Колеги, счупих предна полуоска ( изкочи ми съчмата) със сачми и сега ще трябва да я сменям. Знам , че има нови модели с карета - кой вариант е по- добре (по - здраво) според вас? Отделно имам една резервна, но как да позная дали е износена и тя?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Предни полуоски УАЗ?
Свий
X
-
Имам поглед и върху издръжливостта на стария тип полуос ( Кулачково-дисковые ) и на новия тип (ШРУС -шарнир с равни ъглови скорости). Старите трябва редовно да се проверяват за смазка обирата луфтове в шарнирите (голям аксиален луфт между шенкела сферата е по разрушителен за стария тип ) . Безопасния възможен ъгъл на завиване при старите е по малък. Иначе ползвай , каквито намериш. Аз предпочитам новите!
Коментар
-
Ето един клип с практическа насоченост и коментар към него от колега -
https://www.youtube.com/watch?v=InXZ...LzqSxa3m6tvrNA
Коментар -
"Някои от нещата са пресилени в клипа, отделно човека заздравява възела, като слага допълнителна бронзова втулка в сферата. Оттам обаче се налага много точен реглаж на всичко. Заводски там не е предвидена такава втулка точно с тази цел - да има някакъв толеранс откъм неточности и нещата стават малко по прости. Но луфтовете трябва да ги обереш, иначе трошене на ново в близко бъдеще. И казват после хората - те уазковите мостове са трошливи..."
Интересно ми какво мислите за методите на руснака?
Коментар
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнениеЕто един клип с практическа насоченост и коментар към него от колега -
Интересно ми какво мислите за методите на руснака?[/FONT]
За някой това е интересно, но тези, които са минали пътя - знаят за "топлата вода". Това се прави по подобен начин в домашни условия (при липса на техника-струг,преса,фреза......) и за да повторите показаното ВИ трябват малко технически знания , умения и гаражни инструменти (моите раздвижени райбери от години си "спинкат" в дървеното съндъче).
Ако нямате съответните "условия" за успешен ремонт-носите при хора който имат!
Коментар
-
Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
Владо,Владо,
За някой това е интересно, но тези, които са минали пътя - знаят за "топлата вода". Това се прави по подобен начин в домашни условия (при липса на техника-струг,преса,фреза......) и за да повторите показаното ВИ трябват малко технически знания , умения и гаражни инструменти (моите раздвижени райбери от години си "спинкат" в дървеното съндъче).
Ако нямате съответните "условия" за успешен ремонт-носите при хора който имат!
Така че сега момента да каже някой кой от трите варианта е най-удачен.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
В тази връзка възникна следния казус - оказа се, че при търговците има три вида шенкели - 1) като моите и тези на клипа-най-здрави като предимство; недостатъци - трудна маневреност и проблемен монтаж поради изкисването на специални умения за реглаж.2) Със сачми - нямам информация за тях. Ако някой е пробвал, нека сподели. 3) С лагери - лесен монтаж и обслужване - няма нужда от монтаж - недостатък по-трошливи от месинговите втулки.
Така че сега момента да каже някой кой от трите варианта е най-удачен.
Коментар
-
Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнениеШкворен....лагерните . Слагаш и забравяш за тях. Аз съм от 12 години с такива. Държат.
Коментар
-
Ето и още три ценни съвета, които получих - интересно има ли критици? -
"1) Някои от нещата са пресилени в клипа, отделно човека заздравява възела, като слага допълнителна бронзова втулка в сферата. Оттам обаче се налага много точен реглаж на всичко. Заводски там не е предвидена такава втулка точно с тази цел - да има някакъв толеранс откъм неточности и нещата стават малко по прости. Но луфтовете трябва да ги обереш, иначе трошене на ново в близко бъдеще. И казват после хората - те уазковите мостове са трошливи...
2) Това е опората ,а на шенкелното тяло се намира един болт ,който при докрай навит волан опира в тази опора и се навива или развива и по този начин се ограничава хода на завиване. Това на картинката се намира точно където се захваща сферата за кожуха на моста.
3) Другото много важно нещо е ,че като набиеш нова втулка в цапфата ,тази в която лагерува полуоската ,новата втулка се райберова ! Също полуоската се регулира навън/навътре да няма мърдорене и да бъде на център. Не се ли направят тези неща ,все едно нищо не си направил. Получаваш ефекта - честа смяна на полуоски и таралежки.."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар