Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Историята на един УАЗ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Историята на един УАЗ

    Когато купих Уаза през Февруари 2005, имах само най бегла представа какво си купувам и за какво ще ги използвам. Тогава беше закупен Уаз Хънтър с двигател 2.7i .


    Почти веднага разбрах, защо на предните модели руснаците са лепнали прякора „козел” . И моят беше доста своенравен и понякога имаше претенци за траекторията по която се движи. Т.е. искаше той да избира пътя. След няколко преживявания с руските гуми ги смених с Goodyear AT/R. И станах бог. Нямаше по-добър от мен и на асфалта и по черно. Поне така си мислих. Докато не се запознах с едни младежи, които ме върнаха на земята. Това бяха Чуров, Петю-белята, Павел, Благой, Анито и Ивайло, Геро и още доста други. Тогава разбрах, не нищо не знам и колата нищо не може. Ударът в земята беше много тежък. Прекарах една две разходки като прикачен инвентар. Но колегите ме теглеха и псуваха, псуваха и теглеха.


    И се започна голямото спускане по наклонената плоскост наречена оффроуд.
    Първо се появи лебедката. Milemaker 12000 lb. Тя си престоя в гаража няколко месеца. Но след едно излизане около Шкорпиловци си забравих и предната и задната броня в една река

    И лебедката беше скоростно монтирана върху броня направена от Весо,Емо и с помоща на Геро.

    И ми светна пред очите. Не че не затъвах пак, но поне се вадих със собствени сили. Логично последва покупката на нови гуми. Това бяха Mallatesta Kobra .И тогава работата се промени. Разбрах, че мога да качвам кални баири, да газя в блата и други екстри. Първото сериозно тестване беше в Габрово, където се събра една смесена разходка между варненци и габровци водени от Йоско.


    През март реших, че проблемите с управляемостта на Уаза се дължат на руското серво и то беше заменено с ZF. Тук благодарностите са за Иван Алексиев, които успя да обясни по телефона на един математик като мен, как се сменя серво и как се реже карданче. Заедно с това беше и добавен ел. вентилатор за да се избегне проблема със загряването на двигателя.
    Пролета на 2006 разбих раздатка по един много красив начин. В кутията нямаше здрава част ( не броим корпуса). Ремонтирахме я с много чуденки как точно съм успял да направя това. Свидетели на случката още разправят, че трябва да има родство межу изстребител Хариер и моята Уазка с счупена раздатка. Звука бил еднакъв.
    През август с Уаза се разходихме и на похода Рила,Родопи Странджа. Вярно не успяхме да хванем целия маршрут. Жипката се представи добре според мен. Имаше няколко дребни повреди основно свързани охлаждането ( радиатор и дифузор на вентилатора), които бяха оправени от Стефан, за което отново му благодаря.

    И понеже дявола си нямал работа лятото се запознах с брат по съдба. Това беше Петър с черния Хънтър. И заедно си поръчхме блокажи ( и предни и задни ) от.......Тюмен. След дълги мъки и те бяха монтирани на Хънтъра. Не мога все още да споделя някакви впечатления, защото след слагането на блокажите сме излизали само два пъти на разходка. Но бях впечатлен от промяната при качване на кални баири.

    И последната промяна в Уазката беше окачването. След дълго колебание и много консултации бяха избрани амортисьори на TJM усилени руски пружини. Те бяха монитирани от Геро и Павел и вече два дни ги пробвам. Само мога да кажа, че с това окачване Уаза се промени коренно и като конфорт и като стабилност. Скоро ще разберем дали и като проходимост.

    Ако трябва да обобщя ще кажа, че наистина Уаза е като детски конструктор. Какво искаш можеш да направиш от него. За времето от когато го имам мога да кажа следните плюсове и минуси :

    Минуси :
    - Сглобка. Още се чудя как руснаците пратиха човек в Космоса с това качество на монтажа дето го показват.
    - Качество изработка на някой модули
    - Слаб в ниските обороти. Това създава понякога проблеми при спускания
    - Склоност за загряване на двигателя при малки скорости

    Плюсове
    - Ниска цена на колата
    - Евтини и достъпни части ( няма да споменавам цени да не ви дразня)
    - Приличен разход на гориво. Около 12-13/100 смесен цикъл

    С две думи аз си харесва Уазика. Допадна ми неговата непретенциозност и донякъде уникалност. Любимиат момент ми е като сляза от него с костюм и вратовръзка в понеделник пред работа. И познайте къде сме били в неделя ............

    Настоящия материал не е предложение за покупка на Уаз, нито реклама. Не е и покана за спорове от типа : „Айде стига с тези Уазки беееее, ти знаеш ли моят ХХХХХ от къде минава”. Това е моята история за година и половина брак с Уазка
    Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
    NULLA TENACI INVIA EST VIA

  • #2
    С удоволствие чета разказа ти.Разбира се,че не е рекламен.Напротив-чиста практика.Смятам,че това е една от целите на форума.Всеки да споделя реалните проблеми,даже да не са особено значими в очите на някои по-разбиращи.Дерзай и споделяй още.А може да си разширим и парка?!
    VENI-VIDI-VICI!

    Коментар


    • #3
      Готино, но най-вече Вярно

      Коментар


      • #4
        допълнения

        Пускам последните снимки











        Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
        NULLA TENACI INVIA EST VIA

        Коментар


        • #5
          Браво

          Страхотен пост, съвсем разбираемо и обстойно си ни запознал с Хънтъра.

          Поздрави
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #6
            Здравей Пърси,

            Страхотен разказ и много добро описание... Дълго се смях за колегите (Геро и компания) дето теглят и псуват, псува ти теглят... Каот се замисля, съм благодарен, че Алекс никога не е псувал (а ме е теглил не малко)...

            От снимките, ако ми позволиш един въпрос - багажника правен ли е или е готов? Дай малко информация...

            Коментар


            • #7
              История

              В интерес на истината най-много са ме теглили Петър и Янко. И те не псуваха мен а гумите ми. Но доста ме сърбеше и мен
              Въобще Янко ( Churov) беше човека които ми помогна да не се откажа от офроуда.
              Багажника е правен от Весо и Емо във Варна. А проекта беше плод на дълги спорове и сметки. Аз исках нещо друго, но ме убедиха и приех техния вариянт. Често не съжелявам че се съгласих. В момента този ми харесва много.
              Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
              NULLA TENACI INVIA EST VIA

              Коментар


              • #8
                Много як пост.Много ми хареса.Това не е историята на един УАЗ а историята на една изстрадана любов.

                Коментар


                • #9
                  За да не си помисли някой , че ,,моето гардже е най..'' искам да потвърдя че всичко това е абсолютната истина за историята на този УАЗ и че с последните промени (багажници , окачване) колата се превърна в нещо истинско .Блокажите до момента се държат перфектно-промениха коренно способноста му да катери.Разбира се , че си има все още някои проблеми , но Pursie се движи изцяло във вярната посока.Само не мога да го разбера от къде взима всичкото това търпение , да прави промените бавно и методично!При мен всичко е за ВЧЕРА !(може би за това някои неща ги преправям по няколко пъти докато стигна до истината)
                  PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                  КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                  0899187766

                  Коментар


                  • #10
                    До: Историята на един УАЗ

                    За периода, през който не съм ви разказвам за житиети и битието на Уаза.

                    През 2007 ми добавих ново табло. Визията му се промени драстично. А също така и монтирахме втори бордови комптър, за да завиждат разни Бмв-та и други такива .
                    Но спрях до тук. А все ме глождеше една стара идея. И ............

                    В името на историческата правда и в името на правилната хронология след време ще слея тази тема с темата на Павката за събитията, които се случват на моят УАЗ последните няколко дни.
                    А коментарите, ще ги оставя за следващите дни, защото съм доста ангажиран.
                    Последно редактирано от Pursie; 10-06-08, 22:37.
                    Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
                    NULLA TENACI INVIA EST VIA

                    Коментар


                    • #11
                      До: Историята на един УАЗ

                      Чакам снимки с тея компютри със нетърпение.Не съм и подозирал че ще напиша КОМПЮТЪР в тоя раздел.
                      [B]Via trita via tuta[/B](лат.) - Прокараният път е безопасен. Тея римляни са живели в заблуда.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Историята на един УАЗ

                        евала за хънтара ного ми хареса
                        Ако няма каде да отидеш , ела на себеси

                        Коментар


                        • #13
                          До: Историята на един УАЗ

                          Първоначално публикуван от БОРИСОВ Преглед на мнение
                          Чакам снимки с тея компютри със нетърпение.Не съм и подозирал че ще напиша КОМПЮТЪР в тоя раздел.
                          Колега, нали не си представяш, че ще видиш персонален компютър с монитор, клавиатура и т.н. Това са едночипови микрокомпютри( понакога и просто контролери).
                          Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Историята на един УАЗ

                            Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                            Колега, нали не си представяш, че ще видиш персонален компютър с монитор, клавиатура и т.н. Това са едночипови микрокомпютри( понакога и просто контролери).
                            Може .Подвел съм се от тук.Табло+компютър.Та даже втори.Представих си нещо като GPS.

                            Първоначално публикуван от Pursie Преглед на мнение
                            ...........През 2007 ми добавих ново табло. Визията му се промени драстично. А също така и монтирахме втори бордови комптър, ................
                            [B]Via trita via tuta[/B](лат.) - Прокараният път е безопасен. Тея римляни са живели в заблуда.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Историята на един УАЗ

                              Тъй като от повече от година не бях правил нищо по Уаза, започнах подготовка по мащабен "фейслифт". Но уви една подла гарнитура на главата ме спъна. Добре знаете всички, че аз уаза го ползвам основно да ходя да си купувам хляб и бира от съседното село и не ми стана много ясно как точно съм успял да издухам гарнитурта. И то не веднъж, а няколко пъти. В момента пред мен е кошмара на шофьора- мога да си тръскам цигарата в цилиндрите. Но надявам се днес да успеем да съберем двигателя. Много ми се иска да мога ходя освен за хляб и за салам, затова в момента се монтира усилен алтернатор ( 120А) и система за два акумулатора, в добавка на компресора.
                              Ако руската митница разреши много скоро ще добавим и два шпера и дискови спирачки.
                              А ако разреши и българската- ще тунинговаме и скоростната кутия.
                              Снимки ще има много скоро ( надявам се) и ще мога спокойно да си ходя до магазина.
                              Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
                              NULLA TENACI INVIA EST VIA

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X