Първоначално публикуван от Жоро XR 600
Преглед на мнение
Трябваше да отговаря на следното - много добро техническо състояние, без особени изисквания за външен вид.
Много лъскав и нагласен не върши работа, защото основно ще се кара в кал, гора, клони, храсти, дънери и маневри на изключително тесни места, където не са изключени директни удари в дърве - било то и с малка скорост.
Технически изправен - защото трябва да се разчита на него и все пак трябва да върши работа, а не да се лежи постоянно под него и да се прави.
Първото условие не е трудно за постигане. Виж обаче второто условие, е меко казано трудно за постигане. А и все пак имахме лимит на средства от 3500 до 4500лв.
Една сутрин, точно на 1 февруари, комшията се обажда - Намерих един, вчера са го пуснали на обява, без снимки, бил много запазен, от армията, на търг, бил за командира, ама го изиграли, още с грес, не каран... дъра-бъра... Знаеме си ги ние...
Виж к`во - казвам му - пали колата и дай да идеме да го гледаме, ти така джип няма да си намериш!
След час сме там... показва се чичо Страхил - вие ли сте за джипа? - Да!
Е го там в дъното.
От далече необнадеждаващ. Приближаваме... Ламарините подбити тук-там, предният капак намачкан, 27 годишният брезент изгорял, няма задни седалки... и още доста козметични косури.
Моят човек взе да се мръщи

Въобще така те грабва джипа, че го гледаш и неможеш да откачиш око от него...
Не искам да го паля, не искам да го мърдам, само лостовете прекарах и ми беше достатъчно.
Моят човек извади 10х100, капарира го и си тръгнахме.
И така, та чак до 6 февруари...
Сега и малко снимки, не са много качествени, но са достатъчно, за да добиете представа.
Профилактика на спирачките - смяна гумички и течност.
Вижте как изглеждат 27 годишни детайли, вкл. и феродото...
Пружинката на накладките
Преден подкалник
Само ауспуховата система не е консервирана(сещате се защо) и и личи.
Задни ресьори.
4 гуми - Made in USSR "Модель Я-245", произведени 6ти месец на 1981г.

Заден подкалник
И пак
Калобран
Сега малко от вътре:
Джипът е пребоядисан преди 3-4 месеца, но без кит, без предварителна обработка без нищо
Е така само за освежаване и подготовка(както разбрахте в началото, бил е приготвен за началника)
Старият брезент не беше скъсан, но при натиск пукаше - готов за късане

Съхраняван е на сухо и тъмно през всичките тея години иначе няма как 27 г. да се запази в тоя вид с оригинални повърхностни елементи
Това е оригиналната кожа на шофьорската седалка
Добре запазен механизъм за чистачките
И оригиналните пера, разбирасе не чистят нищо, но са там

И сега към стимулатора - УМЗ 451 МИТ(каквото и да значи последното), пръчката на маслото е на блока, а не на картера.
Кабели...
Делко...
Радиатор и жалюзи
Виждате стойката за втория алтернатор.
Бяха два, че джипа е бил с апаратура, изискваща високи мощности
С маалко по-нов изглед

Завинаги!

Много ме дразнят тея лоши снимки!
Ще правя нови и ще ги пусна.
Иначе джипът се профилактира - смяна на масла - двигател, скорости-раздатка, диференциали, течности в спирачки и охлаждаща.
Промивка на всичко изброено, вкл. и на бензинопроводите и резервоарите.
И още куп дреболии има-няма 5 дни плътно работа, и още 700лв, това без нови гуми.
Очаквайте още снимки.
Бях и съм, много впечатлен от джипа, просто рядко се срещат вече такива екземрляри - затова и пуснах темата.
Дано да ви е харесало.
Коментар