Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

    Поддръжката и разходите не са много по-големи,но са по-големи,поне имаш още един диференциал,малко повече карета,раздатки,кардани и масла за смяна в тях.Разхода на гориво също не е много по-голям но е поне 1/100+.При първоначалната покупка как е цената,мисля че ако е нов автомобила около 4к+.Е все дребни разходи,дай боже всекиму да си ги позволи,че може веднъж дваж да закъса зимата,а може и да не закъса ако си подготвен и с оборудван автомобил макар и с две задвижващи колела.
    Това за гумите и поднасянето не го коментирам за мен са пълни глупости.
    " И най-тъмната нощ е обречена на изгрева...."

    Коментар


    • #32
      От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

      Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение
      Е нали без реклама ...!?!?
      Не е реклама просто чичо ми купи от Испания 2014г нова Дачия Дъстар 4х4 дизел със 6 скорости.Живее във Испания но за нова година си идва с нея.Минава 3000кил.и нещо за по малко от три дена.За нашите пътища е по добре колата да е по висока,а 4х4 е предимство

      Коментар


      • #33
        От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

        Да им се чуди човек на англичаните (и аз, и аз), защо изобщо си купуват SUV-ове, при тази перфектна пътна мрежа и тотална липса на зима.

        Питащият каза, че ще пътува из страната, но не е казал, че пътуването ще е Ком-Емине по билото.
        После, намерил си е изгодно SUV-че. Не знам що за чудо е Йетито, ама ако е on demand, каква е причината да не го вземе? Един път на сезон да му потрябва некво 4х4 ще е от полза това Йети. Най-малкото да заобиколи супер луксозната Октавиа, легнала на коловозите в паркинга зад блока.

        Напълно подкрепям последните две мнения на cecoa1.

        Гориво, карета, кардани, диференциали (нищо лично към komstiza)......... разходи, разходи, разходи ... на чисто нова кола (която на практика е 4х2) .... за какво говорим изобщо?
        Последно редактирано от krasi-mir; 29-02-16, 22:37.
        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

        Коментар


        • #34
          От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

          И като ги имаш повече, та какво? Всичко е в гаранция, а и без друго не се чупи.
          Разход литър повече, от 4х4 е преувеличено. Допълнителните пари от покупката, се запазват до някъде и при следваща препродажба. Просто пътуваш една идея по сигурно и спокойно и при кофти условия. Гумите не е задължително да са всесезонни, просто е алтернатива.

          И на мен не ми се коментира, за въртенето като пумпал с неизвестни всесезонни гуми и то на Витара, от което се правят генерални заключения.

          ПП: Виждал съм чисто нови Ауди А3 да излизат от завода с точно същите всесезонни Гудиъри като моите.

          Писали сме едновременно
          Последно редактирано от cecoa1; 29-02-16, 22:54.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #35
            От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Така... От коя критика да започна?!3см клиренс, са разлика предостатъчна да си счупиш картера. Отделно, че с тях понякога идва и защита на същия. С тази дребна разлика, при определени условия, ще имаш или нямаш безброй следи от закачане отдолу. Но всичко това, с голямо шофьорско майсторство и внимание, може да се избегне. "Но когато сняг запръска, що ще прави той зимъска?!" . Дали ще боксуваш десет минути да излезеш от непочистен паркинг и квартални улици или дори въобще няма да успееш,е Божа работа. Но определено много ще съжаляваш че не си взел 4х4. Също и на всяко по-рязко подаване на газ на хлъзгава настилка. В същите случаи ще се радваш, ако пък си го взел и виждаш разликата.

            За всесезонните гуми, ок, нека не съм прав. Подариха ми един комплект нови на Гудиър, ползвах ги и ми харесаха доста. Подарих колата с тях на сестра ми, а и са на няма и един сезон, та другата зима ще ги видя. Но летни едва ли ще станат, поне шарката им ще си остане зимна. А за снега, тя е по-важна от състава на каучука. Виж за лед и студ може да са като летни, ноо...ще видим. А лично съм карал и с летни през зимата и със зимни през лятото и всякак, но съм оживял. И кой знае защо, никога проблема не ми е бил спирането и поднасянето, а най-вече тръгването. Може би щото с внимателно и предвидливо каране, няма как да се въздейства единствено на тръгването.

            А и приказката беше, че поддръжката и разходите за 4х4 са много по-големи отколкото за 4х2. Е, на са! И с варианта за спестени данъци и пр, а и при изплащане на лизинг, разликата може да е почти неосезаема.
            Човек, пишеш откровени глупости. Сравнението ми е на база мое ползване и ще ти напиша проста сметка.
            Смяна на масла и всичко по КИА Соренто 2013 година е 550 лева, на Сийд е 200 лева. Гумите на Соренто са по 350 лева едната, а на Сийд са по 100 лева. Разхода на Соренто е 13 градско, на Сийд 7.
            Сметката е за около 2000-3000 лева на година, на база пробег от 30-40 000 километра.
            За гумите пък изобщо няма да коментирам това, че каучука не бил важен, а само да си 4*4. Толкова много джипки, пикапи и сув съм видял извън пътя с летни гуми или с изтъркани зимни, че мога книга да напиша.

