Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Много въпроси за 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Много въпроси за 4х4

    целта на тази тема е да получим много инфо за новите модели 4х4(2008-2011)- x-trail (т31), rav4, kia sorento, subaru forester, vw tiguan(yeti,oktavia scout s haldex 4), hover h5
    запознатите да кажат:
    1. кои модели са със силиконови муфи и кои със Тип Борг-Уорнър.
    2. как точно функционира(принципа на действие) задвижването на гореспоменатите модели-уж haldex 4 функционира мигновенно а субаристи твърдят ,че реагира със замисляне и колата се тресе, същото мислят и за нисан -х трайл (т31).
    3 решението с torsen ли е най дълготрайно като обслужване(в хиляди км). защо уж торсен задвижва моста с най добро сцепление а колата стои на едно място?http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ
    http://www.youtube.com/watch?v=t4l_tviu5Po&NR=1&feature=endscreen
    4.кои модели са със Torque Vectoring и по какво се различават от халдекс 4 например.
    благодаря предварително.

  • #2
    От: Много въпроси за 4х4

    Въпроса ти е отдавна и гледам никой не пише, че отговора си като за половин висше. Тук има малко събрано инфо в друг форум:
    http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=67965
    ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
    Е250 1998-продаден
    Субару Пустош

    Коментар


    • #3
      От: Много въпроси за 4х4

      То от изброените нищо не е 4х4 та какво да коментираме айде да махнем "горския" само

      Коментар


      • #4
        От: Много въпроси за 4х4

        значи всеки който кара от изброените модели всъщност кара обикновенна лека кола-не съм съгласен.моля за отговори от хора които наистина са наясно с темата

        Коментар


        • #5
          От: Много въпроси за 4х4

          Отговорихме ти-кара кола, но поддържа джип и има някакво лъжливо спокойствие, че притежава нещо с повишена проходимост и солидност. Като се вземе и впредвид, че повечето стандартно са само предно и са на платформата на кола та остават по-големите гуми което ги отличава от колата. Всичките им "блокажи" са най-обикновен тракшън, който го има всяка по-нова кола, ползата от него е, че след 1км на по-хлъзгав път накладките бълват огън. Повечето от виско муфи и тем подобни изобретения още на 1вия опит за офроуд или излизане от по-заснежен паркинг се чупят, сега предполагам ще се намесят феновете на паркетниците, но тази зима им показа на всичките колко "джип" имат. Нагледах се как паркетник не може да тръгне на равно от пред блока или как Х5ца 1 час не може да извади А7 от паркинга пред блока. Ако човек има някакви по-сложни маршрути има макар и малко предложения на коли,които се справят доста добре, но предлагат поведението на кола, едно от тях е Форестъра. Принципа като цяло е следния, имаш предно ( при повечето) като забоксуват предните колела, муфи или каковто и да е от сорта почва да предава въртящ момент и към задния мост, като това е % на БМВ 330ix мисля е до 15 % на предния мост, което на практика е нищо. 1во че заровиш ли едните гуми след това кел файда като почнеш да буксуваш и с другите, нямаш обаче блокаж и така или иначе деф. избират гумата с най-малко съпротивление, демек най-заровената и файдата че имаш и предно и задно пак е никаква, след това се появява "интАлигентната" система, от рода на X-drive или от сорта, при всеки с различно търговско наименование, но напрактика най-обикновен тракшън, който като някоя гума превърти и се набива спирачка и така през деф. усилието отива на друга, по-малко затънала. Имах такова на 307цата и вършеше много добра работа, все пак беше семейно комби и ми е помагало, имах и на Шкодилака но там нещо беше много неефективно и безполезно. Та като излизаш от паркинга с 5см сняг тея системи много помагат, като излезнеш извън пътя те почват постоянно да работят което води до претоварване на връзката м/у преден и заден мост, защото тя не е зацепена, като при раздатка и от постоянното биене на спирачки пламват накладките. Не съм влизал в конкретика защото за мен всичките системи на практика са еднакви, няма ли възможност за зацепване на 2та моста постоянно и блокаж на среден деф ползата е за лека зима. Е има разни автоматични системи, който са до 100% блокаж и то доста ефективни ама не иде за тях въпроса. Обаче паркетника си има всички неудобства на джипа, като по-висок разход, често пъти разхода на паркетник не е по-малък от на истински джип., по-скъпа поддръжка, в крайна сметка си имаш почти всичко като на джип само без раздатката, по-скъпи гуми всичко, а на практика от + на джипа нямаш почти нищо. Даже много пъти поддръжката на джип е по-евтина от на паркетник, защото се отива в професионална категория и части се намират на много приемливи цени, докато паркетника е ясно че го е купил някой не много на ти с колите.

          Коментар


          • #6
            От: Много въпроси за 4х4

            Haldex е реактивна система, при "нормални условия" си с предно предаване. Разликите с халдекс 3 са в техническата реализация, от компанията твърдят, че 4 е по-бърз от 3 , иначе няма принципни различия.
            Субарото е постянно 4х4.
            Нисана има блокаж на междинния и врътка да си избираш м/у предно и 4х4.

            Коментар


            • #7
              От: Много въпроси за 4х4

              съгласен съм но не ми стигат парите за г клас или паджеро след 2009- а за х-trail.пък и азще го шолзвам малко оффроад

              Коментар


              • #8
                От: Много въпроси за 4х4

                http://www.awdwiki.com/en/haldex/

                Един много добър сайт...
                ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                Е250 1998-продаден
                Субару Пустош

                Коментар


                • #9
                  От: Много въпроси за 4х4

                  Първоначално публикуван от g vasilev Преглед на мнение
                  съгласен съм но не ми стигат парите за г клас или паджеро след 2009- а за х-trail.пък и азще го шолзвам малко оффроад
                  Разбира се, че можеш. Трябва само да се съобразяваш с конкретните условия. Ще имаш малко по-проходима кола, заради по-високия клиренс и някаквото задвижване на 4-те колела. В по-тежки условия(дъбоки преспи, кал, локви, коловози и т.н.) не бива да влизаш.
                  Горе долу това иска да каже и колегата, само дето се вживява малко повече, забравяйки, че при дадени условия и подготвените джипове имат проходимост сравнима с стар москвич, например.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Много въпроси за 4х4

                    Колегата иска да разбере повече технически въпроси, може би трябва да попрочетеш малко повече из форума за определените марки, ползвай търсачката, а и не само в нашия форум. Колкото до това тези машинки колко са проходими-ами колкото ти е по голям мерака, толкова по далеч ходиш за трактор.
                    Личното ми мнение е че СУВ-четата са много удобни за пътуване, изглеждат добре-правейки се на джипове, но пък за сметка на това харчат като за две коли.
                    Успех.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Много въпроси за 4х4

                      Халдекс4 се хвали именно че решава въпроса с бавната реакция на предишните версии. Има хора капризни и за тях току-що излезе и Халдекс5. В сравнение с предишните версии, Халдекс4 си действа "мигновено". Но все пак това е подобрение на стара система и като такова не е перфектно, мога да го сравня с нов софтуер на стар хардуер. При Халдекс4 има добавен торк-векторинг, така че резултатът е най-общо същият, но контролът минава през няколко системи, които комуникират помежду си. Това разбира се е по-бавно отколкото ако всичко се контролира от единна система, която само да чете данни от датчици и да взема решения.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Много въпроси за 4х4

                        Ако няма да се буташ много оффроуд, за какво ти е точно Г? Заради 3-те блокажа ли?
                        И пак: Ако няма да се буташ много оффроуд, защо така си се фокусирал върху детайлите на 4х4 задвижването?

                        Ето един линк (на руски е), който на мен много ми помогна при избора на правилната (правилна, разбира се, за мен) джипка - Part-time:
                        http://www.jeep.avtograd.ru/systems/index.htm
                        Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Много въпроси за 4х4

                          То ходенето на ски и качването на 20мт до хотелчето става с всяка кола в краен случай, комплект вериги за 20лв са напълно достатъчни. Аз докато имах 307цата с тракшъна и нови зимни гуми никога не съм закъсвал с нея, къде лине съм ходил, брачеда с 406ца и хубави гуми всеки ден ходеше на сноуборд преди работа до алеко и пак не е закъсал нито ползвал вериги даже. С Транзит с задно 2 хотела съм построил на жесток сняг като рядко съм ползвал вериги, та нуждата от 4х4 при положение,ч е не искаш офроуд е необяснима за мен.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Много въпроси за 4х4

                            клиповете които гледам на изброените модели а от там и качествата на последните ме устройват напълно за нуждите ми(кални отчечки с големи коловози и терен който не би си помислил да минеш с по нова кола (а даже и с москвич). и направете разлика вече от offroad до offroad- има планински пътища които не са за коли (камо ли през зимата) -неразбирайте преправяни джипки без надвеси и т.н.И въпроса- искам да избегна модели с виско муфи(за да не им прегрее силикона),да има поне един блокаж и да е умна системата- не като на ауди http://www.youtube.com/watch?v=t4l_tviu5Po&NR=1&feature=endscreen.
                            засега мисля че ниссан е точно такъв модел- и x-trail и Nissan Qashqai

                            Коментар


                            • #15
                              От: Много въпроси за 4х4

                              Ми да беше отворил линка, който ти пратих. Там съвсем ясно си пише, че x-trail и Nissan Qashqai са "On demand", което пък означава, че са с виско муфа.
                              От клипа, който си дал се вижда, че BMV X3 (което е On demand и е с виско муфа) се справя по-добре с наклона от Audi Q5 (което е без виско муфа).
                              Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X