Обява

Свий
Няма добавени обяви.

УАЗ 452 - Разкази в картинки :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • УАЗ 452 - Разкази в картинки :)

    Привет колеги.Реших да пусна тази тема,тъй като напоследък все по-малко стават УАЗките (нещо не им се кефят вече повечето хора).Не знам не им ли се занимава вече или им мина мерака,но както се казва случайни хора Уаз не карат,а всички знаем как стои въпроса с ремонтите и частите,но аз никога няма да се откажа от моята буханка - обичам си я,колкото и ядове да ми създава няма да се разделя с нея! Такова товарене и тормоз може да поеме само УАЗ,а в момента си ремонтирам вилата и с НИЩО друго в тоя чукар не мога да си кача материали,така че за мен си е безценна.Беше доста занемарена технически и май само е карана на "уволнение",но лека полека си я постегнах.Има още много работа по нея,но с времето ще я препипам цялата.Отначало ми беше доста трудно с информацията и ремонтите,но с времето я разучавам и скоро се надявам да и познавам всички възли на сън.Ще пускам повече снимки,тъй като на мен ми липсваше нагледна информация(ако въобще някой го интересува де) за нещата,които съм ремонтирал.Гледам старото кеч не пишат,не пускат снимки явно им е втръснало вече,но аз съм си новобранец все още и имам мерак да се занимавам,а снимките се надявам да помогнат на някой като мен,който има мерак,но няма инфо и се лута....пък и да се се похваля малко
    Ще съм благодарен,ако някой е запознат (или бивш военен) и може да ми каже точно за този модел с какво оборудване е бил с какви мостове е,имал ли е генератор за ток - на 24в или на 220в е бил(шайбата на коляновия вал е двойна),двигателя има ли разлика от другите(по-точно нещо по токовете,зареждане и т.н, понеже е бил екранирован каквото и да значи това) двигателя е 451МИЭ с глава 21....М е модела, И означава,че е за износ,а Э означава- экранированный. Има доста неща, които не са ми ясни и не мога да намеря много инфо за модела.Ще пусна снимки на информацията,която съм намерил,но много неща по УАЗа не са ми са ясни и ако някой е наясно ще съм благодарен да сподели.
    Така го взех 2016г.....и всичко започна...
    Прикачени файлове

  • #2
    Ето аз какво инфо имам за модела
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #3
      Като я взех километража показваше 18800км.Взех и нови гуми и експлоатацията започна моментално без да я преглеждам много много(не се познавахме още) и естествено имаше моментален отговор от нейна страна...всичко лека полека започна да сдава багажа-спирачки,съединител,токове и т.н. и ремонтите започнаха лека полека
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #4
        "УМЗ-451МИЭ – двигатель с экранированной системой зажигания. Ресурс мотора УМЗ 451 порядка 150-200 тыс. км."
        Самата система едва ли я имаш налична на колата. ОТдавна не се произвежда. Бобина, делко, и кабели на свещи са херметизирани и с метална оплетка, за да не смущава съседната радиоелектроника. Заради херметизирането- машината е трябвало да може да гази във вода без да гасне и да прекъсва.
        Последно редактирано от santaclash; 07-10-20, 10:34.
        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

        Коментар


      • #5
        Първо смених всичко по спирачките-цилиндърчета,накладки,пружини дори планките и болтовете за реглажа на накладките...всичко ново.После започна съединителя...като дам газ и все едно мърдат скоростите.Всичко долу и що да видя-феродовия диск счупен(ама върви тая гад нищо че рИпа като пуснеш педала),но проблема беше,че и лагера на опашката на скоростите беше тотално счупен,а нали се сещате как се вади набитата черупка на лагера...тегоба!Стрия метод с гайката и телоподаващо и всичко е 6,но опашката на скоростите беше наранена,заради счупения лагер,но все още така си кара.И тука всичко ново- маховик(стария беше посинял и целия беше в микро пукнатини),муфа,вилка и т.н. само без огледалния.Тогава не знаех още нищо за частите и добре,че взех последния феродов диск,че бях тръгнал да купувам по-дебелия(да е по-здрав ),ама добре,че взех оригиналния,че щях да се наиграя с реглажа.Разказа ми се играта докато се оправя,ама стана всичко...само дето съм абдал и не знаех,че трябва да регулирам съединителя,докато е свален,а после го регулирах на място...разказа ми се играта - пилих ключета 11,лули кривих и пилих,ама го направих на место...луда работа,ама като не знаеш Тръгнах да сменям кабели и свещи и пак кво да вия-на първи цилиндър някога са имали проблем и са сложили по-голяма свещ(я резбата са прецакали,я свещ е избила не знам),но все още съм с тая свещ само другите смених...пали си с поглед само и не съм я пипал.Всичко беше в кал,масло течове,липсващи и хлабави гайки и болтове,ама лека полека я оправих.
        Прикачени файлове

