Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Opel frontera или Lada niva

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Opel frontera или Lada niva

    Здравейте колеги, честита нова година. Нов съм във форума и искам да ви помоля за съвет, колебая се между опел фронтера (къса база) и лада нива. Заделил съм към 3000лв и искам да си взема джип който ще използвам за лов. Теренът не е особенно труден. Ще се кара предимно в сняг и кал по земен път. Имам 2 леки коли и няма да се използва много за асфалт. Засега клоня към нивата заради евтината поддръжка. Моля за съвет тъйкато нямам опит с джиповете и несъм сигурен кой ще е най-подходящ. Реших да попитам и вас като по запознати да ми дадете съвет, като поддръжка и предимства. Благодаря предварително.

  • #2
    От: Opel frontera или Lada niva

    Здрасти!

    И тази тема, както и другите подобни, ще отиде в киреча.

    Общо взето Нивата е лека, с високи и тясни гуми. Сравнително проходима във фабричен вид. Няма шаси. Частите и са евтини, но често с налагат ремонти. Освен това гние много и повечето на пазара са кърпени и замазвани по няколко пъти вече. Много трудно ще намериш някоя, която не е в период на полуразпад. Много хора са започнали от Нива и после с кеф са се оттървали от нея. Други пък напук на всички си ги карат, но те си знаят на каква цена и колко чести ремонти.

    Фронтерата има дебело, здраво и поцинковано шаси. Гние доста по-малко. Но е доста по-тежка (дори късата база). Цените на частите са по-високи, но по-рядко се налагада се прави нещо.

    Но 3000 лв са малко за читава машинка. Намират се и за тези цени, но ще имат доста предстоящи ремонти.

    Най-горещо те съветвам да не бързаш. Прочети подробно, какво има написано в този раздел и съответните раздели по марки. Разгледай какво пише за Фронтера, Терано Кия Спортидж, Сузуки Витара, Лендровър Дискавъри. Изясни си добре, за твоя случай, дали не е добре да е нещо дълга база. Налага се да качиш и други ловци, кучета, някой глиган и т.н. Гледай много добре за ръжди, но не отвън, а отдолу - дъно, шаси, прагове, задължително на канал. Гледай да не е замазвана преди. Най-добре с някой, който разбира от материята.

    Иначе тук всеки си хвали своето и плюе по чуждото. Но избора си го правиш ти, сам за себе си. Ти ще се возиш, ще сипваш гориво и ще правиш ремонтите.

    Успех с търсенето и да се похвалиш със снимки, като купиш нещо.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #3
      От: Opel frontera или Lada niva

      Много благодаря за изчерпателния отговор. Прочетох и другите теми, но исках да задам и своите въпроси за конкретната дилема. Прав си че трябва нещо по-голямо затова съм се спрял на фронтерата. Бях на косъм да взема една нива (само , но само като я видях на живо и се отказах заради многото ръжда под купето. Затова реших да се допитам до вас. Фаворит ми е фронтерката но нямам наблюдения за надеждността и възможностите му като цяло. Гледал съм и други модели със тези изисквания, но те са далеч от моите възможности. И вече ми писна само щом падне сняг или завали дъжд (да разкаля), да отлагам излета.

      Коментар


      • #4
        От: Opel frontera или Lada niva

        Колега аз карам опел фронтера спорт 2000 кубика 115 коня.От машината съм много доволен карам я всекидневно вече 4 години.Не джипа му поставих газова уредба и за джип разхода му е доста приемлив.Занимавам се със земеделие и я тормозя доста тегля трактори,возя нафта по 250 литра.При пускане на задната седалка има доста място за товар.За тези години още при закупуването имаше шум в предния деферинциал и се наложи да сменя лагерите на пиниона и семеринга.сменял съм и няколко шарнира но ништо сериозно не съм правил.Мисля че ще ти върши добра работа.

        Коментар


        • #5
          От: Opel frontera или Lada niva

          Май фронтерката ще е моят джип. Колега можели да споделиш колко ти гори 115-ката на газ, защото гледам има и дизелови варианти, 2,3tdi, 2.5tds и трябва да посъбера малко информация и за тях, кое е по рентабилно. До сега съм карал газ/бензин и чист дизел леки коли но съм сигурен че има коренна разлика при джиповете. Надявам се да не сбъркам при избора си, и скоро да се похваля с нова придобивка.

          Коментар


          • #6
            От: Opel frontera или Lada niva

            Когато оглеждах за джипки - гледах няколко къси бази. Фронтерата има много малък багажник- Като се сложи бутилка за газ, съмсем изчезва. Задната седалка е гадна пластмасова пейка. Карах една къса Фронтера 2,0. Доста тромава и мудна ми се стори. Може и проблем да е имала. Таванът на късите е твърд, пластмасов, сваляем. Не знам колко удобно би било за лов. За дизелте - 2,3 е 99 коня, слабичък е за това тежко купе. 2,5 е прочутия италиански двигател на VM motori, с отделни глави - доста мразен и оплюван тук. Има и 2,8 ТДИ на Исузу - най-здравия от всички, но по-рядко се среща. Първите два (за третия не знам) са с двумасов демпферен маховик, който е доста скъп КОНСУМАТИВ. Повдига се сравнително лесно и побира гуми с размер до 31 инча без сериозно преправяне. Общото с Опел са бензиновите двигатели, както и 2,2DTL на по-новте. Всичко останало е Исузу - разбирай като здравина и цени на части.

            За мен по-доброто решение е Нисан Терано/Форд Маверик къса база. При него седалката е по-удобна, а и багажникът е по-голям. Сега пред работата ми има един бензинов Маверик. Сложена е 30-тина литрова тумбеста бутилка, надлъжно. И остава още свободен багажник. Сега е с гуми 235/75R15 GoodYear Wrangler Duratrak (прочети и за тях). Терано/Маверик го има с двигатели 2,4 бензин 118-124 коня, както и 2,7 ТД (99 к.с.)и 2,7ТДИ (125 к.с.). Тези дизели са доста здрави и непретенциозни - чугунен блок и глава, със зъбни колела (вместо ангренажен ремък или верига). Първият е с тъпа механична помпа, а вторият е с малко по-електричека помпа, дебитомер и умна дюза. Той за това е и по-мощен, но тези компоненти могат да създадат проблем. Обикновен съединител без демпферен маховик. Повдига се сравнително лесно и побира гуми с размер до 31 инча без сериозно преправяне.

            Аз лично имах, макар и за кратко, късо Терано 2,7 ТДИ и бях доволен. Предния собственик го беше карал доста на олио без проблеми. Водеше се товарно, с данък от 7 лв и два прегледа годишно. По обявите излизат доста къси и товарни, евентуално трябва да си закупиш втори ред седалки.

            В крайна сметка замених Тераното за Кия Спортидж. За сега няма да обяснявам защо. Само ако ти пожелаеш.

            П.П. Запиши във профила си от къде си.
            Nissan Terrano 2,7 TDI

            Коментар


            • #7
              От: Opel frontera или Lada niva

              За разхода на газ на дълго 11-12 иначе на къси раастояния около 15-16 но всичко е относително, като се има в предви че моята газова уредба е поставена във филтара н е инжекцион.Не ми е правила проблем но мисля че със инжекцион ще е по икономична.За дизела няма къса база 2.3тди само 2.5тдс за него нямам наблюдения но колегите гледам не го увжават много.Дизела мисля че на лов поне 10 литра ще гори,но нека кажат колегите които ги карат аз нямам лични наблюдения.Дано съм бил полезен,ако има някакви впроси за които мога да помогна с радост ще го направя.

              Коментар


              • #8
                От: Opel frontera или Lada niva

                Благодаря колеги за изчерпателните отговори, наистина ме карате да се замисля. Разглеждал съм и терано/маверик но не съм им обърнал достатъчно внимание, веднага ще поправя тази несправедливост, няма да избързвам за да не съжелявам после. Колега bulled_pk стана ми любопитно защо си предпочел спортидж пред тераното? За лек offroad не знам кое е по добре бензин или дизел, защото се пак искам да има пространство за кучетата и багажа, пък на бензин излиза доста солено без газ.

                П.П От Плевен съм и явно с джиповете повече трябва да се внимава за да не ти отрежат главата в последствие. Сезонът вече свърши, и имам време до лятото да си намеря скопосна машинка и за това няма да избързвам. Добре че има хора като вас да помагат на хора като мен които нямат на идея за какво иде реч.

                Коментар


                • #9
                  От: Opel frontera или Lada niva

                  Първоначално публикуван от mitaka9496 Преглед на мнение
                  .... За лек offroad не знам кое е по добре бензин или дизел, защото се пак искам да има пространство за кучетата и багажа, пък на бензин излиза доста солено без газ.
                  Тук изплува въпроса колко често ще се излиза за лек офроуд. При дълга база, която е за предпочитане може да се помисли за поставянето на газовата бутилка под колата при наличие на газаджии мераклии. Така разхода за гориво ще е без конкуренция а мястото за багаж ще е достатъчно. Ако обаче се излиза един път месечно, че и по-рядко, мисля че дизела няма да те натовари чак толкова много.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • #10
                    От: Opel frontera или Lada niva

                    Тераното ми беше кукла. Взех го за смешни пари. Идеята беше то да е моята кола, а старата Лагуна да я кара жена ми. Само че жената нямаше никакъв мерак, а и необходимост от лично нейна кола. Едната кола стана излишна. Можеше да продам Лагуната, но Тераното бе късо, а аз с малко дете, колички, кошари, които се размъкваха всяка седмица. Просто ми беше малко като обем, с три врати. Да поддържам две коли, а да карам само едната - излишен разход.

                    Избрах Кията като компромисен вариянт. Като клас се явява нещо средно между Витара/Нива/Фероза и Фронтера/Терано/Паджеро. Моята е версия Гранд, т.е. 5 врати с голям багажник. Има още 5 врати с малък багажник, както и 3 врати кабрио. Моята е най-тежката - 1505 кг по каталог и е дълга 4430 мм. Проектирана е на базата на Мазда Бонго (малко еднотонно камионче), от която е наследила здравото си шаси. Двигателите са на Мазда - 2,0 бензин 8 и 16V, както и 2,0 турбодизел. Салонът е удобен. Аз съм 1,80м/90 кг. Чувствам се удобно, има място над мен и в краката. На някои от джипките пода е високо и краката стоят изпънати напред, тук не е така. Имам леген за резервна гума, в който е бутилката за газта, а гумата е в багажника. Кара се леко и удобно, няма го онова "камионско" поведение, като при батковците. Не е автобус и в града не е трудно да се маневрира. Заради по-ниското си тегло е сравнително пъргава и не се моля когато изпреварвам. Системата 4х4 си е класичеси Парттайм с понижаващи предавки. Стандартните гуми са малки - 205/75R15, но без преправяне влизат 235/75R15. А със сиромашко повдигане 31", дори имаме колега с 33 инча. Цените на частите са приятно ниски (като за джип).

                    В залючение Кията не е най-добра в нито едно отношение. Но е отличен компромис като за сиромаси хора без големи претенции в офроуда, които искат да си я карат и по асфалт, и по черно. Също е и много добра база за наджипване.

