Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси за кардан и ресьори ГАЗ-УАЗ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси за кардан и ресьори ГАЗ-УАЗ

    1. Може ли предния кардан на ГАЗ да се тури отзад? Смисъл фланци и т.н. съвпадат ли?
    2. Ако ресорите отзад, минат под рамата (обърнати и срязани на две) ... интересува ме поскоро ефекта като приближиш точката на окачване на моста към средата, какво губиш и какво печелиш - по-голям ход на окачването (по-скоро странично 'изчекване' и загуба на устойчивост????)
    3. Ресорите колко са широки...най-добре е да са колкото профила на рамата?
    4. Ресорите от товарен УАЗ дали са различни от тези на джип?

    Благодаря предварително!

  • #2
    До: Некои въпроси???

    Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
    1. Може ли предния кардан на ГАЗ да се тури отзад? Смисъл фланци и т.н. съвпадат ли?
    2. Ако ресорите отзад, минат под рамата (обърнати и срязани на две) ... интересува ме поскоро ефекта като приближиш точката на окачване на моста към средата, какво губиш и какво печелиш - по-голям ход на окачването (по-скоро странично 'изчекване' и загуба на устойчивост????)
    3. Ресорите колко са широки...най-добре е да са колкото профила на рамата?
    4. Ресорите от товарен УАЗ дали са различни от тези на джип?

    Благодаря предварително!
    Колега аз ли нещо съм....... или не знаеш какво да питаш
    Ресорите не са еднакви
    sigpic УАЗ-452

    Коментар


    • #3
      До: Некои въпроси???

      Т.е ресорите на товарен УАЗ са с повече листи???

      Коментар


      • #4
        До: Некои въпроси???

        Ресорите на Головастика и Буханката са иднакви, точно по метър, и по-тесни от на джипа.
        Карданите от ЗАЗ до УАЗ (без ладите) са с еднакви фланци и карета. Обаче както си му е редът - различно дълги. Иди на Уазбуката, там има таблица. Няма два еднакви.
        Как искаш да обръщаш ресорите не разбрах. Нарисувай го.

        Коментар


        • #5
          До: Некои въпроси???

          Аз до колкото разбирам, колегата иска да направи някаква самоделка на база УАЗ(ГАЗ), но с по-късо междуосие т.е. да дръпне напред задния мост.
          Андрей, разясни малко повече.

          Коментар


          • #6
            До: Въпроси за кардан и ресори ГАЗ-УАЗ

            Тука колегата с това нарисувай го ме срази.....бъхтим вече половин час...та
            нали ригинално УАЗ-ГАЗ е така отзад... а аз питам за второто...справка въпроса ми погоре? Идеяте е междуосието да стане около 2400-2450мм и 6'' лифт. Трябват и още едни щанги ма ме домързя да ги рисувам.
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #7
              До: Въпроси за кардан и ресори ГАЗ-УАЗ

              При това второто както си го нарисувал, освен една ОГРОМНА нестабилност нищо друго няма да постигнеш. Даже ще използваш и половината от носещата възможност на ресьорите. И това при положение, че махнеш "обеците" от моста, щото с тях и от гаража няма да го изкараш
              Така го виждам аз.

              Коментар


              • #8
                До: Въпроси за кардан и ресори ГАЗ-УАЗ

                Ужъстъ. Мечтата на Микбо.
                Виж търси по литературата, това се казва четвърт елиптичен ресор.
                Жоро 660 е прав, не съм сигурен че ще остане управляемо, даже и да изхвърлиш половината листове.

                Коментар


                • #9
                  До: Въпроси за кардан и ресори ГАЗ-УАЗ

                  Не разбрах това за обеците...????

                  Това че се използва половината от носещата способност на ресора е ясно...за това питам за товарна УАЗ или направо бусови

                  Интересна литература набарах по съвета на Стефан! Гледам че пичовете се справят добре по тая система.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въпроси за кардан и ресори ГАЗ-УАЗ

                    Хе, ти виж на ГАЗ-63 и на Вилис за кво става дума - ще издивееш. Там с тоя номер колата остава изобщо без свесове. Най-стърчащото нещо са колелата. Ако щеш тръгвай право по стената.
                    А това пък се казва инверсно проектиране Има възли които работят добре когато висят, и не работят хич когато стърчат. Кинематиката е само част от работата на механизмите. Обаче динамиката никой не я е отменял. Замисли се къде и как ще идват усилията като ги изкараш отгоре, къде ще дойдат равновесните точки, и също няма да ти хареса.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въпроси за кардан и ресори ГАЗ-УАЗ

                      Тъкмо се бех навил на ресорно окачване....ма ше попрочетем първо...пружините не ме кефат нещо, а и мислех ресора да замести две от щангите които водят моста ма май нема да устиска и тоя зор! Иначе....
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #12
                        До: Въпроси за кардан и ресори ГАЗ-УАЗ

                        Естествено. Ресорите са правилната конструкция. Няма нищо по-лаконично и самодостатъчно. Любителите на пружините обикновенно декламират изразително заклинанията за дължините на ходовете. Без да си направят труда да сравнят например работните дължини на уазовите ресорни и тойотовските пружинни амортисьори От което пък следват и разни разлики в артикулацията на мостовете.
                        Печалното е, че въпросът с четвъртелиптичните ресори тъкмо на УАЗа не е решен. По случаят се работи, но засега вяло. И аз съм много далече от това((

                        Коментар


                        • #13
                          До: Въпроси за кардан и ресори ГАЗ-УАЗ

                          Във военно-историческия музей има една италианска джипка май, с интересни половин ресори в окачването. Явно са работили доста в тази посока за намаляване на свеса.
                          Ако някой има време да снима, в средата на двора е някъде.
                          Show must go on!
                          LZ1VES

                          Коментар


                          • #14
                            До: Въпроси за кардан и ресори ГАЗ-УАЗ

                            Проблемът не е толкова дребен, понеже от двустранно запъната, еластичната греда става едностранно запъната. Че и с големи амплитуди, и непренебрежими странични усилия.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Въпроси за кардан и ресори ГАЗ-УАЗ

                              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                              от двустранно запъната, еластичната греда става едностранно запъната...
                              Именно... Това ще влоши доста страничната стабилност - веднъж.
                              И втори път мостът ще бъде захванат на тънката част на ресьора в неговия край, което пък ще е предпоставта, при рязко подаване или отнемане на газта, за нестабилност на самия мост чрез опит за завъртане около надлъжната си ос.
                              Когато мостът се захваща в центъра на ресьора, там където има най-много листове, именно те спомагат за стабилноста му и противодействието на тези сили.
                              Но освен всичко това, изложено в теоритичен вид, никога не пречи при ясна концепция и достатъчно желание, и възможности, да се експериментира и да се види на практика как стоят нещата.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X