                        "п.п. тия вицове за пестенето на гориво от изключването на единия мост не знам кой ги пуща"

                        Аз ще пусна още един - разлика м/у един и два моста - около литър на ХасфалТ , На къра близо 5 .
                        На Големите батковци може да не им се струва много , ама при положение , че смесен разход само на заден мост ми е под 6л/100км (мерено на една и съща колонка пълно пълно многократно)
                        СТАВАТ ЕДНИ МНОООГО ПРОЦЕНТИ .
                        Какво АТВ караш?
                        Животът е харизан кон според мен...

                        Теди

                        Коментар


                        • #13
                          От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

                          "Е ти тази Витара караш ли я или я буташ.".
                          ела да те повозя - заповядай , май нещо и от към Банкя може да домъкнеш .Пък ако минете и през Дряново....
                          Пък после ще си говорим под чадърите на Балчик вечерта.

                          Ама да не оси...Спамваме на човека темата - иска не капризна техника , по просто (и надеждно )устроена , достатъчно икономична да си я кара ежедневно и ако трябва да си включи ръчки и раздатки и да мине през една или няколко гадни локви .
                          Трите дифа на нивата с блокажа и бавни са идеалното нещо !!!!! (да не скачат ниваджиите във въздуха от радост) КАТО КОНЦЕПЦИЯ!!!! - като икономия - няма начин .

                          Няма да си хваля "нещото " - причината за купуването му е точно определена - изпълнява си функциите доволно и качествено . Аз съм доволен , ама освен него имам още 4 превозни средства .
                          Т.Е. Не ми е универсална за ВСИЧКО кола!

                          Коментар


                          • #14
                            От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

                            Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                            Всичко е много относително. Обикновено на черен път трудно ще развиеш 80 km/h и вероятността в завой да си видиш задния номер е почти нулева. За сметка на това, попадането на заснежен/заледен участък на междуградски асфалтов път в усойно място/гора, сенчест завой е повече от много вероятно.
                            Мда, щом ще се кара предимно по асфалт, задължително е предния мост да може да се включва на асфалт. Тоест ако вземеш парт тайм 4х4 дето на асфалта се кара само на задно определено сигурността страда. Задницата си поднася като стой та гледай на тия високи машинии зимата като караш по пътя уж караш джип а се въртиш като тия с бмв-тата.

                            Коментар


                            • #15
                              От: За ползите от ръчното включване на втория мост или заключване на дифа при паркент

                              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                              Стига глупости...
                              Дизелово диско с малко над 100 коня(фултайм), дава съизмерим разход с дизелово терано(парттайм), или паджеро.
                              Диското е по-икономично дори, но това е зареди двигателя с директно впръскване.

                              Иначе файдата е ако има хъбове или дисконектор на предна полуоска. Без тях пак търкаля чаркаляците но не ги товари та загубите в тях са пак малко по-малко отколкото като са под товар.

                              По темата, не е толкова важно предварителното включване на другия мост вместо автоматичното, това е решаващо в относително малко случаи. Но ако държиш на такава опция има и такива. Нисан Х-трейл, Киа Спортидж 2/Хюндай Туксон и вероятно още други.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X