Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за транзисторно (електронно) запалване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за транзисторно (електронно) запалване

    Имам стахотен проблем?????
    На Уаз-ката ми, по необясними причини на ниското напрежение става нещо,което води до "адски" силен ток /така мисля/ и ми топи чукчето и наковалнята. За около 25 минути работа почват да пушат и край.
    Смених кондензатор, всичките налични у мен бубини /8 бр, СССР,ГДР, НРБ/наличността обхваща диапазон от 6-9АЧ. Разлика няма, искра като електрожен. Между временно слагам 2 бр, различни, транзисторни запалвания /1.автоелектроника Пловдив, 2.???? Г.Делчев-ско/. Когато ги вържа искрата изчезва безследно . Пловдивското го сложих от Нивата работещо -гаранция, другото го купих ново. Обадих се и на двамата производители обясних ситуацията, казаха че ги връзвам правилно, не били претенциозни към бубини но проблема е необясним . Остава да изгарят с първото подаване на контакт, проблема не е в сврързването имат хубави схеми а иаз имам сравнително добри познания по по ел.техника .
    Много ще съм благодарен ако има някой, който да даде мнение по въпроса.

  • #2
    При свързване на транзисторното запалване кондензатора който е паралелно на чукчето и наковалнята трябва да се премахва, и обратното ако е с чукче и наковална е задължителен...!
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      в единя случай се маха но при друто запалване си има извод към който се свързва след като се откачи от ЧиН. Има ключе което позволява без превръзвани и сваляне ня електронното, отново да се мине на нормален режим. Май се оплетох в обяснения но казано на кратко кондензатора го имам в предвид и го третирам катто трябва не е там проблема за съжаление

      Коментар


      • #4
        За да топи чукчето, значи някъде е запасило наистино много енергия. Няма къде другаде, освен в тоя кондензатор, той беше няколко мФ, като че ли. Сигурно транзисторният ключ не се синхронизира с коляновия вал, отваря се на някаква висока честота, и зарежда кондензатора много пъти. Махни го, виж управляващият вход на тая електроника ...

        Коментар


        • #5
          Венци го каза ясно - Маха се или се изключва кондензатора в класическата система! При електронните запалвания, чукчето има само тригерираща функция (показва на електронния блок кога да хвърли гръмотевиците!). По тази причина, токът през чукчето в електронните системи е мизерен! На времето една от основните причини за въвеждане на електронното запалване бяха щадящите режими за чукчето.

          Много електронни блокове разполагат с ключе (On/Off), с което се изключва кондензатора или се включва ако електронния блок прави проблеми.

          А най-доброто е да се сложи един оптичен комутатор, който отстранява един основен порок на чукчетата - тяхното вибриране след комутацията. В съвеската и руската литература има хиляди схеми за това ама ако сте много закъсали - обадете се.

          Успех!

          Т.
          Good guys drive Land Rovers!

          Коментар


          • #6
            Само че трябва много добре да работи цялото делко, защото оптичния комутатор много се страхува от замърсяване, обаче има готови делка за някои от Волгите (на УАЗ-а трябва да му станат с датчик на хол, те това е истината.
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #7
              Доколкото си спомням на УАЗ имаше вариатор на бобината именно поради тези причини.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #8
                Е преполагам че вариатора (съпротивлението) към бобината си е на място. Иначе наистина ще има голям проблем...
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #9
                  Ами да споделя и аз моя опит, може да му е от полза на човека. 3-4 ампера (не АЧ - това е друго) е тока на бобините за нормално контактно запалване с чукче и наковалня. Над тази стойност кондензатора не може да "обира" токовете на самоиндукция на първичната намотка и започва да се появява "огън". Изглежда че всичките ти бобини са за транзисторно запалване, щом токовете са им толкова големи. Или са им махнати вариаторите (или вързани неправилно), които увеличават тока през бобината само при палене. А при сложено електронно запалване няма искра защото чукчето и наковалнята са вече нагоряли. Тогава тока през тях е минимален и малко нагар е фатален.

                  Коментар


                  • #10
                    На схемата на 469 от уазбука-та е дадена бубината без вариатор но като се замисля може и от него да е. Въпреки това транзисторното е дадено за връзване и без вариатор. Когато го вържа искрата изчезва, когато го откача "електрожен". Двете транзисторни са дадени на оглед при "капацитет" по темата. Ако са пробили значи е от вариатора и транзисторите са слаби. Утре ще пиша какво се е произнесал специалиста.
                    П.П. М-у временно прочетох че при продължителна работа на ниски обороти, стандартната 8 амперова бубина може да достигне до >40 ампера, звучи ли истински това или забравям руски?

                    Коментар


                    • #11
                      Не мисля че е така. Тока през бобината нараства бавно заради индуктивното и съпротивление и достига до стойността определена от активното и такова. Няма как да нарастне над него без увеличаване на напрежението например. Закон на Ом

                      Коментар


                      • #12
                        Колега, очевидно нещо не е точно - или тези бобини, не са които трябва, или бъркаш нещо с вариаторите.Другото е - "ъгъла на затворено състояние" на бобината - времето за което натрупва енергия, да е толкова голям, че да дава такъв ток - това обаче означава мнооого лоша центровка на чукчето..но е малко вероятно чак пък толкова силен ток да даде..Няма начин бобина работеща с чукче да даде ток над 4-5 ампера в нормалния си режим.Друг е въпроса с бобините предназначени за елекронните запалвания с датчик на хол или индуктивен датчик - т.е. - без чукче..Тези "електронни запалвания" регулират тока през бобината като не му дават да надвиши 8-10 - ампера - ама това става по електронен път - т.е. - те са различни от твоето електронно..АКО вържеш такава бобина - тока наистина може за кратко преди да изгори да стигне десетки ампери..Но за "нормална работа" не трябва да е по-голям от десетина..твоето електронно обаче не може да работи с такава бобина - т.е. - не трябва..

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Стефан
                          За да топи чукчето, значи някъде е запасило наистино много енергия.
                          Кондензаторът е с нищожен за стопяване на чукчето капацитет.
                          Не съм сигурен, че свързваш нещата както трябва.
                          Аз съм със същото запалване (с ключе) на исузуто и чукчето от много време е без видими следи от това, че е работило изобщо.
                          Токът през него е милиампери затова контактите трябва да са чисти
                          И при правилно свързване няма откъде да дойде такъв ток.
                          Щом има голям ток, без транзисторното запалване - или бобината е от кола с електронно запалване, (нищо общо с твоето) или си без вариатор, или си разменил проводника, който шунтира вариатора при старт с плюса към вариатора, който се свързва последователно с бобината.
                          Също така провери и поляритета на бобината дали извод 15 и 1 (респ. +и-) са правилно свързани
                          Не се сещам за друга причина...
                          И един тъп въпрос
                          Коя искра е голяма - тази на високото напрежение, или тази между контактите? Защото втората практически липсва при танзисторно запалване - това е една от функциите му. Ако си сигурен, че го свързваш правилно провери искрата на ВН - не тази на чукчето.
                          Без да свързаш чукчето, като допираш управляващия проводник на ТЗ към маса, има ли искра от бобината?
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X