            Не знам колко коли си сменил, но това е реалността, тъй като всички разходи минават през мен.

            Досега реално 4*4 ми е трябвало два пъти. За да вляза като кисел гъзар в Боженци преди пет години в един метър сняг и една зима на прибиране от Варна, само щото не спрях когато отбиваха движението. През оснаталото време просто карам по-висока и по-красива кола от повечето участници в движението.

            Тука умираме да се изхвърляме и затова сме държавата с най-много мерцедеси и джипки на глава от населението.
            Имаш ли идея, че кардана на една такава джипка дето има 2 сантиметра клирънс повече от нормална кола е 2500 лева без ДДС?
            А че данъка на кола 6+1 места е около 500-700 лева, а на комбито с N1 e 5 лева?
            Тази калкулация може да я направи само реален ползвател.

            п.п.
            може и да съм малко рязък, но тук се базирам на 100% мой опит, а не на разкази и четено в нета и стоя зад всяка моя дума.

            Коментар


            • #36
              От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

              Ок, всичко изброено е така, и аз съм го потвърдил още в началото на първия си пост в тази тема.
              Но тук не става въпрос за разлика между СУВ и компактна градска кола. Иска се пълноразмерен семеен автомобил, дори комби, от среден клас, и се пита дали варианта на такъв с 4х4 е излишен. Т.е всичко друго е сравнимо. Виж началото на темата се пита за Шкода Йети, а после дори за Пасат, Мерцедес...

              Да, и за каучука че не бил важен, са думи написани в определен контекст.

              ПП: Между другото и въпросното Соренто го има само с предно, което много не облекчава поддръжката му. Е, може би няма да се сменя ценния консуматив кардан за 2500лв...
              Последно редактирано от cecoa1; 29-02-16, 23:32.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #37
                Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

                Имах леко повдигнат Опел Вектра комби малко подложки отзад и 2 санта по големи гуми.
                Мой приятел стандартно ниско Ауди А6 куатро от тея истинските с надлъжен мотор.
                Ходихме на една нова година на хижа Чудните мостове имаше сняг към 1 метър а пътят почистен ама от един трактор със заравнител отзаде т.е. Не баш почистен а заравнен.
                На отиване бяха минавали преди нас някакви джипки и от коловозите в последните 1-2 километра и вече големия наклон се караше трудно.
                На един завой аз трябваше да сложа веригите защото вече боксуваше а на следващия и Аудито сложи вериги
                Качихме се до горе той смъкна веригите щото нали 4х4 аз ги оставих.
                На другия ден при маневриране в тесния и пълен паркинг заедно с още 10-15 см сняг, него трябваше да го бутаме да излезе а моя Опел с веригите и екстра 2 санта си бичеше като снегорин

                Според мен ако се вземе един автомобил с предно предаване и достатъчен заводски клирънс + чифт вериги е най доброто.
                Добра алтернатива са разните му там леко повдигнати Дачия Сандеро Степуей и др. подобни.
                Ако има 4х2 версия на Йетито - защо не.

                п.п.
                Моя приятел с Аудито докато го имаше беше доста доволен от проходимост но в момента кара висок Сценик 4х4 и е по доволен най вече от клирънса и по ниския разход на гориво .
                А моя Опел горкия ако можеше да говори - стигал е на невероятни места за класа си семейно комби - например каменистото плажче до рибарската хижа на село Близнаци през ровове по 45-50 санта напречно на пътя. Голям кеф беше да го паркирам редом до разни Ниви и Уазки.
                Последно редактирано от rosen_offroad; 01-03-16, 04:50.
                Land Rover Discovery II, V8 4.0
                VW Golf VI variant
                Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                Коментар


                • #38
                  От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

                  А6 всичките са с надлъжен мотор... Но сравнението нищо не доказа. При еднакъв клиренс, гуми и всичко дали няма значение задвижването?!
                  А на утъпкан сняг и лед, клиренса не играе роля, кое ще изкачи по-голям наклон?! А кое ще ускори по-добре, и евентуално по-добре да се държи в завой, на хлъзгава настилка?! С кое ще е по-сигурно и спокойно карането в лоши условия?! Не че няма да стигнеш в 95% от кофти случаите и с 4х2, но не толкова безгрижно. И заради това спокойствие и малкия процент случаи, когато с едното може, с другото не, според мен 4х4 е добър избор. Естествено при не голяма разлика в цената, данъците и другите разходи. Слагаш едни 100хил км. които предполагаемо ще го караш, смяташ примерно за тях заедно с разликата в цената(предвиждаш, че част от нея се запазва при препродажба), колко ще похарчиш повече. Примерно 4000лв за 100К км, плюс 4ст на километър. Е, не мисля че това са съществени пари, за човек който си купува чисто нова кола за 30бона, а още по-малко за фирма. С товарната регистрация ги спестяваш само от данъци, голяма част от тях.

