Обява

Свий
Няма добавени обяви.

5 степенна скоростна кутия за УАЗ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Само попитах коя 5 скоростна кутия е подходяща и може да се намери? А не дали ИЗОБЩО е подходяща. Отново благодаря за съветите, но това не е прищявка – просто така не може да се кара с кеф (което е единствената цел – прагматичността не е в ТОП10 дори) в условията които описах. А за себе си кое е най-добре.. всеки сам решава. Да, мога да карам несинхронизирани (до пенсията да карам нормални, няма да стигна километрите които съм изминал с всякакви несинхрионизирани), но не и да ги харесвам. Напълно синхронизираната 4 скоростна по същество е „още един път от същото“. Да, първа там не е такова... характерно нещо и втора си е нормална, но а ако ще е гарга, да е рошава.


    В смяната на скоростната няма нищо трудно, нито особено, за да се пише тук. Много пъти съм я махал и слагал (в смисъл ИЗЦЯЛО сам – не обичам да викам никой). Вярно зимата когато се прави е особен... колорит. Но в сравнение с нещо съвременно автомобилно, това е направо елементарна процедура. Ще пиша за конкретни особености (за 420.3181-1700010), но това ще е нещо заемащо няколко реда. Проблеми може да възникнат кои кардани ще паснат, но това ще е по-скоро за секцията ГАЗ-69. Целта е да махна и удължителите на задния и предния кардан. Така са работили 20 години но нека да е както трябва. Преди просто е нямало толкова варианти на кардани, особено в наличност.

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Какви са тези удължители за кардани? За пръв път чувам, може ли по-подробно? И снимки ако може.

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Безшевна тръба, електрожен и стругар на едно място не си ли виждал?

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Не ми звучи като такова.
      Иначе и аз си правя сам карданите за джипките, ако се налага.
      Ама това ми звучи като нещо което се монтира към кардана.

  • #47
    Задния кардан отдавна е демонтиран и с всичко, заедно и с резервоара са в едно помещение в което за съжаление нямам възможност да отида и да го снимам. Ето като на предния кардан на снимката от тази тема - но в по-сериозна степен. Не съм си играел да измервам колко е. Там си е, не е правен от мен и това е – работи. В миналото явно им се е налагало да използват яко колхоз. От основната си професия там с драскането на код имам професионална деформация тип „Работи ли – НЕ ПИПАЙ НИЩО!“. А 20 години съм го търкалял и никакви проблеми... с изключение на два пъти карета. Но не е от този колхоз а от глупост. Понякога тя (глупостта) няма удържане и...





    ТУК в тази тема има повече снимки.
    Последно редактирано от TStanim; 29-06-20, 21:24.

    Коментар


    • #48
      Едва ли точно този "удължител" ти е счупил каретата, може би просто им е дошло времето.Ако е изпълнен както трябва и е с пас болтове няма причина да счупи нещо, стига да е с разумна дължина.

      П.С. Изчетох подробно последните две страници и подкрепям идеята ти за 5ст кутия.Предполагам искаш да сложиш тази при която задна е на мястото на втора?Карал съм такава и има едно огромно достойнство, когато лашкаш напред назад в кална локва, но синхронизаторите и не са върха на сладоледа, даже до фунийката не го докарват.Ако сменяш редовно колите, редовно ще чуваш грррр при опит за включване на втора

      Коментар


      • TStanim
        TStanim коментира
        Редактиране на коментар
        Аз съм си виновен за счупването ИЗЦЯЛО - поредица от новобрански грешки.

        На това на което съм свикнал, все ще е коренна разлика.
        Последно редактирано от TStanim; 29-06-20, 22:01.

    • #49
      За зле или добре е класическа схема.




      Имало е цели 3 или 2 вида други 5-скоростни кутии преди (в началото на тази тема) и може би за тях става въпрос.


      Въпросната е КПП АДС 420.3181-1700010-02 и за УАЗ-31512, 31514, 31519 c двигатели УМЗ-417, 421, ЗМЗ-410 и още някои други. Но тя има и други приемущества в сравнение с полусинхронизираната.



      Сравнение в предавателните числа
      ск. непълн.синхр. 420.3181-1700010
      I 4.124 3,830
      II 2.641 2,167
      III 1.580 1,292
      IV 1.000 1,000
      V - 0,795


      Не знам старата как е изчислявана но най - вероятно са преправили някаква 3-скоростна на 4-такава и... каквото се е получило, а се е получило... не особено... (слепила из того, что было) Както се вижда – първа е УЖАСНО къса... освен че е най-проклета. И явно производителя съвсем е бил наясно с това, защото на много места има препоръки да се използва направо втора скорост при потегляне в нормални условия (при ненормални – друго). Един вид използвайте там някаква скорост на която успеете да включите. Втора горе/долу е с нормално предавателно число, но да се потегля на нея е... За толкова години нямам износен феродов диск... (имах надран но от повреда в притискателния лостов диск при -20 градуса) именно защото не използвам този... „съвет“... Трета е твърде близо до втора и направо има вакуум между трета и четвърта. Странна, МНОГО странна идеология. Ако се надраска графично изглежда направо... писах вече „странно“ нали? Докато при проектирането на 5 скоростната (АДС) все едно някой е начертал идеалната права-крива и по нея са нащтракани предавателните числа.
      Последно редактирано от TStanim; 30-06-20, 00:09.

      Коментар


      • #50
        Ето нещо нагледно:


        Тоя на клипа е с главно предаване 4,625 в мостовете, и мотор ЗМЗ409(http://www.uazbuka.ru/eng409.html).
        При теб мостовете са вероятно 5,125, та малко ще са по-високи оборотите с под десетина процента. Зависи естествено и с какви гуми си. По-леко ти е возилото, но и по-слаб мотора.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #51
          Колко смело вдига такива обороти на трета... Аз до 60км/час не смея. Може би и затова го карам 20 години без да пипам нищо (освен поддръжка и дребни настройки). И точно с това предположение съм и аз. Мотора при мен и след модификациите вероятно е по-слаб като мощност (414 по принцип са заточени за въртящ момент) но на ниски обороти при мен може би има по-сериозен въртящ момент определено.

          Но при мен е много по-тихо, като на четвърта някъде малко след 80км/час започва като този дебел звук на видеото с увеличение като сила в пъти. Звука определено идва от двигателя, като няма вибрации – нищо – просто нискочестотен звук и това е приятно за 15 минути, но след два часа така АДСКИ изморява. На четвърта най-приятната при мен скорост е ~75км/час при това е сравнително тихо. На дълъг път само така се влача, ако има възможност. По моите сметки (ако не са криви) с абсолютно същите обороти на пета скорост – това са 94.3км/час което е ИДЕАЛНО. Мда.. и определено на видеото си личи че пета е шумна скорост (макар и не се знаят все пак параметрите на микрофона и филтъра му) но уви – при повишаващите е характерно.




          Все повече ми харесва и идеята с малко по-големи гуми и тези предавателни числа (на АДС - дори на видеото изглеждат идеално) . И трябва да пльосна някъде и оборотомер, но не искам нищо да пипам по таблото и дизайна и изобщо предпочитам да е автентичен... е... стил... Дори и електронното реле регулатор което сглобих за два часа от каквото имах електронно у-нас в един студ, че механичното ме изнерви крайно е в оригиналната си метална лята кутия. И беше временно решение но така добре работи че... май направи и то 15 години. Пак се отплеснах.


          Много, МНОГО полезно видео и благодаря Cecoa1. Закъснях вече час заради него (което означава че ще има още 100км изминати и утре, но си заслужава )... и ще си го запиша локално, ще го разделя на части за всяка скорост ще сравнявам и ще мисля... дали и със съвсем малко по-големи гуми няма да е по-добре... Или да остане така защото не целя много по-висока скорост, а само кеф на определени режими и кеф дори като превключваш скоростите в задръстване на пътя. При мен пътуването с тази антика не е загубена част от живота... като с нещо друго. Тук е и кеф и емоция и не искам нищо да го засенчва че... никога не се знае колко и кога... и за това СЕГА!
          Последно редактирано от TStanim; 30-06-20, 11:57.

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Е, клипчето все пак го гледай с едно на ум... Уредите на таблото не са чак много точни... но горе-долу. Аз затова ти ги смятах с гуми и предавки, там вече е по-сигурно(макар че реалния радиус на колелото, е всъщност малко по-малък от изчисления).
            Между другото, май си пообъркал предавателните числа от синхронизираната и несинхронизираната четиристепенна кутия. Но не е фатално, то те са близки - http://www.uazbuka.ru/xmission.htm
            И е нормално да вдигаш по-малко на трета, все пак при теб и тя е с друго число.

            Но и без друго, тая работа от 75км/ч да ги вдигнеш на 94, без разлика в шума, няма как да стане. Може, ако я вдигнеш на трупчета и пробваш с колела във въздуха . Обаче при реално движение, съпротивителните сили действащи на автомобила при 94км/ч, са доста по-големи от тези при 75. Съответно трябва и по-голяма задвижваща сила за да ги уравновеси, за постигане на равномерно движение при тази скорост.
            Отделно, мощността всъщност е произведение на сила по скорост(при праволинейно движение, а при въртеливо е въртящ момент по ъглова скорост, респективно обороти). И от тук идва проблема, че при колкото по-висока скорост трябва да осигуриш дадена задвижваща сила, това означава да имаш повече мощност. А в случая, както казах и нужната задвижваща сила е по-голяма, а и я искаш при по-висока скорост. Това значи доста по-висока мощност, която разбира се идва от двигателят. А той при тези по-ниски обороти, тази мощност ще му е близо до максимално възможната. Ако сложиш големи гуми, по-дълга предавка, повече товар или нещо от сорта, може да се окаже, че искаш повече мощност от мотора, отколкото той може да развие при тези по-ниски обороти. Съответно, се случва същото като при движение на голяма скорост в байр, превключнаш на ниска предавка, където двигателят може да развие нужната мощност. Обаче ако толкова си прекалил с подобренията, че това се случва още на равно и с не висока скорост, това би обезсмислило наличието на такава предавка. Това всичко чисто теоретично, не казвам, че при теб ще стане така. Но най-малкото, и напълно сигурно, за 94км/ч дори при същите обороти като сега 75, ще трябва газта да е доста близко до пода, а от там и шума доста различен. Да не говорим, че с повишаване на скоростта и други шумове се усилват, та няма да е само от мотора.

            Оборотомера не е нужно да го слагаш в таблото, може някъде по кормилната колонка, или до стъклото, където само ти ще си го виждаш. Може и да не е от Лада и с такива размери...има вече всякакви джаджи...

        • #52
          - коробка передач с синхронизаторами включения третьей и четвертой передач
          I передача - 4,124
          II передача - 2,641
          III передача - 1,58
          IV передача - 1,00
          Тази информация е от там и всичко си е точно. На следващия вариант с пълносинхронизираната, явно сериозно са пипнали първа така че тя става нормална (3,78 (3,80?) - точно така е записано)

          Шума на ходовата част не ми пречи особено.. но двигателя е особено гласовит над определени обороти. Иначе така са ме дресирали... (и шофьор от старата школа с не се знае колко годишен стаж който е бил години и инструктор) че трябва да се знае точно в какво положение клапите на карбуратора и двигателя да подава мощност ТОЧНО колкото е необходимо със съвсем леко връщане на газта след постигане на оптималния режим на двигателя – ако е равно. Наклони се „превземат“ с цяла пантомима от действия и изобщо... Само така щяло да има големи икономии.. не само на бензин но и ресурс на всичко, което на бензинов карбураторен камион изминаващ стотици километри на ден, сигурно е било от голямо значение, но според мен малко се стигаше до фанатизъм... или МНОГО... Но така ми се е враснало че и досега така карам... е почти. Цялата лостова система за газта е уплътнена и няма НИКАКЪВ луфт.. че даже и пружина за компенсация е сложена за да няма никаква грешка (ако не съм я махнал)... Затова и съм убеден че мощност ще има (за нормална работа при 90км/час), затова така писах опростено за втората клапа на Weber-а която се отваря сериозно в минимални случаи/режими и колко са ме солили, че прекалявам... Със сигурност първо всичко ще тествам, с гумите които имам в наличност.

          За видеото – да – километража показва леко завишена скорост по правило. Оборотомера на Лада-та не по правилата също обикновено има точност +-10% (поне тези с които съм си играл показваха малко повече) само че грешките са предимно линейни и затова дори така върши идеална работа. Тук ценното е и че е видео и така реално се вижда и чува как работи такава скоростна кутия.

          Мда.. с един такъв оборотомер обикалях навсякъде.. и само дето под седалката не тествах да го монтирам и накрая го подарих. Обмислях да сменя ампермера на стрелкови оборотомер от Алиекспрес но надали ще го докарам да изглежда автентично и ще си личи колхоз. Ще мисля още.
          Последно редактирано от TStanim; 30-06-20, 20:19.

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Да, аз не съм догледал числата.
            Иначе...абе ще върви джипката на пета, зависи само колко ти е бодър мотора, и колко ще влияе аеродинамиката... Това, защото моята дизелова джипки при два тона тегло, атмосферен дизел- 95 коня на 4000 оборота, и около 190Nm на 2400 оборота, си върви и всъщност с 4000 оборота е на 140, т..е доста сходни параметри с това което би се получило при теб. Разликата е малко по-висок момент и мощност, но и тегло...обаче, доста по-добра аеродинамика.
            Ето ти още нещо да гледаш и да слушаш - https://youtu.be/TDwAGSfr06k
            И май тук пише как са го направили - https://www.drive2.ru/l/9378037/

          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Стига го плаши с тая аеродинамика, човека иска да кара с 90.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X