спортен филтър на УАЗ, слагай карбуратора и на се занимавай. Ефекта от спортен филтър на карбуратор е никакъв. Спотр. тилтър на инжекцион да, ама на карбуратор - без ефект.
Кое дава повече мощност: Спротен филтър или Спортен карбуратор (пипан)
Колега, има логика питането ти.
Обаче това всичкото е една сложна схема която включва - възд.филтър, жигльори и настройка на карба, и след това изпускателната система(ауспуси, гърнета)
Целта е да се подаде повече гориво съответно да дойде и по-голяма сила на двигателя, съответно скача и разхода(ма тея дето го правят разхода е последното нещо което ги интересува)
Ако подадем само гориво не става, защото сместа става богата, но ако същевременно отпушим и по-голямо количество въздух през филтъра, а и по-бързо изпускане на изгорелите газове се постига някакъв ефект.
Различните изпускателни системи променят кривата на мощността по различен начин.
Всъщност гърнетата са много важни и не е въпрос само да отпушим и да сложим широка и куха тръба.
След гърнетата идва ред на филтъра - "спортен филтър" означава филтър, който е по-отворен и така пропуска по-голямо количество въздух, но мръсотията се задържа така добре като със стандартния.
Всичкото това като се направи - отворени гърнета и филтър идва проблема с горивната смес - става много бедна, започва да гърми, започва да грее изпускателните клапани и пр.
За да се предотврати тоя проблем започваме да си играем с жигльорите и настройката на горивната смес. Трябва да подадем повече гориво, но точно толкова, за да не стане пък богата сместа.
Това е процес познат с английския термин "реджетинг"
Някой по-горе беше споменал, че отворен филтър се слага само на инжекция. Ми да - слагат само на инжекция защото тя сама си настройва горивната смес, там няма жигльори.
А ако сложат отворен филтър на карборатор трябва да го реджетнат - да сменят жигльори, трябва да го настройват, а това не е фасулска работа и "майсторите" немогат да се справят с тая задачка
Затова им е по-лесно да ти кажат - "ми на карборатор спортен филтър не се слага"
И в крайна сметка не си мислете, че ако го направите всичкото това машината ще литне...
А само с филтър или само с гърне нищо не се пистига, най-много да си развалите работата на двигателя
Последно редактирано от Жоро Донечки; 09-12-08, 14:55.
Коментар