Ето че дойде време да искам и аз съдействие в този подфорум. Ум хорошо, два лучше, казват руснаците и според мен с право. А пък колективният форумен мозък е способен на чудеса. Доказано е 
И така задачката е следната. Търси се неголям джип/сув за жена. 10-15 годишен. Желателно дизелов. Основно предназначение - возене на деца до и от училище, на собственичката до и от работа, ежедневен/ежеседмичен пазар, извънградски уикенд излети без особен офроуд, зимна почивка в планината, лятна - на морето. Първоначален бюджет по придобиване и привеждане във вид, удобен за логаритмуване 8-10 хиляди лева. Колата вероятно ще се търси в Германия, Австрия, евентуално Белгия и Холандия.
Срещу кола, купена у нас съм доста предубеден, макар че, кой знае... Италианките също не са ми по вкуса.
Защо неголям? Защото ще се управлява от жена с не особено голям опит в шофирането, която би се затруднила в града с голяма кола.
Защо джип/сув? Защото бъдещата му стопанка силно се притеснява от дупките и другите препятствия по градските улици, с които една по-висока и по-здрава кола би се справяла по-успешно, както и от агресивността на част от шофьорите по улиците, която, както показва практиката, частично може да се ограничи чрез респектиране с един по-висок и "надарен" автомобил. Синдрома на щрауса май се наричаше. Возило с пълен привод много по-лесно се справя с непочистения сняг из кварталните улички, а зимите, както изглежда, ще стават все по-снежни.
И най-вече защото тя иска джип.
10-15 годишен, заради ограничения в бюджета по придобиването и поддръжката и защото ще и е първа кола, която се предполага, че ще има да страда. Поне в началото.
Дизелов, защото ще се кара предимно градско и на къси разстояния, където разликата в икономичността на дизела, спрямо бензина е особено осезаема, а "мисия газ" е невъзможна заради подземния служебен паркинг - на практика единствено възможно място за паркиране до местоработата, където автомобили с газови уредби не са добре дошли.
Климатикът и разни други глезотийки под общия знаменател на комфорта, естествено, са строго желателни.
Защо го търся аз? Защото по силата на обстоятелствата на мен лежи основната отговорност по избора и придобиването на возилото.
Чел съм доста по темата в този и други подобни форуми по въпроса и все пак искам да чуя още мнения преди да направя окончателния избор. Знам, че трябва бъдещата собственичка да седне в колата и да я почувства своя. Зная и това, че поставените изисквания и критерии са доста противоречиви и почти взаимоизключващи се и все пак си мисля, че съществува "точката на оптимума" с разумните компромиси.
Целта на този ми пост, който се наявам да прерастне в дискусия, е не толкова да се изтъкват общите предимства и недостатъци на всеки конкретен вариант, колкото да си доизясня пригодността им за конкретния случай "жена кара джип в града".
На какво и защо съм се спрял дотук на база собствен опит, виждания, чуто и прочетено.
Терано II / Маверик 2,7 къса база. Нямам лични впечатления от тези коли, т.е. никога не съм карал такова, но чета само добри отзиви. Практически неубиваем и дуракоустойчив двигател, здрава ходова част и купе, приличен комфорт, сравнително евтини консумативи и части. Невисока начална цена. И не на последно място - симпатична визия. Това, което според мен пречи на тази кола, за да бъде съвършения избор в случая е парт-тайм задвижването на пълния привод. Наличието на една "СуперСелект" раздатка би направила избора еднозначен. Уви.
Бих бил благодарен на колегите с такива автомобили да споделят впечатления как евентуално половинките им се справят с шофирането на това возило и най-вече на уважаемите ни съфорумнички, които карат или са карали такива коли да кажат как се чувстват зад волана им.
