Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Реглаж на предни колела по вертикала

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Реглаж на предни колела по вертикала

    Прочетох 2-3 теми за неравномерно износване на предни гуми и проблеми със шкворни, ама нещо пак ми е мъгла.

    Не знам дали си внушам, ама ми се струва, че от известно време предното ляво колело стои по-изкривено от другото по вертикала. В смисъл, че горната му част стои по-издадена от долната. А и ми се струва, че грайферът от външната страна е започнал по-интензивно да се износва - гумите са нови и там първо изчезнаха онези малки гумени "бодлички". Повдигнах на крик, разклатих - обаче няма луфт. Около сферата всички гайки са добре затегнати.

    Съвсем скоро правихме реглаж за сходимост, ама това е регулиране в друга равнина. Прави ли се регулиране по вертикала и как?

    Какви са тези "лагерни шенкели" и как да разбера на моя УАЗ какви са?
    БИО пчелен мед и пчелни продукти
    0888 66 59 73

  • #2
    До: Реглаж на предни колела по вертикала

    Не се регулира страничния наклон на колелото.Единственото условие е пластините да са горе длоу с еднакъв брой отгоре и отдолу.Казвам горе долу щото някой път се случи от едната страна да е с 1 в повече.

    Щом няма луфт по добре не пипай там независимо с какви шкворни си.

    Иначе за проверяването може да провериш като свалиш някоя от капачките и да погледнеш там.

    Не вявам да си с лагерни щото заводски не го монтират.

    За сега карай така докато се разбият и после си вземи лагерни.

    Вскички други буклуци от рода на тия със съчмата изобщо не си и помисляй да ги взимаш.Не изкарват нищо километри.

    Бъди сигурен,че гумите не ти се износват заради това където визираш ти.Проблема е другаде.
    Луд умора нема,само се поти!!!

    Коментар


    • #3
      До: Реглаж на предни колела по вертикала

      Kакто ,ти каза Цветан,колелата не се регулират по вертикала,там се разбиват "камъните",когато хванеш колелото отгоре и отдолу и го разклатиш и има луфт значи имаш хлабина в тях.Те биват за сега три вида,с лагери -най -редките щото струват 64лв.,със сачма-най -лесните-16лв. и с фтулка,можеби най-здравите,и най-стария модел.Сменят се лесно ако имаш проблем пиши.

      Коментар


      • #4
        До: Реглаж на предни колела по вертикала

        Със съчма не съм карал ама имам инфо от сигурен човек,че за нищо не стават.

        С втулки бях и на 2-та джипа.На единия за 10000-ина километра клопат стабилно,на другия му свалих моста без да ги проверявам.Не не знам колко са здрави спрямо тия с лагера ама па се правят най трудно спрямо другите 2 вида.

        Сега съм с лагерни.За 1000 км не съм ги и гледал ама времето ще покаже.На Зила също е с лагер,дано карат

        Като ги проверяваш гледай със сигурност къде се мести да не би да е лагерите на главината
        Последно редактирано от Tsvetan; 21-08-08, 00:20.
        Луд умора нема,само се поти!!!

        Коментар


        • #5
          До: Реглаж на предни колела по вертикала

          Благодаря.
          Тия лагери на главината доколкото знам също се регулират, ама само за натегнатост, ако правилно се изразявам.

          Иначе вие с какви хъбове (муфи) сте на предните колела? Замислям се за смяна на моите, понеже по-рано ми се включваха и изключваха когато си поискат. След като ги ревизирах се държат по-нирмално, ама избива грес от единия.
          БИО пчелен мед и пчелни продукти
          0888 66 59 73

          Коментар


          • #6
            До: Реглаж на предни колела по вертикала

            Със съчмата съм карал най-малко 20 000 хил км, е по-голям боклук няма!

            Първо изисква много чести регулировки с пластините, тъй като колкото повече се кара съчмата си прави все по-широко легло, а оттам и съответно се появяват хлабини на шенкелите, което е отвратително

            И друго, след като се появат луфтове, волана става по-тежък, по, по- , и накрая едвам се върти

            Преди около 1000км монтирахме лагерни,досега съм много доволен, волана е лек, няма луфтове, колелата имат перфектен напречен наклон но ще видим по-нататък как ще е
            sigpic УАЗ-452

            Коментар


            • #7
              До: Реглаж на предни колела по вертикала

              Първоначално публикуван от inp Преглед на мнение

              Иначе вие с какви хъбове (муфи) сте на предните колела? Замислям се за смяна на моите, понеже по-рано ми се включваха и изключваха когато си поискат. След като ги ревизирах се държат по-нирмално, ама избива грес от единия.
              Колега, за хъбовете ти препоръчвам да караш с оригиналните-старите мисля че им казваха таралежки.С новите тези които са метални, не алуминиевите карах известно време, НО в момента в който сложих Каймани-гуми на Уазика за един ден превъртяха и двата хъба
              sigpic УАЗ-452

              Коментар


              • #8
                До: Реглаж на предни колела по вертикала

                Първоначално публикуван от JC Преглед на мнение
                Колега, за хъбовете ти препоръчвам да караш с оригиналните-старите мисля че им казваха таралежки.С новите тези които са метални, не алуминиевите карах известно време, НО в момента в който сложих Каймани-гуми на Уазика за един ден превъртяха и двата хъба
                В момента УАЗ-а е с алуминиеви. Мисля, че са си оригинални и се превключват на ръка.
                БИО пчелен мед и пчелни продукти
                0888 66 59 73

                Коментар


                • #9
                  До: Реглаж на предни колела по вертикала

                  Айде да подновим темата.

                  Сменях преди време на един каран, но за пръв път отварян мост - всички лагери и шенкелите с лагерен тип, семеринги и т.н.
                  Сега като дойде време да го слагам колелата седят на

                  \\-0--//

                  Сферите и шенкелните тела са като нови, старите шенкели нямаха луфтове, бяха от тези с втулките (първите, най стария вид).

                  Мисълта ми е дали може да съм попаднал на някакви ментета и от там да не идват ъглите?
                  И Как да го излекувам това нещо?
                  Случайни хора УАЗ не карат

                  Коментар


                  • #10
                    До: Реглаж на предни колела по вертикала

                    Те по принцип и лагерните и съчмените се считат за ментета.

                    При тях няма утвърдени производители.

                    С проведени испитания или други подобни.

                    Не съм против тези системи даже съм за.

                    Примерно ГАЗ-66 шенкелите са най добре измислени.

                    При нас на държавната работа преден мост на ГАЗ-66 не правихме.

                    От тук е взета тази история с лагерите.

                    Мисля че Лагерната идея е по добра.

                    Но проблемите са,че човек не знае от какво са направени.

                    Стефан някъде из темите съобщаваше за някакъв негов човек в Русия.
                    only 4 x 4,sim AWD

                    Коментар


                    • #11
                      До: Реглаж на предни колела по вертикала

                      Ето това е сайта на въпросният производител http://otad.msk.ru/shkv.shtml
                      а ето това е начина по който се проверяват http://www.uaz-autos.ru/3151/30.htm
                      не че и аз ги проверявах така,но това е начина...
                      основният дефект на автомобила е зад волана:confused:

                      Коментар


                      • #12
                        До: Реглаж на предни колела по вертикала

                        Да тези проверки с тези точни размери не съм ги проверявал, но щом си има стегнатост (отворите на полусферата и в тези на шенкелното тяло) значи не е по голям от допустимото размер.





                        Мисля че пунктираната хоризомтална линия не е права в моя случей:




                        Което немога да си обясня защо така става

                        Възможно ли е да съм объркал лявата сфера да съм сложил от дясно и обратното?
                        Случайни хора УАЗ не карат

                        Коментар


                        • #13
                          До: Реглаж на предни колела по вертикала

                          А бе сферите нямат лява и даясна, напълно еднакви са.

                          Тоя ъгъл неможе да го промениш по никакъв начин от това,че си го разглобил там и си слошил други шенкелни болтове.

                          Аз съм убеден,че там няма никакъв проблем и просто това е визулана измама от разтегнатата ти щанга ама ти не ми вярваш и се тормозиш.
                          Последно редактирано от Tsvetan; 31-12-09, 15:49.
                          Луд умора нема,само се поти!!!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Реглаж на предни колела по вертикала

                            А това,че линията може да не е такак както казваш е възможно,но ти когато слага тия новите шенкелни болтове като слага горната част не влизаха ли хлабаво по тая логика??? Щото ако е било хлабаво си за шенкелни тела щото няма как да оправиш тоя луфт там. А и да ти кажа там ако има толкова разбит отвор мисля,че наклона ще ти е в обратната посока
                            Луд умора нема,само се поти!!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Реглаж на предни колела по вертикала

                              При правилно сглобен моста тоя ъгал oт оста на моста сключен с вертикалата трябва да е 90градуса +/- няколко минути (при някои дори и градуси е допустимо) (с зеленото), за да се износват гумите равномерно при движение "направо" по прав път (може ли нарочно този ъгал заводски да не е толкова? )
                              Ъгала който се променя е когато завива, като при десен и ляв завой се имитира повдигане на предницата и в следствие ъгала на шенкелите и тежестта на автомобила волана пак се изправя сам (сключен между синьото и червеното).


                              Сходимостта не е проблем в случея, днеска затварях, отварях предницата тоя наклон си седи




                              Като ги слагах 3 от 4те бяха стегнати и в сферите и в телата, един имаше хлабав в сферата (с много слабо почукване влизаше) в телата влизаха всички еднаква стегнатост (не голяма според мен), обаче немога да кажа че са разбити, къде-къде по лоши случеи е имало.

                              За това съм съгласен че като се разбие трябва да отвори долния край.

                              За сферите сигурен ли си че са еднакви?
                              Случайни хора УАЗ не карат

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X