Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети за кола с повишена проходимост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвети за кола с повишена проходимост

    Здравейте,

    Бих искал съвет относно избора ми на автомобил. Долу-горе информацията която мога да обобщя е следната:
    1. Търся нещо между 2005-2006 г. а бюджетът е до 14 000 лв
    2. Карам като цяло към 7-8к годишно, от които 75% градско, 20% извънградско и <5% черен път
    3. Предпочитам да е бензин(лични обеждения) с възможност в последствие за монтаж на ГИ
    4. Предпочитам с автоматични скорости, но изобщо не е определящо
    5. По възможност да има опция за ръчно преминаване от 4х2 на 4х4
    6. Поддръжката да е "нормална" като за такъв клас автомобил (да не е от по-екзотичните марки, които рядко се повреждат, но ремонта им е цифра)

    Спрял съм се общо казано на следните модели:
    1. Nissan Quashqai 2.0l - харесва ми като дизайн и че има доста екстри. Не съм запознат дали предлагат модификация с ръчно превключване на задвижващите мостове
    2. CR-V 2.0l 2-ра генерация - доста здрав и надежден, но и грозноват(по мое виждане). Не ми харесва автоматичното задвижване на задния мост в случай на нужда
    3. Toyota Rav4 -2.0l - доколкото намерих информация има модели или с изцяло 4x2 задвижване или с 4х4 постоянно, което при мен много рядко ще се налага

    Това за мен са основните конкуренти. Какво е вашето мнение? Четох информация във форума и за X-Trail, Grand Vitara, Forester, HR-V, Outback и тн, но някак си не можаха да ме грабнат.
    Все пак ще се радвам ако някой може да предложи модел, отговарящ на изискванията ми по-горе и е различен от изброените 3.

    Поздрави,
    Станислав

  • #2
    От: Съвети за кола с повишена проходимост

    При Кашкай и Х-Трейл имаш опции 2WD, Auto и Lock. В първият режим си само на предно, при втория си на автоматично включване на задния мост при превъртане на предно колело, а при третият включваш задния мост принудително. Т.е. системата за 4х4 и при двата модела работи идентично.

    На мен лично повече ми харесва Дачия Дъстър с 6 стпенна скоростна кутия. При нея системата за 4х4 работи по същия начин като горе описаните, само че първата предавка е доста бавна, а се потегля нормално от втора. Така имаш една бавна предавка и си спестяваш пиленето на съединител при стръмни и лоши терени. Двигателите са 1,5 DCi и 1,6 105 коня. За съжаление двулитров двигател не се предлага в Европа, а само в Русия и Латинска Америка. Като цена - малко по-висока от заявения бюджет за 4х4, но пък най-старите са 2010 г.

    И трите горните модела са произведени под крилото на кораба-майка Рено и механично нямат големи разлики.

    Гранд Витара след 2006 има бавни предавки, но е с постоянно задвижване на 4-те колела през междуосев диференциал, който може да се заключи принудително. Нямаш вариант само за 4х2.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #3
      От: Съвети за кола с повишена проходимост

      Аз също ще подкрепя непопулярния тук Дъстър. Имах възможност да карам такъв по разни черни пътища и хубави и не толкова. Офроуд машина не е, но определено има възможности (според мен най-добрите от изброените тук чисто заради геометричната проходимост), а на асфалт се държи като лека кола. Автоматик там не се предлага и не знам как ще се държи бензиновия двигател. Дизеловия си има достатъчно въртящ момент за нещата, за които е направен този автомобил включително има добра динамика по пътя като силата му идва в много ниски обороти. Първата предавка наистина е по-бавна от стандартна първа за лек автомобил, но не бих казал, че се доближава до джиповските първи бавни, доколкото това е необходимо за такъв тип кола. Аз карах някакъв юбилеен модел от 2015, което предполага малко по-натокан интериор - според мен с нищо не отстъпва на ниските класове VW примерно. По снимки обаче съм виждал някои модификации, които изглеждат доста зле, най-вече от първата генерация. Там вече не знам дали зависи от ниво на оборудване, избор на цветове и т.н., но наистина има много грозни дъстъри

      Огромният плюс, който бих изтъкнал за Дъстър е множеството такива закупени нови в БГ, т.е. за бюджета който имаш едва ли не можеш да си купиш нещо с остатъчна гаранция...или почти. Ако не това то поне пълна сервизна история и реални километри. Не че и с другите модели няма такъв вариант, но със сигурност ще са много по-малко бройките за продажба. Лично за себе си се убедих, че годините и километража на колата са много по-определящи за нейната безпроблемност отколкото марка, клас и т.н., с което мнение не ангажирам никого. Вече ако искаш глезотиите от Кашкая...няма ги в Дачията

      От няколко места (включително и сервизи) чувам, че са здрави Дачиите, а на обслужването и частите дори в оторизираните сервизи цените са народни (като за цени при дилър, разбира се). Не знам как е в Нисан и Хонда, но скоро проверявах в Киа и ми побеля брадата... И още нещо, като вече собственик на Терано, за което съм търсил това-онова - за истински части не разчитай на Нисан България, предполагам с всички азиатски марки е така. Т.е. решението май е ментаци или поръчки чрез съфорумци, които се занимават с внос.

      Може би след толкова хвалби трябва да поясня, че не работя в Рено/Дачия и не притежавам Дъстър, просто му отдавам дължимото за това, което представлява
      И за да съм напълно честен, това, за което аз не си купих Дъстър е, че няма бавни предавки и фактът, че от гледна точка на теглене на каравана със сигурност голям джип би се справил по-добре. Но пък ти не си поставил такива изисквания, така че...


      Успех с избора!

      Коментар


      • #4
        От: Съвети за кола с повишена проходимост

        Не е въпросът да сравняваме Дъстър с Терано. От съвсем различни измерения са. Макар че на някои пазари Дъстър се предлага под името Nissan Terrano III

        Първа скорост при Дъстър е 1,7 пъти по-бавна от втора ( I - 4.45, II - 2,59). На Терано мисля, че бавните са 1:2,02, при Субару 1:1,3 ...
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #5
          От: Съвети за кола с повишена проходимост

          Чероки Либърти 3.7 бензин, автоматик.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #6
            От: Съвети за кола с повишена проходимост

            Мерси за отговорите. Като чуя Дачия и някак си вътрешно ми се свива стомаха. Но все пак мисля, че си заслужава да се провери като евентуален вариант. Все пак имат доста положителни отзиви. Не знам защо, но съм си наумил, че търся опция за ръчно включване и изключване на задния мост. До тук май само Кашкай-а го има това, но и логично няма много мнения за него в този форум, защото няма много общо с оф роуда. Търся нещо точно такъв тип като него - кола с повишена проходимост. Нещо по-елегантно и сравнително икономично. Истинските джипове си имат своя чар, но просто нямам нужда от техните възможности,а си е грехота само да търкат асфалта.

            Коментар


            • #7
              От: Съвети за кола с повишена проходимост

              Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
              Чероки Либърти 3.7 бензин, автоматик.
              Да ама човека иска рядко да се поврежда и да е възможно най най евтинко на горивото.

              Моя съвет една хондичка црв на възможно най добро състояние/километри.
              Ще забравите къде е сервиза

              За 5% черни пътища се е утепала
              Land Rover Discovery II, V8 4.0
              VW Golf VI variant
              Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

              Коментар


              • #8
                От: Съвети за кола с повишена проходимост

                Честно казано съм свел избора до тези 3 споменати по-горе и то конкретно с 2л бензинов мотор. В началото предпочитах кашкай-а като по-нов и с повече екстри. Приятели обаче ме разубедиха, че е доста пластмасов и като цяло не толкова здраво направен, като примерно 2-ра генерация CR-V. Автоматичното зацепване на задния мост не го слагат като толкова голям недостатък.
                Екзекютив модела има ли възможност за изключване на стабилизиращата система както и с колко скорости е авоматика? Уж имало варианти с 6 скорости, но май не се предлага на нашия пазар...

                Коментар


                • #9
                  От: Съвети за кола с повишена проходимост

                  Всичко е въпрос на гледна точка и предпочитания! Лично аз препоръчвам ЦР-В || генерация и щом минаваш само 7-8 хил.км. годишно даже не виждам необходимост от слагане на газ. Още повече, че ако нещо създаде проблеми в тази кола, то една от причините ще е газта. Общо взето колата има два проблема- единия е компресора на климатика, който си заминава около 10 година, а другия е износване на разпределителните валове, следствие на слагане на газ, оттам се получава разлика в хлабините на клапаните и в съчетание с неподходящо масло води да надиране на валовете. Второто може да се избегне с редовно регулиране на хлабините на клапаните и използването на масло с вискозитет 0W20 или максимум 0W30. От там на сетне колата е желязна, моята я имам от почти 4 години и за сега друго освен консумативи не съм сменял, като се има предвид, че става въпрос за 13 годишна кола, на минимум 300 хил.км. Колата и на мен ми грознее, но това си има и положителните страни- не я заглеждат много крадци и недоброжелатели Смяната на консумативи, като цена е доста ниска за подобен род автомобил. Така че, ако външния вид не е особено важен за теб, а по-скоро се интересуваш от здравина, надеждност и ниски експлоатационни разходи- това е автомобилът!
                  HONDA CR-V 2.0 I-VTEC

                  Коментар


                  • #10
                    От: Съвети за кола с повишена проходимост

                    Здравей колега.И аз като теб питах тук там и се спрях на Рав 4 фейслифт 2004 г. бензин автомат.След първоначалните около 1500 км. съм доволен от избора си защото точно това ми трябваше.Кола за всеки ден+риболов.Сега на падналия сняг по нова година я вкарах в снега около Тунджа да видя какво може извън пътя,после по същия път на разкаляно и без проблеми излязох сам с колата от калта/2+2км/.Разход по борд комп 8.5-9.5 смесено,на черен път повече.Не я натискам и автомата работи перфектно.Има опция за понижаваща предавка/L/на скоростите с блокаж на дифа,няма виско муфа,постоянно 4/4 е,тракшън контрол,круиз контрол и повече не ми трябва.Аз я взех за 12000 но имаше проблем който я оскъпи.Обслужване на автомата в Тойота Сливен с мой филтър за маслото на автомата/90 лв/120 лв масло + 60 лв труд.Ще се газифицира скоро с Романо и се надявам това да е последната ми кола.С хубави гуми /Нокиан/влиза и излиза навсякъде.Висока е и малко шумна на магистрала но с круиза и музиката всичко е топ.Успех с търсенето.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Съвети за кола с повишена проходимост

                      Форд маверик/мазда трибют
                      или киа спортидж/хюндай тускон
                      или киа соренто
                      или шевролет каптива

                      Коментар


                      • #12
                        От: Съвети за кола с повишена проходимост

                        Всякакви разновидности на JEEP с бензинов мотор.
                        Grand Cherokee WJ
                        Dodge Caliber
                        E 430 4-matic-T(S210)
                        GLK

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X