Пускам тема с такова напоително заглавие, защото полека-лека започвам да се оглеждам за по-евтин бензинов паркетник до 10к лева. Бензинов, за да може да се газифицира и за да няма турбо, демпферен маховик, ГНП и прочее дребни екстри за по 1000 и кусур лева парчето. Ще се кара 90% на асфалт извънградско и преко сили 10% по черни пътища. И под черни пътища нямам предвид кални коловози, пълни с лепкава кал до коленете.
Извинявам се, ако вече има подобна тема, но с търсачката не намерих.
Единият от критериите ми за избор е дали ще има възможност ръчно да се включва втория мост или да се заключва средния диференциал.
За включването на втория мост една от ползите ми е ясна - като се кара на асфалт, да се пести гориво като се кара само с един двигателен мост.
При коли с постоянно зацепени два моста, някои имат възможност за ръчно заключване на централния диференциал, така че да разпределя въртящия момент 50:50 на предния и задния диференциал.
При повечето машини, които гледах, включването на задния мост е от вискомуфа и става автоматично при превъртане на предните колела, съответно централен диф няма.
Струва ми се, че при каране по черен път, като видиш препятствие напред (баир, локва, хлъзгав участък) е по-добре сам да си включиш задния мост или да заключиш средния диф, преди да си навлязъл в трудния участък, вместо да чакаш на електрониката или хидравликата да го свърши вместо теб.
Въпросът е дали това предимство наистина си струва, за да се редуцира заради него изборът на кола.
От опит знам, че адски много зависи от задкормилното устройство, но все пак искам да чуя мненията на хора с повече опит извън пътя от мен.
Извинявам се, ако вече има подобна тема, но с търсачката не намерих.
Единият от критериите ми за избор е дали ще има възможност ръчно да се включва втория мост или да се заключва средния диференциал.
За включването на втория мост една от ползите ми е ясна - като се кара на асфалт, да се пести гориво като се кара само с един двигателен мост.
При коли с постоянно зацепени два моста, някои имат възможност за ръчно заключване на централния диференциал, така че да разпределя въртящия момент 50:50 на предния и задния диференциал.
При повечето машини, които гледах, включването на задния мост е от вискомуфа и става автоматично при превъртане на предните колела, съответно централен диф няма.
Струва ми се, че при каране по черен път, като видиш препятствие напред (баир, локва, хлъзгав участък) е по-добре сам да си включиш задния мост или да заключиш средния диф, преди да си навлязъл в трудния участък, вместо да чакаш на електрониката или хидравликата да го свърши вместо теб.
Въпросът е дали това предимство наистина си струва, за да се редуцира заради него изборът на кола.
От опит знам, че адски много зависи от задкормилното устройство, но все пак искам да чуя мненията на хора с повече опит извън пътя от мен.
Коментар