Напоследък се замислям да си купя джипка, която да ползвам като втора кола. Тъй като в момента карам нов паркетник, имам дълга база, която ме устройва за ходене на работа, за пътуване по шосе, за пътуване на дълги разстояния, както и за пътуване зимата в снега по нормални пътища. Така че тези неща няма да се очакват да бъдат вършени от търсената джипка. От нея би се очаквало да я ползвам да ходя за риба, както и за разходки по планината по черни пътища, без да се бои човек да не надраска боята с клони или да не удари нещо в някоя дупка (за част от тези неща на човек не му трябва 4х4, но има места, където 4х4 и бавни са си нужни). Т.е. джипката трябва да е нещо не чак толкова претенциозно, така че на човек да не му се къса сърцето да го вкара в гората. Същевременно не трябва да е и нещо прекалено спартанско, т.е. возията трябва да предлага разумен комфорт, все пак човек трябва да стигне до гората по нормални пътища. Също така трябва да е достатъчно здрава, за да не се налагат непрекъснати ремонти по нея (като тук имам предвид не ремонти от неправилна експлоатация, а поради непригодност на мпс-то за целите, които ще се ползва, или поради пределна възраст и умора на агрегатите). Трябва да има климатик. Като цяло предпочитам дизел, с цел да не се газифицира, при което вероятно газовата бутилка би пречила, особено при къса база, макар че може би това не е нещо на 100%. По отношение на бюджета нямам фиксиран такъв, да кажем до към 10000 лв., което обаче не е нещо твърдо.
Евентуално виждам два варианта за допълнително доуточняване на нуждите:
1. Да продам колата на жената (с цел да не се поддържа трета кола) и тя да кара тази джипка като ежедневна кола, за да ходи на работа … плюс аз да я ползвам през почивните дни. Но с това ще дойдат и допълнителните изисквания джипката да не е много голяма, да е най-вероятно къса база, за да се паркира лесно из града, тъй като работата й е такава, че през деня кара доста градско и околоградско с паркиране на различни места в града. Освен така при този вариант най-вероятно ще е нужно комфортът да е добър, а евентуално боята отвън и копчетата вътре да са в хубав цвят и т.н. Т.е. не е ясно дали нейните и моите нужди и желания ще успеят да се съвпаднат или да се намери взаимоприемлив компромис.
2. Жената продължава да си кара нейната кола, а джипката се ползва предимно само за ходене за риба и разходки по планините. Тук вече цветът на копчетата няма да е от значение и джипката може да е по-хард, без да е нещо прекалено старо или спартанско обаче.
Ще оценя всички идеи и предложения, както и ако някой колега, който се намира недалеч от мен, сподели лични впечатления и ми предложи да пробвам неговата джипка, така че да мога да си създам впечатления на живо. От Пловдив съм.
Евентуално виждам два варианта за допълнително доуточняване на нуждите:
1. Да продам колата на жената (с цел да не се поддържа трета кола) и тя да кара тази джипка като ежедневна кола, за да ходи на работа … плюс аз да я ползвам през почивните дни. Но с това ще дойдат и допълнителните изисквания джипката да не е много голяма, да е най-вероятно къса база, за да се паркира лесно из града, тъй като работата й е такава, че през деня кара доста градско и околоградско с паркиране на различни места в града. Освен така при този вариант най-вероятно ще е нужно комфортът да е добър, а евентуално боята отвън и копчетата вътре да са в хубав цвят и т.н. Т.е. не е ясно дали нейните и моите нужди и желания ще успеят да се съвпаднат или да се намери взаимоприемлив компромис.
2. Жената продължава да си кара нейната кола, а джипката се ползва предимно само за ходене за риба и разходки по планините. Тук вече цветът на копчетата няма да е от значение и джипката може да е по-хард, без да е нещо прекалено старо или спартанско обаче.
Ще оценя всички идеи и предложения, както и ако някой колега, който се намира недалеч от мен, сподели лични впечатления и ми предложи да пробвам неговата джипка, така че да мога да си създам впечатления на живо. От Пловдив съм.
Коментар