        Коментар


        • Ясен
          Ясен коментира
          Редактиране на коментар
          За тия нямаше ли притискател с диафрагма?

        • anvil
          anvil коментира
          Редактиране на коментар
          Знам че има,ама тоя си действа,а тогава хептем нищо не знаех.Частите ги купувах от К.Величков...аз ги питам нещо за частите,кой диск да взема,а те ми викат питай "майстора"...е как да го питам...всичко на усет.Засега 5000км.,баири,товарене не е мръднал още,пък ще видим.

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          За тези пукнатини по маховиката хич да не ти пука.Ако имаш проблеми когато си на полусъединител евентуално може да се качи на струг, ако нямаш такива проблеми най-вероятно ще зарови колата.

      • #6
        Ето това е релето за зареждането-вътре е с платка,разни диоди и др. и да- кабелите до него са с желязна оплетка,а има и др. под моята седалка и пак за влизат в някаква желязна кутия,но тях ще ги снимам,че ги нямам снимани.Има и кабели,които са изрязани,но още не съм стигнал до това.Имала е някакъв генератор...ако е за 220в. ще е супер,ама мисля,че е бил 24в....не знам.
        Прикачени файлове

        Коментар


        • #7
          И започнаха издевателствата отново...тука съм я натоварил с плочки почти цялата.Забележете задната дясна гума,колко се отдели от камъка след разтоварването,а беше опрян на гумата.Това си е катил и затова си я обичам...какво друго ще поеме тоя тормоз и ремонта ще е 2,40 ?! Душица..
          Прикачени файлове

          Коментар


          • #8
            Тероризма продължава,НО това е катил и не се предава-аз или той...ти пробваш да го счупиш,то не ще! Е накрая човека се оказва по-упорит и тъп от техниката и побеждава-успява да я счупи,но целта оправдава средствата.Правих септична яма и целя камък за засипването съм го домъкнал с УАЗа...влачи като вол в най-голямата кал ,дъждове и баир по който не можеш да ходиш пеш.На снимките на гумите отблизо се вижда как гумата се е деформирала и отлепила от джантата....ако беше с безкамерни чао ! И пак не се счупи,но излезе едно постоянно свирене,като даваш газ...ама колко камък домъкна...
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #9
              И като видя някоя тема...Кажете сервиз за Уаз... Аз като купих гумите 5 гумаджии ме връщаха и не искат да ме виждат,а камоли някой да ми се занимава с ремонти.Но гумите излезнаха железни - не са мръднали проверено е ! И както казах започна едно постоянно свирене,като даваш газ и започна да се усилва, ама яко.Какви ли не разбирачи я слушаха и никой не знае,а УАЗа си върви и му дреме,че свири като луд,а аз още повече полудявам,понеже си мисля,че сдаде фира.И един приятел ме пита -Кога свири,като даваш газ ли само ?-викам му да(а свири като желязо в желязо).Пича ми вика брато, това е въздух ЩОМ свири само като подаваш газ...не са никакви лагери-сваляй главата.Свалям всичко долу и пак...що да видя-като обърнах главата и разгледах хубаво видях,че нямаше парче от гарнитурата на смукателите и от там е смучело яко въздух,та чак до свирене като на метал ! Идеално се разминах с тежките ремонти(и евала на пича-само той се отвори,че е въздух),но така или иначе всичко бях свали и реших да и тегля една стружка на главата и да я обслужа-малко ли камъни извлече.И започна едно четене по форума,купуване на книги,дискове-не знаех с какъв двигател съм и т.н.Скъсах една шпилка на блока на тапата на главата и нали съм "майстор" сам ще си я вадя и айде скъсах и шпилкоизваждача,а той закален и петима стругари още на вратата ми викат-само не ми казвай,че нещо си счупил вътре...еми да е отговора и всеки ме напъди-не става.Добре,че един ме отвори за електроерозия-не бях запознат,та я носих да ми я извади-50 кинта и надраскване на чисто новата шлайфана глава.Като и видях деругите лошо ми стана - айде пак при шлайфиста да го питам за шлайфане ли е,а той ми каза,че нищо и няма да я мятам така...,ТА дали и от там не беше причината да пусна първата тема,където ми омеша маслото и водата или просто е била хлабава главата не знам,но си правете изводите. Пак ми се разказа играта от бачкане,ама я направих.Двете легла на пружините на двата клапана на единия цилиндър бяха като струговани-потънали по-надолу.Айде пак при стругара за подложни шайби да дойдат на нивото на другите-свободни съчинения,колкото щеш.Сам си правих леглата на клапаните и от клапани с язви си станаха,като нови,,,в УАЗа има матриал за престъргване навсякъде...и так далее
              Прикачени файлове

              Коментар


              • anvil
                anvil коментира
                Редактиране на коментар
                И шлайфиста беше категоричен да я слагам така,а аз бях готов още един път да я мине...знам ли и аз вече...оказа се УАЗ с характер,ама не е уцелил на стопанин...няма да ме откаже.За шпилкоизваждачите и стругарите ми казаха,ама никога повече да не си играя с такива работи,а направо да ги изхвърля.Питах ги,ей кажете ми хубави ще дам и 50-100лв. ако трябва редовно си ми трябват и всички ми казаха,че не става работата,та това ми беше играта с тях и ги изхвърлих и останалите.

              • Horsa
                Horsa коментира
                Редактиране на коментар
                Е ти си знаеш, но разликата не е малка а главата става директно. На моя като го направих останах очарован.

              • anvil
                anvil коментира
                Редактиране на коментар
                А знам си...знам,че нищо не знам.Това бих го направил,но за сега на този етап нито глава имам под ръка,нито имам сили вече да се занимавам...идва зимата.Това ще го умувам на следващия ремонт,като от сега ще започна да си търся глава и да се подготвям...гледам по темите,че колегите пилят главите да работи с 95 и на газ,но ще трябва първо малко четене и подготовка...не съм готов още за тази операция,но ти благодаря за съвета ще го имам в предвид.

            • #10
              А двигателя на УАЗа е като шоколадово яйце - никога не знаеш какво ще ти се падне...слагаш магнита от долу и чакаш....Това е сега, след като свалях главата втория път и промивах двигателя от бозата.Ама това си може да си бачка и без части...не е претенциозен много
              Прикачени файлове

              Коментар


              • #11
                Не знам някой вадил е волана,ама му е... мамата от бой за да излезе-смазах един месингов дорник(не знам как е червяка на секторната от тоя бой) и цял ден само с него се занимавах и накрая го греях за да излезе.Пробвах със скоба,ама малка и почна да се прецаква волана.Иначе не може да се смени уплътнението около кормилото на пода и тампона на пръта на таблото.Тоя тампон няма намиране и на всякъде ми смеят,като питам за него...така ли...я дай един тампон за реактивната щанга за нещо товарно,пали бормашината с борчето и готово.Педалите така мърдаха,че като натиснех съединителя спирачката ме удря в другото коляно...едвам намерих втулки.
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #12
                  Разглобих и двата стартера - малък и голям и ги възтанових тотално.Всичко ново,разглобих си и шалтерите и обърнах медните пластини на обратно(намазах ги и тях и болтовете с леек филм от електропроводимата грес)-имаха яко нагар...по болтовете също.И естествено,като си взех стартерите от стругара ми вика-На единия малко му е стегната предната втулка ти ще си го раздвижиш,нищо че ми взе 50лв.Айде вади пастата за клапаните,претривай,напасвай,а ги взимам от майстор.Накупих и една торба с греси.На бендикса слагам щрус(против удари),на трите втулки Beslux (бързооборотна и за дълговечно смазване-синята),а навсякъде,където има ел. контакти и свръзки от бялата.Сега ми е много интересно колко време ще изкарат.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • Stbd
                    Stbd коментира
                    Редактиране на коментар
                    В техническите документи се забранява да слагаш грес на такива контакти като тези в стартера. Вероятно ще работи. Има една грес, не помня каква беше, която разбира се не е електропроводима, но вредата от нея след въздействие на плазма е намалена многократно. Споменавам я само за протокола, не за да търсиш такова нещо.

                • #13
                  Тук искам да споделя нещо важно...като си купувате нещо ново не мислите,че то ще работи обезателно,ако не го разглобите,почистите и отремонтирате.Имах си проблеми със старата спирачна помпа-три пъти я свалям и качвам,сменям гумички и клапанчета,шкурих с водно 2000 и тече ли тече.Прецака ми боята тая спирачна течност,скъса ми нервите и накрая реших да взема нова помпа.Взех я от Зимбер на триъгълника и доволен тръгнах да я слагам....не знам какво ме зачовърка и си викам,абе я да взема да я отворя тая помпа,докато ми е в ръцете(добре,че го направих!) и ПАК-що да видя ...братушките не знам как ги правят тия части,ама вътре всичко беше в някаква гадна грес,дупките на отворите в цилиндъра направо както са дупчили така са ги оставили-без да вземат фаски,навсякъде стружки и гадна грес,на капака единия болт с изпуснала резба...абе грозна работа.Айде пак обирай фаски,мий всичко,обърнах капака,че ако го бях оставил така нямаше да мога от горе на таблото да сипвам спирачна течност-не идва дупката.Е,всичко стана на края,ама ако не я бях отворил...няколко натискания и всичко отива по дяволите.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • anvil
                    anvil коментира
                    Редактиране на коментар
                    А ти от къде пазаруваш части?Аз знам само Зимбер на триъгълника,"старците" както им казват (те не са много стари ) на Коцето Величкови и Краси от Карбон-при него май са най-читави частите.Дай жокер от къде да пазарувам...и къде са тия китайски части ?

                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    Сподели от къде взе ремкомплекта за спирачната помпа?

                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    @Ясен
                    Пак пишеш глупости, едновремешен брак точно тази помпа няма как да е, оставям те сам да се сетиш защо

                    @anvil
                    Истината е в Карбон или някой местен магазин, който работи с тях.Руските коли са единствените при които ментетата струвят по-скъпо от оригиналните резервни части.

                • #14
                  Захванах се и с купето (засега само отдолу) и шасито да им спра ръждата,колкото и малко да са -точно им е време..До зад предните калобрани всичко е готово 1/3 от колата,но само съм намазал фугите и отгоре с боя 3в1 на протекта,като преди това всичко се маже с ръждопреубразовател на вюрт.Зад седалките имаше фуги по над 5-8мм и всичко беше с гадния болкит,а от там влизаше яко вода.Много си поиграх да махна всичко старо и да отворя всички дупки и фуги,но сега няма и дупчица.Взел съм и битум за мазане и за пистолет,но засега не съм го мазал,тъй като Спарки ми каза,че битума винаги се напуква и трябва да е нещо полиоретаново,а старата основа не пада на всякъде.Не мога да сваля всичко до желязо,понеже на места е здраво та здраво,а от долу всичко е с оловен миниум и не искам него да го жуля и махам в никой случай - заради него УАЗа не е мръднал.Това засега остава нерешен проблем,но тая зима ще изкара така,пък догодина ще го мисля.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    Бягай от битума и смолите(восъци и др.) те запечатват корозията, но не я спират. Фосфорът и цинкът са ти основните помощници в тази борба. Иска се се малко търпение и систематичност. Вюртът е нож с две остриета и доста скъп-не си струва за мащабна дейност.

                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    Владко, айде бягай да акаш другаде става ли?

                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    Пак ли свърши простамол-ът?

                • #15
                  Евала за мерака, но тук едва ли ще те разберат повече от 5-6 човека. Ако има нещо спешно, не се притеснявай да пишеш на лично и успехи с "магаренцето".

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X