Първото което ще кажете след като видите заглавието на темата е, че двата автомобила са коренно различни и няма какво да ги срвнявам. По принцип е така и все пак съм изправен пред тази дилема.Значи към момента имаме Самурай, с който се придвижваме до вилата на около 30 км от града. Карам го и в града когато жена ми е взела колата. Иначе имаме семеен автомобил (Киа Каренс), който за момента ни устройва като комфорт и разходи. Проблема е, че Самурая не е комфортен за по-дълги пътувания и когато се налагат такива, например при зимни условия, може да се наложи и слагане на вериги, т.е. 4х4 е необходимо.
Първоначално се бяхме спрели на Гранд Витара 2006г., 2.0 бензин, дълга, като естествена еволюция на Самурая. Т.е. има сходна проходимост, но има и комфорт и евентуално може да замени семейния лек автомобил и Самурая. След разглеждане на наличните оферти в мобиле.бг и един тест драйв в Миркат, се установи, че необходимата сума за Витара е около 20 хил. лв. От тази позиция започнах да си мисля, че за тия пари може да се намери Тойота Лендкруизър, но малко по-стара. А Витарата спрямо Лендкруизъра ще бъде компромис по отношение на проходимост, надежност и комфорт в името на по-нисък разход и цена за закупуване. В тоя ред на мисли подреждам предимствата и недостатаците на двата модела:
Гранд Витара
+ по-ниска цена за закупуване
+ по-нисък разход на гориво предвид възможната газификация
Лендкруизър
+ марката Тойота, надежност
+ по-добра проходимост
- по-висока цена
- по-висок разход на гориво (лв./км)
Моля, за Вашите мнения и коментари. Днес тествах и един Лендкруизър от обявата по-долу. Доколкото разбрах от огледа, двигателя е атмосферен дизел 3000 куб. и според обявата е 100 к.с. При настъпване на газта реагира мудно, както и може да се очаква предвид масата на автомобила. Интересното за мен беше, че е с парт-тайм раздатка, т.е. има само задно, 4х4 бързи, 4х4 бавни и неутрално положение. Няма ABS, ЕSP и др. подобни. Няма и въздушни възглавници, климатика е ръчен, което са минуси. Интересно ми е как ще бъде на магистрала и каква скорост ще е нормална за този мотор? Всъщност това е по стар модел автомобил в купе на 120-ка. И дали си струва в сравнение с Гранд Витара на същата възраст с ABS, климатроник, възглавници, фабрично стерео и газов инжекцион.
Първоначално се бяхме спрели на Гранд Витара 2006г., 2.0 бензин, дълга, като естествена еволюция на Самурая. Т.е. има сходна проходимост, но има и комфорт и евентуално може да замени семейния лек автомобил и Самурая. След разглеждане на наличните оферти в мобиле.бг и един тест драйв в Миркат, се установи, че необходимата сума за Витара е около 20 хил. лв. От тази позиция започнах да си мисля, че за тия пари може да се намери Тойота Лендкруизър, но малко по-стара. А Витарата спрямо Лендкруизъра ще бъде компромис по отношение на проходимост, надежност и комфорт в името на по-нисък разход и цена за закупуване. В тоя ред на мисли подреждам предимствата и недостатаците на двата модела:
Гранд Витара
+ по-ниска цена за закупуване
+ по-нисък разход на гориво предвид възможната газификация
Лендкруизър
+ марката Тойота, надежност
+ по-добра проходимост
- по-висока цена
- по-висок разход на гориво (лв./км)
Моля, за Вашите мнения и коментари. Днес тествах и един Лендкруизър от обявата по-долу. Доколкото разбрах от огледа, двигателя е атмосферен дизел 3000 куб. и според обявата е 100 к.с. При настъпване на газта реагира мудно, както и може да се очаква предвид масата на автомобила. Интересното за мен беше, че е с парт-тайм раздатка, т.е. има само задно, 4х4 бързи, 4х4 бавни и неутрално положение. Няма ABS, ЕSP и др. подобни. Няма и въздушни възглавници, климатика е ръчен, което са минуси. Интересно ми е как ще бъде на магистрала и каква скорост ще е нормална за този мотор? Всъщност това е по стар модел автомобил в купе на 120-ка. И дали си струва в сравнение с Гранд Витара на същата възраст с ABS, климатроник, възглавници, фабрично стерео и газов инжекцион.
Коментар