Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко въпроси КИА Соренто

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Малко въпроси КИА Соренто

    Здравейте, твърдо съм решил да се оборудвам с джип, бюджета е около 10000лв. Доста четох във форума и съм се спрял на Киа Соренто. Така, двигателите горе долу са ми ясни нещата, ако намеря 2.4 бензин идеално, иначе 2.5 црди 140кс. ( в момента карам бмв 320д 2003г., доста са ми ясни проблемите с комон рейла,дюзи, егр-та и тн.). И основните въпроси са:

    1. С джипа ще се ходи по язовири и хижи ( Батак,Беглика,Рила,Витоша) без тежък офроуд. Дали ще може киака да ме изкара от кален терен с малки коловози ?
    2. Поради това,че ще се ползва и като семейно комби за море и тн. асфалтови преходи, удобно ли е за дълъг път, шумно ли е в купето при 120-130, има ли парно отзад за пътниците и тн.
    3. Поради точка 2 и това,че жената ще го кара от време на време много ми е важен въпроса със стабилността и пътното поведение на асфалт. Джипа как се държи на мокро по магистралата? Има ли голям аквапланинг (понеже наще магистрали са си лунни пайзажи) и колко е сигурно пътното поведение на джипа прй скорост 100-120 на мокра или снежна магистрала ?
    4. Само едно питане имам за ЦРДИ-а дюзите и електрониката бош ли са ?
    5. Наясно съм с това,че Киата отзад е на рама и си друса, но колко друса ? На мен бмв-то и то ми друса и не ме притеснява. Понеже возя и малко дете и не искам да ми цапа седалките. Ако го съпоставим със Сузуки Витара къса база и МЛ 270 - към кое от тях е по близо от към возия?


    Благодаря предварително за отговорите и извинявайте, ако ги има писани тези неща някъде.

  • #2
    От: Малко въпроси КИА Соренто

    1.Ще те изкара! Затъвал съм на врачанския язовир в тиня до средата на гумите и благодарение на няколко шепи камъни и пясък излезе без да викам трактор .
    2. За дълъг път е удобен колкото всеки друг джип от този клас. Вътре е широко, не е шумно при скорост до 130 км/ч. Парното и климатика си вършат работата, но трябва да имаш предвид, че антифриза е 10 литра и през зимата загрява бавно, т.е. след около 7-8 км. Ако го ползваш да ходиш на близки разстояния ще ти е малко студено в началото.
    3. На асфалт и на мокро се държи добре, аквапланинга си зависи от гумите, а колкото до заснежен път, според мен задължително е 4х4, иначе поднася поради високия център на тежестта и леката задница.
    5. На равно не друса. При лош път на жена ми и излизат някои работи от сутиена от друсане , но аз карам на принципа - лош път - газ до ламарините.
    Успех!

    Коментар


    • #3
      От: Малко въпроси КИА Соренто

      Мерси колега за инфото. Надявам се да има и други желаещи да споделят мнение за Киата А ето и малко допълнителни въпроса

      1. Жената май е по-навита на автомата, ясно защо НО тук някъде четох,че е много муден и нямал кикдаун ?
      2. Другото ми голямо притеснение е демферния маховик на 2.5 ЦРДИ, като поразпитах - цена 1500лв. Не се циганя за поддръжка на колите по -принцип, но 1500 ми е много за маховик. Някой може ли да каже как стой въпроса?

      Коментар


      • #4
        От: Малко въпроси КИА Соренто

        Ми аз за това съм със дъртия Спортидж.
        И всяко свободно време по Беглика, Трещеник или Грънчар.

        Коментар


        • #5
          От: Малко въпроси КИА Соренто

          Първоначално публикуван от saint85 Преглед на мнение
          Мерси колега за инфото. Надявам се да има и други желаещи да споделят мнение за Киата А ето и малко допълнителни въпроса

          1. Жената май е по-навита на автомата, ясно защо НО тук някъде четох,че е много муден и нямал кикдаун ?
          2. Другото ми голямо притеснение е демферния маховик на 2.5 ЦРДИ, като поразпитах - цена 1500лв. Не се циганя за поддръжка на колите по -принцип, но 1500 ми е много за маховик. Някой може ли да каже как стой въпроса?

          1500 е комплекта не само демфера , а и на леките коли с такъв маховик е долу горе толкова пари ,но за сметка на това от ВАГ групата може да се сменят с обикновен и цената пада на около 200/250 лв комплекта
          Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

          Коментар


          • #6
            От: Малко въпроси КИА Соренто

            Първите Соренто 2002-2003г. не са с демпферен маховик и са сравнително по-евтини за ремонт (ако има нужда де).

            Коментар


            • #7
              От: Малко въпроси КИА Соренто

              Да бутна малко темата Ето какво намерих аз в нета като полезна информация.
              Цитат:

              "Добър пример за това как може да се създаде бестселър, като се започне от бял лист хартия, дава Kia Sorento. До появата му през 2002-ра компанията никога не беше произвеждала автомобил с повишена проходимост от толкова висок клас. Единствената връзка на марката с всъдеходите дотогава бяха пар­кетният Sportage и полувоенния дует Roc­sta/Re­tona, сглобявани от Asia Motors, но продавани като Kia на някои пазари.
              Sorento стана един от първите модели, предизвестили тоталната инвазия на корейската фирма в Америка и гигантския бум в продажбите там, което обяснява защо конструкторите на Kia го бяха пригодили към щатските вкусове. По отвъдокеанските стандарти автомобилът се води компактен SUV, но всъщност представлява доста сериозен всъдеход с рамна конструкция, сходен като потенциал с Hyundai Terracan. Често го сравняват с модели от по-долния сегмент, а реалните му конкуренти всъщност са Mitsubishi Pa­jero Sport и Nissan Path­finder. Тази заблуда има своето обяснение. Външ­ният вид на Sorento носи доста сходства с градски каубои като Mer­ce­des-Benz M-klasse и особено Lexus RX. По-любопитното е, че моделът намери изключително топъл прием и в Европа. Купувачите на Стария континент оцениха по достойнство отличното съотношение между качества и цена, в което Sorento намира малко достойни съперници.

              Макар да се възползва от някои дизайнерски решения на утвърдената конкуренция, корейският всъдеход определено го прави по елегантен и ненатрапчив начин. Изглежда оригинално и определено хваща окото. Каросерията е изпипана не само на фасон, а и като изработка. Удържа успешно всякакви атаки на корозията. Моделът се произвежда изцяло в завода на Kia в корейския град Хуасунг исе продава както в пет-, така и в седемместен вариант, което автоматично го превръща във фаворит за фирмен автомобил заради данъчния кредит. За жалост третият ред седалки е практически неизползваем от възрастни пътници с нормални габарити и само отнема от багажното пространство.

              По времето, когато бе лансиран Sorento, корейците не бяха задобрели достатъчно в интериорните подражания на по-скъпи и престижни автомобили. Това проличава от пръв поглед в салона на всъдехода. Вътрешната архитектура е на ниво, но материалите са откровено евтини. Кожената тапицерия, декоративните елементи от дърво, изобилието от бутони и превключватели - всичко нашепва "Искам да съм Lexus", но качеството на изпълнението е доста по-скромно. За сметка на това сглобката си я бива, ергономията е напълно задоволителна, а видимостта не страда дори от масивните задни колони на покрива.

              От 2002 до август 2006 г., когато претърпява модернизация, Sorento се оборудва с общо три двигателя. Най-популярен в Европа стана 2.5-литровият турбодизел с мощност 140 к.с., което трудно може да изненада някого. Този икономичен и тяговит мотор трудно осигурява вихрена динамика на автомобила с пълно тегло от два тона и половина, но е идеален за по-тежки натоварвания и практически не се нуждае от поддръжка с изключение на смяната на маслото. Газоразпределителният му механизъм се задвижва от верига, чийто живот е съпоставим като времетраене с този на двигателя. Освен това притежава по-сериозни буксирни възможности, което не е маловажно за купувачите на всъдеход с твърд заден мост. Sorento неслучайно се сочи като един от най-изгодните и сполучливи влекачи на ремаркета и каравани в този ценови сегмент. Кореецът може да дърпа прицеп с тегло до 2 800 кг. Наличието на теглич при употребяван екземпляр обаче по правило трябва да активира червена лампичка в главата на потенциалния нов собственик.

              Бензиновите модификации също имат предимства. Базовият двигател с ходов обем 2.4 литра и 139 к.с., например, харчи по 12-13 литра гориво в града, което си е направо постижение за всъ­деход с подобни габарити и маса. Непретенциозен, надежден и евтин за обслужване е и не среща същите трудности, които инжекционните дюзи на дизеловия мотор понякога изпитват с родната нафта. Флагманският шестцилиндров агрегат с обем 3.5 литра се среща доста по-рядко. 195-те му конски сили превръщат корейския всъдеход в истински магистрален герой, но разхо­дът на гориво е значително по-висок, изискваповече и по-специализирани грижи, което закономерно го праща на последно място в списъка с покупки. Добре е ангренажните ремъци на двата бензинови мотора да се сменят най-много на 60 000 км, за да се избегнат излишни рискове.

              В противовес на първоначалното впечатление, което създава, Sorento може да се похвали с отлична подготовка за пресечен терен. Разполага с понижаващи предавки и диференциали с повишено триене. Предният мост може да се включва и изключва в движение. За преминавате в режим на бавни скорости обаче автомоби­лът трябва да е спрял. Механичните скоростните кутии преобладават на вторичния пазар, но не са малко и автоматиците. До март 2004 г. се монтира четиристепенен автомат, но оплаквания от дефекти карат Kia да форсира работата по подобрена версия с пет предавки. Новата Sports H-Matic не само се оказва по-сполучлива като надеждност, а и подобрява разхода на гориво с 9%. Комбинира предимствата на автоматика в натоварен трафик с възможността за ръчен контрол, която мнозинството водачи предпочитат извън града. Между другото по същото време са внесени подобрения и в дизеловия двигател, чийто въртящ момент нараства от 314 на 343 Нм в диапазона от 1 850 до 2 500 об./мин. Това превръща нафтовите модификации след март 2004 г. в оптимална покупка.

              Много собственици на So­rento се оплакват от прекалено твърдото окачване на всъдехода. От комфорта действително има какво да се иска, но скованата возия се отплаща с други преимущества. Твърдото окачване тушира в известна степен недостатъците на рамната конструкция и дава стабилност. На пресечен терен пък позволява препятствията да се проедоляват с висока скорост без опасения от затъване. Не на последно място твърдите настройки се отразяват на елементите на ходовата част. Издръжлива е и рядко изисква инвестиции. От периодична замяна се нуждаят само втулките на стабилизаторите на напречната устойчивост. Отпред това обикновено се случва на 50-ина хиляди километра, а отзад - с 10 000 повече. Дори когато настъпи моментът за основно обновяване на окачването, собственикът може да не се страхува от фалит - всички компоненти се сменят поотделно.

              Sorento смело може да се нарече една от най-приятните изненади в сегмента на луксозните всъдеходи. Комфортният салон, привлекателният външен вид и проходимостта са само видимите плюсове на модела. За купувачите на вторичния пазар е далеч по-важно, че джипът на Kia притежава отлична надеждност, за каквато някои далеч по-претенциозни и скъпи конкуренти могат само да мечтаят. Sorento e отличен избор - особено за цената си.


              в-к Авто пазар - 2008 г."

              Коментар


              • #8
                От: Малко въпроси КИА Соренто

                Това съв-че не е ли парт тайм 4х4, че имам такива спомени. Това означава, че не е много препоръчително да го караш с включен преден мост на твърди настилки (хасфалт)
                I'm not Lost, I'm Discovering !

                088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                Коментар


                • #9
                  От: Малко въпроси КИА Соренто

                  Първоначално публикуван от mmtrance Преглед на мнение
                  Това съв-че не е ли парт тайм 4х4, че имам такива спомени. Това означава, че не е много препоръчително да го караш с включен преден мост на твърди настилки (хасфалт)
                  Има и фул тайм , аз имах такъв бензинов 2.4 и като изключим фабричната недомислица с термостата , Сорентото си е добър вариант.
                  Nissan Terrano R20 2.7TDI
                  Toyota RAV 4 2.2 D-4D

                  Коментар


                  • #10
                    От: Малко въпроси КИА Соренто

                    Какво му е на термостата?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Малко въпроси КИА Соренто

                      Проблема е следният , термостата е поставен така , че когато колата достигне работна температура около 90 гр. и той отвори директно от радиатора навлиза през него студен антифриз и моментално се затваря и колата прегрява , това се случва предимно зимно време когато паднат температурите. Интересното е , че термометъра на таблото не отчита някакви отклонения но при замерване с дигитален термометър температурата се покачва доста, и така колата бавно и сигурно си прегрява . Единственото решение са го измислили по руските сайтове с преработка и преместване на термостата навътре в блока, така той остава потопен в горещият антифриз и работи коректно.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:960f0f01785e.jpg
Прегледи:1
Размер:65.2 КБ
ID:5559030Натиснете снимката за да я уголемите

Име:83b9d5658603.jpg
Прегледи:1
Размер:54.7 КБ
ID:5559031
                      Последно редактирано от Botev; 30-01-14, 18:22.
                      Nissan Terrano R20 2.7TDI
                      Toyota RAV 4 2.2 D-4D

                      Коментар


                      • #12
                        От: Малко въпроси КИА Соренто

                        От личен опит мога да кажа, че автомата на първите не е много надежден- когато излезнаха имахме 3 такива служебни и на две от тях смениха по два пъти гаранционно автоматика- без обяснения. И четирите пъти проблема беше един и същ- при включване на задна блокираше и до там: смяна!
                        Land Rover FREELANDER 2 td4 S 2013г. Facelift
                        0886030780

                        Коментар


                        • #13
                          От: Малко въпроси КИА Соренто

                          Първоначално публикуван от Botev Преглед на мнение
                          Проблема е следният....
                          Благодаря много, колега за изчерпателния отговор. Мисля, че скоро ще сложа такава втулка.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Малко въпроси КИА Соренто

                            Само на бензиновите двигатели ли е този проблем с термостата?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Малко въпроси КИА Соренто

                              Само с твърдата возия дето пише горе не мога да се съглася. Според мен даже леко са прекалили с "мекотата на окачването", и при по високи скорости в завой се накланя доста. Знам ли аз принципно обичам стегнато окачване, а може и да съм свикнал на Паджерото и разните бмв-та
                              Иначе търкалям известно време 2.5црд автоматик от първите и като вървеж мисля че е добре. В снега също мисля че има потенцил, отзад е с шпер.
                              Понеже джипа го поддържаха мой приятели доста години и знам какви ремонти е имал, а те са почти никакви само обслужване, бих казал че мотора и автоматика са прилично здрави.
                              '98г. Mitsubishi Pajero II 2.8tdi Super Select къса база фейслифт
                              '95г. Mitsubishi Pajero II Super Select къса база - за "лек" offroad - coming soon :)
                              И разни BMW-та...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X