                  Йети с 4х2, не знам...има Румстер, което е почти същото, но по-"баничарка".
                  Последно редактирано от cecoa1; 01-03-16, 09:13.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #39
                    От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

                    Ще заявя тест драйв на Йети и може би на Октавия. Вчера ходих до малкия им шоурум и влизах в октавия, суперб и рапид. Разликата в удобството и пространството отпред между рапид и октавия е голяма. Между суперб и октавия не толкова. Не ми хареса, че всичко е много "пластмасово" вътре и воланите им бяха с някаква много хлъзгава имитация на кожа. Доста неприятно като усещане каквото и да пипнеш вътре, но това може да е някакво първоначално впечатление, а и съм някак предубеден към марката. За 4х4 ще реша - ако изпадне добра оферта на върнат от лизинг автомобил защо не. Със сигурност няма да е чак толкова по-голям разхода. По-важен ще е комфорта, защото ако ще пътувам повече с тази кола искам да не излизам отвътре прегънат на 4. И разбира се да има място отзад за нормални хора. Общо взето си изясних какви са основните екстри, които искам да има - климатроник и лумбална опора на седалките. Останалите неща (най-вече по безопасността) виждам се влагат вече и в базовото ниво. За излизането от паркина - тази година го играх този филм един път, но други години може да е по-често. Същото се отнася и до паркирането на непочистени улици. Вярно, някой би казал че за 2 месеца в годината не си заслужава, но ако се наложи в тези два месеца пътуване извън града в по-неприятни условия според мен 4х4 и добри гуми могат да дадат доста сериозно предимство. Да не говорим за защитата - тази година имаше ужасни замръзнали коловози и на един от тях ми остана ауспуха. А можеше и да е картер. Гледам, че и за тези с предно се предлагат пакети за защита отдолу, което също може да се окаже интересно (предполагам са разни пластмасови кори, но все пак).
                    Александър

                    Коментар


                    • #40
                      От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

                      То ауспуси и на сериозни джипове остават тук-таме. Зависи къде ще го бухнеш!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

                        Аз пък бих преосмислил концепцията. За фирма от двама не бих търсил нов или на лизинг автомобил. Все пак 30-35хилки са си пари.
                        Бих взел нещо 7-10 годишно неръждиво за до 10к. и с още 1500 -2500 да го стегна, така че да си изкара оставащия му ресурс.
                        Да не говорим за икономията от застраховки, лихви, данъци и скъпи части.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

                          Бих искал да отбележа, че ако изключим разликата в разходите по придобиване и поддръжка на едно и също МПС във вариант 2х4 и 4х4, МПС-то във вариант 2х4 няма нито едно предимство пред това 4х4. Дали въпросните разходи оправдават придобиването и експлоатацията зависи от употребата, но не виждам как някой би оборил горното твърдение. Не случайно производителите, които предлагат модели в двата варианта, отбелязват всяка година ръст на продажбите в 4х4 сегмента.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

                            Първоначално публикуван от HTR Преглед на мнение
                            МПС-то във вариант 2х4 няма нито едно предимство пред това 4х4.
                            Всъщност има, но са чисто теоритични.

                            1. По голям разход на гориво. Малко, но го има.
                            2. По-бавно ускорение и по-ниска максимална скорост. Малко, но...за статистиката ги има.
                            3. По-малък полезен товар, защото в общия случай допустимото тегло е еднакво, а теглото без товар е малко по-голямо на версията с 4х4.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #44
                              От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

                              Да те откажа от Рапид-а.Това е правено от вестници,не от ламарина.Като му отвориш вратата и му виждаш подкалника с студиопора,син при това.Октавият е една идея по-добре.Виж в Тойота,Королата с всички екстри(кожа + WiFi) ще я вземеш за 37 000лв.С 6 години гаранция,или 200 000км.След тия 6г ако я продадеш,ще и вземеш поне 15 000лв(в най-лошият случай,ако си я скъсал от каране).Та за 22 000лв ще си карал чисто нова кола за тоя период.Единствената ти грижа е гражданска,каско и горивото.Комфорта е в пъти по-добър от Шкодата.Дори е по-широка и по-удобна от Октавията.
                              Сравненията са от коли които съм карал лично.Служебни.Първо беше Королата,Рапида и Октавията.На Королата 1.4 90 к.с дизела е напълно достатъчен.160км/ч си ги подържа без никакви проблеми(на 3000 об/м).
                              Последно редактирано от FiveFinger; 01-03-16, 21:19.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Покупка на служебен автомобил (4x4 или не)

                                Тя темата по-скоро е "Да си купя ли Рапид или да?"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X