Обява

Свий
Няма добавени обяви.

SantaFe, Frontera или Forester?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: SantaFe, Frontera или Forester?

    А! Централния диференциал раздатка ли е?!?
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

    Коментар


    • #77
      От: SantaFe, Frontera или Forester?

      Е,почти.Имитация!

      Коментар


      • #78
        От: SantaFe, Frontera или Forester?

        Колега,
        този баир след първоначалния хубав сняг няма да може да го минеш със СФ.Като стане лед и коловози ,ще ти трябват бавни.Не навсякъде,но трябва да ги имаш.
        Grand Cherokee WJ
        Dodge Caliber
        E 430 4-matic-T(S210)
        GLK

        Коментар


        • #79
          От: SantaFe, Frontera или Forester?

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Някъде из темата писах как се проверява има ли диф. Пост 45.
          Със Соти някъде дискутирахме, той даде пример с такова Санта Фе с 2,7 бензин, което било без диференциал.
          Така. Добре. Доколкото знам в случая Full Time системата е по-проходима и по-добра. Сигурно ли е, че няма бензинови с нея и на какъв принцип е втората. Нещо като на Honda Cr-v ли е?
          Днес се видях с един мой познат. Той имаше Санта Фе преди години и си поговорихме. Каза, че е бил адски доволен. А той живее на доста стръмно място.
          Бавните съм 90% сигурен, че няма да ми трябват. Аз живея на не толкова стръмна улица а и имам опция да си избирам от кой край да заходя, за да си вляза в двора. Освен това половинката ще кара колата понякога. Така че...да не усложняваме нещата.

          Коментар


          • #80
            Re: SantaFe, Frontera или Forester?

            Колега, живея на подобна улица, която никой не чисти. Вече 5 та зима се справям със Субару Легаси, входа ми е доста гаден, лошото е че е нисичко и доста често слизам по корем. Баща ми кара Санта Фе 2.2 crdi, също няма проблем зимата. Не знам защо но ми се струва, че субарцето се справя много по добре със снега и баирите при нас.

            Коментар


            • #81
              От: SantaFe, Frontera или Forester?

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              В най-добрия вариант, като вдигнеш двете леви или десни колела, трябва да се въртят в различни посоки(значи има диференциал) при завъртане на ръка но трудно(заради ЛСД в задния диф и заради виското в другия).
              Значи само на ръка. Ако системата не е Full Time задните няма да се въртят. Така ли?
              А всички Full Time ли имат LSD задем диф?

              Коментар


              • #82
                От: SantaFe, Frontera или Forester?

                Опростяваме тестовете. Вдигаш колелата от едната страна, оставяш колата угасена и на скорост. Ако предното колело се върти на ръка(без да превърта и угасения мотор), то значи че си с диференциал. Следователно ще се завърти и задното в обратна посока.
                Ако няма диференциал, предните колела са си директно свързани и няма да превърти колелото, докато не превърти мотора(колата е на скорост). Ако изключиш от скорост, и задното колело ще се завърти(би трябвало) в същата посока като предното.
                За LSD и дали има раздатка с диференциал на бензиновите не съм чел нищо черно на бяло. Чел съм, че 3,5 е с раздатка като халдекса на по-новия модел, но дали е така... За 2,7, Соти казва че махал кардан и си върви. Дали всички, не знам. Но пък няма логика раздатката с диф да е само с един мотор. А такава раздатка има.


                В самата раздатка няма диференциал, той е в корпуса на дифа за предния мост, който е в скоростната кутия


                Раздатката с диф е с два кухи вала и един плътен(като на снимката горе). В другата има само един кух и един плътен. Плътния винаги е за задвижване на дясната полуоска. Двата кухи се задвижват от междуосевия диф, който е вграден в междуколесния в скоростите. Те на практика са за двата моста между които дифа разпределя момента 60/40. Този от тях за задния мост,е свързан твърдо в раздатката със зъбните колела задвижващи кардана към задния мост. Вискомуфата е само между тези два вала и ги блокира един към друг при нужда.
                В другата раздатка само един кух вал, свъзан твърдо с предния диф и чрез силиконова муфа със задния.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #83
                  От: SantaFe, Frontera или Forester?

                  Накратко. Днес се запознах със собственик на Санта Фе 2.4 бензин.2001-ва година. Колата е с ръчна скоростна кутия и има LSD заден диф. Той твърдеше, че има централен диф с виско. Тоест 4х4-то е същото като на дизеловата версия. За автоматичната трансмисия не можа да ми каже със сигурност как са нещата. Но за ръчната каза, че съотношението е 60/40 като при нужда заключва 50/50. А при завъртане в кръг на сняг ясно се вижда как задния диф е заключил. Освен това разрових 1-2 руски форума и доколкото можах да се оправя с руския не открих разлики.
                  Последно редактирано от petrashkov; 24-01-16, 20:36.

                  Коментар


                  • #84
                    От: SantaFe, Frontera или Forester?

                    Здравей колега,
                    казвам го със сигурност, СФ-1 2.7 v6 автомат 4-ка => има си централен диф, има и със с-ма "On demand". Как да разбереш какъв модел е?=> ако под волана в ляво има бутон "4WD Lock", значи е "On demand". Няма ли - не е. При версията с 3.5 V6 мотора мисля, че е само без централен диф, с цел икономия. Но пък автомата е 5 степенен.
                    Ако трябва да бъда честен, аз бих избрал v6 автомат. Защо ли? Разкошен и здрав автомат + ръчен режим, разтоварен мотор, носещ на газ. Разликата в разхода ще ти е НЕ повече от 1.5 до 2 л спрямо 2.4 мотора, произтичаща най-вече от автомата. Малък пример: В.Търново - Русе - В.Търново, V~120 km/h на темпомат => 30 лв газ при цена 1,35лв/l.

                    п.п. единствения недостатък който открих на СФ 1 е, че биалетките са консуматив , но за сметка на това комфорта и возията са
                    Последно редактирано от nantz; 26-01-16, 17:27. Причина: Допълнение

                    Коментар


                    • #85
                      От: SantaFe, Frontera или Forester?

                      Днеска падна 3 см сняг тука на село (върху предния лед) и както се прибирам по селския път виждам Сантафето на Сотаджиите полегнало странично в канавката.
                      Бензиново мисля че 2.4 мотора.
                      Както се килнало и с половин резервоар не ще и не ще да пали - явно помпата смуче по средата и наклона (около 25-30 градуса) не позволява да подкачи гориво.
                      Вързах се аз с диското да тегля ама отдолу лед стъкло - върти и четирите гуми не мърдам а поднасям и аз към канавката.
                      Дойде една дизелова Тойота 90 ама и тя само централен блокаж. Върза се тя преди мен за моя преден мост (че по средата да не ме завърта) ама пак не ще и не ще да излиза от канавката пустото му Сантасе.
                      Шофьора на Тойотата нещо се позасили и хоп скъса въжето и добре че не утрепахме зяпачите.
                      Пратихме един от тях за пясък и още едно въже, посипахме под гумите ама пак не става и не става.
                      Накрая го закачихме изодзад, пясък под колелата и успяхме.
                      Като излезе вече успя да подкачи и запали.
                      Мисълта ми беше че не е правено за офроуд това нещо.
                      Щом от малък мижав страничен наклон и вече не подкачва бензина не е добре.
                      Поздрави.
                      Land Rover Discovery II, V8 4.0
                      VW Golf VI variant
                      Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                      Коментар


                      • #86
                        От: SantaFe, Frontera или Forester?

                        Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
                        ... Както се килнало и с половин резервоар не ще и не ще да пали - явно помпата смуче по средата и наклона (около 25-30 градуса) не позволява да подкачи гориво...Щом от малък мижав страничен наклон и вече не подкачва бензина не е добре...
                        Странно. Сигурно е бил с малко гориво. Моето съм го кълчил всякак. Последният път, преди да го продам, бе върху стената на пресушен язовир. То не бе нагоре, надолу, наляво, надясно, бе как се сетите. Проблеми нихт.


                        Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
                        ...Мисълта ми беше че не е правено за офроуд това нещо...
                        110 %

                        Коментар


                        • #87
                          От: SantaFe, Frontera или Forester?

                          Здравейте колеги. Не съм влизал от доста време, защото имах други неща на главата. Аз не смятам да го карам на някакъв тежък офроуд като цяло. Най-много някой черен път. Иначе съм се насочил към 2.4 бензин, защото мисля да му сложа LPG. Ще го ползвам доста за извънградски пътувания. Хора които са имали ми казаха, че е комфортен. Малко ме тревожи динамиката защото все пак не е V6 но би трябвало да е достатъчна за нормално шофиране.
                          Твърдо съм избрал Санта Фе вече. Смятам, че отговаря на това което ми е нужно. Но ще изчакам още месец два защото сега цените са по-високи (все пак е сезона на 4х4-то) а и за момента нямам добра оферта от приятелите на които разчитам
                          Предпочитам ако ще търся и обикалям да е на хубаво време.
                          Последно редактирано от petrashkov; 06-02-16, 20:09.

                          Коментар


                          • #88
                            От: SantaFe, Frontera или Forester?

                            Първоначално публикуван от nantz Преглед на мнение
                            Здравей колега,
                            казвам го със сигурност, СФ-1 2.7 v6 автомат 4-ка => има си централен диф, има и със с-ма "On demand". Как да разбереш какъв модел е?=> ако под волана в ляво има бутон "4WD Lock", значи е "On demand".
                            В някой каталози за 2.4 го пишат в два варианта. AWD и 4х4. Предполагам, че този с означение awd е с централен диф

                            Коментар


                            • #89
                              От: SantaFe, Frontera или Forester?

                              Обратното е предполагам. 4х4 е с централен.
                              Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                              Drag Grand Canyon Daily
                              Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                              LZ1JYM

                              Коментар


                              • #90
                                От: SantaFe, Frontera или Forester?

                                Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                                Обратното е предполагам. 4х4 е с централен.
                                Ами за всеки случай ще го вдигна и ще го пробвам по описания от колегите начин. Вдигам на крика и пробвам. Доколкото разбрах от всички тази с централния диф е за предпочитане.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X