Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Замяна вискомуфа и перка УАЗ Хънтър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Замяна вискомуфа и перка УАЗ Хънтър

    Хънтъра с ЗМЗ-409 е съвсем различен и не само в двигателя, а и като ел. система и силова такава. Например отдавна повечето Хънтъри и Патриота ми е са с корони и пиньони от дизелови Хънтари при дезела (Андорията) предавателното число е 4.65 а при тези с ЗМЗ-409 с 4.11 в uazbuka.ru има всички ръководства както и много друга техническа документация. Скоро мисля да систематизирам това което съм събрал за последните 3 години (ато и много) и да го сложа по някакъв начин във форума. Смятам, че предвит наличието (липсата) на оргинални резервни части ценна ще е информацията и за възможността за замяната им с аналози по-достъпни в България или по-качествени. Например от две седмици карам с виско и перка от БМВ чакам да мине малко време за да се обедя че имплантацията е сполучлива и ще пиша подробно.

  • #2
    До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310

    Ще чакам с интерес резултата от вискомуфата, защото и моята вече заминава.
    Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
    NULLA TENACI INVIA EST VIA

    Коментар


    • #3
      До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310

      Първоначално публикуван от Иван Алексиев Преглед на мнение
      Хънтъра с ЗМЗ-409 е съвсем различен и не само в двигателя, а и като ел. система и силова такава. Например отдавна повечето Хънтъри и Патриота ми е са с корони и пиньони от дизелови Хънтари при дезела (Андорията) предавателното число е 4.65 а при тези с ЗМЗ-409 с 4.11 в uazbuka.ru има всички ръководства както и много друга техническа документация. Скоро мисля да систематизирам това което съм събрал за последните 3 години (ато и много) и да го сложа по някакъв начин във форума. Смятам, че предвит наличието (липсата) на оргинални резервни части ценна ще е информацията и за възможността за замяната им с аналози по-достъпни в България или по-качествени. Например от две седмици карам с виско и перка от БМВ чакам да мине малко време за да се обедя че имплантацията е сполучлива и ще пиша подробно.
      Колега без значение дали са с руски дизел или полския дифовете са еднакви .От 5 години ремонтирам предимно хънтери и съм установил че те имат само два дифа 37/8 и
      37/9 и двата се монтират на дизели . Частите за руския дизел наистина са скъпи но за андорията са нормални и се намират.

      Коментар


      • #4
        До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310

        Първоначално публикуван от Pursie Преглед на мнение
        Ще чакам с интерес резултата от вискомуфата, защото и моята вече заминава.
        Пробвай тази която е за андорията тя става и е по-евтина от на БМВ-то и пак е немска.

        Коментар


        • #5
          До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310

          Не знам каква е посоката на въртене при Андорията и какво е теглото на перката. Освен това трябва да се съобразява и температурния режим за които е предвиден виското както и мотажното му разстояние от радиатора (имаче посто няма да зацепва в правилният момент) Андорията е мното ама наистина много по-студен двигател от ЗМЗ-409 за средностатистическите работни обороти да не говорим. Ако перката на Андорията е идетична на тази с дизеловата Газела (също с немска муфа) то тогава разликата в теглото на самата перка е 2.1кг. при Газеловската сещу 200гр. при тази от БМВ. Цената на гарантирано оргинална виско муфата за БМВ от подходящия магазин с правилните отстъпки е с 18лв. по-висока от тази на руска вискомуфа за ЗМЗ-409 и почти двойно по-евтина от немска за Газела. Даже да се намери без отстъпки пак е на сметка. Консултирах се за качеството на пластмасата на перката за газела с приятел специалист по пластмаси, купих една за тест и се оказа, че сместта е с много въглища за пълнител и лошо хомогенизирана (от самото начало нещо не ми хващаше окото).
          Чакам доствка на новият модел муфи и перки за Патриота


          (дизаина е същият като на дизеловата газела само, че посоката на резбата съответно посоката на работа на виското е правилната за ЗМЗ-409).
          Ако се окаже, че варианта с тази от БМВто е сполучлив отпада част от проблема по снабдяването.

          Коментар


          • #6
            До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310

            ако си виждал перката на Андорията щеше да разбереш за какво говоря.Адоколкото знам всички двг вартят по часовниковата стрелка. Перката зацепва при 85-87 градоса а това все пак е доста добра температура за змз-409. Направих и консултация със Сашо -сопственика на "Карбон"Плевен и той каза ,че може да стане даже и по добре.Перката се продава заедно с муфата .

            Коментар


            • #7
              До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310

              Ако гледаш по посока на движението перката на ЗМЗ-409 монтирана на Хънтър и Патриот се върти по посока на часовниковата стрелка съответно виското е с обратна резба. При Газела с дизел Щаер чиято перка е подходяща, перката се монтира на водната помпа и се върти обратно на часовника, муфата е с права резба и на муфата има оказана задължителна посока на работа. При монтаж на Газела ЗМЗ-406 (409) е с горен капак на веригата различен от този но Уазовете без лагер перката също се монтира на водната помпа. За Андорията не знам. Перката която съм показал на снимката е тази от Щаера но с правилната за Уаза посока.

              Коментар


              • #8
                До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310

                Първоначално публикуван от Иван Алексиев Преглед на мнение
                Ако гледаш по посока на движението перката на ЗМЗ-409 монтирана на Хънтър и Патриот се върти по посока на часовниковата стрелка съответно виското е с обратна резба. При Газела с дизел Щаер чиято перка е подходяща, перката се монтира на водната помпа и се върти обратно на часовника, муфата е с права резба и на муфата има оказана задължителна посока на работа. При монтаж на Газела ЗМЗ-406 (409) е с горен капак на веригата различен от този но Уазовете без лагер перката също се монтира на водната помпа. За Андорията не знам. Перката която съм показал на снимката е тази от Щаера но с правилната за Уаза посока.
                Тази от андорията също е с лява резба и става на уаза. Ще направя снимка ище гледам да я кача зада добиеш представа как изглежда.

                Коментар


                • #9
                  До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310

                  Колега моля уточнявай като кажеш " Става за Уаза" за кой двигател става, защото на Уаз вече се монтират доста различни двигатели. Като започнем от старите агрегати на 469 до последните дизели. Ще бъде по-полезно.
                  Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
                  NULLA TENACI INVIA EST VIA

                  Коментар


                  • #10
                    До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310

                    Първоначално публикуван от Pursie Преглед на мнение
                    Колега моля уточнявай като кажеш " Става за Уаза" за кой двигател става, защото на Уаз вече се монтират доста различни двигатели. Като започнем от старите агрегати на 469 до последните дизели. Ще бъде по-полезно.
                    За двуваловите двигатели-409.Вече е испитано няколко пъти .

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X