Паджеро 2 2.5 или 2.8 къса база със суперселект. Като правило малко по-скъпа алтернатива на Тераното, но пък суперселектът си е предимство. По-тежко и като следствие вероятно по-тромаво и малко по-неикономично от Нисана. Двигателите, в сравнение с двата дизела на Нисан са малко по-сложни, следователно по-капризни при същата мощност. Втората версия на нисановия дизел, доколкото знам, може да се "чипоса" и да добави още 25-30 кончета към наличните 125 и съответните Нм към въртящия си момент. При Паджерото това не става. Имам 2.8 GLS дълга база от почти две години и при евентуален избор на конкретен екземпляр що-годе знам какво да гледам по колата. Дамата е карала на тест-драйв моето Паджеро. Идва и големичко, но се надявам с късата база да се справя по-успешно. И тук ще съм благодарен на колежки и колеги за споделени впечатления и отзиви.
Паджеро Пинин. Визуално много харесвана от бъдещата собственичка кола. И според мен би била много подходящ избор. Намират се такива със суперселект. За съжаление няма дизелови версии, а и отзивите за двигателите не са еднозначни. Нямам лични впечатления от това как се управлява и как вози това малко бижу. Не е толкова разпространена като горните два избора, т.е. вероятността да се намери приличен екземпляр би трябвало да е по-малка, а и евентуалната поддръжка по-затруднена. Споделете, моля, правилно или не разсъждавам и най-вече как се чувства нежния пол в тези коли.
ЛендРовър Фрийлендър. Много подходяща, според мен, в случая, като визия и разход на гориво кола. Много добър комфорт. Нелоши дизелови мотори. Обаче като чета какви страхотии се случват по трансмисиите... А и доколкото разбирам Фрийлендърите не са особено маневрени. Гледам с малко подозрение на концепцията "он демънд" и реализацията на 4х4 с вискомуфа, но "се ла ви". Преди няколко години правих тестдрайв на ново ФЛ 2. Не бях особено впечатлен от поведението му нито на пътя, нито извън него, но все пак тогава идеята беше за 2 в 1 алтернатива на ФВ Пасат 4 моушън на асфалт и Паджеро на офф. Споделете, моля.
Киа Спортидж. Колкото повече чета за тази кола, толкова повече се скланям това да е изборът. Евтини, здрави, сравнително икономични и комфортни. Но пък като визия не се харесват много от дамата, а и изглеждат повече като лека кола, отколкото като джипка, т.е. със задачата да респектират каубоите на пътя ще се справят по-зле, макар че един ролбар би направил тази корейка малко по-страховита.
Парттаймът, за човек както мен, разглезен от Торсен 4моушъна на Пасата и СуперСелекта на Паджерото, е недостатък, но не чак непреглъщаем. И тук нямам никакви конкретни лични впечатления и се надявам да прочета мнения от и за дами в Спортидж.
Опел Фронтера. Според мен става, но бъдещата собственичка не харесва марката. Дискусията е излишна - все пак колата ще е нейна.
Сузуки Витара къса база. Симпатична като външна визия, евтина, маневрена, но прекалено спартанска вътре. Имам преки впечатления. Возия - като на МТЛБ. Късата база практически няма багажник. Практически е невъзможно да се намери читава, с дизелов мотор. Дългата е уж малко по-добре като возия и комплектация, има багажник и повечко дизели, но подозирам че ще е и доста по-неманеврена. Парт-тайм.
Дайхатсу Териос. Виждам все по-често тези малки джипчета по улиците и се заглеждам в тях. Изглеждат добре. Високи са, значи ще се справят с дупки и бордюри и ще плашат щраусите. Според обявите не са скъпи, сравнително добре осигурени с екстри като АБС, хидравлика на волана, климатик, ел.стъкла... Не знам нищо друго за тези коли, така че ще съм благодарен за всяка информация.
Тойота РАВ4. Хубава кола, но сред екземплярите, попадащи в допустимия ценови диапазон няма дизели. Бензиновите също не са много, т.е. шансът за тези пари да се намери свестен екземпляр не е голям. Както и при Фрийлендъра вискомуфата ми е подозрителна. И като концепция, и като реализация. Поддръжката на една Тойота май ще тежи на бюджета на конкретната бъдеща собственичка.
Ами май това е. Помагайте с критика на изложеното, идеи, размишления, опит...кой с каквото може. Предварително благодаря.
P.S. След като написах текста, видях, че се е появила тема Терано vs. Паджеро. И понеже се улавям, че и при мен "полилемата", изложена по-горе се изражда в дилема от същия вид се извинявам за евентуалното дублиране. Но все пак при мен има по-различна специфика на въпроса.

И така задачката е следната. Търси се неголям джип/сув за жена. 10-15 годишен. Желателно дизелов. Основно предназначение - возене на деца до и от училище, на собственичката до и от работа, ежедневен/ежеседмичен пазар, извънградски уикенд излети без особен офроуд, зимна почивка в планината, лятна - на морето. Първоначален бюджет по придобиване и привеждане във вид, удобен за логаритмуване 8-10 хиляди лева. Колата вероятно ще се търси в Германия, Австрия, евентуално Белгия и Холандия.
Срещу кола, купена у нас съм доста предубеден, макар че, кой знае... Италианките също не са ми по вкуса.
Защо неголям? Защото ще се управлява от жена с не особено голям опит в шофирането, която би се затруднила в града с голяма кола.
Защо джип/сув? Защото бъдещата му стопанка силно се притеснява от дупките и другите препятствия по градските улици, с които една по-висока и по-здрава кола би се справяла по-успешно, както и от агресивността на част от шофьорите по улиците, която, както показва практиката, частично може да се ограничи чрез респектиране с един по-висок и "надарен" автомобил. Синдрома на щрауса май се наричаше. Возило с пълен привод много по-лесно се справя с непочистения сняг из кварталните улички, а зимите, както изглежда, ще стават все по-снежни.
И най-вече защото тя иска джип.

10-15 годишен, заради ограничения в бюджета по придобиването и поддръжката и защото ще и е първа кола, която се предполага, че ще има да страда. Поне в началото.
Дизелов, защото ще се кара предимно градско и на къси разстояния, където разликата в икономичността на дизела, спрямо бензина е особено осезаема, а "мисия газ" е невъзможна заради подземния служебен паркинг - на практика единствено възможно място за паркиране до местоработата, където автомобили с газови уредби не са добре дошли.
Климатикът и разни други глезотийки под общия знаменател на комфорта, естествено, са строго желателни.
Защо го търся аз? Защото по силата на обстоятелствата на мен лежи основната отговорност по избора и придобиването на возилото.
Чел съм доста по темата в този и други подобни форуми по въпроса и все пак искам да чуя още мнения преди да направя окончателния избор. Знам, че трябва бъдещата собственичка да седне в колата и да я почувства своя. Зная и това, че поставените изисквания и критерии са доста противоречиви и почти взаимоизключващи се и все пак си мисля, че съществува "точката на оптимума" с разумните компромиси.
Целта на този ми пост, който се наявам да прерастне в дискусия, е не толкова да се изтъкват общите предимства и недостатъци на всеки конкретен вариант, колкото да си доизясня пригодността им за конкретния случай "жена кара джип в града".
На какво и защо съм се спрял дотук на база собствен опит, виждания, чуто и прочетено.
Терано II / Маверик 2,7 къса база. Нямам лични впечатления от тези коли, т.е. никога не съм карал такова, но чета само добри отзиви. Практически неубиваем и дуракоустойчив двигател, здрава ходова част и купе, приличен комфорт, сравнително евтини консумативи и части. Невисока начална цена. И не на последно място - симпатична визия. Това, което според мен пречи на тази кола, за да бъде съвършения избор в случая е парт-тайм задвижването на пълния привод. Наличието на една "СуперСелект" раздатка би направила избора еднозначен. Уви.
Бих бил благодарен на колегите с такива автомобили да споделят впечатления как евентуално половинките им се справят с шофирането на това возило и най-вече на уважаемите ни съфорумнички, които карат или са карали такива коли да кажат как се чувстват зад волана им.
Паджеро 2 2.5 или 2.8 къса база със суперселект. Като правило малко по-скъпа алтернатива на Тераното, но пък суперселектът си е предимство. По-тежко и като следствие вероятно по-тромаво и малко по-неикономично от Нисана. Двигателите, в сравнение с двата дизела на Нисан са малко по-сложни, следователно по-капризни при същата мощност. Втората версия на нисановия дизел, доколкото знам, може да се "чипоса" и да добави още 25-30 кончета към наличните 125 и съответните Нм към въртящия си момент. При Паджерото това не става. Имам 2.8 GLS дълга база от почти две години и при евентуален избор на конкретен екземпляр що-годе знам какво да гледам по колата. Дамата е карала на тест-драйв моето Паджеро. Идва и големичко, но се надявам с късата база да се справя по-успешно. И тук ще съм благодарен на колежки и колеги за споделени впечатления и отзиви.
Паджеро Пинин. Визуално много харесвана от бъдещата собственичка кола. И според мен би била много подходящ избор. Намират се такива със суперселект. За съжаление няма дизелови версии, а и отзивите за двигателите не са еднозначни. Нямам лични впечатления от това как се управлява и как вози това малко бижу. Не е толкова разпространена като горните два избора, т.е. вероятността да се намери приличен екземпляр би трябвало да е по-малка, а и евентуалната поддръжка по-затруднена. Споделете, моля, правилно или не разсъждавам и най-вече как се чувства нежния пол в тези коли.
ЛендРовър Фрийлендър. Много подходяща, според мен, в случая, като визия и разход на гориво кола. Много добър комфорт. Нелоши дизелови мотори. Обаче като чета какви страхотии се случват по трансмисиите... А и доколкото разбирам Фрийлендърите не са особено маневрени. Гледам с малко подозрение на концепцията "он демънд" и реализацията на 4х4 с вискомуфа, но "се ла ви". Преди няколко години правих тестдрайв на ново ФЛ 2. Не бях особено впечатлен от поведението му нито на пътя, нито извън него, но все пак тогава идеята беше за 2 в 1 алтернатива на ФВ Пасат 4 моушън на асфалт и Паджеро на офф. Споделете, моля.
Киа Спортидж. Колкото повече чета за тази кола, толкова повече се скланям това да е изборът. Евтини, здрави, сравнително икономични и комфортни. Но пък като визия не се харесват много от дамата, а и изглеждат повече като лека кола, отколкото като джипка, т.е. със задачата да респектират каубоите на пътя ще се справят по-зле, макар че един ролбар би направил тази корейка малко по-страховита.
Парттаймът, за човек както мен, разглезен от Торсен 4моушъна на Пасата и СуперСелекта на Паджерото, е недостатък, но не чак непреглъщаем. И тук нямам никакви конкретни лични впечатления и се надявам да прочета мнения от и за дами в Спортидж.
Опел Фронтера. Според мен става, но бъдещата собственичка не харесва марката. Дискусията е излишна - все пак колата ще е нейна.
Сузуки Витара къса база. Симпатична като външна визия, евтина, маневрена, но прекалено спартанска вътре. Имам преки впечатления. Возия - като на МТЛБ. Късата база практически няма багажник. Практически е невъзможно да се намери читава, с дизелов мотор. Дългата е уж малко по-добре като возия и комплектация, има багажник и повечко дизели, но подозирам че ще е и доста по-неманеврена. Парт-тайм.
Дайхатсу Териос. Виждам все по-често тези малки джипчета по улиците и се заглеждам в тях. Изглеждат добре. Високи са, значи ще се справят с дупки и бордюри и ще плашат щраусите. Според обявите не са скъпи, сравнително добре осигурени с екстри като АБС, хидравлика на волана, климатик, ел.стъкла... Не знам нищо друго за тези коли, така че ще съм благодарен за всяка информация.
Тойота РАВ4. Хубава кола, но сред екземплярите, попадащи в допустимия ценови диапазон няма дизели. Бензиновите също не са много, т.е. шансът за тези пари да се намери свестен екземпляр не е голям. Както и при Фрийлендъра вискомуфата ми е подозрителна. И като концепция, и като реализация. Поддръжката на една Тойота май ще тежи на бюджета на конкретната бъдеща собственичка.
Ами май това е. Помагайте с критика на изложеното, идеи, размишления, опит...кой с каквото може. Предварително благодаря.
P.S. След като написах текста, видях, че се е появила тема Терано vs. Паджеро. И понеже се улавям, че и при мен "полилемата", изложена по-горе се изражда в дилема от същия вид се извинявам за евентуалното дублиране. Но все пак при мен има по-различна специфика на въпроса.
Коментар