...Първото необходимо условие е да имате запазен всъдеход УАЗ и немалката сума от 15 000 лева. Основно правило при доработката на УАЗ е монтирането на по-големи гуми и джанти. В зависимост от терена гумите са различни. При сухо и песъчливо трасе са необходими по-широки гуми със ситен грайфер, докато за разкаляни и заснежени местности са нужни тесни гуми с широк грайфер. За да могат огромните джанти да паснат добре в подкалниковите отвори се налага тяхното разширяване. Отворите се правят максимално широки с цел при “усукване” на всъдехода гумите да не опират в подкалниците. Останалите промени по окачването включват усилване на ресорите, като се налага монтирането на допълнителен лист, който повишава и без това високия клиренс на автомобила. Ауспухната система също се подлага на доработка. Монтират се доста по-големи тръби, които се “качват” максимално нагоре. Следва съществената част - оборудването на всъдехода с ролбари. Те обхващат цялата предна част, като са изнесени и под моторния отсек. Така са защитени радиаторът, фаровете, картерът, диференциалът и кормилните щанги. От двете страни се монтират дебели тръби, изпълняващи ролята на прагове. Тяхната цел е да предпазват купето от странични удари и вършат отлична работа при преминаване на тесни коловози. Освен това те защитават и двата резервоара. Съдовете за гориво са подсилени и отдолу, като за целта под тях се заварява дебела ламарина, захваната за купето и праговете. Отзад на мястото на стандартните брони се намират двойни ролбари, които предпазват автомобила при слизане от т. нар. “прагове”. Те поемат силата на удара върху себе си и по този начин защитават ресорите и ауспухната система. Обезопасяването на автомобила про*дължава и над носещата конструкция. Целият кокпит, включващ местата на водача и навигатора, се опасва с дебели тръби, наречени “кафез”. Те намират своето приложение при евентуално преобръщане на автомобила, което е доста често срещано явление в off-road състезанията. Целият набор от ролбари е доста тежък, затова се прави и частично олекотяване на стандартната каросерия. От нивото на вратите нагоре цялата метална конструкция се премахва. На нейно място остава единствено “кафезът”. Всъдеходът се покрива със специално подготвен за целта брезент, а обезопасяването на водача и навигатора завършва с яки четириточкови колани.
За по-лесното управление са предвидени хидравлика на волана и сервоусилител на спирачките. При нощно каране съществена роля имат и допълнителните халогенни фарове. Когато тяхната консумация е по-висока, се монтира и втори алтернатор. Едно от задължителните условия за участие в подобно екстремно състезание е наличието на лебедка. Тя се захваща за предния ролбар и често пъти помага на водачите да “издрапат” по някоя от многобройните стръмнини. За да може да се защитят и ветроупорното стъкло, страничните огледала и допълнителните светлини от блуждаещи клони, са монтирани два метални обтегача, захванати от двете страни на предния ролбар и стигащи до тавана на УАЗ-ката.
Промените по оригиналния двигател не са много. Цилиндровата глава се разпилва, като се сменят и клапаните. Това води до повишаване на мощността с около 25 к.с. Можете да прибавите още 5 “коня” ако подмените цялата ауспухна система. Делкото се обезопасява с термоустойчиви силиконови сплави. Още една необходима промяна е монтирането на “мощна” охладителна перка, която се включва както от датчик, така и ръчно от мястото на водача.
След извършването на всички тези промени вашата УАЗ-ка ще е променена до неузнаваемост, ще сте сигурни в нейната надеждност и спокойно ще можете да се впуснете в предизвикателството, наречено off-road. За целта вече не е необходимо да ходите в чужбина. Доработката с щампа BG е идеална за целта.
Прочетено тук:
http://spisanie.mobile.bg/djipove/do...htampa-bg.html
За по-лесното управление са предвидени хидравлика на волана и сервоусилител на спирачките. При нощно каране съществена роля имат и допълнителните халогенни фарове. Когато тяхната консумация е по-висока, се монтира и втори алтернатор. Едно от задължителните условия за участие в подобно екстремно състезание е наличието на лебедка. Тя се захваща за предния ролбар и често пъти помага на водачите да “издрапат” по някоя от многобройните стръмнини. За да може да се защитят и ветроупорното стъкло, страничните огледала и допълнителните светлини от блуждаещи клони, са монтирани два метални обтегача, захванати от двете страни на предния ролбар и стигащи до тавана на УАЗ-ката.
Промените по оригиналния двигател не са много. Цилиндровата глава се разпилва, като се сменят и клапаните. Това води до повишаване на мощността с около 25 к.с. Можете да прибавите още 5 “коня” ако подмените цялата ауспухна система. Делкото се обезопасява с термоустойчиви силиконови сплави. Още една необходима промяна е монтирането на “мощна” охладителна перка, която се включва както от датчик, така и ръчно от мястото на водача.
След извършването на всички тези промени вашата УАЗ-ка ще е променена до неузнаваемост, ще сте сигурни в нейната надеждност и спокойно ще можете да се впуснете в предизвикателството, наречено off-road. За целта вече не е необходимо да ходите в чужбина. Доработката с щампа BG е идеална за целта.
Прочетено тук:
http://spisanie.mobile.bg/djipove/do...htampa-bg.html

Коментар