Здравейте колеги имам проблем с охладителната система уазката е с волгов двигател. Ще започна малко по- отдалеч купих я през една от миналите зими и след пробег от 200 км на път за вкъщи от мястото където я купих нямаше проблем вероятно защото беше студ и я карах по асвалт. Един ден я узорих в един баир, тогава лампата светна а навън беше студено.(това беше ърви признак за неизправност на охлаждането) След този случай я пооставих и се качих отново през лятото. Продължаваше да загрява. Уж я карах внимателно, но се случи още два три пъти да светва лампата. Един ден реших да сваля помпата. Отворих коляното под което трябва да е термостата и какво да видя беше набит дървен чеп. Махнах чепа и пробвах отново да я карам, но отново загряваше. след като и това се оказа че не е причина за проблема вече свалих помпата и я отворих. Оказа се, че са се разяли стените на капака, който я затваря отзад и играе роля за завихрянето на водата. Намерих друга пома сложих я и проблемите с прегряването изчезнаха.Започна да държи 80 грауса дори и при як тормоз. След известно време забелязах, че радиатора има спукване на горната тава, там където е запоен за питата. Също така и долното съединение( въпреки, че го взех ново) се е напукало сериозно. Така вчера при едно изкачване около 5 км в гората, по лош терен със завои и дъбоки коловози държеше в началото 80градуса. Пътя постепенно става все по стръмен и вече към края качи 90градуса (което съм забелязал, че не се случва и в-най големите жеги лятото и при доста сериозен напън).Както и да е, на 90 градуса я загасих когато пристигнах там където отивах. Слизам отварям капака да прегледам какво се случва и гледам долния маркуч пръска доволно. От изпарителя се чува клокочене, от блока също. Двигателя на пипане беше нормално топъл, изпарителя и радиятора доста горещи. Оставих го да поизстине и после гледам долния маркуч смачкан, отворих капачката и се оправи долях вода - 5 литра , толкова е изгубила за 5 км тежичък терен. Паля и се спускам обратно температурата отново е наред ,долното съединение не пръска. Всичко ок -масло, вода (няма смесване) Днес свалих долното съединение да го поправям, като идеята беше го замотая с нещо и да го обмажа с червен силикон. В процеса на заниманието обаче реших и радиатора да сваля за да го занеса на един човек-майстор който поправя радиятори за да го запои там където е пукнат. Занесох му го и му казах че сплесква маркуча неговото мнение е че е запушен сигурно. В крайна сметка му го оставих за цялостна профилактика . Та въпросът ми е от какво може да сплесква маркуча, защото като съм се заиграл сега е моментът да се оправи.Благодаря.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Защо ми се сплесква маркуча?
Свий
X
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
бахмаамуизречениенищонеразбрахаужсъмграмотентивиндиялисеучидапишеш????????????????????За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
Ако нищо не си разбрал от всички други изречения над последното те разбирам. В последното се съдържа основния въпрос така че не е нужно да се запознаваш с предисторията, ако ти е трудно смилаема.Извинявам се за разводненото и може би несглобяемо описание на проблема с който се сблъсквам .Май малко избързах да го публикувам в суров вид и различни времена на действие, ама поне разстоянията между думите съм ги дал, до колкото разбирам критиката ти. Опитах се да го оправя, дано сега е добре.Последно редактирано от CCCP; 14-04-16, 00:54.
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
Залагам на запушен радиатор.Първоначално публикуван от CCCP Преглед на мнениеЗдравейте колеги имам проблем с охладителната система уазката е с волгов двигател купих я през зимата и след пробег от 200 км нямаше проблем докато един ден не я узорих в един баир, тогава лампата светна а навън беше студено. Тогава се поизпаших че може да е нещо сериозно и следващото лято продължаваше да загрява уж я карах внимателно, но се случи още два три пъти да светва лампата. Един ден реших да сваля помпата отворих коляното под което трябва да е термостата и какво да видя беше набит дървен чеп. Махнах чепа и пробвах отново да я карам, но отново загряваше след това вече свалих помпата и я отворих оказа се че са се разяли стените на капака който я затваря отзад и играе роля за завихрянето на водата. Намерих друга пома сложих я и проблемите с прегряването изчезнаха държи 80 грауса и при як тормоз. След известно време забелязах, че радиатора има спукване на горната тава там където е запоен също така и долното съединение въпреки че го взех ново се е напукало сериозно и вчера при едно изкачване около 5 км в гората по лош терен със завои и дъбоки коловози държеше в началото 80градуса пътя постепенно става все по стръмен и вече към края качи 90градуса- което съм забелязал че не се случва и внай големите жеги лятото и при доста сериозен напън. Както и да е на 90 градуса я загасих когато пристигнах там където отивах отварям капака да прегледам какво се случва и гледам долния маркуч пръска доволно от изпаритела се чува клокочене от блока каточели също. Двигателя на пипане нормално топъл, изпаритела и радиятора горещи оставих го да поизстине и после гледам долния маркуч смачкан, отварям капачката и се оправя доливам 5 литра вода (значи толкова е изгубила за 5 км тежичък терен) паля и се спускам обратно температурата отново е наред долното съединение не пръска всичко ок -масло, вода (няма смесване) Днес свалям долното съединение да го поправям като го замота,м с нещо и червен силикон обаче реших и радиатора да сваля да го нося на един човек който само с това се занимава да го запои. Занесох му го и му казвам че сплесква маркуча и той вика че е запушен сигурно. Та въпросът ми е от какво може да сплесква маркуча защото като съм се заиграл сега е моментът да се оправи.Благодаря.
Участвах в същия филм с един от спринтерите ми преди седмица.Като го напънат да го карат натоварен и над 3000 оборота - загряваше до 110-120 градуса.Като се кара нормално (80-90 км/ч ) никакви грижи.Прибира се шофьора ,споделя проблема ,отваряме капака и какво да видя - на празен ход като го изфорсирам ,долния маркуч се смачква до степен и капка да не може да мине през него.Бегом до магазина,чисто нов радиатор и всичко си дойде на мястото.
На стария радиатор му забих един маркуч директно от чешмата и от другата страна едва прокапваше.rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
0898 51 31 46
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
Долния маркуч се сплесква защото радиатора е запушен. Дървения чеп който си махнал е бил на малкия кръг.Термостата затваря тази дупка когато двигателя загрее и водата минава само през радиатора(за да се охлади) Може да караш без термостат(през лятото) но тази дупка трябва да е запушена(чепа)С поздрав Борето. Като загрява се минава на по долна предавка.При прегряване главата на Волгата се изкривява- започва да капе в средата под колекторните тръби което се вижда когато изстине(блока е мокър)
Последно редактирано от boreto2; 14-04-16, 00:32.
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
Благодаря за светкавичните и подробни отговори. Светването на лампата значи прегряване, което е факт или е предупреждение за предстоящо такова? За сега не забелязвам нито мокро, нито маслото е зле, нито пък водата. Мотора се държи добре като работа, а от както последно съм я изпускал да светне лампата са си изминали сигурно вече две години през които си я карам от време на време и само тоя пуст маркуч ми дава ядове.Аа и да не забравя да спомена, че при мен разширителен съд няма, просто е изведена една тръбичка от гърлото на радиятора, която слиза отстрани покрай него и на нея е надяната една еднолитрова бутилка от която според мен няма никаква полза.
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
Кое ти пречи да си разкачиш маркучите на радиатора и да вкараш директно маркуча от чешмата за да разбереш какво става ?По-добрия вариант е да пробваш с друг радиатор .Първоначално публикуван от CCCP Преглед на мнениеБлагодаря за светкавичните и подробни отговори. Светването на лампата значи прегряване, което е факт или е предупреждение за предстоящо такова? За сега не забелязвам нито мокро, нито маслото е зле, нито пък водата. Мотора се държи добре като работа, а от както последно съм я изпускал да светне лампата са си изминали сигурно вече две години през които си я карам от време на време и само тоя пуст маркуч ми дава ядове.Аа и да не забравя да спомена, че при мен разширителен съд няма, просто е изведена една тръбичка от гърлото на радиятора, която слиза отстрани покрай него и на нея е надяната една еднолитрова бутилка от която според мен няма никаква полза.rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
0898 51 31 46
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
Така е далеч по добре. Опитай да покараш на отворена система, да да елиминираш идеята на Ясен за скапана капачка. Ако продължи, колегите са ти казали. Радиатор. Успех.Първоначално публикуван от CCCP Преглед на мнениеАко нищо не си разбрал от всички други изречения над последното те разбирам. В последното се съдържа основния въпрос така че не е нужно да се запознаваш с предисторията, ако ти е трудно смилаема.Извинявам се за разводненото и може би несглобяемо описание на проблема с който се сблъсквам .Май малко избързах да го публикувам в суров вид и различни времена на действие, ама поне разстоянията между думите съм ги дал, до колкото разбирам критиката ти. Опитах се да го оправя, дано сега е добре.За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
В зависимост от модела на термостата, състава на антифриза и надморската височина, УАЗ може да заври, или да не заври, без капачка даже и ако е напълно изправен. Аз не бих карал моя с вода и без капачка над височината на София.
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
Днес взех радиятора от ремонт Нне разбрах дали е бил много запушен защото не го беше правил баш стария майстор а сина му,който го нямаше -явно той наследява занаята.Утре когато го монтирам преди това ще пробвам с маркучите.Първоначално публикуван от edin_lyd Преглед на мнениеКое ти пречи да си разкачиш маркучите на радиатора и да вкараш директно маркуча от чешмата за да разбереш какво става ?По-добрия вариант е да пробваш с друг радиатор .
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
Е аз го крам близо до София в Радомирско. Карам го с капачка, ама дали действа тая капачка не знам и още веднъж ще кажа, че при мен разширителен съд който е и най-високата точка няма. А и не знам как трябва да изглежда фабрично например та да си го направя. Ако бъдете така любезни някой да покаже снимки на своя ще бъда благодарен.Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеВ зависимост от модела на термостата, състава на антифриза и надморската височина, УАЗ може да заври, или да не заври, без капачка даже и ако е напълно изправен. Аз не бих карал моя с вода и без капачка над височината на София.
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
Има два варианта.
В единия случай горното казанче на радиатора е голямо и то е разширителен съд, а малката тръбичка която излиза от гърловината е отведена надолу и отворена към атмосферата.
В другия случай горното казанче е малко и тръбичката води до съд който не е непременно най-висока точка. Разширителният съд на почти всички руски и съветски автомобили е еднакъв и най-евтино се взема от магазин за Лада.
Ако въпросната малка тръбичка е запушена, това обяснява повечето ти неприятности.
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
Ето така изглеждаПървоначално публикуван от CCCP Преглед на мнениеЕ аз го крам близо до София в Радомирско. Карам го с капачка, ама дали действа тая капачка не знам и още веднъж ще кажа, че при мен разширителен съд който е и най-високата точка няма. А и не знам как трябва да изглежда фабрично например та да си го направя. Ако бъдете така любезни някой да покаже снимки на своя ще бъда благодарен., а маркуча в радиатора е задължително преди наливане на хубав антифриз.
На нас клиренс ни трябва , не скорост
Коментар
-
От: Защо ми се сплесква маркуча?
За мачкането на долния маркуч колегата Борето е показал всичко в картинки.
Помпата си смуче, праща водата(или антифриза) нагоре по системата, ама радиатора като цъцърка едвам едвам и помпата прави вакуумчееее.
Сиреч диагнозата е запъшен радиатор, според мен.Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар