Приятел си възстановява много усърдно Уаз-а Регистрирал я олд-таймер и е стигнал до инсталацията ,изрязал е всичко що е инсталация с резачките,а той самия хал хабер си няма от жици. Обещах му че ще я окабелим ,не е проблем , гледах в нета че схеми има ,но не знам дали има разлики в различните генерации уазки....както също идея нямам от къде върви инсталацията в купето.......неговата е по стария модел щот е с долни педали......ма само толкова ,тва някъде из форума съм го прочел че щом е с долни,начи е по стария модел. Аз съм на Вие с уазките. Ако се сеща някой нещо специфично ще съм много благодарен,за да не е двойна-работата. И ей тва на втората снимка ми събуди любопитството......кво е всъщност. Жилото на киломтража се разклонява към него и си продължава надолу......като има ел.контакт с болтче отпред да се настройва предполагам прага на превключване.......ама на какво идея си нямам
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Инсталация на УАЗ
Свий
X
-
Толкова пари на вятъра......, но колега препоръка от мен не взимай маса от купето пусни си му отделни кабели за " маса" до фарове, мигачи , и т.н. осветление. измисли нещо различно от откритите клеми, както е в "оригинал" по калниците и всичко да мине през релета, а не през директни Ц/К ключета за връзка, помисли и контактния ключ да е от няакакъв смислен автомобил!
- 1 like
-
И аз така го ”почнах” в посока как мощно се е прецакал с джипката...после размислих щот вече е късно....той се е надъхал и кой и кво да му обяснявам няма смисъл. Ще му пусна масите на кабели към бушонното табло Като я гледах уазката първия път му казах да си поръча някакво бушонно табло.....оригиналното го видях с три бушона и ми се струва абсурдно....предните фарове са в паралел....при проблем в единия ще остане комплект без светлини. Днес разглеждах
кво има налично и кво е дошло..... А да,тая история с жилата се разплете.....имало е някога скорорстно ограничение от тюфаджиите за тоя тип техника....прадядото на тахошайбата
Бушонното табло:
Реле за мигачите и аварийни......
Алтернатора както той ми обяснява според е мен е динамо.....или поне аз не виждам да има на него плочка за регулиране на напрежението.Ма ще я възпламеня първо джипката и ще меря кво излиза на изхода.
Какво е тва на снимката ...реле за зареждане ?????
Последно редактирано от kalin3000; 02-04-22, 13:52.
Коментар
-
Днес почнах с инсталацията по уазката,запалих я за проба да видя дали зарежда........с някво реле за зареждане от трактор я е снабдил някой ....съвсем на място.Поне място бол за всичко. Подготвих и няколко релета с цокли за големите консуматори. С текстилнен изолирбанд мотам всичко ,изглежда като западен автомобил. Толко е грозно и криво всичко по нея че чак кефи. . Нещо не видях датчик за задна......ма утре ще огкедам по обстойно ако изобщо има.....идея си нямам
Последно редактирано от kalin3000; 08-04-22, 19:21.
- 1 like
Коментар
-
1. Алтернаторът не е динамо ами си е алтернатор ама с външен регулатор на напрежение. Четките са си само четки.
2. Регулаторът на напрежение - оригиналният механичен РР380 ще ви къса нервите на малки парченца. Вземате си електронен и нещата ще потръгнат. Тоя РР350 май е комбиниран електронно-механичен и също е дрво.
3. Мигачите - оригинално на тоя модел са комбинирани със задните стопове, по американски тертип. Даже и да имат жълта секция, тя не се ползва. Хубаво е да се направят да мигат отзад жълто, това изисква още две жици до отзад.
4. Бушоните - освен трите малоумни бушона с резервната тел в кутийката, има един "автоматичен" някъде около кормилния вал отвътре. Той има навика да грее ужасно.
5. Кабелите отдолу - ако колата ще се ползва по предназначение, кабелите отдолу изгниват зловещо и правят къси съединения. Ползвайте отдолу проводници със силиконова изолация за висока температура - не че там е горещо, просто изкарват повече от обикновените с изолация от пвх. Отгоре няма къде да се прекарат така че да не отнасят по някой ритник
6. Купете читави предни фарове - руските са калпави и светят наполовина, нищо че изглеждат нормално. Има Wesem - полски, има и някакви чешки, има Hella, абе стандартен 7 цола / 178 мм фар. Само да не е сделан.
7. Парното - проверете дали моторчето върти в правилната посока. Ако не - духа едвам-едвам, половината са наопаки от магазина. Посоката НЕ СЕ оправя с размяна на + и -, а с разглобяване на моторчето и обръщане на четките.
8. Не всички варианти скоростна кутия имат датчик за задна. На някои отворът за датчика е запушен с тапа и може да се сложи, на някои няма и отвор.
---
Гледам отдолу седи оригиналният утаителен филтър за бензин под купето. Той при нормалните бензини повече пречи отколкото помага. Особено след престой. А пък при дълъг престой с пълни резервоари има навика да капе. Ако не се търси автентичност мястото му е на боклука.
Маркучите за бензин - и те изгниват за 4-5-6 години, вкл. тежкарски марки като Континентал и Семперит. Не знам защо. После почват да капят и/или да смучат въздух и има много мамата. Оригинално там са железни тръбички които човек си счупва пръстите докато ги нагласи. Ако вместо тях се ползват 8мм медни тръбички за АГУ с пластмасовото покритие и техните си уплътнителни лещички става много по-добре.
- 1 like
Коментар
-
Ясене ,Благодаря ! Точно такова нестандартно инфо ми трябваше от практиката с уаз-а. Вчера вързах релето от горната снимка с ”летящи кабели”..някъв стар модел на Hella e..зарежда нещо.....после като му вържа фаровете ще го го тествам . Руския Рр 350 няма да се ползва.
Отзад светлините са целите червени с една оранжева елипса посредата с по три крушки,пасват за габарит,стоп и мигачи. Ще ги снимам днес.Фаровете нямам идея какви са ....ще ги погледна днес. Инсталацията назад я пуснах с резервни жила.....ако се сети собственика на лимузината ,че иска още нещо допълнително. Иначе орг. Бушониера няма да се позлва,нито тоя ”автоматичен” бушон,иначе се сещам старите аудита 80 имаха на ел.стъклата такива авт.бушони,....краен изключвател,като стигне горе или долу стъклото дига тока биметалната пластина почва да грее и” отлепя” контакта.Неговия уаз няма д има такаваи екстра.
Ще проверя моторчето на парното като стигна до него,въпреки че Уаз-а ще е доста глезен. Собственика му има намерението да го кара само лятото ,като е хубаво времето с децата някъде на пикник....Той е далеч от почитател на офроуда....а то няма и къде да го кара тук в гората,навсякъде е забранено и си го контролират стриктно. Ако види изобщо черен път ще е не повече от 1-2км.там където е позволено.
За маркучите и утаителя ще му кажа,той вече ако реши да ги сменя. Той не държи джипа да е автентичен до най- малките подробности. Питах го дали работи двойното предаване....той вика,не знам
Коментар
-
За двойното предаване - бразилските хъбове AVM. По някаква причина ги има и за УАЗ. Пробвал съм руски, пробвал съм китайски - не стигат далече.
Това ако някой не е сложил вече.
Оригиналните капачки с таралежи за които има отделен ключ мисля че 54 номер се превключват по 20 минути.
Я кажи къде намери такава хубава бушониера?
Коментар
-
А не-не....без тия ....никви алтернатори и хъбове....до ся квот му предам като проблем по Уаз-а и ме кара аз да го правя.... той си каза че, само за разходки ще е ......
Днес се присети, че искал запалка в някоя от тия ниши в багажника.....добре че се подсигурих навсякъде с дебели резервни жила. За хладилна чанта за компресорче .....за солар за лаптопа и не знам още кво.....викам му взимай по повече хора на излет да има кой да бута......той вика аз и вас ще викам за ”излет”
Взел е правилните фарове, Ясен ги спомена че са по-добър вариант от орг. Стоповете са Хела....ма си светят пак бутафорно като на истинска уазка. Забих му една разклонителна кутия в. нишата отзад..... много изисквания.....Монтирал си е кутия от патрони между седалките......за кво ти е тва? Щял за шкафче да го ползва.....и е приготвил една тенекия още от дихател слонче,тва щяло жабка да е... Иначе днес установих че човек мое съвсемсе неволно да се самоубие само докато се суети около уазката.....аз се наръгах на резето дет затваря задния капак.
И някой ако се сеща отде му се превключват фаровете къси/дълги......тва дет се натиска с крак на пода няма две устойчиви положения.....може да премигва с него или е счупено. И още един въпрос копчет дет се издърпва две степени е само габарит и фарове ? Не мога да зацепя откъде трябва да се превключват къси/дълги
Последно редактирано от kalin3000; 09-04-22, 20:23.
- 1 like
Коментар
-
И аз имам един откачен приятел с УАЗ, който си го харесва по известни само на него причини."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Стига сте мрънкали вие двамата.
Като толкова знаете намерете ми друго кабрио 4х4 със 7 места.
Г класата е грозна (и УАЗ е грозен ама поне не се разчеква като жабата от вица).
Лендровър се троши повече и от УАЗ (да им се чудиш как са го постигнали) и е неудобен за нормален размер мъж.
Друго дето да сме виждали по нашите земи?
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар