Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бутала за ЗМЗ-24Д.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бутала за ЗМЗ-24Д.

    Здравейте колеги!


    Искам да попитам бутала от кой модел двигател, могат да се сложат в ЗМЗ 24Д. Правено ли е, правени ли са опити до момента и т.н. След като се рових доста из мрежата стигнах до извода, че бутала от ЗМЗ-409 с диаметър 95,5mm и ремонтен размер 96,0mm( предполагам че има и 96,5mm ремонтен размер). Разликата е във височината на буталото- с 25mm по-ниско е буталото на ЗМЗ-409 спрямо това от ЗМЗ 24Д, което е 95mm. Другата разлика е в отвора за буталния болт, който при ЗМЗ-409 е Ф22mm, докато при ЗМЗ 24Д е Ф25mm.

    Интересувам се, защото съм замислил на моят ЗМЗ 24Д да му сложа бутала с по голям диаметър. Оптималния вариант за диаметъра на буталата е между 95,5 и 97mm тъй като ризите ще останат оригиналните( разбира се подменени с чисто нови), просто ще се разтържат и хонинговат на определения размер по буталото. В мрежата не успявам да намеря информация за бутало от УМЗ 4218 с диаметър 100mm въпреки, че с този диаметър е невъзможно тъй като ризите ще се изтънят много и в предвид формулата за необходимото допускане за дебелина на стените на ризата б=(0,05--0,7)*D, mm, дебелината на стените намалява с 10mm спрямо тази на основен размер на буталото, т.е при основен диаметър 92mm дебелината на стената е 20,5mm (112,5mm външен диаметър на ризата), докато при бутало с диаметър 100mm, дебелината става 10,5mm, при допускане че б=0,1*D.

    Целта на цялата тази работа е да вдигна мощността над 8-10%, както става с намаляването на главата. Към момента въпросния двигател не е в Уазката, защото е за аксиален лагер и не смея да го карам за да не се задълбочи проблема. Забравих да кажа че става дума за УАЗ 452Д със заводско ЗМЗ 24Д( бях питал преди години като я взех и някой от вас по- нагоре в темата каза че са сравнително редки тези Уазки с такъв мотор). Разбира се главата ще се ревизира напълно, ще се намали до минимално позволената височина и още един куп работи. Разбира се ако не успея да намеря подходящи бутала, на преден план изниква въпроса за турбина, но това е краен вариант, тъй като определено не съм фен на турбокомпресорите. На практика от заводските 93к.с които дават на този двигател, целта ми е да стане в диапазона 115-125к.с, което според мен е постижимо( особено в долната граница на диапазона) с подходящо запалване, карбуратор и т.н. Така че ако някой е правил подобно нещо може да сподели, също така ще се радвам да чуя различни мнения и съвети, в крайна сметка за това е форума.


    П.С. Мнения и съвети от сорта "няма смисъл", "сменяй го тоя двигател с друг", "даваш си парите на вятъра" и други подобни, ги приемам за некомпетентни и безсмислени, така че може да ги спестите!


  • #2
    Тъй като не искаш да чуеш директно "няма смисъл" ще го кажа по друг начин.
    ЗМЗ 24 - 2445см3 - бутало 92мм - 95кс.
    УМЗ 421 - 2890 - бутало 100мм - 113кс.
    Възможно е да се разтърже блока и набият ризи от ЗМЗ 410(100мм), или преработени от ЗИЛ(Колегата Румен Вардаров го е правил това) ако се разтърсиш из Drive2.ru
    има теми на такива преработки ще получиш обем от 2890. Но тъй като ти си с глава от 24 с по - малкия изпускателен клапан и не настроена генерация няма да изкараш
    дори тези 113 коня (които са по ГОСТ а по ДИН са бая надолу). Ако сложиш още по- малки бутала разликата ще е съвсем малко. Аз съм карал с 93.5 и спрямо 92 няма разлика.
    Сам прецени за едни има няма 10 коня струва ли си разправията и парите, които няма да са малко.
    Последно редактирано от Horsa; 29-12-20, 15:36.

    Коментар


    • #3
      Това ме интересуваше колега! Обоснован отговор и мнение!
      Значи остава варианта с бутала на 3-ти ремонт от ЗМЗ 24 при което не знам дали въобще ще трябва да взимам нови ризи или просто старите ще се разстържат( разбира се зависи в какво състояние са и да не са много корозирали отвън).
      И другото нещо главата ще е свалена до минималната необходима височина, също ще е портната възможно най-много, разбира се заедно с колекторите.
      Тва за генерацията не го разбрах малко, ама как да е.​​​​​​​​​​​​​ Иначе генерацията ще е на 55-57мм или дори на 60, ще се прецени след обработването на главата и колекторите.
      Тук е момента да питам има ли вариант да се увеличи диаметъра на клапаните, правени ли са опити и т.н( по скоро ми е информативно да го знам само).

      И освата да се надявам 5-степенната кутия, която ще взема да покрие част от разликата от първоначално плануваните резултати.
      А каква е целта на цялото това нещо- ами да върви наравно с Уаз 452 фермер (2015г някъде), а в баира да го бия. Като към момента на равен път и двете уазки вървят еднакво, просто моята е със същата скорост, но с по-високи обороти. В баир не са пробвани една до друга, но фермера го няма хич( може би заради по-дългия диф). Същото съревнование имам с 2 3 буханки пак нови едната от които е 2018г мисля.
      Карал съм 5-6 Уазки смея да твърдя че имам някакъв поглед над това как вървят и не че нещо ама военните с 21-ци мотори не ми правят впечатление- минавам ги като спрели.

      Коментар


      • #4
        Общо взето главите на 24 двигателите са два вида - 24(24Д) - 402(слага се и на 2,9). 402 главата се слага на Волга 2410 като според официалните данни
        повишава мощността с 5кс на 100кс. Разликите в двете глави водещи повишението на мощността са две:
        1 - По- голям изпускателен клапан с 3мм(39мм срещу 36на 24 главата).
        2 - Настроена изпускателна система. Колектора завършва с два фланеца за захващане на гърнетата.
        3 - Клапаните са с двойни пружини и теоритично можеш да развъртиш двигателя в по- високи обороти без да зависне клапан ама то змз24 и обороти...
        За да сложиш тази глава обаче трябва да се разпробият два отвора и нареже резба за да се сложи водната помпа, тъй като на тези двигатели тя е на блока
        а на главата е тялото на термостата. Не е сложно става.
        93,5мм бутала само без ризи не знам дали ще намериш да купиш, но и не виждам смисъл, тъй като парите, които ще спестиш от ризите ще ги дадеш за разстъргване
        на старите.(Имах 4 добри бутала 93.5 но от едното си направих пепелник и вече са само 3 иначе бих ти ги подарил). Но между 92 и 93.5 на един и същ двигател аз разлика не усетих.
        Бих те посъветвал да вземеш нов комплект ризи и бутала на Кострома дори, и номинален размер да са. Изключително качествена и точна изработка. Скоро правих ремонт на ЗМЗ 53
        с техен комплект и съм очарован.
        За увеличаването размера на клапаните, можеш да сложиш изпускателни клапани от 402 главата, но не знам къде ще ти сменят гнездата на клапаните, пък и като пари и разправия
        според мен е по- добре да намериш направо 402 глава.
        Нещо от което има смисъл е поставянето на карбуратор к135 от Газка. Лично не съм го правил, но отзивите от всеки, който го е сложил е че се усеща разлика. А за да се усети едни 5кс
        вероятно се появяват.(или пък всички си внушават - не знам).

        Коментар


        • #5
          Да за Кострома си мислех и аз, защото съм слагал ризи и бутала на трактори Кострома и качеството е много добро.
          Иначе за главата от 402 някъде бях чувал това нещо, но не го знаех добре, за което благодаря че го сподели точно. Значи започвам да търся глава от 402.
          За ризите и аз се съгласих, след като вчера за 3 шийки на колянов вал и работа за 30мин с включено измерване на шийките ми взеха 60лв. Така че направо комплект ризи и бутала ще търся.
          Това за карбуратора го знам и аз че имало осезаема разлика, но доколко ще ми помогне при положение че карам на газ? Ще поразпитам тук-там и ще гледам да се сдобия с един такъв, поне на първо време да знам че го имам в гаража.
          А относно препряването на водната помпа, има ли тук теми за това нещо описани по-подробно и със снимки и размери или ще трябва да я нося на майстор?

          Коментар


          • #6
            За водната помпа просто махаш тялото на термостата и там са две шпилки които съвпадат с тези на водната помпа. Другите две трябва ти да ги направиш. Нещо важно е да сложиш ламаринката
            вътре в главата иначе може да грее. Някъде из форума имаше такава тема със снимки може да я потърсиш.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X