Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

    привет на всички,които ще видят това питане!
    такааааа, малко предистория. онзи ден се регистрирах тук като евентуален бъдещ собственик на "джипка". писах едно запитване,ама сега не мога да се сетя къде. не мога да го намеря,съответно и отговора към него. затова ще повторя въроса си тук. ако някои вече ми е отговорил на другото место ,моля да ме извини,но както казах не мога да го намеря.
    към въпроса- ориентирал съм се към Фронтера 2,2 16v. първо питане:всички ли са с екотек мотор, и добър ли е той? евтин или скъп е за поддръжка? по-важният въпрос е какво значи"хъбове"? мисля,че са за включване на задвижването на предния мост. виждал съм ги във вид на едни врътки на предните главини. знам ,че има автоматични и ръчни. ръчни май са тези,които са като врътки на главините. чупят ли се тези неща? кое е по-добрия вариант, ръчни или автоматични? вече на две места видях мнения от едни колеги към други,че автоматичните им хъбове най-вероятно скоро ще бъдат подменени с нови ръчни такива. та евтино ли е това, скъпо ли е,заслужава ли си? дали е по-добре човек да си търси директно кола с ръчни? от друга страна на повечето джипки няма такива въртоци дори и на фронтери рядко съм виждал,да не говоря за нисан,митсубиши и др.
    най- важното е,че колата няма да е за як тормоз,а за асфалт и чат-пат черни пътища,но не гори,блата и др. живея на место,което цяла есен и цяла пролет,а дори и лято(ако е дъждовно)е кално.сега с лека кола, е леко трудно минаването,излезна ли оттук почва нормален път.най-големият тормоз може да дойде от другия шофьор в семейството.
    та така! благодаря предварително за отговорите и съветите!

  • #2
    От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

    Карай си с оригиналните автоматични, само прочети как точно работят че да няма изненади. Ако им дадеш толкова зор, че да се счупят, ще си сложиш ръчни и ще слизаш да ги цъкаш всеки път като ти трябват.

    Коментар


    • #3
      От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

      значи все пак е възможна преработка,щото според моя майстор съм душманин, та питам информативно. добре, но в такъв случй ще ппопитам така:от кое да бягам повече и по-надалеко? от ръчни или автоматични? защото пътьом видях обява тук за продажба на фронтера с ръчни. и само да добавя,че съм твърдо за дълга база с тези две деца...

      Коментар


      • #4
        От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

        Няма никаква преработка,просто сменяш едните с други.И едните и другите си имат предимства и недостатъци.Прочети залепените теми.
        ОФA ДБ 2.5тдс 97г, ЗИЛ450506,тел.0899751844

        Коментар


        • #5
          От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

          Здравей! Първо пиши каква Фронтера ще взимаш А или Б ,защото и двете има 2.2-16V 136к.-екотек .Фронтера А е с хъбове автоматични или ръчни. При Фронтера Б няма хъбове,там включването е друго и двете са скъпи за подръжка.

          Коментар


          • #6
            От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

            оклоло 95-96г мисля,че тези години все още са фронтера А. финансовия ресурс ще ми е около 5000лв.
            и все пак си нямам точна представа що е то хъбове.

            Коментар


            • #7
              От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

              https://www.google.bg/#hl=bg&tbo=d&q...w=1366&bih=667
              http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=122686
              http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=139664
              има търсачка в този форум
              I'm not Lost, I'm Discovering !

              088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

              Коментар


              • #8
                От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

                чета,чета, ама нищо не разбирам ами само се обърквам. въобще не разбирам за какво е това. а автоматичните от купето с копче ли се включват? благодарение на тях ли започва да задвижва и предният мост? още прочетох,че при автоматични хъбове всички чаркове продължават да си се въртят,което качва разхода. при ръчните как се случват нещата? ох незнам! може би изглежда тъпо,но 5000 лв. не се дават всеки ден. като ще ги вадя,искам да знам,че съм направил най-добрия избор. като ще карам повечето време в града кое е по-удачния вариант? после чета ,че прпи "лашкане" на колата напред -назад авроматичните се скапвали. от друга страна при тах липсва неудобството влез излез да цъкаш някви неща. при автоматичните пък, май трябва да мислиш повечко при изключването им и тн.

                Коментар


                • #9
                  От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

                  Автоматичните се включват сами от инерционни/центробежни сили, когато раздатъчната кутия завърти предния мост. За да се изключат, трябва да мръднеш малко назад. Ако предния мост е включен и тръгнеш назад, първо ще се изключат, после ще се включат пак. Ако си решил да разклащаш колата, те ще се включват и изключват по веднъж на всяка смяна на посоката.

                  Лошото е, че включването им е малко с удар и особено ако се дава газ, не го могат чак много пъти.

                  Хубавото е, че чифт ръчни са около 200 лева нови и се сменят за половин час и двата. Ръчните се чупят трудно (е, има и майстори на хъбовете, ама те не си купуват Фруктиера)
                  Счупените (и ръчни, и автоматични) обикновено могат да се заварят и това струва бира на заварчика + около 5% преразход на гориво после.

                  Стига си ги мислил хъбовете, гледай другите неща по колата да са в ред, особено на Фронтера да не се обаждат задния мост и скоростната кутия.

                  От мене, дето съм карал Фронтера 2-3 пъти - толкова.

                  Коментар


                  • #10
                    От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

                    Това, дали ще се прехвърля въртящ момент на предните колела, зависи от това дали е включена съответната позиция на раздатката 2H/WD/ или 4H/WD/, според вида на задвижването на съответния джип. Хъбовете са за да може да се отделят главините и колелата на предния мост от полуосите, диференциала и кардана, когато същият е изключен от раздатката. Така, при движение само на заден мост, остават да се въртят само колелата и главините на предния мост, което допринася за намаляване на излишните въртящи се детайли и от там до по-икономичен режим, намаляване на износването на определени детайли и т.н. Когато чрез лоста от раздатката се включи режим 4х4, тогава ролята на хъбовте е да зацепят полуосите с главините и така да осигурят предаване на въртящия момент и към предните колела. В зависимост от това, дали са автоматични или ръчни, съответно това става или при самото завъртането на полуосите, или съответно чрез ръчно превключване отвън. А как става това при автоматичните хъбове и какви са особеностите им, Ясен вече ти е обяснил. Отделно това, че при някои марки и модели джипове, няма хъбове изобщо и полуосите са постоянно зацепени.
                    Поздрави!
                    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                    First impression is not always true. Get inspired.
                    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                    Reading is sooo boring, unlike writing!

                    Коментар


                    • #11
                      От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

                      Автоматичните хъбове имат следните предимства и недостатъци:
                      + не се налага да слизаш от колата, за да ги изключиш
                      - понякога не изключват и се налага да върнеш назад не 2-3, а 5-10 метра 2-3 пъти - докато изключат.
                      - като затънеш в кал или сняг и се опиташ да лашкаш напред-назад, хъбовете се презацепват всеки път - има опсност от счупване, ако го правиш с много газ (при лашкане обикновено се дава много газ)

                      Ръчните хъбове имат следните предимства и недостатъци:
                      + веднъж закачени не се изключват сами в нито един момент
                      + можеш да караш на бавни скорости само на заден мост (подходящо за теглене на големи товари по асфалт, както и за спускане на километрични асфалтирани наклони - спускането на яз. Калин)
                      - за да зацепиш хъбовете трябва да слезеш от колата
                      - ако караш със зацепени хъбове само на задно предаване ти се вдига разхода

                      За описаното от теб:
                      няма да е за як тормоз,а за асфалт и чат-пат черни пътища,но не гори,блата и др
                      ти вършат работа автоматични хъбове и няма да се чупят.
                      Ползите от ръчните хъбове няма да ги усетиш и затова не ти ги препоръчвам пред автоматичните, иначе са по-надеждни.
                      Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                      Коментар


                      • #12
                        От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

                        ааааааааа най-накрая зацепих кое какво и за какво! мн голямо мерси на всички,които ми обънаха внимание и писаха! тоя форум верно е голяма работа,а учасниците още по-голяма!!!
                        ама друго си е като ти се обясни бавно като за изоставащ! значи и днес научих нещо ново. благодаря на всички!
                        относно задния мост на Фруктиерата какво да гледам там? то май само тр да няма течове на масло. как да го видя дали е старо и дали има въобще?

                        Коментар


                        • #13
                          От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

                          Дали е старо - ако колата не е купена от някой от този форум - със сигурност е старо, просто повечето хора си мислят че масла в скорости, раздатка и мостове не се сменят никога.
                          Можеш да видиш дали има като отвориш пробката (трябва си гаечен ключ) По добре слушай за странни звуци (скърцане, виене, тракане) пък вече като я купиш си смени маслото.
                          I'm not Lost, I'm Discovering !

                          088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                          Коментар


                          • #14
                            От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

                            За задния мост само знам че им е слаб, но скоростните кутии обикновено ги убиват точно със смяна на маслото.

                            Коментар


                            • #15
                              От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

                              Ако се смени с правилното масло (предписаното от производителя) защо да ги убиват. Не съм толкова наясно и ми е интересно да науча нещо ново.
                              I'm not Lost, I'm Discovering !

                              088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X