Здравейте колеги!
Искам да попитам бутала от кой модел двигател, могат да се сложат в ЗМЗ 24Д. Правено ли е, правени ли са опити до момента и т.н. След като се рових доста из мрежата стигнах до извода, че бутала от ЗМЗ-409 с диаметър 95,5mm и ремонтен размер 96,0mm( предполагам че има и 96,5mm ремонтен размер). Разликата е във височината на буталото- с 25mm по-ниско е буталото на ЗМЗ-409 спрямо това от ЗМЗ 24Д, което е 95mm. Другата разлика е в отвора за буталния болт, който при ЗМЗ-409 е Ф22mm, докато при ЗМЗ 24Д е Ф25mm.
Интересувам се, защото съм замислил на моят ЗМЗ 24Д да му сложа бутала с по голям диаметър. Оптималния вариант за диаметъра на буталата е между 95,5 и 97mm тъй като ризите ще останат оригиналните( разбира се подменени с чисто нови), просто ще се разтържат и хонинговат на определения размер по буталото. В мрежата не успявам да намеря информация за бутало от УМЗ 4218 с диаметър 100mm въпреки, че с този диаметър е невъзможно тъй като ризите ще се изтънят много и в предвид формулата за необходимото допускане за дебелина на стените на ризата б=(0,05--0,7)*D, mm, дебелината на стените намалява с 10mm спрямо тази на основен размер на буталото, т.е при основен диаметър 92mm дебелината на стената е 20,5mm (112,5mm външен диаметър на ризата), докато при бутало с диаметър 100mm, дебелината става 10,5mm, при допускане че б=0,1*D.
Целта на цялата тази работа е да вдигна мощността над 8-10%, както става с намаляването на главата. Към момента въпросния двигател не е в Уазката, защото е за аксиален лагер и не смея да го карам за да не се задълбочи проблема. Забравих да кажа че става дума за УАЗ 452Д със заводско ЗМЗ 24Д( бях питал преди години като я взех и някой от вас по- нагоре в темата каза че са сравнително редки тези Уазки с такъв мотор). Разбира се главата ще се ревизира напълно, ще се намали до минимално позволената височина и още един куп работи. Разбира се ако не успея да намеря подходящи бутала, на преден план изниква въпроса за турбина, но това е краен вариант, тъй като определено не съм фен на турбокомпресорите. На практика от заводските 93к.с които дават на този двигател, целта ми е да стане в диапазона 115-125к.с, което според мен е постижимо( особено в долната граница на диапазона) с подходящо запалване, карбуратор и т.н. Така че ако някой е правил подобно нещо може да сподели, също така ще се радвам да чуя различни мнения и съвети, в крайна сметка за това е форума.
П.С. Мнения и съвети от сорта "няма смисъл", "сменяй го тоя двигател с друг", "даваш си парите на вятъра" и други подобни, ги приемам за некомпетентни и безсмислени, така че може да ги спестите!
Искам да попитам бутала от кой модел двигател, могат да се сложат в ЗМЗ 24Д. Правено ли е, правени ли са опити до момента и т.н. След като се рових доста из мрежата стигнах до извода, че бутала от ЗМЗ-409 с диаметър 95,5mm и ремонтен размер 96,0mm( предполагам че има и 96,5mm ремонтен размер). Разликата е във височината на буталото- с 25mm по-ниско е буталото на ЗМЗ-409 спрямо това от ЗМЗ 24Д, което е 95mm. Другата разлика е в отвора за буталния болт, който при ЗМЗ-409 е Ф22mm, докато при ЗМЗ 24Д е Ф25mm.
Интересувам се, защото съм замислил на моят ЗМЗ 24Д да му сложа бутала с по голям диаметър. Оптималния вариант за диаметъра на буталата е между 95,5 и 97mm тъй като ризите ще останат оригиналните( разбира се подменени с чисто нови), просто ще се разтържат и хонинговат на определения размер по буталото. В мрежата не успявам да намеря информация за бутало от УМЗ 4218 с диаметър 100mm въпреки, че с този диаметър е невъзможно тъй като ризите ще се изтънят много и в предвид формулата за необходимото допускане за дебелина на стените на ризата б=(0,05--0,7)*D, mm, дебелината на стените намалява с 10mm спрямо тази на основен размер на буталото, т.е при основен диаметър 92mm дебелината на стената е 20,5mm (112,5mm външен диаметър на ризата), докато при бутало с диаметър 100mm, дебелината става 10,5mm, при допускане че б=0,1*D.
Целта на цялата тази работа е да вдигна мощността над 8-10%, както става с намаляването на главата. Към момента въпросния двигател не е в Уазката, защото е за аксиален лагер и не смея да го карам за да не се задълбочи проблема. Забравих да кажа че става дума за УАЗ 452Д със заводско ЗМЗ 24Д( бях питал преди години като я взех и някой от вас по- нагоре в темата каза че са сравнително редки тези Уазки с такъв мотор). Разбира се главата ще се ревизира напълно, ще се намали до минимално позволената височина и още един куп работи. Разбира се ако не успея да намеря подходящи бутала, на преден план изниква въпроса за турбина, но това е краен вариант, тъй като определено не съм фен на турбокомпресорите. На практика от заводските 93к.с които дават на този двигател, целта ми е да стане в диапазона 115-125к.с, което според мен е постижимо( особено в долната граница на диапазона) с подходящо запалване, карбуратор и т.н. Така че ако някой е правил подобно нещо може да сподели, също така ще се радвам да чуя различни мнения и съвети, в крайна сметка за това е форума.
П.С. Мнения и съвети от сорта "няма смисъл", "сменяй го тоя двигател с друг", "даваш си парите на вятъра" и други подобни, ги приемам за некомпетентни и безсмислени, така че може да ги спестите!
Коментар