Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 2 или Диско 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Терано 2 или Диско 2

    Не съм вярвал, че ще ми се наложи да пиша тук, но съм доста раздвоен. Търся си семеен автомобил, задължително дизел, бюджет около 7000 - 7500 лв., та съм се запънал в момента между Диско 2 TD5 и Терано 2.
    Терано съм имал и знам колко е дуракоустойчиво, така че съм почти сигурен, че след като го карам само по-пътя, разходите за подръжка на окачването ще са минимални.
    Диското от друга страна има малко повече глезотийки и като че ли е по - голямо от вътре.
    Та така хвърлил съм око на едно Терано 2001 г. и едно Диско 1999 г. на въздушни възглавници.
    Всеки съвет ми е добре дошъл!
    Con musica el mundo esta mejor, vamos a tocar juntos!
    0879076007 Жельо

  • #2
    От: Терано 2 или Диско 2

    Правилното решение е след като ги пробваш и двете ... като избор между "русата и черната“... И което те по-кефи. И да сбъркаш - изборът си е твоя.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #3
      От: Терано 2 или Диско 2

      Ако нямаш наблизо човек дето да е на "ти" с щуротиите на Диското и щом вече си имал предишен опит с Терано - по-добре се ориентирай пак към него. Диското е съвсем малко по-широко. Повечето му "глезотии" създават повече ядове, отколкото кеф. Аз си го харесвам и ми е кеф да си ровичкам по него, ама не с всеки е така. Което и да е от двете - гледай много внимателно какво купуваш и се съмнявай във всяка дреболия, която забележиш, че напоследък се нагледах на такива ужасии "нов внос", дето са трудни за описване.
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • #4
        От: Терано 2 или Диско 2

        Ако си в региона Сф, помоли stargazer за консултант, по-добро от това едва ли някай ще ти препоръча.
        пп. Сега видях, че си от Стамболийски... има-нема 200 км ... Е, за правилната консултация не е чак толкова далече.
        Последно редактирано от trapper; 16-02-13, 22:31. Причина: пп
        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • #5
          От: Терано 2 или Диско 2

          Щом си имал Терано пробвай сега диското. Едва ли би създало повече ядове от тераното, а и по джипка ако решиш да го изведеш извън пътя.
          Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

          Коментар


          • #6
            От: Терано 2 или Диско 2

            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            Ако си в региона Сф, помоли stargazer за консултант, по-добро от това едва ли някай ще ти препоръча.
            пп. Сега видях, че си от Стамболийски... има-нема 200 км ... Е, за правилната консултация не е чак толкова далече.
            Колега, в момента работя в София, пък и Диското тука го видях, така че при нужда ще се възползвам.
            Con musica el mundo esta mejor, vamos a tocar juntos!
            0879076007 Жельо

            Коментар


            • #7
              От: Терано 2 или Диско 2

              Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
              Щом си имал Терано пробвай сега диското. Едва ли би създало повече ядове от тераното, а и по джипка ако решиш да го изведеш извън пътя.
              Конкретно при Диско 2 и то на въздух отзад, е малко спорно колко е "по-джипка". Единственият му плюс е целият преден мост. В стандартен вид и двете побират 30"-ови гуми. Тераното е парт-тайм, Диското е фул, ама на двойката няма фабричен блокаж на раздатката, освен на някои след 2003 година - разчиташ на TC, ама той е зависим от ABS-a, който пък има склонност да прави магарии. На 1999 блокажа все още съществува в самата раздатка, но за да го имаш на разположение в купето, трябва доработка. Ако се търси "база за надграждане" - да, Диското е по-добрият избор, но ако се търси надеждна експлоатация в стандартен вид - Тераното печели в случая.

              п.п. Нямам нищо против да погледна това, което си харесал. За Тераното пък можеш да помолиш Спарки - едва ли има някой дето да е по на "ти" с тях от него.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • #8
                От: Терано 2 или Диско 2

                Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                Конкретно при Диско 2 и то на въздух отзад, е малко спорно колко е "по-джипка". Единственият му плюс е целият преден мост. В стандартен вид и двете побират 30"-ови гуми. Тераното е парт-тайм, Диското е фул, ама на двойката няма фабричен блокаж на раздатката, освен на някои след 2003 година - разчиташ на TC, ама той е зависим от ABS-a, който пък има склонност да прави магарии. На 1999 блокажа все още съществува в самата раздатка, но за да го имаш на разположение в купето, трябва доработка. Ако се търси "база за надграждане" - да, Диското е по-добрият избор, но ако се търси надеждна експлоатация в стандартен вид - Тераното печели в случая.
                Това Диско, което гледах има блокаж на раздатката, което ме блазни, също така за шосеен джип фултайма си е предимство безспорно.
                Не търся база за надграждане, за гората джипката е друга. Тази е търся да си возя ....
                Con musica el mundo esta mejor, vamos a tocar juntos!
                0879076007 Жельо

                Коментар


                • #9
                  От: Терано 2 или Диско 2

                  Първоначално публикуван от jpetrov Преглед на мнение
                  Това Диско, което гледах има блокаж на раздатката, което ме блазни, също така за шосеен джип фултайма си е предимство безспорно.
                  Не търся база за надграждане, за гората джипката е друга. Тази е търся да си возя ....
                  Ти кажи какво си си харесал,та да ти кажат недостатъците.Приятно впечатление в темата прави липсата на ,,фенщина''.Впрочем ,Нисана си го познаваш...
                  Виден столичен ихтиолог

                  Коментар


                  • #10
                    От: Терано 2 или Диско 2

                    Първоначално публикуван от jpetrov Преглед на мнение
                    Това Диско, което гледах има блокаж на раздатката, което ме блазни, също така за шосеен джип фултайма си е предимство безспорно.
                    Не търся база за надграждане, за гората джипката е друга. Тази е търся да си возя ....
                    Ако наистина има - значи е преправяно. Ако си го пробвал и наистина го има - още по-добре, щото се сещам за поне два начина, по които "търговците" волно или неволно могат да симулират наличието му.
                    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Терано 2 или Диско 2

                      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                      Ако наистина има - значи е преправяно. Ако си го пробвал и наистина го има - още по-добре, щото се сещам за поне два начина, по които "търговците" волно или неволно могат да симулират наличието му.
                      Исках да кажа че има извод на раздатката и при добро желание мога да си го преправя.

                      Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                      Ти кажи какво си си харесал,та да ти кажат недостатъците.Приятно впечатление в темата прави липсата на ,,фенщина''.Впрочем ,Нисана си го познаваш...
                      Точно там е проблема, че Тераното си го знам и си ми харесва, от друга страна и Диското ме кефи. 50 на 50 съм!
                      Con musica el mundo esta mejor, vamos a tocar juntos!
                      0879076007 Жельо

                      Коментар


                      • #12
                        От: Терано 2 или Диско 2

                        Първоначално публикуван от jpetrov Преглед на мнение
                        Исках да кажа че има извод на раздатката и при добро желание мога да си го преправя.
                        Така може . Ключът на раздатката го има до към средата на 2001 и след 08.2003
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Терано 2 или Диско 2

                          От моя опит с дискавъри 2 99" мога да споделя следните неволи и воли:

