Хънтъра с ЗМЗ-409 е съвсем различен и не само в двигателя, а и като ел. система и силова такава. Например отдавна повечето Хънтъри и Патриота ми е са с корони и пиньони от дизелови Хънтари при дезела (Андорията) предавателното число е 4.65 а при тези с ЗМЗ-409 с 4.11 в uazbuka.ru има всички ръководства както и много друга техническа документация. Скоро мисля да систематизирам това което съм събрал за последните 3 години (ато и много) и да го сложа по някакъв начин във форума. Смятам, че предвит наличието (липсата) на оргинални резервни части ценна ще е информацията и за възможността за замяната им с аналози по-достъпни в България или по-качествени. Например от две седмици карам с виско и перка от БМВ чакам да мине малко време за да се обедя че имплантацията е сполучлива и ще пиша подробно.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Замяна вискомуфа и перка УАЗ Хънтър
Свий
X
-
До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310
Първоначално публикуван от Иван Алексиев Преглед на мнениеХънтъра с ЗМЗ-409 е съвсем различен и не само в двигателя, а и като ел. система и силова такава. Например отдавна повечето Хънтъри и Патриота ми е са с корони и пиньони от дизелови Хънтари при дезела (Андорията) предавателното число е 4.65 а при тези с ЗМЗ-409 с 4.11 в uazbuka.ru има всички ръководства както и много друга техническа документация. Скоро мисля да систематизирам това което съм събрал за последните 3 години (ато и много) и да го сложа по някакъв начин във форума. Смятам, че предвит наличието (липсата) на оргинални резервни части ценна ще е информацията и за възможността за замяната им с аналози по-достъпни в България или по-качествени. Например от две седмици карам с виско и перка от БМВ чакам да мине малко време за да се обедя че имплантацията е сполучлива и ще пиша подробно.
37/9 и двата се монтират на дизели . Частите за руския дизел наистина са скъпи но за андорията са нормални и се намират.
Коментар
-
До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310
Първоначално публикуван от Pursie Преглед на мнениеЩе чакам с интерес резултата от вискомуфата, защото и моята вече заминава.
Коментар
-
До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310
Не знам каква е посоката на въртене при Андорията и какво е теглото на перката. Освен това трябва да се съобразява и температурния режим за които е предвиден виското както и мотажното му разстояние от радиатора (имаче посто няма да зацепва в правилният момент) Андорията е мното ама наистина много по-студен двигател от ЗМЗ-409 за средностатистическите работни обороти да не говорим. Ако перката на Андорията е идетична на тази с дизеловата Газела (също с немска муфа) то тогава разликата в теглото на самата перка е 2.1кг. при Газеловската сещу 200гр. при тази от БМВ. Цената на гарантирано оргинална виско муфата за БМВ от подходящия магазин с правилните отстъпки е с 18лв. по-висока от тази на руска вискомуфа за ЗМЗ-409 и почти двойно по-евтина от немска за Газела. Даже да се намери без отстъпки пак е на сметка. Консултирах се за качеството на пластмасата на перката за газела с приятел специалист по пластмаси, купих една за тест и се оказа, че сместта е с много въглища за пълнител и лошо хомогенизирана (от самото начало нещо не ми хващаше окото).
Чакам доствка на новият модел муфи и перки за Патриота
(дизаина е същият като на дизеловата газела само, че посоката на резбата съответно посоката на работа на виското е правилната за ЗМЗ-409).
Ако се окаже, че варианта с тази от БМВто е сполучлив отпада част от проблема по снабдяването.
Коментар
-
До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310
ако си виждал перката на Андорията щеше да разбереш за какво говоря.Адоколкото знам всички двг вартят по часовниковата стрелка. Перката зацепва при 85-87 градоса а това все пак е доста добра температура за змз-409. Направих и консултация със Сашо -сопственика на "Карбон"Плевен и той каза ,че може да стане даже и по добре.Перката се продава заедно с муфата .
Коментар
-
До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310
Ако гледаш по посока на движението перката на ЗМЗ-409 монтирана на Хънтър и Патриот се върти по посока на часовниковата стрелка съответно виското е с обратна резба. При Газела с дизел Щаер чиято перка е подходяща, перката се монтира на водната помпа и се върти обратно на часовника, муфата е с права резба и на муфата има оказана задължителна посока на работа. При монтаж на Газела ЗМЗ-406 (409) е с горен капак на веригата различен от този но Уазовете без лагер перката също се монтира на водната помпа. За Андорията не знам. Перката която съм показал на снимката е тази от Щаера но с правилната за Уаза посока.
Коментар
-
До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310
Първоначално публикуван от Иван Алексиев Преглед на мнениеАко гледаш по посока на движението перката на ЗМЗ-409 монтирана на Хънтър и Патриот се върти по посока на часовниковата стрелка съответно виското е с обратна резба. При Газела с дизел Щаер чиято перка е подходяща, перката се монтира на водната помпа и се върти обратно на часовника, муфата е с права резба и на муфата има оказана задължителна посока на работа. При монтаж на Газела ЗМЗ-406 (409) е с горен капак на веригата различен от този но Уазовете без лагер перката също се монтира на водната помпа. За Андорията не знам. Перката която съм показал на снимката е тази от Щаера но с правилната за Уаза посока.
Коментар
-
До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310
Колега моля уточнявай като кажеш " Става за Уаза" за кой двигател става, защото на Уаз вече се монтират доста различни двигатели. Като започнем от старите агрегати на 469 до последните дизели. Ще бъде по-полезно.Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
NULLA TENACI INVIA EST VIA
Коментар
-
До: рЪководство за ремонт на двигателя на УАЗ "Хънтер" ЗМЗ-514310
Първоначално публикуван от Pursie Преглед на мнениеКолега моля уточнявай като кажеш " Става за Уаза" за кой двигател става, защото на Уаз вече се монтират доста различни двигатели. Като започнем от старите агрегати на 469 до последните дизели. Ще бъде по-полезно.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар