Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Редукторни мостове (устройство, предимства и недостатъци)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Редукторни мостове (устройство, предимства и недостатъци)

    Редукторни (портални) мостове.


    Към момента УАЗ е един от малкото високо-проходими автомобили в света, който има вариант с редукторни мостове. Трябва да се отбележи обаче, че има производители – предимно австралийски, които предлагат готови набори с редуктори, които са предназначени за LаndRover Defender.

    Принцип на работа и предназначение. Редукторът е всъщност зъбна предавка, която осигурява редукция (оттам идва редукторни мостове) на оборотите и съответното пропорционално увеличение на въртящият момент. По този начин се постигат следните цели:

    1. Разтоварва се трансмисията. ( скоростна кутия и раздатъчна кутия)
    2. Намалява се размера на диференциалите.
    3. Премества се максимално близко до колелото основното предавателно усилие.
    4. С един и същ размер на гумите се постига клиренс, който е по голям колкото е размерът на редуктора.
    5. Силно се повишава надеждността и здравината поради намаления брой зъби в предавките, които същевременно са с много по голям размер.

    В Русия редукторните мостове са познати с името военни, това е така, защото варианта на УАЗ с редукторни мостове е разработен за военните по тяхно изискване. Задачата, която е възложена на конструкторите е съдържала изискването военната модификация на автомобила да може да предвожда танкова колона т.е. да се движи в такива пътни условия без допълнителни приспособления. Разбира се тези мостове имат и недостатъци, които определят факта, че от общото производство на УАЗ само около 4% са автомобилите с такива мостове. Недостатъци:

    1. Внасят допълнителни загуби в трансмисията, което довежда до повишен разход на гориво.
    2. По шумни са.
    3. Много по сложна конструкция, която е по трудна и скъпа за поддръжка.
    4. Много по трудна текуща поддръжка – например там има 4 допълнителни маслени картери.
    5. Много по скъпи са.
    6. По тежки са и имат по висока подресьорна маса, което ги прави по некомфортни на шосе.

    В едно интервю на главния конструктор на УАЗ на въпроса защо не се произвеждат повече такива мостове неговия отговор беше, че на почти никой в днешно време не му е необходима такава чудовищна проходимост, а напротив основните параметри, които интересуват купувачите са икономичност и цена. Като най-добър пример за предимствата и недостатъците на тези мостове е сравнението на два иначе абсолютно еднакви УАЗ-и от които единия е с редукторни, а другия със стандартни мостове. Ето и основните разлики:

    1. Клиренс:
    - С редукторни мостове (300 мм)
    - Със стандартни мостове (230 мм)
    2. Ъгъл за атака
    - С редукторни мостове (56 градуса)
    - Със стандартни мостове (55 градуса)
    3. Разход на гориво и скорост:


    Друго предимство на редукторните мостове е малкият картер на диференциала и съответно формата му. При дълбока кал (сняг) той не е допълнителна спирачка с формата и площта си. При сравнението на двете иначе абсолютно еднакви машини като проходимост се установява, че машината с редукторни мостове е на порядък по проходима в дълбока кал.

    Като заключение мога да кажа, че всеки трябва да прецени точно за каква експлоатация предвижда машината си и съответно да избере подходящите мостове. Ако ви е необходима максимална проходимост, не се вълнувате от разхода и комфорта изборът е ясен – редукторни мостове.
    VPetrov.photography

  • #2
    Пропуск...

    Към момента освен УАЗ другият серийно произвеждан автомобил с висока проходимост който е с редукторни мостове е HMMWV или по известен като ХАММЪР.

    Разбира се тоеа важи само за HMMWV вариант 1 (армейския вариант) всички последващи модели са на различна база и нямат нищо общо като конструкция...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Малко допълнение към темата за редукторните мостове или как изглеждат главините им в сравнение с обикновените.

      Отляво главина на редукторен мост, отдясно главина от нормален мост.

      http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

      Коментар


      • #4
        А ето снимка на шарнирният болт, при уаз 469 Б знаете как изглежда няма маншон и има лека разлика в конструкцията. Този модел не е снабден с гресьорка.

        http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X