Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят:) )

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят:) )

    Здравейте,

    четох, гледах и пак четох и се престраших да пиша и поискам малко насоки. Форумът е ОГРОМЕН извор на информация. Благодарности на всички, които освен проблемите си отделят време да пишат и помогнат на други.

    Моят въпрос е за насока какво още да прочета, тъй като се почувствах леко изгубен в морето от информация. Става въпрос за следното:
    От Шумен съм. През зимата, както всяка зима, почистването на пътищата е зле. Ама тази година беше най-зле от всички години насам. Общината всяка година ме може да се спогоди с фирмата за почистване на снега. Но тази година беше тотално зле. Пътят към болницата беше почистен последно!!!, закъсали автомобили и др. ... абе неща, които не са прецедент за страната ни.

    Но на мен вече наистина ми писна ... и реших да си търся нещо високо и сигурно на сняг в градска среда. Насочих се към автомобил 4х4 и започнах да чета форума.

    Изискванията са ми следните:
    Бензинов вдигател, който да се спогажда с газов инжекцион (разход от 15 градско газ ми е приоритет)
    Бюджет: 6000 лв. + 2000 лв. за обслужване + 1000 лв. за ГИ.
    Използване на автомобила: ежедневен, семеен автомобил, 99 % от времето ще се кара на асфалт + нужда от климатик за лятото
    Искам да го взема, за да: съм мааалко по-спокоен, като дойде снега, като тук включвам и височината на автомобила.
    С 2 деца съм и имам нужда от макс. възможно пространство в багажника. Сега карам Фиат Мареа комби и като големина на багажника ми е идеално

    Досега съм прегледал теми за Сузуки Гранд Витара и Хонда CR-V. Като бюджет и години се оказа нещо около 98-2000 година. Четох доста за тях. На Хондата малко ме притеснява, че задвижването на 4-те колела става с леко забавяне, докато превключи към цялостен 4х4 режим. В 1 тема беше написано, че не е добре, особено ако честа смяна на заледени и нормални участъци. Дали това ще е проблем за нуждите, за които го търся?

    Представям си вариант - пускам 4х4 и си карам 4х4.

    За Витарите като цяло ме притеснява гниенето. Имах Опел Астра и беше много бърз, щото ръждата го гонеше сериозно. Карах за малко 1 Витара къса база, обаче возията не ме изкефи много. За мен е ок, ама за жената и децата няма да е ок. Прегледах дългите бази, но пак са малки и като пространство за багаж. Затова мислех за Гранд Витарата като стане зима от задно минавам на 4х4 и си карам малко по-спокойно, но незнам дали разсъжденията са ми верни.

    Дали да прочета още за Киа Спортидж примерно? СантаФе?

    1 познат си взе Патрол около 1990. Сериозна машина, 2.8 дизел. Но за ежедневна, семейна употреба мисля, че не е най-добрият вариант.

    Ще се радвам, ако някой ме посъветва накъде да продължа с четенето и какви още опции да обмисля, като фокуса ефективност и сигурност през зимата.

    Поздрави,
    Александър

  • #2
    От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

    Welcome

    Витарата ми се струва, че ще ви малнее, а като боднеш и газова на тоя малък багажник и .... оставаш без него. Гумата знаеш е извън купето, т.е. няма леген в багажника за гумата, че да сложиш газовата бутилка там.
    Возията на дългата база е доста по-приемлива от късата.

    Хондата е доста добър вариант, гумата и е отзад, но има леген в багажника (предвиден за разни дреболии) който да събере газовата бутилка, като си запазваш и резервната .
    При това изискване 99% асвалт, не виждам защо те притеснява 4х4 при хонда. Не е нищо особено, но пък си е доста добре като цяло и за подобни нужди е идеално. Опростено е, няма разни раздатки, разни муфи и допълнителни лостове. Общо взето май няма проблеми с 4х4 задвижването, само маслото да се сменя в диференциала и туй то.

    Кia sportage е кажи речи като витарата, но е малко по-широка и удобна. Багажника е малко по-голям от на сузукито, но газовата бутилка също трябва да е в багажното, което го изяжда от към пространство. Виж ако намериш варианта wagon, там гумата е в леген у багажника и има доста повече място.
    Ако попаднеш на читава машинка, мисля е добър вариант. И като поддръжка не били скъпи.

    До момента и трите варианта, май не са със скъпа поддръжка и са относително бюджетно решение.

    Като за тоя бюджет, основно това са автомобилите който може да се намерят читави и леки от към поддръжка.
    Може да намериш и по-големи джипки, съответно по-стари, ама там вече си трябва по-сериозно оглеждане, че после може да боли. Като съответно и поддръжката може да е по-скъпичка.

    Добър вариант е и land rover discovery 1, бензиновия 2.0 е слаб за купето, но дизела е добър и сравнително безпроблемен, но и там си трябва гледане да не попаднеш на някой умрял катър.
    Аз съм им фен .
    Дискавърито е с постоянно 4х4, както и хондата, разбира се разликата им е доста голяма от към задвижване и възможности. Диското си е класическа машина с бързи, бавни, блокаж на средния диф и т.н. Хондата е да те извади от някоя кофти ситуация, но за 99% шосе ЦР-В-то има предимство, че се кара като лека кола.

    Кията и витарата са part-time задвижване, т.е. на заден мост и ръчно се включва 4х4. Има си предимства, но и недостатъци. На сухо не е добре да се кара 4х4 (като изключим разни горски терени), зимата добре ако е заснежено, но ако се редува заледено-сухо няма как да си играеш да включваш и изключваш постоянно различните режими на задвижване.

    Субару форестър също мисля се класира за посочения бюджет. Там задвижването също е постоянно, като има за цел да те държи стабилно на пътя, за лоши атмосферни условия, както и за черни пътища. Поддръжката е вероятно малко по специфична и си иска майстор дето разбира, както и за газифицирането. Но ако е пазен и гледан, е много добро решение.

    Ровичкай с търсачката, наистина има много неща, много от които дъвкани-дъвкани..... та на пишещите им е писнало.
    Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
    И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
    вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

    Коментар


    • #3
      От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

      За такава употреба по добре да не е парт-тайм (т.е. Витара), зимата тръгването ще ти е лесно ама шофирането не. Шосейните модели са идеални за твоите цели. Всъщност те точно за такива неща са правени.

      От тези които си изброил имам някакъв опит само с Хондата. Един приятел има такава и получавам данни за експлоатацията а и съм я разглеждал доста. Прави впечатление на добре замислена машинка, не са известни някакви сериозни конструктивни недостатъци. На пътя се държи добре, вози комфортно. Системата за включване на задния мост при нормална шосейна експлоатация работи целесъобразно и предвидимо, не очаквай неприятни изненади от там.

      Коментар


      • #4
        От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

        Загледай и Спортиджите 1998-2002. Дизелите. Софийско градско е под 10, на дълго 8-9. Имат возия на лека кола, а са на рама и имат и бавни скорости.
        С хубави гуми се справя повече от прилично. А и цените за закупуване и поддръжка са доста изгодни.

        Коментар


        • #5
          От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

          Благодаря за отговорите.

          трябва пак да прегледам кои години да е Хондата, как е с ръждата. Видях за мястото за газовата - имало начини да става, но трябва да се регулират клапаните всеки 10-20 000 км, заради газта.

          Само за 4х4 не разбрах и пак да питам, малко стана умно момче, пък много трябва да ми се обяснява Доколкото разбрах е предно и ако забуксува някое колело се пренасочва към задния мост и става 4х4? Правилно ли съм разбрал?

          Поздрави,
          Александър

          Коментар


          • #6
            От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

            Много добре си се ориентирал, според изискванията които посочваш. Хондата е много удобна като купе. Добра за всекидневен автомобил. В немного дълбок сняг се представя отлично. Недостатъкът е че няма никакъв потенциал за "Наджипване". Друг е въпросът дали ще ти потрябва.

            Иначе и аз препоръчвам Кия Спортидж Вагон (или Гранд). Поддръжката е една от най-евтините при джипките. Сравнително здрави. Бензиновият 2,0 16V е добър двигател и не е слаб за купето. Напълно аналогична на Гранд Витара, но с предимството, че версията Вагон/Гранд има доста просторен багажник, възможност за тороидална бутилка. Има добър потенциал за наджипване, в случай че "те ухапе мухата"

            ЦРВ, Гранд Витара и Спортидж тежат около 1400 кг. За разлика от Фронтера/Терано/Паджеро/Дискавъри, чиито дълги бази отиват от 1800 кг нагоре.
            Nissan Terrano 2,7 TDI

            Коментар


            • #7
              От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

              Приятел, с този бюджет си на границата между това да вземеш стар паркетник и някоя по-сериозна машина. То вярно и разходите ще са различни, но може да се прицелиш и по ниско. Проблема е, че не мога да ти кажа в какво точно.
              Дали ме разбра...

              Коментар


              • #8
                От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

                най-лошото на непочистените пътища е, че автомобила ти е проходим точно колкото автомобила (недай си боже ТИРа) пред теб - ако няма коли пред теб добре, но като ги стигнеш и си в капан... Питай ме колко пъти сам бил заклещен по Цариградско шосе от пиклив сняг и съм минавал по 1км за един час...
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

                  Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                  най-лошото на непочистените пътища е, че автомобила ти е проходим точно колкото автомобила (недай си боже ТИРа) пред теб - ако няма коли пред теб добре, но като ги стигнеш и си в капан... Питай ме колко пъти сам бил заклещен по Цариградско шосе от пиклив сняг и съм минавал по 1км за един час...
                  Това че е вероятно - вероятно е, пък и при лоши мет. условия си е доста вероятно да останеш в някой капан.
                  Но все пак идеята е да имаш малко по голяма свобода на действие. В повечето случай на дали ще се бухнеш в орането, че да заобиколиш капана, понеже подобно мероприятие може да се окаже трудно и за подготвена машина , но пък може да обърнеш и да се върнеш.
                  Всичко е според зависи, аз и с лека кола (да се разбира 2х4) не съм закъсвал, ама то за целта не съм и тръгвал , като се вземат предвид обстоятелствата, съм предпочел да постъпя разумно и да си остана/отложа пътуването .

                  Общо взето имаш предимство, но трябва да има и разум, или да си купиш трактор
                  Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                  И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                  вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

                    За твоите изисквания - " ежедневен, семеен автомобил, 99 % от времето ще се кара на асфалт + нужда от климатик за лятото....," ти препоръчвам Субару Аутбек автоматик. Като караш не се налага да мислиш 4х4 ли си или не, трябва ли да включа на бавни или да превключа на по- ниска скорост. Идеален за каране от жена зимата. Жена ми смени вече 2, живеем на такова място където цяла зима никой не чисти пътя и къщата ми на 1000 м. над морското равнище и досега никога не е закъсвала (за разлика от много други които са спрели на баира на аварийни светлини, а тя спокойно ги заобикаля и продължава).

                    Коментар


                    • #11
                      От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

                      Rav 4

                      Коментар


                      • #12
                        От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

                        Първоначално публикуван от plaskom Преглед на мнение
                        За твоите изисквания - " ежедневен, семеен автомобил, 99 % от времето ще се кара на асфалт + нужда от климатик за лятото....," ти препоръчвам Субару Аутбек автоматик. Като караш не се налага да мислиш 4х4 ли си или не, трябва ли да включа на бавни или да превключа на по- ниска скорост. Идеален за каране от жена зимата. Жена ми смени вече 2, живеем на такова място където цяла зима никой не чисти пътя и къщата ми на 1000 м. над морското равнище и досега никога не е закъсвала (за разлика от много други които са спрели на баира на аварийни светлини, а тя спокойно ги заобикаля и продължава).
                        Съгласен на 100%.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

                          При така зададените условия виждам 2 варианта-Субару Легаси/Форестър или Шкода Октавия 4Х4.Субаруто е по-рядко и може би по-трудно за поддръжка.Шкодата е доста по-популярна,багажника и е огромен,експлоатационните разходи-ниски и спокойно върви във сняг до 20-30см-без да се мисли за режими на 4Х4.Пиша това от много опит с Шкоди.Никак не е за пренебрегване.А и се включва в бюджета за машина 2000-2003г.
                          2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                          Коментар


                          • #14
                            От: Насока за закупуване на 4х4 автомобил ... (нямам предпочитания за цвят )

                            +1 за РАВ 4 първа генерация-фул тайм с блокаж на междуосевия диф, газифицира се лесно, добро багажно пространство. Говоря за дългата база, разбира се.
                            Животът е харизан кон според мен...

                            Теди

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X