Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ при покупка на Витара 2006г

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помощ при покупка на Витара 2006г

    Здравейте харесал съм си Гранд Витара модел 2006г. с 5 врати едната е бензинова другата дизел 1.9 DDIS. Въпроса е бензиновия двигател ли е по-добър или дизела? И понеже не съм много наясно с тези джипки, можете ли да ми кажете дали и двaтa двигатела sa с верига или е с ангренажен ремък? Кои са слабите им места, мерси за помощта.
    Забравих да попитам дизеловия двигател DDIS на витара 2006 на Пежо ли е или на кого е?

  • #2
    От: Помощ при покупка на Витара 2006г

    Абе има бая по темата позлвай търсачката. При Витарата май дизела е на Рено и е доста стар модел. Има проблеми с филтъра за частици (FAP?). Разрови се има много теми.

    Аз се загледах по тоя модел, но той не е джип!!! Има "вградено" шаси, разбирай окачването е закачено на ламарините т.е. лека кола. Така де ако си го мислиш за Ван или по-високо комби ....нещо такова.

    Това горното в контраст със старите витари за които има offroad неща, та свят да ти се завие

    Коментар


    • #3
      От: Помощ при покупка на Витара 2006г

      Jeep Cherokee / Grand Cherokee джипове ли са? Щото и те не са с отделна рама...
      ГВ си е джипка отвсякъде и си вози като джип, не като комби! Гумите са с диаметър като при Диско 1 (например). Има си бавни и единственото притеснително са пластмасите отдолу.
      Двигателят 1.9ДДиС е Рено и си е много добър двигател, това че има проблеми с филтъра, не е особено вярно... Все пак зависи и какъв екземпляр ще вземеш и как ще го караш (ако е само на къси разстояния до 2000 оборота, наистина може да имаш проблеми с всяка една кола с подобен филтър.)
      Ако има нещо, което не ми хареса в дизеловият вариант, това е скоростната кутия - не особено приятно включват скоростите и пре над 100кмч откровено се усеща липсата на 6-та... Притежавах такава 18 месеца, за изминатите 24000км средният разход беше малко под 9/100 (предимно градско и магистрала (скорост 120-140кмч на автопилот))
      Ако взимаш бензин, гледай да не е 2.0 - слабичък е... Поне 2.4!
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #4
        От: Помощ при покупка на Витара 2006г

        Моето мнение, базирано на лични впечатления от SGVN 1.9 DDiS, е доста по-различно от това на други колеги.
        1. Много пластмаси, не само отдолу, но и отпред. Никаква защита на двигател, радиатор, интеркулер и прочее важни детайли. Лек удар отпред може да нанесе много сериозни щети.
        2. Много тънки ламарини - огъват се дори при лек натиск.
        3. Липса на адекватна защита отдолу - просто недопустимо.
        4. Много бедна базова комплектация, особено за екземплярите продавани в България през първите години - просто е обидно за купувача. Даже и най-нафърфорените с екстри модели отстъпват на аналогични от други производители.
        5. Конструктивният избор на дизеловия двигател F9Q на Рено е едно голямо недоразумение - предвиден е за напречен монтаж, а не за надлъжен. Достъпът до почти всички детайли, дори зареждането на елементарните течности, е мъка. Всъщност повечето аксесоари по двигателя са на Сузуки, а не на Рено (даже картера). Донякъде плюс е, че някои основни части по двигателя са напълно аналогични на Рено (много евтини), но останалите (на Сузуки) са в пъти по-скъпи. Дизелът е с ангренажен и аксесоарен ремък.
        6. Прословутият DPF - проблем си е отвсякъде, дори и в страни с хубава нафта. И едва ли нещата се свеждат само до стила на каране. По чуждите форуми хората се оплакват, че дори при каране предимно по магистрали, по 2 пъти в седмицата трябва да влизат в сервиз за грешки в DPF-а. Пак по данни от нета, DPF-a си е консуматив на ок. 125-150 хил. км. Според мен е крайно некоректно от страна на производителя, че не е обявил това изрично и набутва яко купувача. Софтуерното премахване на DPF-а е свързано с бърникане в компа (отварянето му), но "майсторите" явно са подценили програмистите, които са заложили динамичен контрол на параметрите и регенерация по дефолт на ок. 1500 км. Проблеми в DPF-а скапват турбото и обратно.
        7. Ергономията на вътрешното пространство, особено на водача, е доста критикувана. Явно моделът е проектиран за лица с ръст 150-160 см и тегло 50-60 кг. Лоша вътрешна шумоизолация. Управление със скорост над 130 км/ч си е грубо изпитание за ушите.

        В резюме: Типичен паркетник, с който можеш да отбиеш на полянката за пикник или да покараш по черния път край нивата или да качиш бордюр. Не си струва да се вкара в гората при драките. Май единственият съществен плюс на SGVN е перманентното 4х4 (което пък си е донякъде минус от гледна точка икономията на гориво), а за SGVN 1.9 DDiS - приличният разход, който съответства на каталожните данни (стига всичко да е в изправност, включително DPF-а).
        За ремонти, части и майстори не ми се говори, изписано е достатъчно. Бензин 2,4 л от 2006 г. за европейския пазар май няма да намериш. Бензиновите версии 2.0 и 2.4 са с ръчна или автоматична скоростна кутия. Автоматикът е 4-степенен - също голямо недоразумение, което обуславя и значителния апетит.
        Последно редактирано от DiTBul; 14-04-13, 21:11. Причина: допълнение

        Коментар


        • #5
          От: Помощ при покупка на Витара 2006г

          Колега, това което си написал 1-3 е вярно за всеки един автомобил произведен 2006г... Останалото също е вярно, макар и относително - явно сравняваш с автомобили от по-висок клас. Само за ДПФ не съм съгласен и пак ще повторя - ДПФ не ми е създавал абсолютно никакви проблеми... Може би, защото моето сузи беше на малко километри - продадох го на 103 хиляди...
          В края на краищата, нормално е да е консуматив и да иска смяна на 150х примерно - катализаторите също са такъв, друг е въпросът, че у нас никой не ги сменя!
          Шумоизолацията е нормална за този клас автомобили - това не е луксозен автомобил! Дизелът при 140кмч е на 3500 оборота (при толкова му е и максималната мощност - не виждам "мегдан" да се кара по-бързо продължително време...

          Пропуснал съм един важен плюс за градско каране - много е маневрен (малък радиус на завой)!
          Трябва да обобщя: Ако ще купувате "най-изгодният" екземпляр от мобиле-то, по-добре си купете обикновена витара, да не е много изгнила... Останалото се оправя (реставрира) с малък бюджет...
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #6
            От: Помощ при покупка на Витара 2006г

            Мерси за адекватните отговори, мога да кажа, че тотално се отказах от Сузуки, след прочетеното, а какво смятате за Honda Cr-v 2003-2005?

            Коментар


            • #7
              От: Помощ при покупка на Витара 2006г

              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
              Колега, това което си написал 1-3 е вярно... Само за ДПФ не съм съгласен и пак ще повторя - ДПФ не ми е създавал абсолютно никакви проблеми... Може би, защото моето сузи беше на малко километри - продадох го на 103 хиляди...
              Нямам желание да споря с теб, колега, или с когото и да било, по въпроса за DPF-филтъра. Може би ти си един от малкото щастливци, които в рамките на експлоатационния период не са имали такива проблеми. Показанието на таблото за изминатите километрите също не е гаранция. Мога да те светна къде се пипа за да се видят истинските километри.
              Искам само да информирам автора на темата, за проблемите, които неизбежно го очакват.
              Много пъти съм писал, че политиката на Сузуки (визирам само тях, макар че имам поглед и върху други "печки") по отношение на DPF-фиртъра е крайно некоректна. Не само не информират потребителя, че DPF-a е консуматив, но по-лошото е, че процесът на регенерация е "невидим", т.е. няма никакви индикации за необходимост от регенерация, за предстоящ или за започнал вече такъв процес. И точно поради това започват проблемите, които както вече писах, не засягат само DPF-a, а скапват всичко около него. Напр., пътуваш по скоростна градска магистрала, вдигаш нужните обороти за известно време и компа дава инструкции за започване на регенерация. (Забравих да кажа, че при тоя двигател на Рено регенерацията става с впръсване на допълнително количество нафта в цилиндрите през изпускателния такт, което се запалва и високата температура изгаря саждите в DPF-a, при диз. двигатели на Пежо се впръсква спец. течност - EOLIS). Идва първия светофар и регенерацията се прекъсва. На третата подобна ситуация вече си в авариен режим. Дотогава - никакви индикации по таблото! Смяташ ли, че това е коректно от страна на производителя?
              Много е икономисано в този модел, вкл. и софтуерно.
              Проблемите с DPF-филтъра на SGVN са хронични и нелечими, поне до фейслифта. Престанах вече да се интересувам от този проблем. Някои хора са си решили тотално проблема с надлъжно разпробиване на DPF-а.
              И други марки и модели имат подобни проблеми. В youtube има доста клипчета, как при скапване на турбината или на DPF-a двигателя сам и неконтролирано вдига макс.обороти докато не изгори маслото и не спече. Не се гаси дори и при изваждане на контактния ключ. Или трябва да се запуши плътно входящия колектор за въздух или да се включи на скорост и със спирачките да се изгаси. Във втория случай освен неизбежния основен ремонт на ДВГ (или смяната му) има щети и по трансмисията.
              За съжаление, съвременните дизели освен по-висока първоначална покупна цена имат и сериозни експлоатационни разходи, които в никакъв случай не покриват икономиите от гориво.

              Коментар


              • #8
                От: Помощ при покупка на Витара 2006г

                Първоначално публикуван от DiTBul Преглед на мнение
                ...
                За съжаление, съвременните дизели освен по-висока първоначална покупна цена имат и сериозни експлоатационни разходи, които в никакъв случай не покриват икономиите от гориво.
                Дали?
                Явно в Зап. Европа са мазохисти... Да карат бързи и икономични коли, вместо такива, при които всеки 10кмч над 100 вдигат разхода с 1 литър... Явно са глупави...
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  От: Помощ при покупка на Витара 2006г

                  Първоначално публикуван от DiTBul Преглед на мнение
                  Моето мнение, базирано на лични впечатления от SGVN 1.9 DDiS, е доста по-различно от това на други колеги.
                  1. Много пластмаси, не само отдолу, но и отпред. Никаква защита на двигател, радиатор, интеркулер и прочее важни детайли. Лек удар отпред може да нанесе много сериозни щети.
                  2. Много тънки ламарини - огъват се дори при лек натиск.
                  3. Липса на адекватна защита отдолу - просто недопустимо.
                  4. Много бедна базова комплектация, особено за екземплярите продавани в България през първите години - просто е обидно за купувача. Даже и най-нафърфорените с екстри модели отстъпват на аналогични от други производители.
                  5. Конструктивният избор на дизеловия двигател F9Q на Рено е едно голямо недоразумение - предвиден е за напречен монтаж, а не за надлъжен. Достъпът до почти всички детайли, дори зареждането на елементарните течности, е мъка. Всъщност повечето аксесоари по двигателя са на Сузуки, а не на Рено (даже картера). Донякъде плюс е, че някои основни части по двигателя са напълно аналогични на Рено (много евтини), но останалите (на Сузуки) са в пъти по-скъпи. Дизелът е с ангренажен и аксесоарен ремък.
                  6. Прословутият DPF - проблем си е отвсякъде, дори и в страни с хубава нафта. И едва ли нещата се свеждат само до стила на каране. По чуждите форуми хората се оплакват, че дори при каране предимно по магистрали, по 2 пъти в седмицата трябва да влизат в сервиз за грешки в DPF-а. Пак по данни от нета, DPF-a си е консуматив на ок. 125-150 хил. км. Според мен е крайно некоректно от страна на производителя, че не е обявил това изрично и набутва яко купувача. Софтуерното премахване на DPF-а е свързано с бърникане в компа (отварянето му), но "майсторите" явно са подценили програмистите, които са заложили динамичен контрол на параметрите и регенерация по дефолт на ок. 1500 км. Проблеми в DPF-а скапват турбото и обратно.
                  7. Ергономията на вътрешното пространство, особено на водача, е доста критикувана. Явно моделът е проектиран за лица с ръст 150-160 см и тегло 50-60 кг. Лоша вътрешна шумоизолация. Управление със скорост над 130 км/ч си е грубо изпитание за ушите.

                  В резюме: Типичен паркетник, с който можеш да отбиеш на полянката за пикник или да покараш по черния път край нивата или да качиш бордюр. Не си струва да се вкара в гората при драките. Май единственият съществен плюс на SGVN е перманентното 4х4 (което пък си е донякъде минус от гледна точка икономията на гориво), а за SGVN 1.9 DDiS - приличният разход, който съответства на каталожните данни (стига всичко да е в изправност, включително DPF-а).
                  За ремонти, части и майстори не ми се говори, изписано е достатъчно. Бензин 2,4 л от 2006 г. за европейския пазар май няма да намериш. Бензиновите версии 2.0 и 2.4 са с ръчна или автоматична скоростна кутия. Автоматикът е 4-степенен - също голямо недоразумение, което обуславя и значителния апетит.
                  Част от писанията ти са пълни глупости.Очевидно си я гледал само на картинка и не си сядал вътре.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X