                          Взех екземпляр в уникално състояние, внос от Германия и добре потдържан тук. Плюсовете на този модел са активния контрол на стабилност в завой, който има две действия- след около 30 километра сработва и е доста стабилен, под около 20-тина някъде се изключва и ставаш като с разкачени стабилизиращи щанги, демек готов за порядъчен офроуд. За съжаление това нещо го изхвърлих, прекалено много течове по маркучи и помпи и в крайна сметка аут. За около 150 лева му сложих нормални стабилизиращи щанги...
                          Втората глезотийка е системата за спускане по наклон, за мен много полезно нещо за що годе сериозен офроуд. За сега не съм имал ядове с нея вече втора година.
                          Третото сте го обобщили -до към края на 2001-ва си има блокаж, но само лостче - има всякакви варианти за правене...
                          Четвърто полезно нещо е много добрия тракшън, който не веднъж ме е вадел от разни ужасни ситуации - на хлъзгаво трасе е много удачен, не те изпързалва по наклона, много адекватен.
                          Петото е що годе здравия двигател, който си има своите ядове като проблеми с кабела на инжекторите под капака на клапаните, доста е коментирано тук и това...
                          Шесто - порядъчно добре се държи по асвалт, за съжаление моя го вдигнах и е малко олеле, макар и с по-твърди амортесьори, купени от колега тук.
                          За мен такъв джип трябва да е само автоматик - ZF, без проблемен, доста удачен, има си и елементарна електроника, която си е доста удачна. Ръчните скорости ги пробвах..... Ами гадни са ми - твърде големи падове, а този двигател си има голям период на спулване на турбото - по аграрски -турбодупка... Казват, че и имат повечко ядове - маховик и самите скорости, НО аз нямам преки наблюдениея.

                          Частите са относително евтини, нямам идея спрямо нисан как са.

                          Така малко минусчета -
                          Не е икономичен, или поне автоматикът не е, много трудно ще харчи под 13 в града и под 10 извън.
                          Склонност към доста корозия отдолу, все пак са вече стари и е нормално. На моя уж много лачен, пък едвам му прочетохме номера на рамата отзад...
                          Въздушните възглавници са ахилесова пета, нормално е, те са хем не особено надеждни, хем са на много години. Аз имах късмет, предишният собственик ги беше заменил с пружини и нови чашки, нещо от рода на 260 лева е цялата процедура.
                          Течовете на масло при мен не са нещо много, но са достатъчни да дразнят - семеринг на колянов вал и между раздатката и скоростната кутия..., двигателят е сух на барут.
                          Малко неудобен е за шофьора, спрямо дифендер е като майбах, но според мен е по-неудобен от терано, все пак съм се качвал и в терано.
                          Малко типично по английски си съпроводен от дребни, но късащи нервите неща - ядове с централното, ядове с ел. стъклата - на един излет стъклото падна във вратата в най-якия дъжд. Стопер един се разнитил - работа са 10 стинки, ама мокър като кокошка бях...
                          Горивна система - задължително периодично чистене на горивната помпа с все кошницата, редовна смяна на горивен филтър, иначе тресене и разни такива...
                          Изключително слаба предна броня - пипнеш ли я някъде се разпрашава, реших проблема с една метална на половината пари на нова оригинална.
                          Най-гадното е интериорът - ако е текстилен, значи 99% прилича на разбридана черга, а досега не съм виждал пък диско без отлепен плат на тавана, седи като балдехин, даже моят ми се трие в главата и я наелектризира, излизам като пънкар . И това ще оправя, поне е по-поправимо от текстилния салон, за това закупих с кожен, доста добър материал и изработка - тъмно сив.
                          Не съм имал проблеми с АБС-а, но постоянно ме тормози страх, че от него всичко взима информация, та дори и като си блокираш средния диференциал... Ако нещо напусне обекта, ще увисне и ще е проходим на половина от възможностите си.
                          Турбото също е консуматив, моето беше сменено вече, мисля, че някъде към 1300 лева е в Мото Пфое.
                          Малко неща съм подменил - ремонт на секторната кутия - семеринг, смяна на демпфер на кормилната щанга, сега е за смяна на един накрайник. Това е за около 35000, взех го на 200 000.


                          Малко цени - 60 паунда са ми всичките филтри заедно с центробежния и 8 литра масло, просто имам канал от Англия и си ги взимам от там. Маслото е 5-30 COMA, или нещо подобно.
                          Предни дискове - АТЕ - 180 лева.
                          Накладки предни EBC Red - 50 лева
                          Задни същите - 35 лева
                          Това нещо спира трудно и е добре да е с малко по-агресивни накладки, а не ОЕМ боклуци...
                          Филтър на скоростите с гарнитура - 60 лева незнайна марка...
                          Масло - каквото и да е Декстрон 2, или 3, забравил съм, но цените са ясни, май към 4-5 литра беше.
                          Водна помпа някаква смешна цена беше - 70 лева... на ХЕПУ.


                          Ами това е колега, дано съм бил полезен, Рапорт Даден!!!
                          ТКЗС за цял живот

                          http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                          Коментар


                          • #14
                            От: Терано 2 или Диско 2

                            Първоначално публикуван от Л. Мечков Преглед на мнение
                            Въздушните възглавници са ахилесова пета, нормално е, те са хем не особено надеждни, хем са на много години. ...
                            .....................
                            Изключително слаба предна броня - пипнеш ли я някъде се разпрашава, реших проблема с една метална на половината пари на нова оригинална.
                            .....................
                            Това нещо спира трудно и е добре да е с малко по-агресивни накладки, а не ОЕМ боклуци...
                            Филтър на скоростите с гарнитура - 60 лева незнайна марка...
                            Ами това е колега, дано съм бил полезен, Рапорт Даден!!!
                            Имаме 2 коли Диско-2, модел 1999. Въздушните възглавници са консуматив, но при мене издържаха по около 150 000 км. На едната кола ги сменихме с Дънлоп, а на другата монтирахме пружини (нея сме я обявили за продан). Разликата при возенето на асфалт е чувствинелна - в полза на възглавниците. Особено на завои с по-голяма скорост е голям кеф.
                            За спирачките - нашите са с ABS и са много ефективни при всякакви условия.
                            "Филтър на скоростите с гарнитура" - какво е това?
                            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Терано 2 или Диско 2

                              Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                              "Филтър на скоростите с гарнитура" - какво е това?
                              На Мечков е автомат, той си го е написал де.

                              Системата за контрол на стабилността е цирей. Белите, които може да направи са такива (в някои случаи дори пожар, при незабелязан теч от помпата), че ползата от нея съвсем спокойно може да се неглижира.
                              Ръчните кутии са кекави, освен последните (от 2003 нататък, последна буква на номера на кутията L). Мойта беше тотално фирясала, понеже беше карана с неправилно масло, но ми изпадна L-ка за прилични пари и откакто я смених, нямам проблеми. Маслото на ръчните кутии е light gear oil 75W80 GL4(различните производители го наричат по различен начин, препоръчаното от LR е Texaco MTF 94, но не се намира извън Мото-Пфое, освен в 200-литрови варели - може разбира се да се внесе отнякъде, но е безсмислено, понеже 75W80 вече не е някаква екзотика, както беше преди няколко години). Допустимо е да се ползва ATF DIII, но в никакъв случай 75W90, каквото е в раздатката и диференциалите. В тоя ред на мисли, ако продавача твърди, че е сменял масла - задължително трябва да се разбере къде какво е сипал. Вътре в кутията има помпа и филтър, които не са обслужваеми и проблемът е точно във филтъра, който се затлачва от по-гъстото масло; дори и при нищожен пробег с него и след това да се смени с правилното, филтърът си остава затлачен и мазането в предния край на кутията е лошо или никакво. Кола с монтиран радиатор за охлаждане на ръчна кутия също трябва да се гледа с "едно на ум".

                              П.П. Моя таван си е на място . Текстила на седалките също е горе-долу добре, като за кола на 280000, но мойте са от "полу-кожените" - имат текстил само в средата, от този с емблемите.
                              Последно редактирано от stargazer; 19-02-13, 09:45.
                              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X