Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бензин 95, проблем за някои модели на УАЗ и ГАЗ-69

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бензин 95, проблем за някои модели на УАЗ и ГАЗ-69

    Колеги дайте рационален съвет за старите модели двигатели проектирани да работят с бензин А-72,86,92. Както занем бензин 92 се спира от производство. Дайте точни данни за преправяне на двигателите за Уаза и за Газ-69.

  • #2
    Моя мотор хич не е от старите и има същия проблем. В Събота карах ОффРоуд с 92 и всичко беше ОК. Днес сложих 95 и на няколко пъти температурата подмина средата.

    Коментар


    • #3
      Ахам, х`американските двигатели са си така, с изключение на 5.9 и 4.7НО - те са си за 95-98. Моя също е за А-86, ама до сега от 95 не се е оплакал.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от kinex
        Моя мотор хич не е от старите и има същия проблем. В Събота карах ОффРоуд с 92 и всичко беше ОК. Днес сложих 95 и на няколко пъти температурата подмина средата.
        тъй де, мотора ти е за 87 (което отговаря на европейски 92)
        бензин 92 се спира от производство
        така ли? от кога и защо?
        Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
        http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
        http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

        Коментар


        • #5
          До колкото разбрах Лукоил са спрели да го произвеждат преди доста време. Защо? Казва ли ти някои пък и смее ли човек да попита. Уж не бил рентабилен. До сега продаваха някакви стари количества които още ги има в Петрол. Дано в Гърция и Румъния продължават да го произвеждат за да го има и в ОМV и ЕКО

          Коментар


          • #6
            В ЕКО също не го продават вече. Въпреки че в Гърция го има и си го карат, ама тук пак побългарихме нещата. В Петрол ще има и занапред, ако не 92 ще измислят 93 и пак ще го продават.
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от quadra
              Въпреки че в Гърция го има и си го карат, ама тук пак побългарихме нещата.

              Е как, нали причината да спрат 92 от производство беше ЕС - там нямало такъв стандард и поради тази причина от 1.1.07г се спря. Това го съобщиха официално по новините през декември. А пък в Гръцко да го има пак мъглява работа...
              А по повод на тунинга за Н 95 вижте тук: http://forum1.offroad-bulgaria.com/v...%F2+%F5%FA%ED%
              F2%FA%F0+%E1%F3%F5%E0%ED%EA%E0+hunter+469+31512

              Коментар


              • #8
                Говорих с отдел горива в Лукойл. Оттам ми казаха че в Европейската общност никъде нямало три вида бензин и задължителните са Евро и Евро Супер... т.е. 95 и 98...

                Освен това поддържането на три вида бензин оскъпявало продукцията...

                Не съм сигурен че е точно така - имам в предвид че аз поне съм виждал 92 и други страни от ЕО но в интерес на истината не съм проверявал много скоро...

                А проблемът с октановото число особено за някои автомобили ще се появи... Имам в предвид нашата Тойота 80 например както и F70 които са с 4 литров двигател бензин който според всичко което намерих даже не е за 92 а е за 87... А от 87 до 95 разликата е вече прекалена и освен че не е добре за двигателя по този начин се и губи значителна мощност която отива в топлина и изгаря изпускателните клапани...

                Затова и проучих въпросът и скоро ще видите резултата от експеримента с повишаване на компресията респективно мощността на този двигател...

                Към Митко: Защо смяташ че 87 в САЩ се равнява на 92 тук?
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                  ...А проблемът с октановото число особено за някои автомобили ще се появи... Имам в предвид нашата Тойота 80 например както и F70 които са с 4 литров двигател бензин който според всичко което намерих даже не е за 92 а е за 87...

                  Към Митко: Защо смяташ че 87 в САЩ се равнява на 92 тук?
                  И аз се опитвам да разбера истината, в някои щатски форуми на Тойота твърдят, че тяхната класификация (за октановите числа) е друга и дефакто техния бензин 87 се равнява на нашия 91-92.

                  Коментар


                  • #10
                    аз мисля дали е възможно да се пуснат на пазара добавки, който да намаляват откановото число на бензина, хем нашите интереси да са спазени така и интерсетите на евросъюза. Много се рових но не намерих такъв вид добавка има само за обратния вариянт, т.е за покачването на октановото число.

                    Коментар


                    • #11
                      Мисля че може да стане ако примерно се добавя керосин към бензина. Но според мен подобна добавка ще е в много голям обем и няма да е рентабилно... Да не говорим че няма никакъв смисъл да се купува скъп бензин и той да не се използва както следва... Все пак по мои сметки Тойотата ще си качи мощността до към 170-180 кс...
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #12
                        добре де, а какво пречи тези двигатели да работят с бензин с по-високо октаново число
                        все пак в книжките за експлоатация пише минималното октаново число с което се предвиден да работи двигателя

                        и доколкото знам, октановото число характеризира устойчивоста на бенизна към детонации

                        П.П. сега като направих бегла справка се информирах, че високо октановите бензини имали по-ниска скорост на горене
                        поради което се налага корекция на ъгъла на запалване
                        LR RR Classic VM2.5

                        Коментар


                        • #13
                          С корекция на ъгъла на запалване може да се коригира разлика от да няколко единици октаново число но не и от 87 на 95...!
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                            Говорих с отдел горива в Лукойл. Оттам ми казаха че в Европейската общност никъде нямало три вида бензин и задължителните са Евро и Евро Супер... т.е. 95 и 98...

                            Освен това поддържането на три вида бензин оскъпявало продукцията...

                            Не съм сигурен че е точно така - имам в предвид че аз поне съм виждал 92 и други страни от ЕО но в интерес на истината не съм проверявал много скоро...

                            А проблемът с октановото число особено за някои автомобили ще се появи... Имам в предвид нашата Тойота 80 например както и F70 които са с 4 литров двигател бензин който според всичко което намерих даже не е за 92 а е за 87... А от 87 до 95 разликата е вече прекалена и освен че не е добре за двигателя по този начин се и губи значителна мощност която отива в топлина и изгаря изпускателните клапани...

                            Затова и проучих въпросът и скоро ще видите резултата от експеримента с повишаване на компресията респективно мощността на този двигател...

                            Към Митко: Защо смяташ че 87 в САЩ се равнява на 92 тук?
                            Октановото число на бензините се нормира по два основни стандарта – моторен метод и изследователски метод. На колонките в Европа (включвам и България) числото е по изследователския метод. Ако трябва да направим приблизителна съпоставка между стойностите на двата стандарта изследователски/моторен цифрите изглеждат горе-долу така – 80/76, 91/82,5, 95/85, 98/88. Тук е мястото да вмъкна, че в Русия и бившите ССР бензин означен с А е по моторен метод, а с АИ е по изследователски. Затова старите двигатели на УАЗ, които по спецификация са за А-76, приравнено към БГ означенията това е бензин 80 октана. Това за Европа...
                            В някои щати и някои други държави, обаче е възприет друг начин на означаване по бензиностанциите, който е средноаритметична стойност от октановите числа по двата метода примерно нашият 95 там е 90, а 91 (92) около 87.
                            Добре е да видите в ръководството на вашата Тойота по кой метод е нормирана стойността на октановото число и по този начин да си направите сметка, кой бензин в България ще е най подходящ за нейния двигател. На английски изследователският метод е RON (Research Octane Number), моторният е MON (Motor Octane Number), споменатото по-горе американско означение е RdON (Road Octane Number), PON (Pump Octane Number), или просто (R+M)/2.

                            Коментар


                            • #15
                              виждам че колегата вече е отговорил изчерпателно - поради различните методи по които се пресмята октановото число. това беше едно от първите неща в които се "разрових" като дойдох тук преди години.
                              Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                              http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                              http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X