Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за покупка на кемпер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвет за покупка на кемпер

    Май-май мухата, която дълго време се върти в главата ми ме ухапа и реших да се сдобия с кемпер.
    Тъй като имам бегъл опит, само като гост, с такава техника моля за съвети от колеги, които имат или са имали кемпери. Какво да гледам и на какво да обърна внимание при огледите.

    Изискванията ми са:
    Не по-стар от 10-тина години
    6 спални места - 2 в алкована, другите 2 на фиксирана спалня и другите в дневната.
    "Гараж"
    Да е пригоден за лятна и зимна експлоатация.

    Тъй като тук офертите са минимални не изключвям покупка от Европа, за което също приемам идей.
    Последно редактирано от rraadd00; 12-04-13, 20:36.
    Toyota Land Cruiser 80, 1FZ-FE
    BMW F650CS
    Радо о885 5о 59 5о

  • #2
    От: Съвет за покупка на кемпер

    Марката е
    , идеален за зимата и за голямо семейство! Имах такъв,и разликите с другите марки са големи и все в негова полза! Погледни обявите в Германия,за да добиеш представа.И защо непременно алковен,а не интеграл?
    Лошото е че тези от 2002г. насам,започват от 27000Е!!

    Другата марка,която заслужава внимание е HIMER! Но и там цифрите са едни......!
    Последно редактирано от REGULATOR; 12-04-13, 21:29.
    088пет722пет99
    http://www.hydropompi.com/

    Коментар


    • #3
      От: Съвет за покупка на кемпер

      Щом ще е на старо, винаги искай да се повозиш първо вътре, да го усетиш в движение.


      Освен това искай ти да го подкараш, в смисъл да запалиш двигателя. Ако ти го докарат с топъл двигател, може да прикриват проблеми при стартирането.


      При пробното каране, обръщаш внимание как е съединителя, защото излиза скъпо ако тръгнеш да го сменяш. При возило на 10г, с повече навъртяни километри, има такъв шанс. Ако "закача" високо, значи е износен.


      Обърни внимание и как се държи волана, дали управлението не придърпва настрани. Не е голям проблем, но е по-добре да вземеш автомобил, който е бил поддържан, а не занемарен. Не трябва да има свободен луфт при въртенето на волана, ако има луфт значи ще сменяш чаркове скоро.


      Пробвай вентилацията и отоплението, пусни ги на максиум и виж да не тръгват странни миризми от тях.


      Хубаво е да може да направиш "пробно кръгче" на по-дълъг маршрут, като по възможност минеш различни пътища - градско, със повече спиране и тръгване, както и магистрално да видиш как се държи на по-високи сторости и как е ускорението. Вземи си пасажер(и) с теб, те ще ти дадат по-точно мнение за това с какво удобство вози машината, защото като шофьор твоето внимание ще е предимно в пътя, а не в комфорта при возенето.


      Най-съществено е да пробваш "тръгване по наклон", виж как се държи съединителя там.


      Естествено, пробвай и спирачките, както и задната скорост. Пробвай доколко е подвижен, както и паркиране. Сензорите за паркиране са голямо улеснение.


      При възможност кривни някъде по някой третокласен селски път, с неравности, да се усети дали се появява скърцане, дрънчене и т.н.


      Огледай как стои въпроса с отпадъчните неща, боклук, вода и т.н. според каквото има инсталирано. Лесно ли се почиства, достъпно ли е, и прочее. Не е съществено, но улеснява. Все пак с кемпера ще ходиш на почивка, а не да си разтегляш нервите. Много е лесно свързването с канализацията на къмпинга, обаче ако си извън къмпинг? Хубаво е да имаш представа как стоят нещата.


      Глезотийки:
      - доколко е достъпна тоалетната (ако я има вътре) нощем когато се ползват всички легла.
      - дали са меки матраците на леглата
      - осветлението как е, пусни кепенци и пердета и виж как светят лампите вътре
      - има ли достатъчно място за багаж и такъми в кухненската част. Замисли се колко дълги почивки ще караш, да кажем една седмица, и дали има място да събереш вътре всичко необходимо за този период.
      - ако има вградени уреди като готварска печка или фризер, дали са достатъчно големи за да вършат нормална работа или просто заемат място без да са практични
      - прозорците да нямат дълбоки драскотини. Малките драскотини по прозорците могат да се полират, но дълбоките ще си останат.


      Оглед:
      - желателно е да има документ за сервизната поддръжка от минали години. Желателно е също да има я има оригиналната книжка с техническото упътване. Освен че ще са ти от полза, и двете говорят че предишният собственик е бил сериозен, а не мърляч.


      - виж гумите да не са износени накриво/неравномерно.
      - огледай отвън отстрани, дали има вдлъбнатини от чукнато и подобни. Загледай се и дали има следи от пребоядисване (петна). Ако возилото е търпяло сериозни инциденти, продавачът трябва да ти каже за тях (и съответно да намаля цената).


      - погледни за корозия, огледай и около ауспуха.
      - ако има алуминиеви панели, те ръждясват. Ръжда по тях се проявява под формата на едни като дупки от карфица, където боята се лющи.


      - погледни уплътненията, да няма скъсано и да не са отлепени. Липсата на уплътнения значи че отдолу може да е тръгнала ръжда, мухъл и прочее. Добре ще е ако може да погледнеш и покрива.


      - виж хидравличните маркучи, електрическите кабели, ВиК инсталациите. Около мивки и тоалетна погледни как са уплътненията. Ако има душ, виж пода (ако има гумена постелка на пода, вдигни я и погледни отдолу). При по-стари модели може да се окаже трудно намирането и замяната на специфични части.


      - нова тапицерия вътре е хубаво нещо само на пръв поглед, може да са я сменили за прикриване на по-голям проблем (гнили панели, влага и т.н.). По-добре старо и поизносено. Пипни стените и тавана да не поддават, особено долната част на стените, ъглите около шкафове долу, както и под седалки. Огледай за петна от влага по стените. Също, бутни гуменото уплътнтение около прозорците на няколко места - отдолу ако е черно значи влиза влага.


      - разходи се вътре навсякъде и натисни с крак на повече места. Ако някъде е меко, значи може да се е разлепил пода (което може да се поправи) но може и значи и по-сериозни структурни проблеми (резултат от теч и влага).


      - избягвай возило, което има твърде много модификации правени от собственика. Дори да са естетични подобрения, просто не знаеш доколко добре са правени.


      - с турбодизел двигател ще имаш повече мощност при ниски обороти и са по-практични. Бензиновите двигатели са по-безшумни.


      - от чужбина ако купуваш от частник, ще излезе по-евтино, но нямаш никакви гаранции. От представителство ще ти излезе по-скъпо, но поне ще знаеш че возилото е проверено. В чужбина имаш възможност да посетиш и изложения/автошоу с кемпери втора ръка, откъдето може да си купиш на място или да получиш информация директно от представителите къде после да си купиш кемпер. На тези изложения дават доста добри оферти и отстъпки. Не знам само доколко са стари кемперите там и дали са 10-годишни или по-нови от това.

      Коментар


      • #4
        От: Съвет за покупка на кемпер

        Обади се на Крумчо (REGULATOR) за съвет. Той си е стар кемпърджия с опит

        Коментар


        • #5
          От: Съвет за покупка на кемпер

          Крумчо ще го преслушам при всички положения

          Благодяря и на колегата Asteri за изчерпателният отговор.

          Ровейки из нета за предложената от Крум марка, забелязах че повечето са над 3.5тона. Това май усложнява движението им - тахографи и т.н. или бъркам?
          Toyota Land Cruiser 80, 1FZ-FE
          BMW F650CS
          Радо о885 5о 59 5о

          Коментар


          • #6
            От: Съвет за покупка на кемпер

            Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
            - от чужбина ако купуваш от частник, ще излезе по-евтино, но нямаш никакви гаранции. От представителство ще ти излезе по-скъпо, но поне ще знаеш че возилото е проверено. В чужбина имаш възможност да посетиш и изложения/автошоу с кемпери втора ръка, откъдето може да си купиш на място или да получиш информация директно от представителите къде после да си купиш кемпер. На тези изложения дават доста добри оферти и отстъпки. Не знам само доколко са стари кемперите там и дали са 10-годишни или по-нови от това.
            Това за изложенията ми допада. Знаеш ли кога и къде се провеждат подобни?
            Toyota Land Cruiser 80, 1FZ-FE
            BMW F650CS
            Радо о885 5о 59 5о

            Коментар


            • #7
              От: Съвет за покупка на кемпер

              Първоначално публикуван от rraadd00 Преглед на мнение
              Крумчо ще го преслушам при всички положения

              Благодяря и на колегата Asteri за изчерпателният отговор.

              Ровейки из нета за предложената от Крум марка, забелязах че повечето са над 3.5тона. Това май усложнява движението им - тахографи и т.н. или бъркам?
              Това щях да ти напиша. И неговия (на Крум) беше такъв. И винетките са за камион...
              edoors.bg- Джаджи за врати и врати

              Коментар


              • #8
                От: Съвет за покупка на кемпер

                Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                Това щях да ти напиша. И неговия (на Крум) беше такъв. И винетките са за камион...
                Камион е онова твоето.....бялото!! Всички кемпери(специален автомобил)с тегло до 5т.(5000кг.) се регистрират в категория "М1"-лек автомобил! Ако е над 3.5т. ще ти трябва само "С" категория.Всичко останало е като на лека кола! А специално Ниисмана е тежък,защото караванната част е с по-дебели стени,в повечето случаи алуминиев панел с полиуретан.На всички други е дървена скара с изолация от стиропор!Точно затова е и за предпочитане за зимата.Отделно от това,отоплението е с газово котле и радиатори,които правят баня и при сериозни студове!А и при него темата за течовете не се обсъжда! Не за друго,ами е почти невъзможно да възникне такъв,освен ако не го деформираш сериозно! Абе.. ела да ти разправям,че нямам време да ти напиша всичко!
                Последно редактирано от REGULATOR; 13-04-13, 16:52. Причина: п.гр
                088пет722пет99
                http://www.hydropompi.com/

