Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвет

    Здравейте, реших да пиша, за да може някой по-навътре в нещата да даде акъл.
    Смятам следващият автомобил да е джип и се колебая между няколко варианта- kia sportage до 1998-9 , opel frontera до 97-ма и jeep cherokee 1994.(Задължително бензин мисля да е избора).Отворен съм за всякакви съвети, препоръки и разбира се предложения.Ако имате и личен опит с някой от моделите ще е страхотно(горене, поддръжка, плюсове, минуси итн.)

  • #2
    От: Съвет

    Ха добре дошъл! Има инфо за всички модели джипки изброени от теб. Само трябва да я прочетеш и ще си отговориш на въпросите, които задаваш.
    Иначе всичко е дъвкано многократно и най напред ще получиш отговори от вида - от къде си, колко ти е бюджета, ама защо бензин а не дизел, за къде ти трябва машината, ще има ли тежък офроуд и т.н.
    Чети първо за да няма "Чукча писател, не читател"
    Хайде със здраве.

    Коментар


    • #3
      От: Съвет

      Добре заварили.Ок ще потърся информация във форума.Благодаря все пак.

      Коментар


      • #4
        От: Съвет

        За да не отиде темата в тип "безумни",ще споделя моя опит с две от изброените марки-Опел и Джип
        Имах ОФА КБ 2.0-ресори отзад,ръчни хъбове,газова уредба-обикновенна,гуми 31 АТ,парт тайм 4х4,ЛСД.
        Като цяло-нямам оплаквания от тази кола-повдигнах я малко по евтиния начин-натягане на торсионите и по-дълги обеци на ресорите-возията малко се влоши,започна да подскача по пътя повече,но всичко това се преживява.
        Разхода в София беше около 13/100-14/100 газ а извън града 11/100-12/100.Определено от този двигател не може да се очаква някаква динамика,но аз и не съм търсил....А 31-ците още повече го спъват.Лиспа на мощност съм усещал в много редки случаи в гората,но винаги в гората си на бавни.Относно двигателя няма какво да пиша-много опростен и евтин за поддръжка опелски мотор(можеш да си го купиш за 300-400 лв)Основен недостатък е двете врати и липсата на багажник,още повече ако имаш и газова бутилка там,но аз ползваш багажна кутия на покрива,когато се налагаше.Също и изпреварването на дълъг път-трябва добре да преценяваш.
        Джип Чероки-4.0 литров мотор,автоматик,selec track.ЛСД
        Личи си лукса в изпълнението на интерьора,макар и да е кола от 90-те,не може да се сравнява с Фронтерата
        Повдигнах го с нови пружини,амове,ресори за да мога да вкарам 31 АТ.
        Газов инжекцион,Цял мост отпред-не съм сигурен дали е плюс или минус
        Като разход-5-6 литра повече от Фронтерата тоест в София 20/100,на дълго около 16/100
        Двигателят и скоростната кутия са известни като "неубиваеми" според братушките,но никога не се знае....
        Мощност-колкото искаш-все пак е почти 200кс,можеш да се "заиграваш" по светофарите с разни дупета
        Лично мен автомата ми допада,някой хора не го харесват.Раздатката е голям плюс-има всякакви режими на задвижване-full time е голяма екстра зимата-като падне сняг включваш 4х4 и го изключваш като се стопи (докато при part time постоянно трябва да се съобразяваш кога да го ползва,кога не...)Багажника не е от най-обемните,но...колкото-толкова.
        Определено Черокито е по-скъпо за каране-поддръжката може би е съпоставима и при двете.За Черока може да поръчваш части от щатите,особено ако не си на зор и имаш време да чакаш.
        Това е с няколко думи повърхностно сравнение на двете возила според моите наблюдения.
        Cherokee WJ 4.0L- NP242
        Honda Africa Twin XRV 750

        Коментар


        • #5
          От: Съвет

          Спортидж: по-близка е до лек автомобил, с малко повече люшкане, макар и корейска има японско качество, и са издръжливи. Моделите от 97г нататък имат и климатик, което е единствената голяма технологична промяна чак до началото на новия век, както и ABS. По принцип не създават технически главоболия. Добър избор ако ще се возиш предимно по асфалт.


          Фронтера: Вози като камион, на магистрала се тресе при високи скорости, не става за возене за удоволствие, но извън пътя са здрави и удивително стабилни. Идеален за мъкнене на багаж. Относно поддръжката може да очакваш изненади, дори като нови е имало доста проблеми с двигателите, а ти ще си я вземеш почти 20-годишна.Гледай да е някоя добре поддържана и да има сервизна история. Още по-добре, иди виж някоя Хонда или Хюндай като алтернатива.


          Чероки: идеален за офроуд, двигателя е ок, но има тенденция да проявява проблеми с всичко което е под двигателя, окачване, задвижваща система и т.н. Поне има достатъчно място за багаж, та да си носиш резервни части с тебе

          Коментар


          • #6
            От: Съвет

            Благодаря момчета.А някой има ли представа kia-та какъв разход на газ дава?

            Коментар


            • #7
              От: Съвет

              От Кията можеш да очакваш около 10-11/100 извънградско и 16-17/100 градско газ. Разбира се зависи от размера гуми и размера на подметката на водача. По мнение на форумци, задължително иска газов инжекцион.

              Изборът ти зависи от това за какво ще ползваш джипката.

              На мен ми трябва единствен семеен автомобил за всекидневно ползване, с възможност за разходки по лоши черни пътища (много относително понятие). Спрял съм се на Кия Спортидж Гранд. Защото има сравнително голям багажник, леген за резервна гума, в който идеално влиза тороидална бутилка за газ. Поддръжката и е една от най-евтините при джипките. Има си шаси, парттайм е. Фабрично не е много висока, но има възможност за не скъпо повдигане и слагане на гуми с височина - побира макс до към 32-33". Колкото по-големи гуми слагаш, толкова по-проходима става, но и толкова по-неудобна за ежедневна употреба.

              Преди две седмици щях да купувам една такава. Слизам от Лагуната, качвам се в Кията и не усещам почти никаква разлика. Кара се като лека кола, с всичко се борави леко и удобно, вози комфортно. 2,0 16V мотора пасва добре на купето. Не е бегачка, но не е и тромава. Покарах я 10-тина км по черно и още толкова градско - просто на мен ми пасва идеално. Тежи към 1500 кг.

              На Черокито хубавите неща са му мощния 4 литров мотор, автоматика, Фултайм раздатката, целия преден мост. Фабрично е по-висок, също търпи повдигане и по-всоки гуми. Но качествения лифт е доста скъп. Гори към 15/100 извънградско и 22/100 градско. Вътре е по-тясен и неудобен от Кията. Пода е по-висок, тавана по-нисък.Тунела за кардана заема ценно място и избутва краката на шофьора в ляво. Има малко по-камионско поведение и управлние. Няма шаси и това го прави сравнително лек - около 1500 кг. Това в комбинация с мощния мотор е супер. Но казват че на пресечен терен купето се усуква. Има вариянт 2,5i, но половината му хубави черти липсват. Ако Черокито е втори автомобил, специално за Офроуд, е по-добрият избор.

              Фронтерата като механка е като Кията - по-голяма е и дългата база тежи около 1800 кг (късата е 1700). Признавам, че не съм карал такава. Цената на някои части е доста висока, други пък са сравнително евтини. Аз лично бих избрал Нисан Терано пред нея.

              Каквото и да избереш - лягай отдолу и гледай за ръжди. Почти не трябва да има. Течове също. Аз Кията не я взех, защото не и се четеше номера на шасито, та гледай и него, преди да платиш.

              Успех с търсенето. Порови се във форума, ще научиш много полезни неща.
              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар


              • #8
                От: Съвет

                Благодаря за изчерпателния отговор

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X