                    Пак ти казвам - не бързай. Всяка една джипка ще е много по-добре от лек автомобил. Говори с хора, покарай някоя на колегите ловци, чети из форума.
                    Nissan Terrano 2,7 TDI

                    Коментар


                    • #11
                      От: Opel frontera или Lada niva

                      Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                      Тук изплува въпроса колко често ще се излиза за лек офроуд. При дълга база, която е за предпочитане може да се помисли за поставянето на газовата бутилка под колата при наличие на газаджии мераклии. Така разхода за гориво ще е без конкуренция а мястото за багаж ще е достатъчно. Ако обаче се излиза един път месечно, че и по-рядко, мисля че дизела няма да те натовари чак толкова много.
                      Става на въпрос за събота и неделя да ходя на лов с нея, няма да се тормози много джипа. Общо взето ще се използва при нужда, имам лека кола, която използвам за града и за дълъг път. Един приятел сега ми предлага Jeep Cherokee 2.5td дълга база, та ще го погледна и него.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Opel frontera или Lada niva

                        Първоначално публикуван от mitaka9496 Преглед на мнение
                        ... Един приятел сега ми предлага Jeep Cherokee 2.5td дълга база, та ще го погледна и него.
                        По-добре не го гледай или първо прочети мненията за този двигател. Освен това разход от 14-15 по черно може и да стане ежедневие.
                        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                        Из "Златния телец"

                        Коментар


                        • #13
                          От: Opel frontera или Lada niva

                          Ще прочета за него, но гледам доста колеги от форума са с такива.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Opel frontera или Lada niva

                            Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                            Тераното ми беше кукла. Взех го за смешни пари. Идеята беше то да е моята кола, а старата Лагуна да я кара жена ми. Само че жената нямаше никакъв мерак, а и необходимост от лично нейна кола. Едната кола стана излишна. Можеше да продам Лагуната, но Тераното бе късо, а аз с малко дете, колички, кошари, които се размъкваха всяка седмица. Просто ми беше малко като обем, с три врати. Да поддържам две коли, а да карам само едната - излишен разход.

                            Избрах Кията като компромисен вариянт. Като клас се явява нещо средно между Витара/Нива/Фероза и Фронтера/Терано/Паджеро. Моята е версия Гранд, т.е. 5 врати с голям багажник. Има още 5 врати с малък багажник, както и 3 врати кабрио. Моята е най-тежката - 1505 кг по каталог и е дълга 4430 мм. Проектирана е на базата на Мазда Бонго (малко еднотонно камионче), от която е наследила здравото си шаси. Двигателите са на Мазда - 2,0 бензин 8 и 16V, както и 2,0 турбодизел. Салонът е удобен. Аз съм 1,80м/90 кг. Чувствам се удобно, има място над мен и в краката. На някои от джипките пода е високо и краката стоят изпънати напред, тук не е така. Имам леген за резервна гума, в който е бутилката за газта, а гумата е в багажника. Кара се леко и удобно, няма го онова "камионско" поведение, като при батковците. Не е автобус и в града не е трудно да се маневрира. Заради по-ниското си тегло е сравнително пъргава и не се моля когато изпреварвам. Системата 4х4 си е класичеси Парттайм с понижаващи предавки. Стандартните гуми са малки - 205/75R15, но без преправяне влизат 235/75R15. А със сиромашко повдигане 31", дори имаме колега с 33 инча. Цените на частите са приятно ниски (като за джип).

                            В залючение Кията не е най-добра в нито едно отношение. Но е отличен компромис като за сиромаси хора без големи претенции в офроуда, които искат да си я карат и по асфалт, и по черно. Също е и много добра база за наджипване.

                            Пак ти казвам - не бързай. Всяка една джипка ще е много по-добре от лек автомобил. Говори с хора, покарай някоя на колегите ловци, чети из форума.
                            И аз ще търся компромиса, но като гледам за всеки модел има по нещо което е не както трябва. Няма да бързам но май ще бъде на момент каквото ми хареса.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Opel frontera или Lada niva

                              2.5 мотора на чарокито е същия като на фронтерата 2.5.Акакто е написал колегата bullet_pk цитирам- 2,5 е прочутия италиански двигател на VM motori, с отделни глави - доста мразен и оплюван тук.Надявам се да съм пил полезен.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X