                Коментар


                • #9
                  От: Съвет за покупка на кемпер

                  Ако смениш концепцията на каравана нещата ще се променят в нейна полза. Има доста предимства пред кемпера, а и не си блокиран като го застопориш някъде. Винаги можеш да откачиш караваната и да си джиткаш с автомобила наоколо. Иначе ако можеш да си позволиш нова машина е най добрия вариант, всичко останало е компромис.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Съвет за покупка на кемпер

                    Първоначално публикуван от piron45 Преглед на мнение
                    Ако смениш концепцията на каравана нещата ще се променят в нейна полза. Има доста предимства пред кемпера, а и не си блокиран като го застопориш някъде. Винаги можеш да откачиш караваната и да си джиткаш с автомобила наоколо. Иначе ако можеш да си позволиш нова машина е най добрия вариант, всичко останало е компромис.
                    Мисля, че с кемпера можеш да спираш и "къмпингуваш" навсякъде, докато с каравана не е така.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Съвет за покупка на кемпер

                      Защо? Можеш ли да обясниш подробно? Защото имам големи колебания между кемпер и каравана.
                      Имам ЛР Диско-2.
                      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                      Коментар


                      • #12
                        От: Съвет за покупка на кемпер

                        Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                        Защо? Можеш ли да обясниш подробно? Защото имам големи колебания между кемпер и каравана.
                        Имам ЛР Диско-2.
                        Това си е въпрос на лични предпочитания. Аз съм палаткар, ама на дърти години се замислям за кемпер. Защо ли - не знам.
                        Просто така си ги представям нещата.
                        С караваната ми е много трудна задната скорост, а за придвижване наоколо си има велосипеди.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Съвет за покупка на кемпер

                          Ще се отплеснем от темата,ама....! И едното и другото си има своите предимства и недостатъци! Ако си решил че ще прекараш повече от три дни на едно място,то караваната ще е по-добрият избор.Закотвяш я,опъваш си форцелта(около 10-15кв.м. закрита площ),и си свободен да се разходиш с джипката където си искаш! Свършват провизиите,ама не събираш всичко и тогава да палиш към магазина,ами си оставяш домочадието на сухо и топло и отиваш да заредиш! Свършва водата-същата работа.С колелото ще ти е трудно да домъкнеш 60-70л. вода! Ако пък пътуваш из Европа,кемпера е за предпочитане-днес си тук,утре на друго мсто! Като сметнеш колко ще ти излезе един ферибот с кемпер и колко с каравана,ще видиш че е по-добре да си дълъг 6м. а не 10-11!! Всичко е до начин на почивка,това е!
                          088пет722пет99
                          http://www.hydropompi.com/

                          Коментар


                          • #14
                            От: Съвет за покупка на кемпер

                            Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                            Ще се отплеснем от темата,ама....! И едното и другото си има своите предимства и недостатъци! Ако си решил че ще прекараш повече от три дни на едно място,то караваната ще е по-добрият избор.Закотвяш я,опъваш си форцелта(около 10-15кв.м. закрита площ),и си свободен да се разходиш с джипката където си искаш! Свършват провизиите,ама не събираш всичко и тогава да палиш към магазина,ами си оставяш домочадието на сухо и топло и отиваш да заредиш! Свършва водата-същата работа.С колелото ще ти е трудно да домъкнеш 60-70л. вода! Ако пък пътуваш из Европа,кемпера е за предпочитане-днес си тук,утре на друго мсто! Като сметнеш колко ще ти излезе един ферибот с кемпер и колко с каравана,ще видиш че е по-добре да си дълъг 6м. а не 10-11!! Всичко е до начин на почивка,това е!
                            Ти пък пишеш, все едно че имаш и кемпер, и каравана...
                            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                            Коментар


                            • #15
                              От: Съвет за покупка на кемпер

                              Първоначално публикуван от piron45 Преглед на мнение
                              Ако смениш концепцията на каравана нещата ще се променят в нейна полза. Има доста предимства пред кемпера, а и не си блокиран като го застопориш някъде. Винаги можеш да откачиш караваната и да си джиткаш с автомобила наоколо.
                              Въпроса ми е за кемпер. Не виждам защо да купувам каравана. Аз в момента ходя на палатка, което покрива всичко, което описваш - колата и джиткането и т.н. Друго предимство не виждам. Според мен е много хамалогия /без да съм пробвал/ да отидеш с каравана за един уикенд на ски например, еле па ако има снежец по пътищата.

                              Другото заради което искам кемпер, а не каравана е че с кемпера децата / при мен 3 на брой/ пътуват в къмперното отделение, където ще им е по-ширпко и интересно и няма да усетят пътя. Нещо много важно за спокойствието на татко им Пък могат и да спят докато се пътува.
                              Toyota Land Cruiser 80, 1FZ-FE
                              BMW F650CS
                              Радо о885 5о 59 5о

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X