Обява

Свий
Няма добавени обяви.

VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

    Здравейте, интересува ме най-вече надеждността на 4х4 системата. Когато говорим за 10 годишен и повече автомобил трябва да се внимава.
    Също така има ли нещо съществено по различно при окачването от обикновения пасат. Интересуваме най-вече във вариант комби и 1.9tdi-131к.с. , как се усеща колата когато има нужда да завърти и 4-те колела - слаба ли е? Картера слабо място ли е, както при други коли от групата? Евентоално някаква разлика в разхода на гориво има ли спрямо 2х4? - при нормална експлоатация, да речем по магистрала или път в ненатоварен режим.
    Това возило ми харесва заради обема, а и дизайна на фейслифта е доста сполучлив. Същевременно би трябвало да е пъргав и с относително нисък разход на гориво. Тъй като джипа си го ползвам по предназначение в случаите когато няма да се нуждая от него, това комби би ми свършило чудесна работа (особено зимата за дълъг път).
    И така ако някой има преки впечатления за пасатора нека говори!

  • #2
    От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

    Това е Пасат Б5, който е куатро на практика-с централен торсен диференциал. Разпределя постоянно по равен % на двата моста. Отзад пише Syncro, но няма нищо общо с класическата схема на ФВ с вискомуфа, кадето 95% е отпред и 5% отзад при нормално движение. Здрави и надеждни коли, ако не са експлоатирани малоумно, са почти вечни. Разход-около 1,5 л./100 км. отгоре в сравнение с предноприводен. ФВ форум има много информация за разход на всички модификации.
    Животът е харизан кон според мен...

    Теди

    Коментар


    • #3
      От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

      Пасатора от периода 2001-2005 е В5.5 (3BZ) и никъде не пише синхро а само 4Motion. В ръководството на колата изрично пише че системата 4х4 не се нуждае от поддръжка през целия период на експлоатация. Системата е с централен диференциал, който е в един корпус със скоростната кутия и предния диф. Евентуално може да се смени маслото на този възел.
      Двигателя е AVF - турбо дизел помпа - дюза, достатъчно мощен с достатъчно висок въртящ момент. Скоростната кутия е 6 степенна, първата е нещо като бавна, на 6 -та спокойно може да се кара и с 80 км/ч и да се изпреварва.
      Разхода на гориво е с около литър по - висок от нормалните пасати, колата е доста тежка. Градско - от 7 пролет и есен до 9 -10 лете и зиме. Извън градско може да се свали под 6 ако имаш нерви да караш тази кола с 90 км/ч.
      Окачването отпред е стандартното за модел - по четири алуминиеви кокалчета на всяко колело, отзад също е многораменно заради дифа и полуоските, т.е. като обслужване ще е по - скъпо.
      Имама такъв вече около една година, като съм имал някакъв бесен късмет при покупката, защото изненадите бяха само две - EGR клапан /290 лв/ и перка на радиатора на климатика /около 100 лв. китайска - някои си играят да сменят четки/, освен стандартната смяна на ангр. ремък, водна помпа и ролки съм сменил два носача отпред в дясно и един външен маншон отпред вляво. Колата по километраж е на 148 000 км.
      За момента съм много доволен, моят е Хайлайн - доста луксозна и комфортна кола.
      За съжаление тази година зима в Пловдив нямаше и нямаше пълен тест на сняг и лед.
      Ако имаш други въпроси - питай.
      Последно редактирано от Михаил; 14-05-13, 09:17. Причина: допълване
      Не бързай ако искаш да стигнеш
      __________________________________
      Discovery II TD5 10P

      Коментар


      • #4
        От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

        Предното окачване е като на другите пасати, но не съвсем... Някои от носачите са различни от тия на пасатите с предно.
        Има разлика и в кюнците - 4х4 е с двойно повече кюнци и "гърнета".
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #5
          От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

          здрава и качествена кола, но сравнително ниска за да се ползва извън пътя... Много е важно колко амортизирана ще е при покупката - да няма после хър-мър...
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #6
            От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

            Колко да е ниска, ходил съм доста по черни пътища с моята (Б5, не Б5.5, но пак е дизел). Проблеми не е имало. Разбира се трябва да се съобразяваш от къде минаваш. 4х4 е точно като при Ауди с надлъжен мотор. Информацията по-горе е вярна. Т'ва е правилното 4х4 . За разхода - няма как при 4х4 да е като при предно. Литър отгоре го брой. 4х4то ако го вземаш с идея за черен път - забрави. Там където ще ти потрябва 4х4 на черно отдавна ще си я подпрял доволно по земята. С моята съм ходил на Жеков Вир минавайки през река, на Душанци, на Домлян (пак газейки през река), Иракли, Карадере и никъде не е имало проблеми (а съм само на предно). 4х4то ще ти е полезно основно при заснежен асфалт - там вече разликата е огромна.

            Картера при мен е железен. Обаче имам съмнение, че при теб е алуминиев. Има един датчик дето понякога слагат на него - нещо на маслото мери. Ако го няма - би трябвало спокойно да можеш да сложиш железен.

            Тия пасати ги има и с 5 степенна, и с 6 степенна кутия. Търси от тия с 6 степенната. По-здрав демпферен маховик и съединител. И 6та предавка дава икономия.

            Ако мотора е в добро здраве няма да имаш проблеми с него. Само слагай маслата за PD мотори дето са - малко по-различни са от нормалните дизелови синтетики на 5W40.

            За поддръжка не са от най-евтините. Маховик и съединител май са четирицифрена сума. Хубавото е, че маховика рядко се сменя, а съединителя живее колкото нормален - над 100 000км принципно. Носачите не са евтини, но пък се рециклират. До сега наблюденията ми сочат, че рециклираните карат повече от усилените афтърмаркет версии .

            Коментар


            • #7
              От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

              Първоначално публикуван от Михаил Преглед на мнение
              Пасатора от периода 2001-2005 е В5.5 (3BZ) и никъде не пише синхро а само 4Motion. В ръководството на колата изрично пише че системата 4х4 не се нуждае от поддръжка през целия период на експлоатация. Системата е с централен диференциал, който е в един корпус със скоростната кутия и предния диф. Евентуално може да се смени маслото на този възел.
              Двигателя е AVF - турбо дизел помпа - дюза, достатъчно мощен с достатъчно висок въртящ момент. Скоростната кутия е 6 степенна, първата е нещо като бавна, на 6 -та спокойно може да се кара и с 80 км/ч и да се изпреварва.
              Разхода на гориво е с около литър по - висок от нормалните пасати, колата е доста тежка. Градско - от 7 пролет и есен до 9 -10 лете и зиме. Извън градско може да се свали под 6 ако имаш нерви да караш тази кола с 90 км/ч.
              Окачването отпред е стандартното за модел - по четири алуминиеви кокалчета на всяко колело, отзад също е многораменно заради дифа и полуоските, т.е. като обслужване ще е по - скъпо.
              Имама такъв вече около една година, като съм имал някакъв бесен късмет при покупката, защото изненадите бяха само две - EGR клапан /290 лв/ и перка на радиатора на климатика /около 100 лв. китайска - някои си играят да сменят четки/, освен стандартната смяна на ангр. ремък, водна помпа и ролки съм сменил два носача отпред в дясно и един външен маншон отпред вляво. Колата по километраж е на 148 000 км.
              За момента съм много доволен, моят е Хайлайн - доста луксозна и комфортна кола.
              За съжаление тази година зима в Пловдив нямаше и нямаше пълен тест на сняг и лед.
              Ако имаш други въпроси - питай.
              + 1!
              Мн. добър вариант за зимно пътуване.Техниката е солидна и проверена. Автомобила се усеща достатъчно стабилен на отъпкан сняг,а дори и на заледено. С добри гуми позволява и "спортни" усещания и експерименти.
              При огледа е добре да се акцентира и на задното окачване-някой от елементите(напр. тампони) може да се окажат доста по-скъпи от тези по предното.
              Проблем е,че може да те подведе с проходимост и да се "набуташ" в ситуация която не е за лек автомобил.

              Коментар


              • #8
                От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

                като стабилност, пари, и разход, колата е уникална ,слабо място на всеки 30000 цяла предница сменяш поне при мен така беше.
                100-ГОДИШНИНАТА НА АРМЕНСКИЯ ГЕНОЦИД.

                ПОМНЯ И ОСЪЖДАМ. ПОМНЯ И ИЗИСКВАМ. ЖИВЕЯ И ПОМНЯ. ЖИВЕЯ И ИЗИСКВАМ“.

                Коментар


                • #9
                  От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

                  Да,4Х4-то е по-доброто,наподобява субаровото
                  Помпа дюза ако е на малко километри ок,но после става страшно.
                  Калин Владов,09РСПБЗН

                  Коментар


                  • #10
                    От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

                    ,наподобява субаровото
                    Хм...
                    0899 шест5313нула
                    За всекиго по нещо

                    Коментар


                    • #11
                      От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

                      Повече го наподобява в ръчните кутии на Субару.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #12
                        От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

                        Кое е първо?Яйцето или кокошката?Ауди или Субару...
                        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                        Коментар


                        • #13
                          От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

                          Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
                          ,наподобява субаровото
                          Хм...
                          Защо, евтините модели на Субару с какво блестят? Отворен преден диференциал, среден с виско, отворен заден. Нали знаеш, че не всички са STI?
                          Та?
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #14
                            От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

                            Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                            Кое е първо?Яйцето или кокошката?Ауди или Субару...
                            едното е от 1980 г. другото от 1978 г.
                            Не бързай ако искаш да стигнеш
                            __________________________________
                            Discovery II TD5 10P

                            Коментар


                            • #15
                              От: VW Pasasat 4motion 2001-2003г.

                              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                              Защо, евтините модели на Субару с какво блестят?
                              Та?
                              Причините да се избере "евтино Субару" , пред "евтин Пасат" са комплексни и не се синтезират само в "отвореността" на диференциалите! Това е абсолютно мое лично мнение!
                              0899 шест5313нула
                              За всекиго по нещо

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X