аз карам уаз 469 '86г. е, не чак толкова умело но го карам. баща ми обаче, който е основния потребител на машината (ежедневната му кола е вектра '06г. автомат) въобще не владее и не се старае да научи техниката на "двойното амбриране" и "междинната газ". аз се справям някак си, но съм много далеч от савършенството. а той всяка смяна с яко прехъркване (сменя като на лека кола). та въпроса ми е много ли е пагубно това за скоростите (маслата са хубави нови и достатъчно навсякъде) и дали да очаквам скоро да ме вика да го прибирам (или да ни прибират) от полето или планината? за сега всичко работи без странични звуци самоизключвания или други нехарактерни явления. и въобще може ли малко разяснение относно смяната на скоростите че нещо май бъркам или просто това е максимума на възможностите. движим се по баир (асфалт 15%) и искам да мина от втора на трета щото втората се пълни. докато натисна съединителя да изкарам втората пусна и натисна още един път да вкарам трета..скоростта пак за втора и трета не може да искара а на втора по първокласен път с 30 и газта на 2/3 съм меко казано препятствие за тези зад мен а вътре в уазката трябва да слагаме шлемофоните... ако пробвам директно като на лека кола (с едно натискане) - гррррррррррр и влиза ама ме боли сърцето от тоя звук... не че ми е жал за парите ама уазика си го обичам.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Как се кара УАЗ (двойно амбриране)
Свий
X
-
До: как се кара уаз
Първоначално публикуван от fakir Преглед на мнениеаз карам уаз 469 '86г. е, не чак толкова умело но го карам. баща ми обаче, който е основния потребител на машината (ежедневната му кола е вектра '06г. автомат) въобще не владее и не се старае да научи техниката на "двойното амбриране" и "междинната газ". аз се справям някак си, но съм много далеч от савършенството. а той всяка смяна с яко прехъркване (сменя като на лека кола). та въпроса ми е много ли е пагубно това за скоростите (маслата са хубави нови и достатъчно навсякъде) и дали да очаквам скоро да ме вика да го прибирам (или да ни прибират) от полето или планината? за сега всичко работи без странични звуци самоизключвания или други нехарактерни явления. и въобще може ли малко разяснение относно смяната на скоростите че нещо май бъркам или просто това е максимума на възможностите. движим се по баир (асфалт 15%) и искам да мина от втора на трета щото втората се пълни. докато натисна съединителя да изкарам втората пусна и натисна още един път да вкарам трета..скоростта пак за втора и трета не може да искара а на втора по първокласен път с 30 и газта на 2/3 съм меко казано препятствие за тези зад мен а вътре в уазката трябва да слагаме шлемофоните... ако пробвам директно като на лека кола (с едно натискане) - гррррррррррр и влиза ама ме боли сърцето от тоя звук... не че ми е жал за парите ама уазика си го обичам.
Коментар
-
До: как се кара уаз
И аз мисля че имаш някакъв проблем, вероятно със съединителя. Това което си написал не е нормално - скоростите си влизат без хъркане. А за двойното амбриране - това не е необходимо при редене на скорости във възходящ ред. Това се налага за да изравниш оборотите на двигателя и ходовата част при низходящо превключване - при спускане по наклон например. Тогава колата сама увеличава скоростта си и трябва принудително да вдигнеш оборотите на двигателя за изравняване. И това е само за скоростите без синхронизатори - мисля че първа и втора на УАЗ-а.
Хайде безаварийно каранеКогато нямаме това, което ни трябва,
ни трябва това, което имаме!
Коментар
-
До: как се кара уаз
с двойното амбриране се сменят нагоре а с междинна газ надолуВеднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
До: как се кара уаз
Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениес двойното амбриране се сменят нагоре а с междинна газ надолуЛуд умора нема,само се поти!!!
Коментар
-
До: как се кара уаз
Караш, караш, натискаш амбриажа, бутваш скоростния лост, изключваш от скорост, пускаш съединителя. Пак го натискаш, буташ лоста на по-високата предавка. Това е двойно амбриране.
Междинна газ е същото, само че между двете натискания на съединителя даваш малко газ. Колкото да изравниш оборотите на валовете в кутията и коляновия. И включваш по-ниската предавка.
Сега, колко газ, и колко да се забавиш между двете натискания на съединителя е тънък въпрос. Строго индивидуално за всяка кола. Зависи и между кои скорости, колко е натоварена, катери ли се или се спуска, ... Като ти изхърка няколко пъти - намираш какво иска. Свиква се за няколко километра. Потренирай на асфалта. Но е строго по усет. По звука от мотора, по тресенето, по ... Бе, по усет
Между другото, несинхронизираната КПП на УАЗа е бая по-яка от всички синхронизирани. С по-големи предавателни отношения.
Коментар
-
До: как се кара уаз
Мерси.
Общо взето си го знам и мога това и не ми трябват тренировки.
Просто мислех че двете понятия са едно и също нещо а то се оказало,че при едното отсъствало подаването на газ.
Демек аз си превключвам скоростите и нагоре и надолу с междинна газЛуд умора нема,само се поти!!!
Коментар
-
До: как се кара уаз
Надолу може без двойно амбриране, само с междинна газ. Пък и в един момент така свикват някои шофьори на камиони (там е малко по-лесно заради масата и инерцията) че ползват съединителя само за тръгване и после сменят само с педала на газта
Като частен случай ще кажа че това е методът на американските тираджии, които си позволяват да гледат отвисоко другите водачи, щот цяла Америка кара автоматици а те карат несинхронизирани 16 степенни кутииВеднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
До: как се кара уаз
Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениеНадолу може без двойно амбриране, само с междинна газ.
Като "специалист" по управление на трошки със съмнително техническо състояние, често ми се е налагало да прибирам коли с неработещ съединител (скъсано жило, изронени шлици на педала, изтекла течност). С изключение на потеглянето (на стартер) по-нататък си сменам скоростите без проблем. Изцеждаш скороста малко повече от необходимото и ЕДНОВРЕМЕННО пускаш газта и изключваш от скорост. Натискаш леко лоста към по-високата предавка, и като паднат оборотите скороста сама си влиза без никакво ГРРрррррррр.Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
http://www.cardomain.com/ride/2562837
Коментар
-
До: как се кара уаз
ясно. правя всичко както трябва само дето не я карам толкова често за да свикна до пълно съваршенство. освен това качването на предавките трябва да се прави на по ниски обороти и нуждата от 2-но амбриране почти изчезва. виж междинната газ е още по-гадно нещо. като намаляш (за да завиеш примерно) кое да натискаш по-напред спирачката ли междинна газ ли да даваш, съединителя ли за да сваляш скорости..?! просто това е положението с несинхронизираните скорости. тъпичко е обаче да не можеш да качиш от 2-ра на 3-та по нанагорнище защото докато направиш двойна чикия на съединителя вече си за 1-ва а ако са синхронизирани и бързо превключиш ще може да го изкара и на 3-та. това м/у другото е сериозен минус в офроуда мисля. на каквато предавка започваш да катериш на нея трябва да доизкатериш а като вземем пред вид и слабичкия мотор на уаз-а още по-неизбежно. относно издържливостта на "прехъркване" ми прави впечатление, че газ-ката (камион) на съседа (кара я от както се помня) така си се превключва и нищо и няма. уазката в казармите я карат разни голобради войничета и издържа - значи не е толкова чуплива. на леката ми кола сигурно ако 5-6 пъти и превключа с подобни звуци на 6-тия вътре ще е пастет...."..there is no substitute for cubic inches.."
Коментар
-
До: как се кара уаз
Споко, на Форда веднъж вместо от 2-ра на 1-ва влезна задна, колата си се движеше на пред а задната си влезна като пич- ъъъ хрррррцък и се усетих чак като почнах да пускам съединителя- почна да се дърви на зад и се усетих. В последствие и няма нищо, само май тампона на скоростите се поокъса ама си върви. Доста дуракоустойчива кола е.
П.С. Става въпрос за форд гранада.http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol
Коментар
-
До: как се кара уаз
Първоначално публикуван от TRAPERA Преглед на мнениеОт това което си написал-аз оствам с впечатлението че ти не си за УАЗ и УАЗ-а не е за теб.Луд умора нема,само се поти!!!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар