Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се кара УАЗ (двойно амбриране)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как се кара УАЗ (двойно амбриране)

    аз карам уаз 469 '86г. е, не чак толкова умело но го карам. баща ми обаче, който е основния потребител на машината (ежедневната му кола е вектра '06г. автомат) въобще не владее и не се старае да научи техниката на "двойното амбриране" и "междинната газ". аз се справям някак си, но съм много далеч от савършенството. а той всяка смяна с яко прехъркване (сменя като на лека кола). та въпроса ми е много ли е пагубно това за скоростите (маслата са хубави нови и достатъчно навсякъде) и дали да очаквам скоро да ме вика да го прибирам (или да ни прибират) от полето или планината? за сега всичко работи без странични звуци самоизключвания или други нехарактерни явления. и въобще може ли малко разяснение относно смяната на скоростите че нещо май бъркам или просто това е максимума на възможностите. движим се по баир (асфалт 15%) и искам да мина от втора на трета щото втората се пълни. докато натисна съединителя да изкарам втората пусна и натисна още един път да вкарам трета..скоростта пак за втора и трета не може да искара а на втора по първокласен път с 30 и газта на 2/3 съм меко казано препятствие за тези зад мен а вътре в уазката трябва да слагаме шлемофоните... ако пробвам директно като на лека кола (с едно натискане) - гррррррррррр и влиза ама ме боли сърцето от тоя звук... не че ми е жал за парите ама уазика си го обичам.
    "..there is no substitute for cubic inches.."

  • #2
    До: как се кара уаз

    Ми, тва е все едно с флекса по зъбните колела. Айде, диска може да е тъп.

    Коментар


    • #3
      До: как се кара уаз

      Първоначално публикуван от fakir Преглед на мнение
      аз карам уаз 469 '86г. е, не чак толкова умело но го карам. баща ми обаче, който е основния потребител на машината (ежедневната му кола е вектра '06г. автомат) въобще не владее и не се старае да научи техниката на "двойното амбриране" и "междинната газ". аз се справям някак си, но съм много далеч от савършенството. а той всяка смяна с яко прехъркване (сменя като на лека кола). та въпроса ми е много ли е пагубно това за скоростите (маслата са хубави нови и достатъчно навсякъде) и дали да очаквам скоро да ме вика да го прибирам (или да ни прибират) от полето или планината? за сега всичко работи без странични звуци самоизключвания или други нехарактерни явления. и въобще може ли малко разяснение относно смяната на скоростите че нещо май бъркам или просто това е максимума на възможностите. движим се по баир (асфалт 15%) и искам да мина от втора на трета щото втората се пълни. докато натисна съединителя да изкарам втората пусна и натисна още един път да вкарам трета..скоростта пак за втора и трета не може да искара а на втора по първокласен път с 30 и газта на 2/3 съм меко казано препятствие за тези зад мен а вътре в уазката трябва да слагаме шлемофоните... ако пробвам директно като на лека кола (с едно натискане) - гррррррррррр и влиза ама ме боли сърцето от тоя звук... не че ми е жал за парите ама уазика си го обичам.
      От това което си написал-аз оствам с впечатлението че ти не си за УАЗ и УАЗ-а не е за теб.И не е лошо да си погледнеш съединителя

      Коментар


      • #4
        До: как се кара уаз

        И аз мисля че имаш някакъв проблем, вероятно със съединителя. Това което си написал не е нормално - скоростите си влизат без хъркане. А за двойното амбриране - това не е необходимо при редене на скорости във възходящ ред. Това се налага за да изравниш оборотите на двигателя и ходовата част при низходящо превключване - при спускане по наклон например. Тогава колата сама увеличава скоростта си и трябва принудително да вдигнеш оборотите на двигателя за изравняване. И това е само за скоростите без синхронизатори - мисля че първа и втора на УАЗ-а.
        Хайде безаварийно каране
        Когато нямаме това, което ни трябва,
        ни трябва това, което имаме!

        Коментар


        • #5
          До: как се кара уаз

          с двойното амбриране се сменят нагоре а с междинна газ надолу
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #6
            До: как се кара уаз

            Трябва някакво умение ако УАЗа е с неговата кутия синхронизирани са трета и четвърта,другите не.

            Коментар


            • #7
              До: как се кара уаз

              Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
              с двойното амбриране се сменят нагоре а с междинна газ надолу
              Сега ако обясните кое,кое е цена нема да имате
              Луд умора нема,само се поти!!!

              Коментар


              • #8
                До: как се кара уаз

                Караш, караш, натискаш амбриажа, бутваш скоростния лост, изключваш от скорост, пускаш съединителя. Пак го натискаш, буташ лоста на по-високата предавка. Това е двойно амбриране.
                Междинна газ е същото, само че между двете натискания на съединителя даваш малко газ. Колкото да изравниш оборотите на валовете в кутията и коляновия. И включваш по-ниската предавка.
                Сега, колко газ, и колко да се забавиш между двете натискания на съединителя е тънък въпрос. Строго индивидуално за всяка кола. Зависи и между кои скорости, колко е натоварена, катери ли се или се спуска, ... Като ти изхърка няколко пъти - намираш какво иска. Свиква се за няколко километра. Потренирай на асфалта. Но е строго по усет. По звука от мотора, по тресенето, по ... Бе, по усет
                Между другото, несинхронизираната КПП на УАЗа е бая по-яка от всички синхронизирани. С по-големи предавателни отношения.

                Коментар


                • #9
                  До: как се кара уаз

                  Мерси.

                  Общо взето си го знам и мога това и не ми трябват тренировки.

                  Просто мислех че двете понятия са едно и също нещо а то се оказало,че при едното отсъствало подаването на газ.

                  Демек аз си превключвам скоростите и нагоре и надолу с междинна газ
                  Луд умора нема,само се поти!!!

                  Коментар


                  • #10
                    До: как се кара уаз

                    Надолу може без двойно амбриране, само с междинна газ. Пък и в един момент така свикват някои шофьори на камиони (там е малко по-лесно заради масата и инерцията) че ползват съединителя само за тръгване и после сменят само с педала на газта
                    Като частен случай ще кажа че това е методът на американските тираджии, които си позволяват да гледат отвисоко другите водачи, щот цяла Америка кара автоматици а те карат несинхронизирани 16 степенни кутии
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #11
                      До: как се кара уаз

                      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                      Надолу може без двойно амбриране, само с междинна газ.
                      Прав си!! Но и нагоре става без съединител.
                      Като "специалист" по управление на трошки със съмнително техническо състояние, често ми се е налагало да прибирам коли с неработещ съединител (скъсано жило, изронени шлици на педала, изтекла течност). С изключение на потеглянето (на стартер) по-нататък си сменам скоростите без проблем. Изцеждаш скороста малко повече от необходимото и ЕДНОВРЕМЕННО пускаш газта и изключваш от скорост. Натискаш леко лоста към по-високата предавка, и като паднат оборотите скороста сама си влиза без никакво ГРРрррррррр.
                      Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                      http://www.cardomain.com/ride/2562837

                      Коментар


                      • #12
                        До: как се кара уаз

                        ясно. правя всичко както трябва само дето не я карам толкова често за да свикна до пълно съваршенство. освен това качването на предавките трябва да се прави на по ниски обороти и нуждата от 2-но амбриране почти изчезва. виж междинната газ е още по-гадно нещо. като намаляш (за да завиеш примерно) кое да натискаш по-напред спирачката ли междинна газ ли да даваш, съединителя ли за да сваляш скорости..?! просто това е положението с несинхронизираните скорости. тъпичко е обаче да не можеш да качиш от 2-ра на 3-та по нанагорнище защото докато направиш двойна чикия на съединителя вече си за 1-ва а ако са синхронизирани и бързо превключиш ще може да го изкара и на 3-та. това м/у другото е сериозен минус в офроуда мисля. на каквато предавка започваш да катериш на нея трябва да доизкатериш а като вземем пред вид и слабичкия мотор на уаз-а още по-неизбежно. относно издържливостта на "прехъркване" ми прави впечатление, че газ-ката (камион) на съседа (кара я от както се помня) така си се превключва и нищо и няма. уазката в казармите я карат разни голобради войничета и издържа - значи не е толкова чуплива. на леката ми кола сигурно ако 5-6 пъти и превключа с подобни звуци на 6-тия вътре ще е пастет....
                        "..there is no substitute for cubic inches.."

                        Коментар


                        • #13
                          До: как се кара уаз

                          Споко, на Форда веднъж вместо от 2-ра на 1-ва влезна задна, колата си се движеше на пред а задната си влезна като пич- ъъъ хрррррцък и се усетих чак като почнах да пускам съединителя- почна да се дърви на зад и се усетих. В последствие и няма нищо, само май тампона на скоростите се поокъса ама си върви. Доста дуракоустойчива кола е.
                          П.С. Става въпрос за форд гранада.
                          http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
                          Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

                          Коментар


                          • #14
                            До: как се кара уаз

                            Първоначално публикуван от TRAPERA Преглед на мнение
                            От това което си написал-аз оствам с впечатлението че ти не си за УАЗ и УАЗ-а не е за теб.
                            +1 Почвам и аз да си мисля същото.
                            Луд умора нема,само се поти!!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: как се кара уаз

                              Първоначално публикуван от koko11
                              и могат да смелят гайка за закуска пък за обяд незнам
                              Дам.Или себе си.Ако пропуснеш двойното амбреиране,ги обричаш на пълно самоунищожение...Разбира се,ако успееш изобщо да помръднеш лоста
                              С "Фармахим" - непобедим
                              Дизел - само дънки!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X